Zapis polskiej czarnej skrzynki samolotu Tu-154M

Publikacja w serwisie: 13 May 2010
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce
tagi: , , , , , , ,

Zobacz także:

» "List z Polski" » Krzyk cierpienia. Zapis czarnej skrzynki » Chcą przeprowadzić własne ekspertyzy zapisu z czarnej skrzynki Tu-154M » Tajemnice czarnej skrzynki » Przez rok i dwa miesiące rząd Tuska ukrywał zapis skrzynki ATM » Rejestrator Tu-154M z polskiej firmy » Załoga samolotu Tu-154M » Pierwsze kadry po katastrofie samolotu prezydenckiego Tu-154M… » Krakowscy eksperci kończą pracę nad opinią fonoskopijną na temat rejestratora głosu z kabiny pilotów samolotu Tu-154M » Przyczyny katastrofy Tu-154M nie w najbliższym czasie » Wnioski z eksperckiej analizy ostatniej fazy lotu prezydenckiego Tu-154M » Katastrofa samolotu Tu-154 – rozmowa z kotrolerem lotu » “KATYŃ 2010″: PRZEKAZAĆ WRAK SAMOLOTU POLSCE » Katastrofa prezydenckiego samolotu 10 minut wcześniej niż przypuszczano? » MAK zmanipulował zapis polskich skrzynek » Jest paragraf na “Smoleńsk. Zapis śmierci” » Zapis rozmowy między pilotami Ił-76 a kontrolerami lotów » Polacy potwierdzają: Nie było ingerencji w zapis czarnych skrzynek Tu-154 » MAK opublikował pełny zapis wszystkich rozmów wieży z załogą TU-154 » Aleksiej Morozow – MAK OPUBLIKUJE PEŁNY ZAPIS ROZMÓW KONTROLERÓW » Polska “walczy” o kasetę, na której rzekomo nie nagrał się zapis z radiolokatora » Czarne skrzynki » Prokuratura nie potwierdza rosyjskich informacji o braku śladów ingerencji w zapis rejestratorów tupolewa » Skrzynki i wrak do zwrotu » Jak czytać czarne skrzynki » Czarne skrzynki Tu-154 odczytane » Co zawierają “czarne skrzynki” tupolewa? » Dwie czarne skrzynki już rozszyfrowane » Jak ściągnąć czarne skrzynki do Polski » Czarne skrzynki: kolejna zagadka » Moskwa przypilnuje polskiej opinii do raportu MAK? » Kiedy czarne skrzynki trafią do Polski? » Czarne skrzynki przestały działać już nad ziemią » Życiorys Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej Lecha Kaczyńskiego » Rosjanie nie przekazali stronie polskiej oryginału filmu » Czarne skrzynki mogły być badane poza Rosją » Trzej eksperci dołączyli do polskiej grupy badawczej w Moskwie » Rosja: Mamy wiele pytań ws. Smoleńska do strony polskiej » Rosjanie nie przekażą polskiej prokuraturze oryginałów czarnych skrzynek » Edmund Klich przekazał polskiej komisji uwagi do raportu MAK » Tusk powinien odejść z polskiej sceny politycznej – uważa lider PiS » To Rosjanie zbadają czarne skrzynki tupolewa, przy udziale Polaków » Urwany silnik samolotu prezydenckiego! » Informacja Ministra Spraw Zagranicznych o założeniach polskiej polityki zagranicznej w 2010 roku » Rafał Rogalski: jedyny błąd polskiej prokuratury był taki, że zawierzyliśmy rosyjskiej dokumentacji » “Chcemy pierwsi poznać raport polskiej komisji badającej przyczyny katastrofy 10 kwietnia” » Najnowsza rekonstrukcja katastrofy samolotu w Smoleńsku (wideo) » Niebo nad Smolenskiem dzien po katastrofie prezydenckiego samolotu » Tłumaczenie filmu z pierwszych minut po katastrofie samolotu prezydenckiego » Kalendarium zaniedbań w sprawie katastrofy polskiej delegacji na uroczystości 70. rocznicy mordu na polskich oficerach w Katyniu » Film, nakręcony przed startem prezydenckiego samolotu i na jego pokładzie. » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

Samolot nie wybuchł, bo uderzył o ziemię, paliwo miało temperaturę poniżej zera. W dodatku silniki oderwały się wcześniej.

Czwartek, 13 maja (06:03) 

Odczytano już zapis polskiej czarnej skrzynki samolotu Tu-154M. Dowódca załogi, kpt. Arkadiusz Protasiuk, gdy zorientował się, że jest za nisko, próbował poderwać maszynę – ujawnia “Dziennik Gazeta Prawna”.

Pilot Tu-154, gdy zorientował się, że jest za nisko, próbował poderwać maszynę

Pilot Tu-154, gdy zorientował się, że jest za nisko, próbował poderwać maszynę /AFP

Do uzyskania pełnej mocy potrzeba w tym modelu samolotu około 10 sekund. Wg wskazań polskiej, tzw. czarnej skrzynki, do których dotarła gazeta, zabrakło około 5 sekund, by samolot z pełną mocą poderwał się wyżej. Jednak te 5 sekund oznaczało aż 400 metrów lotu.

Gdyby ten manewr się powiódł, samolot wylądowałby na brzuchu i być może część pasażerów by przeżyła. Jednak samolot uderzył w drzewo. Urwała się 1/3 lewego skrzydła. Wtedy już nie było ratunku. Tu-154 zaczął się obracać dookoła własnej osi. Ścięte skrzydło zaczęło ryć ziemię. Ogon lecącej do góry nogami maszyny jako pierwszy zawadził o grunt. Przednia część samolotu, kokpit, salonka prezydencka i saloniki VIP-ów zostały rozerwane pod wpływem siły uderzenia. Druga część maszyny została zgnieciona pod ciężarem tzw. centropłatu. Systemy Tu-154M przestały działać o 8:41:04. To czas katastrofy.

Samolot nie wybuchł, bo uderzył o ziemię, paliwo miało temperaturę poniżej zera. W dodatku silniki oderwały się wcześniej.

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego takie dane odczytała już dwa tygodnie temu. Nie ma w nich żadnych rewelacji, o jakich próbowano spekulować w niektórych mediach.

Przebieg ostatnich sekund feralnego lotu nad Smoleńskiem 10 kwietnia oraz możliwe przyczyny tragedii analizuje “Dziennik Gazeta Prawna”.

źródło informacji: INTERIA.PL/PAP

Oceń artykuł:

tagi: , , , , , , ,

Komentarze: »

Jeśli uważasz że któryś komentarz nie powinien się tutaj znaleźć zgłoś to na adres:

admin@smolensk-2010.pl
  • Cyprian :

    Jak mam w to wierzyć bez zastrzeżeń wobec wobec mataczeń, niezabezpieczenia terenu. Filmu ze strzałami glosami po polski i rosyjsku.
    Szkoda gadać

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • *** :

    Uważam, że zderzenie nie mogło się rozpocząć od tylnej częśći, bo tylko ta część właściwie poza kilkoma innymi płatami ocalała… czemu z kokpitu nic nie zostało?

    Bardziej to wygląda, jakby rozpoczął porządnym przyłożeniem od przedniej strony.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters