Zastępca szefa sztabu rosyjskich WWS opisał ostatnie chwile prezydenckiego Tu-154M.

Publikacja w serwisie: 11 April 2010
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce
tagi: , , , , , , , , ,

Zobacz także:

» "List z Polski" » Dramatyczne zdjęcia – ostatnie chwile prezydenckiego Tu-154 » Pierwsze kadry po katastrofie samolotu prezydenckiego Tu-154M… » Film z remontu prezydenckiego Tu-154M w Samarze » Wnioski z eksperckiej analizy ostatniej fazy lotu prezydenckiego Tu-154M » Co działo się nad lotniskiem Smoleńsk Siewiernyj w ostatniej fazie lotu prezydenckiego Tu-154M? » Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego gen. Franciszek Gągor na Wikileaks » Ostatnie sekundy » Ostatnie przemówienie Prezydenta Kaczyńskiego w Katyniu » MILCZENIE ROSYJSKICH GENERAŁÓW. » Tak wyglądały ostatnie minuty lotu Prezydenta – Inscenizacja Tragedii » To był obowiązek szefa BOR-u » Tusk chroni szefa BOR » Trzy hipotezy katastrofy Tu-154M » Gen. Petelicki domaga się dymisji szefa MON » Rozbieżności w zeznaniach, prokuratura wezwie szefa BOR? » Urwany silnik samolotu prezydenckiego! » Prokurator Marek Pasionek odwołał się decyzji szefa Naczelnej Prokuratury Wojskowej » Katastrofa prezydenckiego samolotu 10 minut wcześniej niż przypuszczano? » Jutro o godz. 15 w Pałacu Prezydenckim zostanie wręczona nominacja na szefa MON Tomaszowi Siemoniakowi » Czy wąwóz przed lotniskiem w Smoleńsku zmylił pilotów prezydenckiego samolotu? » RAPORT ROSYJSKICH PSYCHIATRÓW » Niespotykana prośba rosyjskich śledczych » 10 KWIETNIA I NADAKTYWNOŚĆ ROSYJSKICH SŁUŻB » Zaskakująco podobne zeznania rosyjskich świadków katastrofy » Iwan Preobrażenski o liście otwartym rosyjskich dysydentów » Prokurator Rzepa: Monitorowaliśmy pracę rosyjskich śledczych » Strzały na miejscu katastrofy? – nowe zeznania rosyjskich milicjantów » Prokuratura wciąż czeka na komplet rosyjskich dokumentów sekcyjnych » Sprzeczności w rosyjskich protokołach: Tupolew wypuszczał podwozie z oderwanym skrzydłem? » Chaos w rosyjskich dokumentach z sekcji zwłok ofiar katastrofy 10 kwietnia » Bezczelność rosyjskich “śledczych” nie reagujących na polskie wnioski: Przekażcie nam swoje dokumenty procesowe » Akcja “Wprost” i rosyjskich portali: szalony generał zniszczył polski samolot rządowy » Prokuratura nie potwierdza rosyjskich informacji o braku śladów ingerencji w zapis rejestratorów tupolewa » Tu-154M Landing Procedure » Rejestrator Tu-154M z polskiej firmy » Nowe fragmenty nagrań z Tu-154M » MAK udostępnił raporty z remontu Tu-154M » Przyczyny katastrofy Tu-154M nie w najbliższym czasie » Co Tu-154M może zrobić bez końcówki skrzydła? » Zespół Macierewicza: Przed katastrofą w Tu-154M był wyciek » Zapis polskiej czarnej skrzynki samolotu Tu-154M » Przeraża mnie to, co zrobiono w Samarze z Tu-154M [DEZINFORMACJA] » Aleksandr Aloszyn KŁAMAŁ w sprawie katastrofy polskiego Tu-154M » Komisja: Tu-154M zahaczył o drzewo 1050 metrów przed pasem startowym » ABW sprawdzi, z kim kontaktowali się pasażerowie prezydenckiego Tu-154 » Jeśli w Smoleńsku miał miejsce zamach, to aktualną władzę w Polsce sprawują ludzie rosyjskich służb albo osoby przez te służby szantażowane » Niebo nad Smolenskiem dzien po katastrofie prezydenckiego samolotu » Piloci prezydenckiego Tupolewa mogli zostać wprowadzeni w błąd ? » Tłumaczenie filmu z pierwszych minut po katastrofie samolotu prezydenckiego » Po katastrofie prezydenckiego samolotu Platformie spadło poparcie. PiS bez zmian » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

Według niego, załoga samolotu do końca nie reagowała na polecenia z wieży kontroli lotów.

altair.com.pl

Na 50 km od lotniska Tu-154M wszedł w strefę kontrolowaną lotniska. Już wówczas pilot został poinformowany o trudnych warunkach panujących w rejonie lotniska i widzialności poniżej minimum dla Smoleńsk-Siewiernyj. Kierownik lotów rekomendował lot na lotnisko zapasowe. Pilot postanowił kontynuować procedurę lądowania i podjąć decyzję o jego ewentualnym przerwaniu na wymaganej w tej sytuacji wysokości. Lądowanie odbywało się zgodnie z procedurami do wysokości 100 m…

Według gen. por. Aleksandra Alioszina, samolot przyspieszył opadanie i obniżanie wysokości lotu ok. 1,5 km przed terenem lotniska. Kierownik lotów wydał wówczas komendę, by samolot wyrównał i kontynuował lot poziomo. Załoga nie posłuchała polecenia, kontynuując zniżanie. Kierownik lotów powtórzył wówczas kilkakrotnie komendę przerwania lądowania i odejścia na lotnisko zapasowe (najbliżej był Mińsk). Także tego polecenia załoga nie posłuchała.

Dalszy ciąg jest znany z wcześniejszych relacji. Samolot leciał ok. 150 m od osi pasa i był 70-80 metrów niżej niż przewiduje procedura lądowania, zaledwie kilka metrów nad ziemią. Mimo to pilot postanowił zmienić tor lotu i kontynuować lądowanie, przechylając samolot. Wówczas skrzydło ścięło kilka drzew i antenę jednego z urządzeń technicznych lotniska. Samolot rozbił się kilkaset metrów przed początkiem pasa. Jako pierwsza odłamała się część ogonowa samolotu. I tylko ona pozostała niespalona. Część pasażerska Tu-154M uległa całkowitemu spaleniu.

Pożar zakończył się dość szybko po wypaleniu paliwa. Teren wokół lotniska Smoleńsk-Siewiernyj jest bowiem podmokły. Wilgoć unosząca się nad ziemią utrudnia lądowanie, w warunkach w jakich ono się odbywało (ranek, temperatura równa kilka stopni powyżej zera), powodując zmienne zamglenie.

W godzinach porannych na lotnisku Smoleńsk-Siewiernyj planowano lądowanie trzech samolotów: polskiego Jaka-40, Tu-154M i rosyjskiego transportowego Ił-76. Jak-40 wylądował bez poważniejszych problemów ok. 9:15 czasu lokalnego (7:15 czasu polskiego). Załoga samolotu Ił-76, podchodzącego do lądowania później, zdecydowała o przelocie na lotnisko zapasowe. Pilot Tu-154M postanowił zaryzykować…

Rosyjski premier Władimir Putin zatwierdził skład specjalnej komisji, która będzie badać przyczyny katastrofy. W jej skład wchodzi m.in. wicepremier Siergiej Iwanow i minister transportu Igor Liewitin.

Oceń artykuł:

tagi: , , , , , , , , ,

Komentarze są zablokowane.

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters