Trzy hipotezy katastrofy Tu-154M

Publikacja w serwisie: 12 April 2010
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce
tagi: , , , , , ,

Zobacz także:

» "List z Polski" » Szef kontrolerów wieży lotów na lotnisku Siewiernyj trzy dni po katastrofie polskiego Tu-154M przeszedł na emeryturę. » Potwierdzenie hipotezy o zamachu elektronicznym » Rosjanie: Trzy ofiary katastrofy smoleńskiej błędnie zidentyfikowane » Przyczyny katastrofy Tu-154M nie w najbliższym czasie » Aleksandr Aloszyn KŁAMAŁ w sprawie katastrofy polskiego Tu-154M » Porównanie 2 filmów z katastrofy TU-154M » Macierewicz: kontrolerzy winni katastrofy Tu-154M » ABW bada film z miejsca katastrofy Tu-154M » DZIENNIKARSKIE HIPOTEZY BURZĄ SPOKÓJ SPOŁECZNY? » Ofensywa w sprawie śledztwa dotyczącego katastrofy polskiego Tu-154M » “Komsomolskaja Prawda”: Tajna instrukcja przyczyną katastrofy Tu-154M? » Archeolodzy odnaleźli w Smoleńsku szczątki ofiar katastrofy Tu-154M » Prokuratura wyklucza, by Tu-154M w chwili katastrofy w Smoleńsku pilotował gen. Andrzej Błasik » Wstrząsająca “relacja” strażaka z katastrofy Tu-154M – od razu było jasne, że nikt nie przeżył. » Zastępca szefa sztabu rosyjskich WWS opisał ostatnie chwile prezydenckiego Tu-154M. » Co z tupolewem? MON ma trzy pomysły » Nie można poważnie rozpatrzyć hipotezy zamachu, z góry zakładając bezsensowność zamachu » Trzy zamachy przed Smoleńskiem » Mogły być nawet trzy fałszywe notatki » Trzy kilometry poza kursem i ścieżką » Były trzy telefony satelitarne. Nie mamy żadnego » Minęły już trzy miesiące od chwili, gdy – zgodnie z zapowiedzią premiera – posłowie powinni otrzymać odpowiedzi na swoje pytania » Ekshumacje ofiar Tu-154M » “Kilka hipotez”? – efekt śledztwa ws. katastrofy Tu-154 » Po pół roku pod gołym niebem rozpoczęto osłanianie wraku Tu-154M » Prezydencki Tu-154M nr 101 » LISTA PASAŻERÓW TU-154M » Tu 154M został rozerwany » Tu-154M Landing Procedure » Zginęli w katastrofie Tu-154M » Załoga samolotu Tu-154M » Katastrofa Tu-154M – raport wstępny » Wyremontowany Tu-154M przekazany Polsce » Prokuratura: Tu-154M był prawidłowo wyważony » Rejestrator Tu-154M z polskiej firmy » Co jeszcze szwankowało w rządowym Tu-154M? » Odbył się eksperyment na samolocie Tu-154M 102 » ATM QAR z Tu-154M – czyli kolejna ściema » samoloty.pl – O katastrofie Tu-154M inaczej » Nowe fragmenty nagrań z Tu-154M » Macierewicz: Tu-154M nie uderzył w drzewo » MAK udostępnił raporty z remontu Tu-154M » Tu-154M – moment uderzenia w brzozę » Film z remontu prezydenckiego Tu-154M w Samarze » Kpt. Aleksandr Muramszczikow – katastrofa TU-154M dezinformacje! » Co Tu-154M może zrobić bez końcówki skrzydła? » Tu-154M to przerobiony bombowiec, nie mógł się rozsypać » Tu-154M gotowy do przekazania komisji Millera » Dezinformacje na temat odzyskania wraku Tu-154M » Wrak TU-154M w Smoleńsku [amatorski film] » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK
Polscy i rosyjscy specjaliści wspólnie pracują nad ustaleniem przyczyn sobotniej katastrofy prezydenckiego samolotu. Trwa m.in. analizowanie zapisów czarnych skrzynek wydobytych z wraku Tu-154M.

– W sobotę zawarliśmy umowę z Rosjanami, że poczekają z analizą czarnych skrzynek na polskich prokuratorów i ekspertów. Gdy nasz zespół dotarł na miejsce, od razu wraz z Rosjanami zaczął badanie danych z urządzeń – powiedział w niedzielę „Dziennikowi Gazecie Prawnej” minister sprawiedliwości Krzysztof Kwiatkowski.

Do Smoleńska i Moskwy udały się ekipy wojskowych prokuratorów i eksperci Komisji Badania Wypadków Lotniczych oraz Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych. Ich pracę koordynuje naczelny prokurator wojskowy Krzysztof Parulski.

Rosyjskie Radio Echo Moskwy podało, że specjaliści biorą pod uwagę trzy hipotezy katastrofy: złe warunki pogodowe, błąd pilota i awarię maszyny. Na razie najmniej prawdopodobna jest ta ostatnia. – Tupolew, którym na uroczystości rocznicowe w Katyniu leciał polski prezydent, był w doskonałym stanie. Informacje, które już nam się udało zdobyć, potwierdzają, że maszyna nie miała żadnych technicznych problemów – powiedział szef Komitetu Śledczego przy prokuraturze Rosji Aleksander Bastrykin. Rządowy Tu-154M, kupiony przez LOT w 1986 roku, przeszedł niedawno kapitalny remont i otrzymał pozwolenie na latanie przez kolejne pięć lat. Przed wylotem do Smoleńska, zgodni z procedurami, został dokładnie sprawdzony.

Aleksander Bastrykin – powołując się na wstępną analizę rozmów pilota z białoruskimi i rosyjskimi kontrolerami lotów – podkreślił także, że kapitan prezydenckiego samolotu został kilkakrotnie poinformowany o mgle zalegającej nad lotniskiem w Smoleńsku oraz o nisko wiszących nad nim chmurach. Rosjanie mieli mu również zasugerować, by wylądował albo w Mińsku (307 km od Smoleńska), albo w Moskwie (368 km od Smoleńska), skąd polska delegacja miałaby samochodami dojechać do Katynia. Mimo to podjął decyzję o lądowaniu w Smoleńsku. W międzyczasie pojawiły się spekulacje, że na kontynuowanie lotu naciskał prezydent Lech Kaczyński.

„DGP” ustalił, że nie ma jeszcze potwierdzenia informacji o treści rozmów pilota z rosyjskimi kontrolerami i czy rzeczywiście załoga prezydenckiego samolotu nie posłuchała ich ostrzeżeń. Być może było w ogóle tylko jedno podejście do lądowania. Do momentu zamknięcia tego numeru polscy i rosyjscy prokuratorzy nie odsłuchali jeszcze nagrań z jednej z dwóch czarnych skrzynek wydobytych z wraku Tu-154M.

W jednej z nich znajduje się zapis samego lotu, m.in. informacje o zmianach wysokości czy ciągu silników. Te dane są kluczowe dla ustalenia, jak samolot podchodził do lądowania. Z relacji świadków wynika, że podczas kolejnej próby przyziemienia maszyna najpierw zaczepiła lewym skrzydłem o mierzącą 50 metrów antenę naprowadzającą na pas startowy, potem o drzewa i runęła na ziemię. W drugiej czarnej skrzynce są zapisane rozmowy załogi oraz wymiana zdań z kontrolerami lotów. Wczoraj rosyjski resort transportu podał, że jedna z czarnych skrzynek jest lekko uszkodzona. Taśma z zapisem parametrów lotu przemieściła się najprawdopodobniej z powodu wstrząsu – podał moskiewski międzyrządowy komitet lotniczy. Nie sprecyzowano, czy rejestrator dźwięku został uszkodzony.

– Mamy własne hipotezy śledcze na temat przyczyn katastrofy. Ale nie chcę się nimi teraz dzielić. Pracujemy wspólnie z Rosjanami – powiedział nam wczoraj przed południem prokurator Krzysztof Parulski. I dodał, że prokuratorzy i technicy zaczynają właśnie wydobycie „niezwykle ważnego dowodu”.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Maciej Duda, Piotr Czarnowski

Oceń artykuł:

tagi: , , , , , ,

Komentarze są zablokowane.

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters