Prosimy o pomoc w tłumaczeniu strony na języki obce

Publikacja w serwisie: 25 April 2010
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce
tagi: , , , , ,

Prosimy o pomoc w tłumaczeniu strony na języki obce.

Zapraszamy do przesyłania atrykułów,

filmów, zdjęć i wszelkich innych posiadanych materiałów

na adres:

chcemyprawdy@smolensk-2010.pl

Prosimy zaznaczyć  jakie informacje mają zostać umieszczone w serwisie

(imie, nick, email, etc…)

Dziękujemy wszystkim za wszelką okazywaną pomoc, wskazówki, tłumaczenia komentarze. Prosimy o zrozumienie, że nie zawsze jest dla nas możliwe odpowiedzieć na Wasze listy i sugestie: praca nad stroną, weryfikacja materiałów pochłania bardzo dużo czasu naszemu zespołowi, nie związanemu z żadną partią polityczną czy inna organizacją

redakcja

smolensk-2010.pl

Oceń artykuł:
(4.20)
głosów: 10
tagi: , , , , ,

Komentarze: »

Jeśli uważasz że któryś komentarz nie powinien się tutaj znaleźć zgłoś to na adres:

admin@smolensk-2010.pl
  • Anonymous :

    Ale wy jesteście zdrowo szurnięci………..

    Thumb up 3 Thumb down 4

  • JANUSZ :

    PAMIĘTAMY Z HISTORII STANÓW ZJEDNOCZONYCH ,JAK PREZYDENTA Z BRACI KEENEDY ZAMORDOWALI TEŻ ,MOŻE TO POWTÓRKA Z HISTORII,PRZECIEŻ BRACIA KACZYŃSCY TEŻ WALCZYLI O PRAWDZIWĄ DEMOKRACJE,A KOMUŚ TO PRZESZKADZAŁO WIADOMO KOMU.

    Thumb up 2 Thumb down 0

  • JANUSZ :

    DLACZEGO TUSK LECIAŁ TRZY DNI PRĘDZEJ OD PREZYDENTA POLSKI CZYŻBY BYŁ POINFORMOWANY O ZAMACHU,OD KIEDY MIĘDZY TUSKIEM A PUTINEM JEST TAKA SERDECZNA WSPÓŁPRACA CZYŻBY MIAŁ PUTIN COŚ NA TUSKA Z WERMACHTU,POWINNA ZAJĄC SIĘ TYM NASZE SŁUŻBY BEZPIECZEŃSTWA,CHOCIAŻ JUŻ TUSK WSZYSTKIE STANOWISKA OBSADZIŁ SWOIMI KOLESIAMI TERAZ NIKT MU NIE PODSKOCZY ,KAMIŃSKIEGO WYRZUCIŁ KTÓRY GO PILNOWAŁ I SIĘ NIE BAŁ.TUSK CO TY POLSKĘ SPRZEDAJESZ ROSJI ZA JAKĄ CENĘ PO TRUPACH CO TAKIEGO MA NA CIEBIE KGB Z PUTINEM.BRAŁEŚ ŁAPÓWKĘ OD KGB COŚ PODPISAŁEŚ PO ZA TELEWIZJĄ I PRASĄ ZE CIĘ SZANTAŻUJĄ TERAZ ROSJANIE,CZEGO TY SIĘ BOISZ.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Janusz :

    lista 36 pytań w sprawie Smoleńska :
    1.czy prawdą jest , że system naprowadzania lotu Mobile Microwave Landing System (MMLS ) był zamontowany na lotnisku w Smoleńsku 7 kwietnia , w czasie wizyty Putina i Tuska , a następnie zdemontowany ?
    2.czy prawdziwa jest informacja , że system Terrain Awareness and Warning System (TAWS) , ostrzegający pilota przed zbyt niskim lotem ,który zamontowany był w prezydenckim TU-154M , jest praktycznie niezawodny ( jeżeli działa prawidłowo i nie jest zakłócany lub zablokowany ) od 1990 nie było wypadków spowodowanych z tego powodu .
    3.kto i dlaczego wkręcał ( lub wykręcał ) żarówki w oświetleniu lotniska ? takie zdjęcia wykonał zaraz po katastrofie S.Serebro i są dostępne w sieci . Czy w czasie wizyty Putina i Tuska oświetlenie działało prawidłowo ?
    4.dlaczego kancelaria premiera przydzieliła prezydentowi , dowódcom WP i szefom centralnych instytucji państwowych jeden samolot na lot do Smoleńska ?
    5.dlaczego , chociaż konwencja chicagowska z 1944 ( chociaż dotyczy ona samolotów cywilnych ) umożliwiałaby w pewnych sytuacjach możliwość przejęcia śledztwa przez Polskę po tej katastrofie , polskie władze nie podjęły działań w tej sprawie i biernie przyjęły rosyjska decyzję , że to Rosjanie będą gospodarzem śledztwa ? Taki przypadek miał miejsce np. w 1996 , kiedy amerykański CT-43 z sekretarzem handlu USA R. Brownem rozbił się koło Dubrownika . Wtedy dochodzenie przejęli Amerykanie .
    Inny przypadek to katastrofa białoruskiego SU-27 w Polsce 30.08.2009.
    Wtedy Polacy przekazali śledztwo Białorusinom .
    6.dlaczego rząd polski odrzucił ( wypowiedź P. Grasia 23.04 ) możliwość powołania międzynarodowej komisji badającej te katastrofę ? Taką możliwość dopuszcza prawo międzynarodowe . W 2008 rozbił się na Białorusi prywatny rosyjski samolot Hawker BAE125 , gdzie zginęło 5 Rosjan. Powołano wtedy międzynarodową komisję śledcza
    7.dlaczego rzeczy osobiste Prezydenta , dowódców WP i szefa BBN zostały przekazane Polakom przez Rosjan dopiero tydzień po katastrofie ? W tym np. telefony prezydenta i szefa BBN oraz laptopy ? Co robili Rosjanie przez tydzień z tymi urządzeniami ?
    8.Co się stało z urządzeniami szyfrującymi , które prawdopodobnie były na pokładzie ?
    9.czy prawdą jest informacja , że samolot prezydenta Kaczyńskiego miał niższą rangę niż samolot premiera Tuska 3 dni wcześniej i , w związku z tym procedury oraz standardy bezpieczeństwa były niższe ? Jeżeli tak było to tym bardziej na stronie polskiej spoczywała większa odpowiedzialność za przygotowanie i bezpieczeństwo tego lotu . Czy lotnisko w Smoleńsku zostało sprawdzone przez polskie służby ?
    10.dlaczego Rosjanom potrzeba minimum 4 tygodni do zbadania czarnych skrzynek i przekazania ich Polakom ? Dlaczego ma być przekazany jedynie zapis czarnych skrzynek a nie same urządzenia ? Przecież to jest własność państwa polskiego ! Co na to polskie władze ?
    Czy polscy śledczy mają bieżący wgląd w badania i dostęp do wszystkich czynności ?
    11.dlaczego Rosjanie “zabezpieczyli” dokumenty i nagrania rozmów z polskiego Jaka-40 , który wylądował wcześniej w Smoleńsku ? Ten samolot to własność państwa polskiego . Co na to polskie władze ?
    12.jakie wyniki dała analiza amatorskiego filmiku trwającego 1.24min , który pojawił się w internecie , a na którym słychać m.in. odgłosy przypominające strzały ? Poza tym widać postaci na kadłubie wraku i głosy , które są tak nieprawdopodobne , że nie będę ich przytaczał .Płk. Artymiak z Prokuratury Wojskowej powiedział w radiu ZET , że nie wolno tego bagatelizować .Film był emitowany w rosyjskich TV z zaznaczeniem , że to pierwsze zdjęcia z miejsca katastrofy.
    13.w jakim celu i na jakiej podstawie Rosjanie rekwirowali po katastrofie dziennikarzom nagrania i kamery ?
    14.kto personalnie odpowiadał na lotnisku w Smoleńsku za kontrolę lotów ? Czy była to miejscowa ekipa czy z zewnątrz ? Nic o tym nie wiadomo , żadnych nazwisk
    15.ten samolot był kilka miesięcy przed katastrofą remontowany w Rosji . czy jest pełna dokumentacja tego remontu ?
    Czy po powrocie z Rosji został sprawdzony przez polskie służby ?
    16.W pobliżu miejsca katastrofy , na lotnisku w Smoleńsku nie było karetek . Czy to prawda ?
    17. w czasie katastrofy w przestrzeni lotniczej w pobliżu Smoleńska były , wg. niektórych relacji , 2 samoloty : białoruski i rosyjski . Czy to prawda ? Jakie to były samoloty ?
    18.prof. Staniszkis pisze na swoim blogu , że zaraz po katastrofie zaginął laptop A. Szczygło z jego biura w Warszawie . Czy to jest wyjaśniane przez prokuraturę ?
    19.dlaczego J. Kaczyński , chociaż jego samolot wylądował 10 kwietnia w Witebsku godzinę wcześniej niż samolot z premierem Tuskiem dotarł do Smoleńska po Tusku ? Rzecznik MSZ P.Paszkowski odmówił komentarza w tej sprawie
    20.urządzenie ostrzegawcze EGPWS zainstalowane w TU-154M mogło otrzymać zakłócony sygnał GPS
    co doprowadziło do błędnego odczytania pozycji horyzontalnej samolotu ( 160m różnicy ) . Czy to jest badane ?
    21.miejsce katastrofy nie zostało przez Rosjan właściwie zabezpieczone . Dowodzi tego np. korespondencja Nica Robertsona z CNN zrobiona w dzień po katastrofie . Widać tam dziennikarza i przygodnych ludzi , bez problemu poruszających się między fragmentami wraku . Każdy mógł zabrać dowód z katastrofy . Link do tej korespondencji tutaj : http://www.youtube.com/watch?v=ByQnbPfifBk . Czy polskie władze mają świadomość tego zaniedbania i co zrobiły w tej sprawie ?
    22. agencja Reutera donosiła zaraz po katastrofie , że 3 osoby przeżyły , są ciężko ranne i są
    przewożone do szpitala . Jakie było źródło tej informacji ?
    23. informacje o problemach technicznych TU-154M powtarzały się od lat , jednak zaraz po katastrofie Rosjanie wykluczyli awarię samolotu . Dlaczego polska strona przyjęła to zapewnienie bezwarunkowo ?
    24.Rosjanie nie przeprowadzili sekcji zwłok ofiar a tylko ich identyfikację . Dlaczego sekcja zwłok nie została przeprowadzona następnie w Polsce ?
    25. pomimo że w katastrofie zginął zwierzchnik sił zbrojnych oraz dowództwo WP w kraju nie ogłasza się stanu podwyższonej gotowości . Zamiast tego B. Komorowski niezwłocznie wyznacza p.o. szefa kancelarii prezydenta , jakby nie mógł tej funkcji pełnić dotychczasowy zastępca szefa . Co jest ważniejsze dla państwa ?
    26.dowódca 36. Specjalnego Pułku Ryszard Raczyński nie posiada uprawnień do pilotowania TU-154M . A to właśnie dowódca , zdaniem T. Hypkiego z krajowej Rady Lotnictwa powinien pilotować samolot z głową państwa . Kto za to odpowiada ?
    27.czy rzeczywiście układ radiolatarnii na lotnisku w Smoleńsku był niestandardowy ( dalsza radiolatarnia w odległości 6km od pasa zamiast 4km ) ? Czy piloci o tym wiedzieli ?
    28.Szef Komisji badania Wypadków Lotniczych Edmund Klich stwierdził ,
    że „Polska jest tylko petentem” w tym śledztwie . Co to konkretnie znaczy i dlaczego polski
    rząd nadal zachowuje zadziwiający spokój
    29.dlaczego przez ponad tydzień podawano godzinę katastrofy jako 8.56 , podczas gdy
    ( najprawdopodobniej , bo tu też nie ma pewności ) było to kilkanaście minut wcześniej ?
    30.na lotnisku musiała być grupa osób z Polski oczekująca na samolot ( dyplomaci , kierowcy , ochrona ) . Oni byli jednymi z pierwszych i bezpośrednich świadków . Dlaczego nie pojawiły
    się żadne relacje tych osób ?
    31.lista pasażerów samolotu krążyła wśród dziennikarzy już kilka dni przed lotem . Była to
    absolutnie nietypowa i niedopuszczalna sprawa . Jak do tego doszło i kto udostępnił listę ?
    32.za zabezpieczenie miejsca lądowania samolotu odpowiadał BOR . Ilu funkcjonariuszy było w Smoleńsku , czy sprawdzili przed przylotem pas startowy , wieżę kontrolną i wyposażenie lotniska ?
    33.czy poziom zabezpieczenia lotu ze strony BOR był taki sam jak lotu D. Tuska w dniu 7 kwietnia ? Szef BOR , gen. Janicki powiedział , że była to wizyta nieoficjalna .BOR do tej pory tego nie wyjaśnił
    34.Jeżeli to była wizyta nieoficjalna , to czy polski MSZ i kancelaria premiera , która odpowiadała za lot , poinformowały Rosjan oficjalnie kto jest na pokładzie ,w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu jej zabezpieczenia ?
    35.Na jakiej podstawie min. Sikorski , w wywiadzie dla CNN 29.04 wykluczył zamach terrorystyczny , chociaż nie ma jeszcze nawet wstępnych wyników śledztwa ?
    36.Krótko przed katastrofą Tu-154 próbował lądować w Smoleńsku rosyjski Ił-76 . Wg . W. Cegielskiego z TVP Ił-76 prawie dotknął pasa ale jednak nie udało się wylądować i odleciał . Co o tym wiadomo ? Dlaczego Ił nie mógł wylądować ?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Emin :

    Kolejne pytania:
    37. Czy to prawda, że w czasie podchodzenia Tupolewa do lądowania naprzeciwko niego zbliżał się Ił-76, który nie wylądował i leciał wprost na Tu-154? Polski pilot, aby nie doprowadzić do zderzenia raptownie zanurkował.
    38. Czy to prawda, że ten Ił-76 pół godziny latał nad lotniskiem i 4 razy podchodził do lądowania?
    39. Czy to prawda, że w czasie gdy ten Ił-76 latał nad lotniskiem to wprowadzał do atmosfery jakiś związek chemiczny, np. jodek srebra, aby wytworzyć mgłę nad lotniskiem? Pół godziny przed katastrofą mgły prawie nie było.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Marcin :

    do tej wersji http://www.tvn24.pl/-1,1654627,0,1,co-sie-…,wiadomosc.html

    pasuje mi teoria, że nasz samolot lądował w tym samym momencie co samolot rosyjski

    “…. jako wyjaśnienie, pojawia się zagadkowe podejście do lądowania rosyjskiego samolotu transportowego (prawdopodobnie Ił-76) przed planowanym lądowaniem Tu-154. Informacje o tym zdarzeniu sprowadzają się do tego, że próbował on wylądować ale odbił się od lotniska, wykonał ryzykowny manewr przechylenia się na skrzydło, prawie zahaczając o ziemię, a następnie odleciał do Moskwy. Jednak o której godzinie to było? Tu relacje są różne, na pewno po lądowaniu polskich dziennikarzy (godzina 7:20) a przed katastrofą naszego samolotu. Na podstawie tych relacji [rozmaitych relacji świadków zaraz po katastrofie, wskazujących czas nieudanego lądowania IŁ-a] możemy śmiało twierdzić, że podejście Ił-76 do lądowania nastąpiło między 8:30 a 8:40. Moja hipoteza brzmi: była to 8:40, czyli wtedy, gdy rozbił się polski samolot! Oba samoloty podchodziły do lądowania w tym samym czasie! To wyjaśniałoby dlaczego Tu-154 nagle obniżył lot, wcześniej podchodząc prawidłowo. Piloci zobaczyli na kursie kolizyjnym inny samolot, musiał być wyżej od ich pozycji, wobec czego awaryjnie wykonali manewr jego ominięcia schodząc w dół. Dalszy przebieg wypadków, jak wspomniałem, jest mniej więcej znany.”
    Kolejny cytat:
    …. We wcześniej nadesłanym mi emailu pan Leszek Biegalski z Kanady napisał, że ustalono, że w momencie katastrofy wiał wiatr od wschodu ok. 10 m/sek i że pilot TU 154 podchodził do lądowania w sposób nietypowy też od wschodu, od strony “nizinki” leżącej w odległości 1-3 kilometrów przed wschodnim brzegiem pasa startowego i ok. 50 metrów poniżej jego początku. Co więcej, ten pas startowy w Smoleńsku nie jest poziomy, tylko lekko nachylony w kierunku zachodnim. (Co widać na pokazywanych w internecie przekrojach terenu.)
    Załóżmy, że w tym samym czasie od “normalnej”, przy wschodnim kierunku wiatru, zachodniej strony zaczął podchodzić, tuż przed godz. 10.40 lokalnego czasu, ten IŁ 76, ktoremu kontroler lotniska odmówił zgody na lądowanie. Wskutek tego, że początek pasa od strony zachodniej jest obniżony o blisko 20 metrów w stosunku do jego wschodniego krańca oraz wskutek tego, że TU 154 leciał ostatnie 3 km 50 metrów nad ziemią, praktycznie poniżej wschodniego brzegu pasa startowego, oba samoloty nie mogły się nawzajem zobaczyć, w tym krótkim okresie czasu gdy leciasły wprost na siebie, na swych radarach. “Zobaczyły się” (na radarach, bo widoczność była tylko 500 m) dopiero w momencie gdy TU 154 był ok. 1 km od wschodniego brzegu pasa startowego, a IŁ 74 właśnie lądował. I oba wykonały manewr wymijający – jak podawali naoczni świadkowie na lotnisku, “IŁ 74 nagle zachwiał się, położył na skrzydło prawie dotykając ziemi i odleciał”, TU 154 zrobił to samo, ale że był już za nisko, to w momencie nagłego skrętu utracił jeszcze wysokość (“ześlizgnął na skrzydło” tak jak to było w wypadku CASA w styczniu 2008) zahaczył o grube drzewo, 200 metrów na lewo od czystej przestrzeni nadlotu ze wschodu, próbował jeszcze wzbić się w górę, ale pochylony prawie o 45 stopni nie utrzymał się długo w powietrzu i runął kapotując “kołami do góry” totalne rozbijając kabinę. “

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • hos :

    tusk ty bandyto z putinem zabiłeś naszą elitę,

    Thumb up 1 Thumb down 1

  • Józef :

    Obejrzyjcie sobie : http://ifotos.pl/zobacz/Siedmiu-w_nahspq.jpg/
    Moja wersja zamachu jest taka :
    1. Nie przypadkiem Tusk był 3 dni wcześniej. Wogóle za spiskowanie z Putinem przeciw własnemu Prezydentowi powinien stanąć przed Trybunałem Stanu albo od razu pod ścianą.
    2. Na pokładzie samolotu była bomba lub jakieś urządzenie, które w krytycznym momencie zablokowało stery (a dokładnie chyba lotki) samolotu, tak, że nie można nim było sterować i nie było to ladowanie, a spadanie.
    3. Kolejnym zabezpieczeniem planu było (gdyby z jakichś powodów tamto nie zadziałało) było przestawienie jednej radiolatarni lub podanie w inny sposób pilotom błędnych namiarów oraz zrobienie chwilę przed lądowaniem gęstej mgły, której wcześniej nie było, jak piszą świadkowie na forach smoleńskich. Poza tym chwilę wcześniej lądował tam Jak-40, a na filmie zrobionym kilka minut po katastrofie jest widoczność na kilkaset metrów.
    4. Katastrofę przeżyło co najmniej 3 osoby, które potem zostały zastrzelone. Podejrzewam, że była to stewardessa Januszko (osoba ubrana na biało, machająca ręką na filmie), oficer BOR-u (po Warszawie chodzi plotka, że zadzwonił do matki i powiedział, że była katastrofa, ma obcięte nogi, wszystko dokoła się pali) oraz
    prezydent Kaczyński (w analizie fonoskopijnej pada ksywa używana przez rosjan “Anders”, a jej autor pisze, że wydaje mu się, że w pewnym momencie słyszy głos prezydenta.
    5. Nie ma karetek a pojawiają się ludzie z pistoletami i słychać polskie i rosyjskie głosy (WSI i FSB?)
    6. Pojawia się informacja o śmierciautora filmu i to aż na Ukrainie. Po co aż tam uciekał?

    Thumb up 0 Thumb down 2

  • XYZ :

    Czy tu też jest cenzura, czy ktoś Wam wycina komentarze? Gdzie jest mój dzisiejszy?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Anubis :

    Witam!
    Jestem tego samego zdania, zresztą jak wielu moich znajomych i przyjaciół. To ewidentny zamach stanu i winni powinni odpowiedzieć przed sądem, a rząd powinien podać się do dymisji.
    Mam nadzieję, że Rodacy wybiorą Jarka Kaczyńskiego na Prezydenta.
    Tu ciekawe wybory prezydenckie internałtów:
    http://polskie-partie-polityczne.appspot.com/president-election
    mówiące zupełnie coś innego niż oficjalne media.
    W przeciwnym wypadku grozi nam służalcza i spolegliwa polityka wobec Rosji.
    Ostatnio słychać na granicy polsko-litewskiej nisko przelatujące myśliwce, których nie było słychać wcześniej…
    To podobno nasze patrolujące nasz kraj i Litwę a wcześniej nie było ich słychać
    Pozdrawiam
    Anubis

    Thumb up 0 Thumb down 1

  • Lukas :

    Puknijcie się w łeb, bando spiskowców…

    Thumb up 2 Thumb down 1

  • MM :

    Cały czas mnie gryzie 1 pytanie : czy w tych zalutowanych trumnach są rzeczywiście ciała ofiar. Po wczorajszych rewelacjach, że na niezabezpieczonym miejscu wypadku nadal znajduje się rzeczy i szczątki ofiar mocno mi się coś nie klei. Jeden z internautów napisał, że podejrzewa uprowadzenie ludzi do podziemnych schronów, ale to raczej fantastyka. Jeden z dziennikarzy obecny na miejscu wypadku chwilę po nim, pisze, że był zdziwiony brakiem ciał, a kiedyś był przy wypadku w Kabatach i tam szczątków była cała masa. Zupełnie inaczej to wyglądało. Faktem też jest (pomijając pierwsze doniesienia agencji Reutera o 3 osobach, które przeżyły), że była szansa przeżycia, bo samolot spadł z kilkunastu metrów, a znany jest wypadek (bodajże w Turcji), gdzie samolot tego samego typu spadł z 200 m i jedna osoba przeżyła. Te samoloty mają opinię dość solidnych konstrukcji. Części ciał podobno nie odnaleziono. Czy może dlatego, że zmarły na zatrucie ołowiem?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • ~halinek :

    Zgadzam się z Twoją teorią MM. I ta cisza i spokój odnośnie filmu nagranego zaraz po katastrofie , prokuratura milczy , aż się nie chce wierzyć z kim się żyje w tej Polsce. Sami szfabi i ruscy ! A ludzie milczą , powini wyjśc na ulice i domagać sie prawdy !!! I wywalić te hieny z kraju !!!

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • ~halinek :

    O i kolejny wpis nie przeszedł cenzury ! W takim to kraju żyjemy własnie.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • ~halinek :

    Ruskie won z Polski. Zamknąć granice dla tych morderców.
    Nie kupować u nich nic na straganach , niech wracają do tej jaszczurki obmierzłej putina jak maja z nim tak świetnie !!!
    Olbrychski na sybir !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Twoja wypowiedz w imieniu wszystkich Polaków o pojednanie w chwili takiej tragedii jest straszna , pokazje jak bardzo jesteś ruski , po tej wypowiedzi wiemy już wszystko , ile jeszcze kanalii tu mamy wśród nas ????????????

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Superman :

    Tak, zgadzam się! I mam jeszcze jedną pewną informację – na czele tego wszystkiego stoi sam ON, czyli Batman! O.O

    Thumb up 0 Thumb down 1

  • jo :

    Ci co to wszystko zmanipulowali dobrze potrafią przekręcać.Powinno się ich za jaja powiesić.Wszystko dobrze ukute łącznie z tym iłem oraz z tym czego nie wiemy i się nigdy nie dowiemy

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • jo :

    A winowajca Tusk schował głowe w piasek a Komorowski juz mu d**ę liże.:)

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • jo :

    “Lukas” jest albo czerwony albo POwiec

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • ja :

    “znany jest wypadek (bodajże w Turcji), gdzie samolot tego samego typu spadł z 200 m i jedna osoba przeżyła. Te samoloty mają opinię dość solidnych konstrukcji. Części ciał podobno nie odnaleziono. Czy może dlatego, że zmarły na zatrucie ołowiem?”
    Ołów to już zatruł, twój mózg, z innymi metalami ciężkimi zjadany w świeżych warzywkach :) Weź spadnij z wys 200m, lecąc do tego w poziomie ok 250 km/h i wtedy pogadamy. izrób to w aluminiowej rurze z kartonem i różnym i żelastwem w środku.

    Thumb up 0 Thumb down 1

  • patriot :

    Tusk zdradził Prezydenta RP. Jego wyjazd na spotkanie w dniu 7.04.2010 z Putinem , który chciał w ten sposób zademonstrować swoją wrogość wobec Prezydenta RP po jego wystąpieniu w Gruzji, nawet głupcowi było oczywistym gestem politycznym. Tusk zgadzając się na ten manewr wspomógł Putina, aby zdegradować wagę wizyty pielgrzymki Prezydenta do kategorii wycieczki prywatnej. Tym wymusili na Prezydencie, aby podnosił rangę swojej wizyty przez udział dowództwa wojsk i innych ważnych osobistości. Tusk w ten sposób stał się marionetką Putina. Reszta to już rozgrywka w stylu FSB. Fakt, że nie wezwano nawet jednej karetki pogotowia do ratowania ofiar, a wysłano specjalne oddziały do “mokrej roboty”, nie pozostawia tu żadnych złudzeń. Tuska historia oceni jako najokropniejszego zdrajcę.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • phi :

    @halinek
    Ktoś kto ma takie nastawienie do Rosjan (i to widać że wszystkich jakby to zwykli ludzie byli winni tego co robią władze ) musi się liczyć z tym ,że nie będzie traktowany na serio .

    @ja
    No właśnie – tak naprawdę Tupolewy mocne nie są i w 99% przypadków giną wszyscy – jednak widzisz nie którzy to tego nie zrozumieją ;)

    @MM
    Ciała zapewne są – a tu już czy dokładnie te co powinny być to Bóg jeden wie. Bo jednak nikt tak głupi nie jest aby nic nie włożyć do trumny – a jakby komuś odbiło to sprawdzić po paru latach? No więc to można wyeliminować .
    A ciała niby wszystkie znaleziono – tyle że bardziej szczątki – ale kto to wie dokładnie jak to było.

    Thumb up 0 Thumb down 1

  • Aneta :

    jeśli naród nie zareaguje stanowczo to nigdy prawdy się nie dowiemy- osoby wyjaśniające przyczyny katastrofy są zakłamane!!!!kłamstwa, kłamstwa , kłamstwa…..rząd do dymisji !!!!

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • MM do "ja" :

    Wiesz, ubliżać to jest najłatwiej i ja też potrafię, ale nie na tym sztuka polega. Ja nie napisałem o swoich domysłach, tylko o wypadku, który zdarzył się naprawdę, czyli o faktach. To, że jest to nieprawdopodobne to inna rzecz. A jak chcesz dyskutować z faktami to proszę bardzo. Ja akurat zadałem sobie trochę trudu i poświęciłem 3 dni czasu, aby poczytać różne rzeczy i nie wiąłem tego z “księżyca”. I niestety nie najlepiej myślę o twojej głowie. Poczytaj sobie może najpierw o wypadkach lotniczych a potem pogadamy.
    POzdrawiam.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Józef :

    Historii już się nie odwróci. Prawda prędzej czy później wyjdzie na jaw. A ja sobie teraz myślę, co dalej. Jeśli wygra Komorowski, legalnie lub fałszując, to zostaje nam chyba tylko kolejne powstanie. Jeśli wygra Kaczyński, to czy nie wsadzą go “dobrowolnie” do samolotu. W końcu został jeszcze jeden TU-154, a Tusk jest bardzo usłużnym człowiekiem i napewno nie odmówi potrzebującemu. A może Putin nie wytrzyma już tego nerwowo i sprawdzi się na nas przepowiednia Nostradamusa, że “najpierw spadnie żelazny ptak,
    a potem na kraj pogrążony w żałobie napadnie sąsiad ze wschodu”

    Thumb up 0 Thumb down 1

  • MM do "ja" :

    Zanim napisałem o tym, że katastrofę Tu-154 (bodajże w Turcji) przeżyła 1 osoba, to 3 dni siedziałem w internecie i czytałem różne rzeczy. Wygląda to nieprawdopodobnie, ale piszę o faktach. Jak chcesz z nimi dyskutować, to proszę bardzo. A ubliżać komuś to żadna sztuka i ja też potrafię, ale nie o to tutaj chodzi. Poczytaj sobie może trochę o wypadkach lotniczych, a potem zabieraj głos,
    bo nie dajesz mi za dobrze myśleć o twojej głowie. POzdrawiam

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Alicja :

    Zastanawia mnie jedna sprawa: dlaczego rodziny ofiar tej katastrofy nie poprosili o sekcje zwlok, tylko od razu organizowali pogrzeb. Czy byly jakies naciski?
    Zwlaszcza rodziny BOR-owcow powinni walczyc o przeprowadzenie ekshumacji i sekcje zwlok. Wtedy bysmy mieli pewnosc co do przyczyn ich smierci.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Pewnie że można spytaj sie psychologów psychiatrów... :

    Przecież to oczywiste że był nacisk w podświadomość człowieka w takiej chwili można bardzo szybko przejąć jego kontrolę i nakazać w imię niby ‘dobra’ itp.

    A pozniej okazuje się że taki człowiek budzi się z letargu i proboje wyjaśnić dlaczego się to stało.

    Najlepiej jak rodziny ofiar by się wypowiedzieli na ich temat z pigułką w ustach tak na zimno, wiem że jest to trude, ale my staramy się im pomóc tylko jak potrafimy i chcemy odkryć karty następnego Stalina, który w z mowię w Gracji na ich wodach rozmawiał bog wie o czym, podobno amerykanie mają jakieś fotki z satelity i mówią, że jest nieciekawie z Tuskiem, a czy to prawda to już sami musicie dojść do tego, my zajmujemy się katastrofą i będzie ona miała światło dzienne, obiecujemy, nie jesteście sami ludzie ofiar prezydenckiego samolotu, tu nie chodzi o polityków tu chodzi o ludzi z różnych partii politycznych wyznań itd..

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • marek :

    tusk donald wie o co chodzi lepiej jak my wszyscy zapytajmy go WPROST!

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Marcin :

    musimy wyjść na ulice i domagac sie prawdy.

    Thumb up 2 Thumb down 0

  • Zbyszek :

    Tusk musi stanąć przed sądem i to sądem między narodowym za między narodowy terroryzm,kto z nim myślę że sikorski

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • weno :

    Co mnie jeszcze boli? Obawiam się, że Putin może być potomkiem polskiego powstańca zesłanego na Kaukaz. Czyżby drugi Dzierżyński? Wklepcie sobie w Google “Gruzja matka Putina” i poczytajcie. Sprawa wyszła po ataku Rosji na Gruzję kilka lat temu. Podobna sytuacja zdarzyła się gdzieś chyba na Kamczatce. Polską wycieczkę zainteresowało dziwne nazwisko rosyjskiej dyrektor biblioteki, w której się jakimś cudem znaleźli. Brzmiało ono “Chłopicka”. Zaczęli ją wypytywać, ale ona nic nie wiedziała. Po jakimś czasie dopiero wymusiła na ojcu prawdę. Okazało się że jest to pra…wnuczka gen.Chłopickiego, zesłanego na katorgę. I już ani słowa po polsku, ani świadomości kim się jest.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Bea :

    Cała sprawa jest mocno podejrzana.
    Rozmawialam wczoraj z ksiedzem,ktory byl 10.04.2010 w Katyniu,mowil,ze faktycznia mgla byla,ze wychodzi tam kazdego dnia o tej samej porze,teren jest podmokly.
    Wiec z mgla byloby ok,ze nie bylo sztucznej mgly.
    Chyba ze ja nieco poglebiono..
    Ale cala reszta wskazuje na to,ze albo byl to zamach,albo nieszczesliwy wypadek,albo wypadek sprowokowany przez Rosjan.
    Naprawde trudno mi uwierzyc w przypadek.
    Co ma oznaczac ten filmik?
    Slychac wyraznie strzaly.
    Do tej pory nie jest to wyjasnione,nastala cisza.Bynajmniej nie przedwyborcza.
    Calosc sledztwa wyglada raczej na ukrywanie niz na ujawnianie czegokolwiek.
    Co wiec jest ukrywane?
    Co wie pilot Jaka,co zawieraja czarne skrzynki Jaka.
    Moze tez trzeba je oddac “do badania” przyjaciolom ze wschodu?
    Miejmy swiadomosc,ze ludzie ze Smolenska szczerze wspolczuli Polakom,obsypywali kwiatami samochody przybylym na uroczystosci,dzielili z nimi cierpienie.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • rafal35 :

    Dorzucilbym pytanie w sprawie naglego pojawienia sie tylu sluzb “zabezpieczajacych” miejsce, bodajze 160? Skad nagle sie wzieli jak podano w 3 min od dzwieku syreny i jakim (jakimi) srodkiem (srodkami)lokomocji dotarli?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • eLA :

    rafał35 napisał – “Skad nagle sie wzieli jak podano w 3 min od dzwieku syreny…..”
    A na filmie to tak nawet wygląda, że te służby już tam zrobiły swoją robotę zanim syrena zaczęła wyć!!!

    Thumb up 1 Thumb down 0

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters