Tu-154M Landing Procedure

Publikacja w serwisie: 07 May 2010
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce
tagi: , ,

Zobacz także:

» "List z Polski" » Film dokumentalny o podobnej katastrofie: Flight UA-232 (Crash Landing at Sioux City) » Czy to Donald Tusk uzgodnił z Władimirem Putinem procedurę, która spowolniła śledztwo? » Nowe fragmenty nagrań z Tu-154M » MAK udostępnił raporty z remontu Tu-154M » Rejestrator Tu-154M z polskiej firmy » Przyczyny katastrofy Tu-154M nie w najbliższym czasie » Co Tu-154M może zrobić bez końcówki skrzydła? » Pierwsze kadry po katastrofie samolotu prezydenckiego Tu-154M… » Zapis polskiej czarnej skrzynki samolotu Tu-154M » Zespół Macierewicza: Przed katastrofą w Tu-154M był wyciek » Przeraża mnie to, co zrobiono w Samarze z Tu-154M [DEZINFORMACJA] » Komisja: Tu-154M zahaczył o drzewo 1050 metrów przed pasem startowym » Zastępca szefa sztabu rosyjskich WWS opisał ostatnie chwile prezydenckiego Tu-154M. » Prezydencki Tu-154M nr 101 » Ekshumacje ofiar Tu-154M » Załoga samolotu Tu-154M » Zginęli w katastrofie Tu-154M » LISTA PASAŻERÓW TU-154M » Tu 154M został rozerwany » Trzy hipotezy katastrofy Tu-154M » Odbył się eksperyment na samolocie Tu-154M 102 » ATM QAR z Tu-154M – czyli kolejna ściema » samoloty.pl – O katastrofie Tu-154M inaczej » Macierewicz: Tu-154M nie uderzył w drzewo » Porównanie 2 filmów z katastrofy TU-154M » Tu-154M – moment uderzenia w brzozę » Wyremontowany Tu-154M przekazany Polsce » Prokuratura: Tu-154M był prawidłowo wyważony » Katastrofa Tu-154M – raport wstępny » Co jeszcze szwankowało w rządowym Tu-154M? » Wrak TU-154M w Smoleńsku [amatorski film] » Film z remontu prezydenckiego Tu-154M w Samarze » Kpt. Aleksandr Muramszczikow – katastrofa TU-154M dezinformacje! » Tu-154M to przerobiony bombowiec, nie mógł się rozsypać » Tu-154M gotowy do przekazania komisji Millera » Lustracja pilotów TU-154M. IPN ujawnia szczegóły » Macierewicz: kontrolerzy winni katastrofy Tu-154M » Fragment Tu-154M w sukience Matki Bożej » Dezinformacje na temat odzyskania wraku Tu-154M » ABW bada film z miejsca katastrofy Tu-154M » Nikt nie zgłosił się do przetargu na Jaki-40 i części do Tu-154M » Prokuratura zajmie się sprawą niszczenia wraku Tu-154M » Rosja zawiesza użytkowanie Tu-154M; “zbyt awaryjne” » Misja Specjalna 21.09.2010 – Katastrofa Polskiego Tu-154m [1/2] » Odczytano kolejne fragmenty czarnych skrzynek Tu-154M » Powody lawinowego wzrostu incydentów lotniczych na Tu-154M » Lustracja załogi Tu-154M. Politycy zgodni: to skandal » Możemy nigdy nie poznać danych z czarnych skrzynek Tu-154M ? » “Komsomolskaja Prawda”: Tajna instrukcja przyczyną katastrofy Tu-154M? » Po pół roku pod gołym niebem rozpoczęto osłanianie wraku Tu-154M » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

Below, I will describe in details the landing approach track received from an experienced TU-154M pilot:

The approach starts at around 10km distance and 500m altitude. Landing gear is already lowered and aileron angle is around 30 degrees. Nothing is being changed till touch down.

The aircraft ground speed (horizontal) is around 260-280 km/h and descent rate 2.5 – 3 m/s (vertical). The angle of attack is 5 degrees. There are four points in space that the aircraft must pass through. The coordinates are distance from the runway threshold (in km) and altitude (in m):

8, 400

6, 300

4, 200

2, 100

At the 100m altitude the pilot is making decision if to land or not and it is due to visibility of runway or the lights. The approach track is crossing the runway around 300 meters past the runway threshold and this is the point of touch down. Landing distance, after touch down, is around 1.5 km.

The pilot himself said that it was hard to believe how did it happen, it was hard to imagine and no fault seemed possible cause. Also, icing – widely discussed in media – was to be excluded because of -0.2 C at 200m and +0.8 C at 500 m. In case of fault, so called glide ratio (see: http://en.wikipedia.org/wiki/Gliding_(flight)#Glide_ratio) of Tu-154M is around 14.5! His opinion was, that if it was technical fault, the aircraft would simply fall on the runway hitting it with its belly.

Thus, electronic attack hypothesis is still to be taken into consideration.

M. Lipecki

Oceń artykuł:
(4.00)
głosów: 1
tagi: , ,

Komentarze: »

Jeśli uważasz że któryś komentarz nie powinien się tutaj znaleźć zgłoś to na adres:

admin@smolensk-2010.pl
  • oiram :

    I second the final conclusion, it clearly was not natural accident. Especially taking into consideration discussed widely “meaconing” (http://en.wikipedia.org/wiki/Meaconing) and its simple concept of fooling real reading of aircraft’s position.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • niezorientowany :

    Needed angle of attack is 3 degrees not 5, and TU154 at distance of 2,5km kept it. Main events took a place at distance 2km when plane changed angle to 5 degrees. Here is the qestion: if the airport’s navigatons instruments were going?

    Thumb up 0 Thumb down 0

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters