Porównanie 2 filmów z katastrofy TU-154M

Publikacja w serwisie: 08 May 2010
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce
tagi: , , , , , , ,

Zobacz także:

» "List z Polski" » Kolekcja filmów z YouTube » GASLAND film nominowany do Oscara w 2011r. w kategorii filmów dokumentalnych (napisy PL) » Trzy hipotezy katastrofy Tu-154M » Macierewicz: kontrolerzy winni katastrofy Tu-154M » Przyczyny katastrofy Tu-154M nie w najbliższym czasie » ABW bada film z miejsca katastrofy Tu-154M » Ofensywa w sprawie śledztwa dotyczącego katastrofy polskiego Tu-154M » Archeolodzy odnaleźli w Smoleńsku szczątki ofiar katastrofy Tu-154M » Aleksandr Aloszyn KŁAMAŁ w sprawie katastrofy polskiego Tu-154M » “Komsomolskaja Prawda”: Tajna instrukcja przyczyną katastrofy Tu-154M? » Prokuratura wyklucza, by Tu-154M w chwili katastrofy w Smoleńsku pilotował gen. Andrzej Błasik » Wstrząsająca “relacja” strażaka z katastrofy Tu-154M – od razu było jasne, że nikt nie przeżył. » Film z remontu prezydenckiego Tu-154M w Samarze » Wnioski z eksperckiej analizy ostatniej fazy lotu prezydenckiego Tu-154M » Satelitarne zdjęcie katastrofy Tu-154 » Pierwsze kadry po katastrofie samolotu prezydenckiego Tu-154M… » Odczytano kolejne fragmenty czarnych skrzynek Tu-154M » Misja Specjalna 21.09.2010 – Katastrofa Polskiego Tu-154m [1/2] » Wrak jeszcze płonie – amatorski film z miejsca katastrofy » Komisja: Tu-154M zahaczył o drzewo 1050 metrów przed pasem startowym » Prezydencki Tu-154M nr 101 » Ekshumacje ofiar Tu-154M » Załoga samolotu Tu-154M » Tu 154M został rozerwany » Zginęli w katastrofie Tu-154M » Tu-154M Landing Procedure » LISTA PASAŻERÓW TU-154M » Co jeszcze szwankowało w rządowym Tu-154M? » Odbył się eksperyment na samolocie Tu-154M 102 » ATM QAR z Tu-154M – czyli kolejna ściema » samoloty.pl – O katastrofie Tu-154M inaczej » Nowe fragmenty nagrań z Tu-154M » Macierewicz: Tu-154M nie uderzył w drzewo » MAK udostępnił raporty z remontu Tu-154M » Katastrofa Tu-154M – raport wstępny » Prokuratura: Tu-154M był prawidłowo wyważony » Rejestrator Tu-154M z polskiej firmy » Tu-154M – moment uderzenia w brzozę » Wyremontowany Tu-154M przekazany Polsce » Zdjęcia z katastrofy » Fragment Tu-154M w sukience Matki Bożej » Dezinformacje na temat odzyskania wraku Tu-154M » Wrak TU-154M w Smoleńsku [amatorski film] » Kpt. Aleksandr Muramszczikow – katastrofa TU-154M dezinformacje! » Co Tu-154M może zrobić bez końcówki skrzydła? » Tu-154M to przerobiony bombowiec, nie mógł się rozsypać » Tu-154M gotowy do przekazania komisji Millera » Lustracja pilotów TU-154M. IPN ujawnia szczegóły » Przyczyny katastrofy samolotu tu-154 » Zdjęcia z miejsca katastrofy Tu-154 » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

Filmy użyte do analizy.
1.    Film amatorski którego autorem prawdopodobnie jest Andrij Mendierej o długości nagrania 1:23

analiza dokonana przez wishper95 o długości 03:48


Oraz kopi będącej w moim posiadaniu o czasie nagrania 1:23
2.    Film nagrany przez montażystę TVP Sławomira Wiśniewskiego

3.    Wywiad udzielony przez Sławomira Wiśniewskiego dla Rzeczpospolitej

http://www.rp.pl/artykul/460798_Widzialem__spadajacy_samolot.html

4.    Zdjęcie satelitarne miejsca wypadku dostarczone przez DigitalGlobe datowane nadzień 12.04.2010

Widoczność w miejscu zdarzenia zgodnie z materiałem ok. 70 – 100 metrów (gęsta mgła oraz unoszący się dym) pogoda prawie bezwietrzna.
Materiał bardzo słaby jakościowo. Teren zdarzenia podmokły, występujące w dużych ilościach miejsca wypełnione wodą.

Czas zdarzenia
Zgodnie z najnowszymi doniesieniami urządzenia przestały pracować o godzinie 08:41 czasu polskiego (wcześniej był podawany czas 08:56)
- Mogę powiedzieć, że z relacji tych, którzy uczestniczą razem z Rosjanami, jeśli chodzi o badanie tego, co w aparaturze samolotu do tej chwili odzyskano, to przerwanie pracy niektórych instrumentów wskazywałoby na godzinę wcześniejszą, czyli 8:41 – powiedział Donald Tusk.

Analiza
Przy takim założeniu czasowym Sławomir Wiśniewski właśnie o tej porze (sekundy wcześniej) zobaczył przez okno spadający samolot TU-154M
„Nagle usłyszał pan huk samolotowych silników.
Tak, ale myślałem, że samolot leci pusty. Godzinę wcześniej wydawało mi się bowiem, że maszyna lądowała. Wówczas również słyszałem huk silników… Mimo to podszedłem do okna, żeby zobaczyć maszynę.
Co pan widział z okna?
Całej sylwetki samolotu, od dzioba do ogona, nie widziałem. Tylko lewe skrzydło orzące ziemię oraz fragment kadłuba. … Samolot był już mocno przechylony, około 40 stopni w lewo.

Kąt 50 stopni

Co pan tam zastał?
Nie było foteli, walizek, toreb ani – przede wszystkim – ciał czy ludzkich szczątków. Dopiero potem powiedziano mi, że ciała były gdzie indziej. Tam, gdzie ja byłem, spadł tylko silnik, części kadłuba. Ciała były zaś w głębi lasu, po prawej stronie, tam gdzie do góry nogami leżały koła, podwozie (miejsce to można zobaczyć na niektórych zdjęciach prasowych – red.).
A więc miejsce które nagrał Andrij.

Odległość od hotelu do miejsca zdarzenia wynosiła ok. 400 metrów. Przyjmijmy że prędkość biegu z kamerą wynosiła ok. 10 km/h  a więc droga zajęła mu ok. 2,5 minuty dodajmy do tego czas na kamerę a więc możemy przyjąć że przybliżony czas startu nagrywania materiału jest godzina 8:45.
Podbiega od strony Zachodniej i zaczyna kręcić materiał. Pomimo tego że twierdzi że był pierwszy na miejscu zdarzenia w materiale słychać dźwięki obecności innych osób. W 00:24 s nagrania słychać przyspieszający silnik samochodu , 00:32 głosy ludzkie, w 01:00 wyraźnie słychać ciężki sprzęt, 01:14 widać strażaków.
Ze ścieżki dźwiękowej filmu nie słychać syreny lotniskowej, natomiast słychać sygnały dźwiękowe poszczególnych jednostek straży pożarnej. Cały materiał jest nagrywany z kierunku nalotu samolotu TU-154

00:07 przybliżone położenie czarnej skrzynki
02:31 – przybliżone miejsce położenia bojowego wozu gaśniczego widocznego na materiale

Przybliżona analiza czasu z uwzględnieniem nagrania Andrija.
Andrij pracuje w pobliskim warsztacie samochodowym oddalonym o ok. 100 metrów, po usłyszeniu wybuchu wybiega z warsztatu i jest na miejscu po ok. 30 sekundach. I zaczyna nagrywać sytuację na swoim telefonie komórkowym. Tutaj oprę się na materiale z analizy przez wishper95. Jest godzina 08:42
00;00 u wylotu ścieżki którą przemierza widać płonące szczątki samolotu, jest to widoczne ciemną plamą na zdjęciu.
00:11 widać 3 postacie poruszające się szybkim krokiem idące z kierunku lotniska i słychać język Polski, wg analizy padają słowa „uspokój się” . Osoby te udają się w kierunku wschodnim a więc w kierunku nadejścia Sławomira Wiśniewskiego.
00:34 zaczyna wyć lotniskowa syrena.
Całość nagrania trwa 1:23.
Reasumując jest godzina ok. 8:43 – 8:44.
Zdjęcia miejsca zdarzenia znajdujące się na mapach Google, wskazują nieprzerwany płot.  Po ułożeniu cienia można wywnioskować że płot jest pełen, niestety nie można stwierdzić z jakiego jest materiału.
Zdjęcie udostępnione  satelitarne udostępnione przez firmę DigitalGlobe z dnia 12 kwietnia 2010 wskazuje że ciągłość płotu została przerwana i wykorzystano to jako drogę dojazdową do miejsca zdarzenia. Jeżeli na materiale filmowym nagranym przez Sławomira Wiśniewskiego od strony lotniska widzimy stojący tam wóz gaśniczy w 2 minucie jego nagrania, a więc ok. 08:47 z rozwiniętymi liniami gaśniczymi (01:24 widoczny strażak) można wyciągnąć wniosek że ciągłość płotu została przerwana na długo przed katastrofą.

Sławomir Wiśniewski podczas wywiadu powiedział jeszcze :

Podobno miał pan na miejscu kłopoty?
Dopóki byli strażacy, wszystko było OK. Zapytali, kim jestem; gdy powiedziałem, że z telewizji, nie robili żadnych kłopotów. Potem jednak pojawili się ludzie z Federalnej Służby Ochrony. Na filmie słychać, jak krzyczą: „Federalna Służba Ochrony. Oddawaj kamerę!”. Doszło do szarpaniny. Dwa byczki wzięły mnie pod pachy. W międzyczasie widziałem, że przez las od strony lotniska przybiegło kilku naszych dyplomatów w garniturach.

Czy Sławomir Wiśniewski widział “osoby mówiące w języku polskim” z filmu Andrija Mendiereja? Prawdopodobnie Tak.

źródło: przyszloscwprzeszlosci.info

Oceń artykuł:
(3.25)
głosów: 4
tagi: , , , , , , ,

Komentarze: »

Jeśli uważasz że któryś komentarz nie powinien się tutaj znaleźć zgłoś to na adres:

admin@smolensk-2010.pl
  • Buldog :

    Nie jest niczym potwierdzona dokladna minuta i godzina nagrywania filmu przez Wisniewskiego. Uwzgledniajac obecnosc wozow strazackich sadze ze Wisniewski robil swoj film po godzinie 9 tej. Na jednym oryginalnym zdjeciu wykonanym po godzinie 11:00 czasu moskiewskiego z polnocnej strony od lezacego do gory nogami ogona smolotu nie widac jeszcze tych wozow strazackich z filmu Wisniewskiego. Jeszcze jedno, Wisniewski w wywiadzie dla Radia mowi wyraznie, ze sie tym zdziwil, ze samolot ktory mial ladowac startuje. Czy to nie dziwne?

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • Buldog :

    Wywiad Wisniewskiego dla TOK FM:
    http://www.youtube.com/watch?v=d1_0g_XFEJY

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Buldog :

    Wywiad Wisniewskiego dla TOK FM z 12.04.2010:
    http://www.youtube.com/watch?v=d1_0g_XFEJY

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Buldog :

    Czyzby Wisniewski najpierw slyszal silniki startujacego IL-a a sekundy pozniej widzial skrzydlo spadajacego TU-154?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • zeznania Pana Wiśniewskiego są mylne i wprowadzją w bład społeczność, która kontroluje również zeznania Pana Wiśniewskiego :

    Re: ‘ 1. Buldog
    08/05/2010 09:52 pm’

    Zeznanie Pana Wsniewskiego jest sprzeczne ze zenaniem jego samego.

    Pan Wiśniewski stwierdza, że mgła gęsta, widoczność max 300 metrów, a hotel znajduje sie ponad 400 metrów, zeznania Pana Wiśniewskiego są mylne i wprowadzją w bład społeczność, która kontroluje również zeznania Pana Wiśniewskiego.

    Jak widac sam nie wie co mówi.
    Chce błysnąć, ale spoczoł na wygaśnieciu braku obiektywności, hmm.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Obywatel AB :

    Po głębszej analizie trzech filmów na bazie zdjęcia satelitarnego muszę stwierdzić, że film Pana Wiśniewskiego, ten prezentowany w internecie był kręcony znacznie później niż on deklaruje. Dalekie ujęcie 0:35 moim zdaniem uwidacznia wóz strażacki w okolicy miejsca, z którego filmował Andriej. Na filmie Addrieja do końca nie słychać dźwięku straży pożarnej. Tak więc jej dojazd w to miejsce musiał zająć conajmniej kilka lub kilkanaście minut. W tej sytuacji tzw trzeci film pokazujący wg mnie filmującego Wiśniewskiego jest bezwartościowy.
    Czy popełniłem gdzieś błąd w rozumowaniu?

    Trudniej jest ocenić wartość wypowiedzi montażysty. Oczywiście zgadzam się z powyższym komentarzem. Jednak moim zdaniem, część z nich, szczególnie te wcześniejsze moga zasługiwać na uwagę. Sądząc z rozkładu szczątków spostrzeżenie wybuchu przed kontaktem z ziemią moim zdaniem wydaje się trafne. Podobnie jak Wiśniewskiego zaskakuje mnie brak czegoś, co nazwałbym rumowiskiem. Dokładnie widać to na filmie z katastrofy w Tripolisie:
    http://www.youtube.com/watch?v=AMXQyqFjgng
    Ale idąc tym tropem dochodzę do absurdalnej hipotezy podanej jako komentarz do
    http://smolensk-2010.pl/2010-04-26-gdzie-byl-tupolew-przez-30-minut.html.
    I tu mam problem. Może ktoś pomoże.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters