Katastrofa samolotu Tu-154 – rozmowa z kotrolerem lotu

Publikacja w serwisie: 16 April 2010
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce
tagi: , , , , ,

Zobacz także:

» "List z Polski" » Przerwana rozmowa z wieżą » ROZMOWA Z KONTROLEREM LOTU ZE SMOLEŃSKA » Trasa lotu samolotu » Katastrofa prezydenckiego samolotu 10 minut wcześniej niż przypuszczano? » Konwencja a status lotu – Katastrofa lotnicza pod Smoleńskiem w świetle prawa międzynarodowego » Katastrofa samolotu prezydenta. Nikt nie przeżył » Katastrofa samolotu z Lechem Kaczyńskim na pokładzie » Katastrofa samolotu prezydenta. Pierwsze komentarze po tragedii » Prezydent Lech Kaczyński nie żyje. Katastrofa samolotu w Smoleńsku [RELACJA] » Smoleńsk: Katastrofa samolotu Tu 154. Prezydent Lech Kaczyński był na pokładzie. Nikt nie przeżył » Katastrofa. Smoleńsk. Teorie spiskowe, część II » Wnioski z eksperckiej analizy ostatniej fazy lotu prezydenckiego Tu-154M » Rozmowa Krzysztofa Skowrońskiego z Rafałem Rogalskim » Zapis polskiej czarnej skrzynki samolotu Tu-154M » Tłumaczenie filmu z pierwszych minut po katastrofie samolotu prezydenckiego » Rozmowa sponsorowana » Rozmowa z konstruktorem urządzenia » Rozmowa z Dariuszem Wernickim » Rozmowa Niezależna – Antoni Macierewicz » NIEZALEŻNA TV: ROZMOWA Z MECENASEM ROGALSKIM » Predkość lotu i stenogramy … » Rozmowa z ekspertem od systemów nawigacji satelitarnej » Raport MAK nie mówi nic o kontrolerach lotu » Rejestratory lotu – instrukcja manipulacji » Plan lotu Tu-154 101, w dniu 10.04.2010 » Przyczyny katastrofy samolotu tu-154 » Misja Specjalna 21.09.2010 – Katastrofa Polskiego Tu-154m [1/2] » Urwany silnik samolotu prezydenckiego! » Rekonstrukcja lotu wykonana przez MAK [film] » Wiktor Bater wiedział o katastrofie pod Smoleńskiem przed katastrofą » Rozmowa z Andrzejem Melakiem, współzałożycielem Stowarzyszenia Katyń 2010. » Okoliczności lotu 10 kwietnia w rękach komisji Millera » Rosja: Sprawa kontrolerów lotu ze Smoleńska nie istnieje » Katastrofa 10 kwietnia: Dramatyczne zdjęcia, analiza ostatnich chwil prezydenckiego Tu-154 » Radio ZET: Tuż po katastrofie samolotu słychać było strzały » “KATYŃ 2010″: PRZEKAZAĆ WRAK SAMOLOTU POLSCE » Rozmowa z gen. broni Waldemarem Skrzypczakiem, byłym dowódcą Wojsk Lądowych » Skąd wiadomo, czego dotyczyła rozmowa, skoro nikt jej nie słyszał? » Seremet: Dotąd nie natrafiono na kadr z nagraną rozmową Błasika i Protasiuka » Tak wyglądały ostatnie minuty lotu Prezydenta – Inscenizacja Tragedii » Rozmowa telefoniczna między z-cą D-cy Bazy a oficerem operacyjnym po odesłaniu Iła-76 na lotnisko zapasowe » ROSYJSCY ŚWIADKOWIE O OSTATNICH SEKUNDACH LOTU TU-154 [Anita Gargas, "Gazeta Polska"] » Analiza krok po kroku, każda sekunda lotu. Czytaj:Polak nie polityk. » Nowe dane na temat parametrów lotu Tu-154 z 10 kwietnia dotarły do prokuratury wojskowej » Co działo się nad lotniskiem Smoleńsk Siewiernyj w ostatniej fazie lotu prezydenckiego Tu-154M? » Rosyjski serwis K2K news opublikował niezwykle realistyczną symulację katastrofy prezydenckiego samolotu Tu-154. » Michał Fiszer: Błąd pilotów nie jest przesądzony, mogli nie mieć wpływu na tor lotu » Jak rosyjskie media komentują informację, że w wieży znajdował się oficer FSB, który mógł mieć wpływ na pracę kontrolerów lotu i który “rozpłynął się w powietrzu”, nie będzie przez nikogo przesłuchany? » Katastrofa posmoleńska » MGŁA NAD KATASTROFĄ » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

Radził, aby lądowali na lotnisku zapasowym. Chcieli spróbować drugi raz. Jeśli nie udałoby się mieli lecieć na zapasowe lotnisko. Wspomina Paweł Plusnin, kontroler lotów z lotniska “Siewiernyj” w Smoleńsku, po katastrofie samolotu TU-154. Jako ostatni rozmawiał z polskimi pilotami. Potwierdził, iż rozmawiali po rosyjsku, a nasi piloci mieli problem ze zrozumieniem komend. Informacji zaprzecza dawny przełożony polskiej załogi, ktory twierdzi, iż dowódca załogi kpt. pilot Arkadiusz Protasiuk doskonale znał język rosyjski. Rozmowę z rosyjskim kontrolerem lotu opublikował na swej stronie portal Life News.

Plusnin informował polską załogę o złych warunkach pogodowych, zaś nasi piloci powiedzieli, iż ilość paliwa “pozwala im, spróbować wylądować, a dopiero później udać się na zapasowe lotnisko”. Polacy zaś “słabo rozmawiali po rosyjsku i nie rozumieli podawanych cyfr, które są potrzebne np. do podania pułapu na jakim znajduje się samolot”.
Tam, gdzie są urządzenia nowoczesne, nie prowadzi się korespondencji, jaką prowadziła wieża kontroli z polskim Tu-154. Jeśli załoga uzna, iż nie potrzebuje pomocy wieży, nie ma obowiązku odpowiadać. Smoleńsk to stare lotnisko ze starymi systemami lotniczymi… Plusnin nie spodziewał się, że za chwilę nastąpi tu katastrofa samolotu Tu-154. Dziennikarzom odpowiadal krótko i rzeczowo, i na tyle, na ile pozwalała mu tajemnica zawodowa.

ZAPIS ROZMOWY DZIENNIKARKI PORTALU LIFE NEWS Z PAWŁEM PLUSINEM

Jak wyglądała wasza rozmowa?
Zaproponowano im lądowanie na zapasowym lotnisku, a oni odmówili.

Pan im zaproponował?
Tak

Z jakiej przyczyny?
Ponieważ widziałem, że pogoda zaczęła się pogarszać.

Jaka była odpowiedź?
Odpowiedź: „Ilość paliwa pozwala mi, zrobić jedno podejście, a jeśli nie wyląduję, to polecę na zapasowe lotnisko”

Mieliśmy informację, że proponowano mu lądowanie w innych miastach.
To też mu proponowałem.

A dlaczego odmówił?
To jego trzeba by spytać.

Dlaczego oni podjęli taką decyzję? Kłócili się, a może aktywnie obstawali przy swoim tak, że Pan nie był w stanie ich przekonać?
Taka była decyzja dowódcy załogi (samolotu).

Co dalej? Powiedział, że zrobi jeszcze jedno okrążenie i poleci na zapasowe lotnisko?
Nie, powiedział, że jeśli nie usiądzie, to pójdzie na zapasowe lotnisko.

A jakie były Pana dalsze działania?
Dalej wszystko tak, jak było mówione. Nie mogę nic więcej powiedzieć.

No, ale co było dalej? Oni przerwali łączność?
Nie, dlaczego? On długo był połączony.

Co mówili?
To czego od nich chciałem. Oni najpierw informowali, a potem przestali dawać jakąkolwiek informację…

Przestali słuchać Pana poleceń ?
Oni powinni podawać KWIT (wysokość), ale go nie przekazywali.

A co to jest KWIT?
To są dane o wysokości przy podchodzeniu do lądowania.

Oni nawet nie podawali Panu informacji o wysokości, na której był samolot?
Nie podawali.

A jakie jest niebezpieczeństwo tego, że oni nie podawali KWITU?
Z załogą prowadzi się kontakt radiowy i przez radio powinni podawać KWIT.

No, a dlaczego nie podali tego KWITU?
A skąd mam wiedzieć? Dlatego, że słabo znają j. rosyjski.

A co? Wśród załogi nie było znających rosyjski?
Byli, ale dla nich liczby (po rosyjsku –przyp. tłum.) to jednak trudność.

Czyli nie miał Pan żadnej informacji o wysokości?
Nie, nie miałem.

Czyli wychodzi na to, że on jeszcze raz zrobił koło, podszedł do lądowania, nie usiadł, a następnie skierował się na zapasowe lotnisko? Czy było inaczej?
Nie, nie, inaczej. Zrobił jedno podejście i tyle. Potem zaczął podejście do lądowania.

Zaczął podejście do lądowania, którego mu Pan zabraniał?
Nie mogłem mu zabronić. Ja mu rekomendowałem, że nie należy go wykonywać.

***********************
Po wstępnych analizach nagrań rozmów ilotów i wieżą nie znaleziono żadnych wskazówek dotyczących problemów technicznych, zaś zastępca szefa sztabu lotnictwa generał Aleksander Aloszyn poinformowal dziennikarzy, iż “załoga kilkakrotnie nie zastosowała się do instrukcji z wieży lotniska Smoleńsk”.
Przypomnijmy, iż do katastrofy samolotu Tu-154 doszło w sobotę na lotnisku w Smoleńsku. Na pokładzie samolotu znajdowalo się 96 osób z głową Państwa, Prezydentem Lechem Kaczyńskim na czele. Śmierć prezydenta oraz towarzyszącej mu delegacji wstrząsnęły nie tylko Polską, ale także całym światem.
JW za TVN24 / ONET / Life News
samoloty.pl
Oceń artykuł:
(5.00)
głosów: 1
tagi: , , , , ,

Komentarze: »

Jeśli uważasz że któryś komentarz nie powinien się tutaj znaleźć zgłoś to na adres:

admin@smolensk-2010.pl
  • JU. :

    Polski-samolot-Tu-154-został-strącony-przez-Putina-Mołotowa-Tuska-Ribbentropa! Mgły nie było, był dym palącego się lasu – trawy. Przed upadkiem na Ziemię nastąpił wybuch, stąd taki duży rozrzut wraku samolotu ok. 800 m ! Przed wybuchem załoga Tu 154 krzyczała z bólu mózgów od broni elektromagnetycznej KGB-STASI ! To koniec polityków-układu-okrągłego-stołu-Jaruzelskiego-KGB-T.Mazowieckiego-STASI-Eureko-Rotary-Lenina-Hitlera-Jadźwingów-Talibów-Mahometa-Putina-Ławrowa-Merkel-cyfrowych-cyborgów!!

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • didi :

    NWO i tyle ;) Najlepsze ,że jakby to był wypadek z zwykłymi szarymi obywatelami to nikt by nawet nic nie mówił i się nie dziwił – tym bardziej ,że podobne katastrofy były – no ale wiadomo ,że znani giną częściej i zawsze z jakimś celem …

    Thumb up 0 Thumb down 1

  • Lena :

    10.4. wprowadzono opinie publiczna w Polsce i na swiecie w blad.
    Wiadomosc, ze polski samolot podchodzil kilka razy do ladowania i ze polski pilot nie znal rosyjskiego obiegla 10.4. caly swiat. Uznano ja wiec za oficjalna przycznyne katastrofy!!!!!!!!! Tak bylo takze w Niemczech, gdzie mieszkam. Niemcy i caly swiat dziwil sie, jak mozna przy zlej pogodzie podejmowac tyle prob ladowania!?! Tu oczywiscie dziennikarze sugerowali, ze byl on przymuszany przez p. Prezydenta do ladowania. Ta wiadomosc osmieszyla pilota i Prezydenta. W Niemczech od razu to skomentowali, “die polnische Schlamperei” czyli to “polskie niedbalstwo” bylo przyczyna katastrofy, czyli Polacy sa sami sobie winni. Stad tez te zarty o Polakach w programie “Neues aus der Anstalt” , w Belgi karykatura “orzel wyladowal” (orzel na polskiej fladze lezy glowa w dol). Swiat wspolczul, ale i sie dziwil, jak mozna byc tak lekkomyslnym i …sie smial z Polaczkow.
    O tym, ze byla tylko 1 proba i ze pilot znal rosyjski powiedziano 11 lub 12.4, ale kogo to jeszcze interesowalo? Swiat uwierzyl w klamstwo smolenskie. Od czasu pogrzebu Prezydenta ten temat nie jest juz obecny w mediach niemieckich. Przeciez przyczyne tej tragedii podano juz 10.4 i co tu jeszcze wyjasniac, przeciez winni nie zyja………………….. To straszne, ze w ten sposob uspiono czujnosc swiata.!

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Szymon Zyberyng » Blog Archive » Pytania w sprawie katastrofy !! Ruch 10 kwietnia !!! :

    [...] 17.kto personalnie odpowiadał na lotnisku w Smoleńsku za kontrolę lotów ? Czy była to miejscowa ekipa czy z zewnątrz ? Jedyny z kontrolerów , który wypowiadał się publicznie , P. Plusnin powiedział , że „Polacy słabo mówili po rosyjsku i nie rozumieli podawanych cyfr” . Dawny dowódca mjr. Protasiuka temu zaprzecza i potwierdza , że doskonale znał on rosyjski (http://smolensk-2010.pl/2010-04-16-katastrofa-samolotu-tu-154-rozmowa-z-… ;) [...]

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Lista 54 pytań o katastrofę w Smoleńsku | Free i Soft.pl :

    [...] 20.kto personalnie odpowiadał na lotnisku w Smoleńsku za kontrolę lotów ? Czy była to miejscowa ekipa czy z zewnątrz ? Jedyny z kontrolerów , który wypowiadał się publicznie , P. Plusnin powiedział , że „Polacy słabo mówili po rosyjsku i nie rozumieli podawanych cyfr” . Dawny dowódca mjr. Protasiuka temu zaprzecza i potwierdza , że doskonale znał on rosyjski (http://smolensk-2010.pl/2010-04-16-katastrofa-samolotu-tu-154-rozmowa-z-kotrolerem-lotu.html) [...]

    Thumb up 0 Thumb down 1

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters