Prezydencki Tupolew Tu – 154 wyposażony był w nowoczesny system ostrzegawczy TAWS – dlaczego nie zadziałał?

Publikacja w serwisie: 20 April 2010
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce
tagi: , , , ,

Zobacz także:

» "List z Polski" » Katastrofa: dlaczego nie zadziałał system ostrzegawczy? » Tomasz Pietrzak: Tupolew miał zblokowany system ostrzegawczy (TAWS) » Prezydencki tupolew w ogóle nie powinien startować » TAWS w prezydenckim Tu-154 M był sprawny » Co zapisał ostatni sygnał TAWS » Newsweek: Przycisk “uchod” nie zadziałał, bo nie został aktywowany » Prezydencki Tu-154M nr 101 » Nowy samolot prezydencki? Bez pośpiechu » Prezydencki samolot nie spadł o godzinie 8:56 » Tupolew rozleciał się w powietrzu – komisja Millera ukryła dowody » Czy tupolew był ślepy? » Tusk, tupolew i rosyjska gra » Tupolew wcale nie lądował » Tupolew lądował, czy spadał? » Tupolew wypracowuje ścieżkę odejścia » Rządowy Tupolew nie obrócił się na plecy » Gdzie był Tupolew przez 30 minut? » Tupolew wypuszczał podwozie z oderwanym skrzydłem? » Tupolew ściął brzozę bez utraty skrzydła » Tupolew spłonął jeszcze przed startem » Tupolew zderzył się z ptakiem – 30 godzin przed lotem. » Polko krytykuje Klicha. “Tupolew jest jak syrenka” » Dezinformacja – Kto i dlaczego?! » Sprzeczności w rosyjskich protokołach: Tupolew wypuszczał podwozie z oderwanym skrzydłem? » Dlaczego tupolewy spadały? » Dlaczego pilot Tu-154 lądował » Dlaczego Komorowski tak się śpieszy? » Dlaczego Tu-154 lądował od wschodu? » Dlaczego MON nie broni swojego generała? » Nie wiemy, dlaczego nie zamknięto lotniska » DLACZEGO ZAMILKŁ KOMPUTER POKŁADOWY » Dlaczego sprawdzamy się w sytuacjach tragicznych ? » Dlaczego nikt nie pyta o naciski na kontrolerów? » Rosjanie tłumaczą dlaczego pocięli wrak » Dlaczego w tupolewie zabrakło rosyjskiego nawigatora? » Dlaczego szumi w czarnych skrzynkach tupolewa? » Dlaczego ścieżka schodzenia nagle się załamała » Dlaczego zostawiliście śledztwo w rękach ludzi rodem z KGB? » Musimy poznać prawdę, dlaczego doszło do katastrofy. » Ktoś mógł przeżyć katastrofę? Kto i dlaczego strzelał? » Smoleńskie sekcje zwłok: dlaczego Ewa Kopacz kłamała » Warto rozmawiać – 04.01.2011 – dlaczego raport MAK jest nie do przyjęcia » Polacy pytają Rosjan, dlaczego cięto wrak Tu-154 i wybijano w nim szyby » “Dlaczego polski generał otrzymał medialny strzał w tył głowy?”, pytało dziś PiS » Rewelacyjny wywiad z Śp. prof. Pawłem Wieczorkiewiczem – Dlaczego Rzeczpospolita czekała 2 lata z publikacją? » RZECZNIK RZĄDU: “Dlaczego w zderzeniu z brzozą odpadło skrzydło Tu-154M? – Bo ktoś je nadpiłował.” » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

Amerykański dziennik “USA Today” zastanawia się dlaczego nie zadziałał nowoczesny system ostrzegania przed przeszkodami zainstalowany na pokładzie prezydenckiego tupolewa, tzw TAWS.Od czasu, gdy instaluje sie ten system na pokładach samolotów, nigdy nie doszło do wypadku, w którym pilot zahaczyłby o jakąś przeszkodę. Co to jest TAWS? To- “Terrain Awareness and Warning System” produkowany przez firmę Universal Avionics Systems w Tucson. System działa na podstawie danych z wysokościomierza, barometru oraz GPS i cyfrowych map kuli ziemskiej. Ostrzega pilotów przed zbliżaniem się do przeszkód, takich jak wysokie maszty, wierzchołki gór lub gdy po prostu leci zbyt nisko. W słuchawkach pilota rozlega się wówczas alarm i polecenie – ciągnij w górę.System montowany jest w samolotach od 1990 roku, i jak twierdzą amerykańscy piloci, uratował życie wielu ludziom. Wypadki, których przyczyną było np. zahaczenie o jakiś maszt lub zbyt niski lot, jeśli TAWS działa poprawnie, już się nie zdarzają.To dlatego TAWS montowany jest na pokładzie wszystkich nowych samolotów, dziś zaledwie 5 proc. maszyn nie jest w niego wyposażonych.To dlatego ta katastrofa robi się coraz bardziej tajemnicza – czytamy w “USA Today” .Pilot powinien zostać ostrzeżony o możliwości zderzenia z masztem antenowym, i to na tyle wcześnie, by mógł poderwać maszynę do góry. Amerykańscy piloci nie wyobrażają sobie, by ktoś mógł zignorować takie ostrzeżenie.Istnieje jednak powód, dla którego system mógł “nie zauważyć” przeszkody. Mapy USA i innych krajów rozwiniętych są bardzo dokładne, ale istnieją białe plamy na mapach takich krajów jak Rosja i krajów rozwijających się – wyjaśnia Bill Voss, prezes organizacji Flight Safety Foundation.Jego zdaniem mapa okolic lotniska pod Smoleńskiem prawdopodobnie była niedokładna.

Oceń artykuł:

tagi: , , , ,

Komentarze są zablokowane.

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters