Przyczyny katastrofy samolotu tu-154

Publikacja w serwisie: 16 April 2010
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce
tagi: , ,

Zobacz także:

» "List z Polski" » Raport MAK: bezpośrednie przyczyny katastrofy » “Nie ma jedynej przyczyny katastrofy smoleńskiej” » Przyczyny katastrofy Tu-154: Komentarz eksperta [wideo] » Przyczyny katastrofy Tu-154M nie w najbliższym czasie » Komorowski – “Przyczyny katastrofy smoleńskiej są arcyboleśnie proste” » Raport MAK nie wskazuje ani jednej prawdziwej przyczyny katastrofy smoleńskiej » Przyczyny katastrofy smoleńskiej według raportu komisji Millera » Polscy prokuratorzy badający przyczyny katastrofy smoleńskiej znów lecą do Rosji » “Chcemy pierwsi poznać raport polskiej komisji badającej przyczyny katastrofy 10 kwietnia” » Rosyjski serwis K2K news opublikował niezwykle realistyczną symulację katastrofy prezydenckiego samolotu Tu-154. » Odpowiedź kancelarii premiera na apel Ruchu 10 kwietnia ws. powołania międzynarodowej komisji technicznej badającej przyczyny katastrofy w Smoleńsku 10 kwietnia 2010 » Najnowsza rekonstrukcja katastrofy samolotu w Smoleńsku (wideo) » DOMAGAMY SIĘ POWOŁANIA MIĘDZYNARODOWEJ KOMISJI DO ZBADANIA KATASTROFY SAMOLOTU PREZYDENCKIEGO » Oświadczenie Prezydium Konferencji Episkopatu Polski w obliczu katastrofy samolotu prezydenckiego » Katastrofy nie powinien badać MAK ponieważ certyfikował remont samolotu, zakład remontowy, producenta, projektanta i sam samolot. » To nie piloci są winni katastrofy smoleńskiej. W odpowiednim momencie nacisnęli przycisk, który powinien był spowodować odejście samolotu na drugi krąg » Smoleńsk – zaniedbania i przyczyny » Przyczyny powołania zespołu ds. Tragedii Smoleńskiej. » Fragmentów samolotu poszukają pod ziemią » Katastrofa samolotu Tu-154 – rozmowa z kotrolerem lotu » Katastrofa samolotu prezydenta. Nikt nie przeżył » Niechęć polskiego rządu i prezydenta do podjęcia stosownych działań które mogłyby wyjaśnić przyczyny tragedii smoleńskiej.. » Czy wąwóz przed lotniskiem w Smoleńsku zmylił pilotów prezydenckiego samolotu? » Załoga samolotu Tu-154M » Trasa lotu samolotu » Urwany silnik samolotu prezydenckiego! » Nie mamy waszego samolotu, i co nam zrobicie? » Rozbito tablicę poświęconą katastrofie samolotu » Osoby, które znajdowały się na pokładzie samolotu » Katastrofa samolotu z Lechem Kaczyńskim na pokładzie » Rosjanie planowali porwanie samolotu z Berlina » Dwie silne eksplozje na pokładzie samolotu » Zapis polskiej czarnej skrzynki samolotu Tu-154M » “KATYŃ 2010″: PRZEKAZAĆ WRAK SAMOLOTU POLSCE » Odkryto ze Klich byl na liscie pasazerów samolotu: nie polecial. » Niebo nad Smolenskiem dzien po katastrofie prezydenckiego samolotu » Posłowie, którzy zginęli w katastrofie samolotu pod Smoleńskiem » Pierwsze kadry po katastrofie samolotu prezydenckiego Tu-154M… » Radio ZET: Tuż po katastrofie samolotu słychać było strzały » Katastrofa prezydenckiego samolotu 10 minut wcześniej niż przypuszczano? » Katastrofa samolotu prezydenta. Pierwsze komentarze po tragedii » Po katastrofie prezydenckiego samolotu Platformie spadło poparcie. PiS bez zmian » Tłumaczenie filmu z pierwszych minut po katastrofie samolotu prezydenckiego » Rosyjscy eksperci: Załoga samolotu Tu-154 nie zrobiła tego, co należało » Awaria samolotu w Witebsku, opóźniony powrót uczestników pielgrzymki » Prezydent Lech Kaczyński nie żyje. Katastrofa samolotu w Smoleńsku [RELACJA] » Film, nakręcony przed startem prezydenckiego samolotu i na jego pokładzie. » Smoleńsk: Katastrofa samolotu Tu 154. Prezydent Lech Kaczyński był na pokładzie. Nikt nie przeżył » Rosyjski operator popełnił ewidentne wykroczenie wprowadzając załogę samolotu w błąd » Seremet: Spotkanie w Komitecie “owocne”. Nie potrafię podać daty sprowadzenia wraku samolotu. » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

samoloty.pl

Długa jeszcze przed nami droga do poznania przyczyn katastrofy Tu-154 M spod Smoleńska. Według dziennika “Polska The Times” pojawiają się już różne głosy doszukujące się powodów katastrofy. Jednym z nich są słowa pilota i byłego szefaa oddziału szkolenia lotniczego dowództwa sił powietrznych płk. Piotra Łukasiewicza, który twierdzi, że znając warunki atmosferyczne na lotnisku w Smoleńsku samolot nie powinien był w ogóle wylatywać z Warszawy.

Przyczyny tej tragedii, wg Łukasiewicza, należałoby solidnie zbadać do momentu planowania wylotu i podejmowania decyzji o jego wylocie. Już przed wylotem wiedziano o złych warunkach pogodowych panujących w Smoleńsku. Mogli lądować w Mińsku lub w Moskwie. Jednak wymagałoby to wcześniejszych przygotowań. Można było także opóźnić wylot w oczekiwaniu na poprawę pogody na lotnisku docelowym.
Czyżby zatem popełniono błędy w zarządzaniu ryzykiem? – Osobiście uważam, że podstawa chmur 200 metrów i widzialność 3 kilometry to warunki atmosferyczne, poniżej których lądowanie samolotu w Smoleńsku nie powinno w ogóle być rozważane – powiedział gazecie Polska The Times płk. Łukasiewicz.

Przyczyny katastrofy Tu – 154
Eksperci lotniczy nie wierzą w usterkę techniczną maszyny, bowiem na pokładzie Tupoleva 154 są trzy wysokościomierze ciśnieniowe. Jest także radiowysokościomierz włączający sygnał dźwiękowy, gdy samolot znajduje się na niebezpiecznej wysokości.

Czy były naciski? Pojawiają się takie dociekania. Jednak płk. Łukasiewicz, a także inni piloci wojskowi dystansują się od takich hipotez. Na pewno załoga odczuwała olbrzymią presję. Chcieli wykonać zadanie. Mieli także świadomość na jak ważną uroczystość wiozą delegację najznamietnitszych obywatlei RP. Z pewnością chcieli za wszelką cenę na czas wylądować w Smoleńsku.

Jedyne co nam wszystkim przychodzi do głowy, i co wciąż nas nurtuje to pytanie dlaczego w jednym samolocie lecieli najważniejsi z najważniejszych: Prezydent, najważniejsi dowódcy naszej armii, politycy, wreszcie rodziny tych, którzy zginęli w tym miejscu przed 70 laty?

Oceń artykuł:

tagi: , ,

Komentarze są zablokowane.

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters