Wątpliwości w sprawie ustaleń “Międzypaństwowego” Komitetu Lotniczego z dnia 19 maja 2010

Publikacja w serwisie: 20 May 2010
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce

Zobacz także:

» "List z Polski" » Protokół Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego został przygotowany pod tezę z góry założoną » Antoni Macierewicz na temat śledztwa w sprawie katastrofy smoleńskiej – 24.09.2010 » Bronisław K. ostatniego dnia pełnienia funkcji marszałka Sejmu przyznał sobie 22 tys. zł nagrody » Pogrzeb przewodniczącego Komitetu Katyńskiego » Jarosław Olechowski, dziennikarz TVP Info Czułem zapach paliwa lotniczego » Komorowski, Sikorski, Tusk – nie kwestionują ustaleń MAK » Oświadczenie ABW i nowe wątpliwości » List Komitetu Społecznego na rzecz budowy pomnika Lecha Kaczyńskiego i 95 ofiar katastrofy pod Smoleńskim » Rosyjskie śledztwo budzi wątpliwości » Śledczy rozwiewają wątpliwości rodzin ofiar » Wątpliwości, na które zwracają uwagę piloci: » To mógł być zamach. Największe wątpliwości. Zaktualizowana wersja. » Czy lotki mają trymer » Czy USA mają rozmowy z telefonu tupolewa? » 10 maja: msza i Marsz Pamięci » 30 maja polscy biegli jadą do Moskwy » Polscy archeolodzy nie mają zgody na wjazd do Smoleńska » Polscy śledczy mają komplet tłumaczeń akt smoleńskich otrzymanych w kwietniu » Polscy śledczy nie mają pełnej dokumentacji ws. ofiar katastrofy smoleńskiej » Polscy śledczy w poniedziałek mają rozpocząć przesłuchania kontrolerów ze Smoleńska. O co pytać? » SMOLEŃSK 10 kwietnia 2010 – podsumowanie na dzień 9.07.2010 » Rosyjskie tajne służby mają dostęp do nośników danych należących do tragicznie zmarłych dowódców wojskowych. » Apel do obywateli USA, którzy mają prawo na mocy ustawy do dostępu do wszelkich dokumentów będących właśnością rządu USA. » PiS apeluje w sprawie pomnika » Dziś petycja w sprawie Smoleńska » Kolejne materiały w sprawie katastrofy » Zamknięte śledztwo w sprawie zabójstwa E. Wróbla » Pytania w sprawie Smoleńska wciąż aktualne… » RZĄD TUSKA KŁAMIE W SPRAWIE SMOLEŃSKA » Zgromadzenie Obywatelskie w sprawie katastrofy w Smoleńsku » Tusk pozorował działanie w sprawie Smoleńska » Bogdan Klich mataczy w sprawie generała Błasika » Fizyk, Prof. M. Dakowski w sprawie katastrofy smoleńskiej » Petycja do Kongresu USA w sprawie katastrofy pod Smoleńskiem [treść] » MAK przekazał projekt raportu w sprawie katastrofy smoleńskiej » Dopiero za dwa miesiące poznamy raport MAK w sprawie katastrofy » “Bizantyjski orszak”? Komorowski kłamał w sprawie Smoleńska » Ofensywa w sprawie śledztwa dotyczącego katastrofy polskiego Tu-154M » Aleksandr Aloszyn KŁAMAŁ w sprawie katastrofy polskiego Tu-154M » Polscy prokuratorzy rozpoczęli śledztwo w sprawie tragedii w Smoleńsku » Posłowie chcą komisji nadzwyczajnej w sprawie zatrzymanych dziennikarzy » Wniosek Stefana Hambury do Komisji Europejskiej w sprawie śledztwa » Na początku przyszłego tygodnia raport MAK w sprawie katastrofy 10 kwietnia » Warszawa: w maju sondaż w sprawie pomnika upamiętniającego ofiary katastrofy » MAK – przekazanie projektu raportu w sprawie katastrofy smoleńskiej [KONFERENCJA PRASOWA] » Stany Zjednoczone deklarują gotowość każdej możliwej pomocy w sprawie Smoleńska » Wnioski do prokuratury w sprawie zachowania BOR i Straży Miejskiej przed Pałacem Prezydenckim » Przemówienie Harveya Kushnera podczas Zgromadzenia Obywatelskiego w sprawie katastrofy w Smoleńsku » Przemówienie Jarosława Kaczyńskiego podczas Zgromadzenia Obywatelskiego w sprawie katastrofy w Smoleńsku » Sędzia we własnej sprawie nie dopełnił obowiązków przed i w trakcie katastrofy smoleńskiej? » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

Zobacz dokładne dane z raportu:

Wyliczenia (proszę o weryfikację czy dobrze policzyłem):

kontakt  brzoza      m           s              km            h      km/h

1100      260         840         6             0,84       0,0017   504

a samolot podchodził do lądowania z prędkością 300 km/h! dlaczego prędkość 500 km/h?

Może jakieś super “dopalacze”, a może wcześniejszy wybuch termobaryczny na pokładzie… i samolot przez brakujące 4 sekundy już leciał dalej “w kawałkach”. Na wybuch tego typu wskazuje też inne zdanie z raportu: “Badania medyczne wykazały, że w momencie niszczenia konstrukcji w położeniu odwróconym na pasażerów działało przyśpieszenie 100 g. Według autorów raportu przeżycie kogokolwiek na pokładzie nie było możliwe.”

Inne wątpliwości z rapaportu MAK z dnia 19 maja 2010:

1) “Po około 13 minutach od katastrofy lokalne i państwowe służby bezpieczeństwa w sile 180 funkcjonariuszy otoczyły kordonem miejsce zdarzenia o średnicy 500 m.” a syreny zawyły 2 minuty później? Dlaczego tak dużo funkcjonariuszy jeszcze przed ogłoszeniem alarmu!

2) “Odczytywanie zarejestrowanych rozmów było utrudnione ze względu na wysoką emisje hałasu, między innymi z powodu otwartych drzwi do kabiny. Oczyszczanie zapisu z szumów odbywało się za pomocą unikalnego oprogramowania.” Na czym ta unikatowość polegała? Czy chodzi o wybieranie z dźwięku tego co chciał Putin, a reszty zagłuszaniu przez otwarte drzwi “do 4 wymiaru”?

3) “około 11 minut przed katastrofą załoga Jaka-40 poinformowała o odlocie samolotu Ił-76 na lotnisko zapasowe po dwukrotnej, nieudanej próbie lądowania;” – lotnicy Rosyjscy to prawdziwy fachowcy, wybrali sobie super porę do lądowania, dokładnie testując działanie fałszywych radiolokatorów i braku żarówek: “Kontrola potwierdziła, że parametry i dokładność systemu radiolokacyjnego, dalszej i bliższej radiolatarni z markerami, oświetlenia lotniskowego są zgodne z obowiązującymi w Rosji przepisami.” FSB nie mogło sobie pozwolić na ”fuszerkę”, więc wysłało “zwiad”:

4) MAK podał błędne dane co do nalotu polskich pilotów – czy mylił się tylko w tym…

5) Czy to normalne w takich warunkach: „Zniżanie odbywało się z włączonym autopilotem. Wyłączanie autopilota rozpoczęło się podczas próby odejścia na drugi krąg, około 5 sekund przed zderzeniem z drzewem, co zapoczątkowało proces niszczenia konstrukcji samolotu.” Czyli wyłączyli autopilota jak zobaczyli drzewa? Byli przekonani, że są znacznie wyżej mimo że „Pierwsze ostrzeżenie systemu TAWS (PULL UP) było wygenerowane na 18 sekund przed zderzeniem z przeszkodami. Wcześniej dwukrotnie pojawiła się informacja TERRAIN AHEAD.”, czyli mimo ostrzeżeń przez 13 sekund lecieli na autopilocie – to wygląda na totalną bzdurę i wiedzieli do tego, że „na 4 minuty przed katastrofą załoga Jaka poinformowała, że widzialność ocenia na 200 m”, a „5 kwietnia kontrola techniczna potwierdziła, że lotnisko może przyjmować loty specjalne przy zachowaniu minimów pogodowych. Dla samolotów Tu-154 i Jak-40 to 100 x 1000 m (widzialność pionowa/pozioma)”!

6) Ustalono, że nie było tego na co wskazuje „rozkawałkowanie” samolotu i jego „dziwny” lot: „Wykluczono w nim awarię samolotu, atak terrorystyczny, pożar i wybuch na pokładzie.”

Na podstawie: http://fronda.pl/synteza/blog/watpliwosci_do_ustalen_miedzypanstwowego_komitetu_lotniczego_z_dnia_19_maja_2010

Oceń artykuł:
(3.50)
głosów: 2

Komentarze: »

Jeśli uważasz że któryś komentarz nie powinien się tutaj znaleźć zgłoś to na adres:

admin@smolensk-2010.pl
  • K.M. :

    A kto mi wyjaśni, dlaczego mówimy o spóźnieniu polskiego samolotu?
    Przecież, Rosjanie jeszcze nie byli gotowi na jego przyjęcie, bo;
    1. Nie zdążyli przywieźć i wysadzić swojej ochrony FSB, do obsługi polskiej delegacji (chyba, że wcześniej uznali, że i tak do niczego już nie będzie potrzebna)
    2. Nie zdążyli jeszcze powkręcać żarówek na pasie startowym, że o przenośnym ILS-ie nie wspomnę
    3. Straż na lotnisku jeszcze nie zdążyła przyjść do pracy.

    Z drugiej strony nie mogę od tylu dni dowiedzieć się:
    1. Czy pilot (samolot) był w trakcie lądowania, czy może w trakcie „rekonesansu” bo jak wytłumaczyć fakt, że prawie do ostatniej chwili leciał na autopilocie, prowadził rozmowę „intymną” (!), z nie do końca wysuniętym podwoziem (przy wysokości 2.5m?)
    2. Tak z czystej ciekawości chciałbym, aby może E.Klich dał zważyć to, co zostało z tego samolotu i leży na płycie lotniska. Może też ktoś przeszedłby się po złomowiskach w Smoleńsku i zobaczył, czy nie ma czegoś do uzupełnienia do stosu wraku.
    3. W końcu to MAK okazuje się, ze certyfikuje zakłady naprawcze, lotniska i może części zamienne, które tak chętnie były podmieniane jeszcze nie tak dawno temu w bliźniaczych zakładach tupolewa. No chyba, ze to działo się w zupełnie innym kraju i te wszystkie brakujące części, tak na oko, parę drobnych ton, może zupełnie nic nie znaczyć i to od początku tego śledztwa.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • FSB, a byli i czyścili teren po katastrofie :

    To jest nieprawdziwe, dlatego że oni byli gotowi, a dlaczego Podali informacje, że niby SS federacji miały lądować na lotnisku w Smoleńsku?

    To jest po to aby publika myslała, że nie ma tam nikogo z FSB, a byli i czyścili teren po katastrofie, przecież filmy mówią za siebie.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • on :

    Co do predkosci to:

    pierwsze uderzenie w drzewo: 1100m ( 08.41.00)

    katastrofa od 600m (pierwszy kontakt z ziemia, utrata ogona lub kokpitu) do 300m od poczatku pasa, ostatnie szczatki (08.41.06)

    czarne skrzynki sa umieszczone w przeciwleglych czesciach samolotu (ogon o kokpit)

    tak wiec dystans to 500m.

    predkosc samolotu: 80-85m/s (278km/h-296km/h)

    czas ok 6 sekund.

    Watpliwosci:
    - kilka dni wczesniej byly rowniez podawane oicjalne informacje (przez polskich sledczych),ze czarne skrzynki przestaly dzialac 08.41.02 lub 08.41.04. moglo to sie wiazac tak jak wspomnialem z roznym umieszczeniem czarnych skrzynek w samolocie. Ale takie czasy wykluczaja ten podany przez MAK. Bo samolot musialby stracic pierwsz skrzynke ok.950m czyli przed uderzeniem w druga brzoze.

    Czyli podsumowujac albo polscy sledczy kilka dni wczesniej nie wiedzielie co mowlili, albo tasma czarnej skrzynki skrocila sie z jakiegos powodu.

    Co do reszty analizy sie zgadzam ale chcialbym zwrocic uwage, ze wykluczono zamach terrorystyczny na pokladzie natomiast nie wykluczono poza pokladem. gra slow ale kto sluchal wywiadu D.Tuska na temat klamstwa byc moze bedzie wiedzial, jak mowic by nie sklamac i nie powiedzic prawdy.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • maxik :

    K.M – dobre pytania – zreszta samolot z FSB nie wyladowal a wiec wizyta formalnie wogole nie byla przygotowana. Co do stanu wysuniecia podwozia to tez prawda – niestety stara radziecka sztuczka polega na zrobieniu z pilotow wariatow – bo robili sobie audiotele na wysokosci 8 m nad ziemia

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • bzzz :

    juz to pisalam wczesniej ale nie uzyskalam odpowiedzi… wytkumaczcie mi dlaczego te kola http://www.boston.com/bigpicture/2010/04/poland_in_mourning.html#photo5 sa tak oblocone jakby krecily sie w tym blocie??? i nie wyglada to tak jakby poprostu sie ubrudzily od uderzenia czy wywracania sie… czy moze ze mna cos nie tak????

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • ma :

    Wedlug raportu “Od momentu rozpoczęcia niszczenia konstrukcji samolotu do zderzenia z ziemią w pozycji odwróconej upłynęło 5-6 sekund.”
    Rozumiem, ze te 5-6 sekund to czas, w ktorym samolot wytracil predkosc do zera.
    Raport mowi tez “Badania medyczne wykazały, że w momencie niszczenia konstrukcji w położeniu odwróconym na pasażerów działało przyśpieszenie 100g.”
    Przyspieszenie 100g to 100 x 9,81m/s2, czyli 981m/s2.
    Wzor na predkosc w ruchu jednostajnie przyspieszonym to:
    Vkoncowa = Vpoczatkowa + a x t (V=predkosc, a=przyspieszenie, t=czas)

    Z uwagi, ze tutaj jest opoznienie a nie przyspieszenie a=-981m/s2.
    Vkoncowa=0m/s, jako ze samolot wraz z uderzeniem w ziemie przestal sie poruszac (to jest oczywiste).

    Przeksztalcajac wzor tak, aby obliczyc Vpoczatkowa otrzymamy:
    Vpoczatkowa = Vkoncowa – a x t

    Zatem:
    Vpoczatkowa = 0m/s – (-981m/s2) x 5s = 981m/s2 x 5s = 4905m/s
    1m/s = (1/1000)km /(1/3600)h = 3.6km/h
    Czyli Vpoczatkowa = 4905 x 3.6 = 17658km/h !!!
    Dla t=6s wyjdzie jeszcze wiecej.

    Przyjmijmy, ze predkosc samolotu (Vpoczatkowa) byla 300km/h, czyli 300/3.6 = 83.3m/s.
    Wtedy zgodnie ze wzorem po przeksztalceniu mamy:
    a = (Vkoncowa – Vpoczatkowa) / t
    Zatem:
    a = (0m/s – 83.3m/s) / 5s = -83.3/5 m/s2 = -16.67m/s2 (“minus” oznacza opoznienie)
    1g = 9.81m/s2
    Czyli a = -16.67/9.81 = -1.7g

    Oczywiscie cale obliczenie jest przyblizeniem, bo trudno zeby w rzeczywistosci samolot poruszal sie ruchem jednostajnie opoznionym, ale na podstawie danych z raportu trudno sobie wyobrazic co spowodowalo, ze na pasazerow (zatem na caly samolot) dzialalo przyspieszenie 100g.

    Dla wyobrazenia:
    Jesli jestes w spoczynku i nagle zadziala na ciebie przyspieszenie 100g to zaczniesz poruszac sie ruchem jednostajnie przyspieszonym, przy czym juz po 1 sekundzie bedziesz mial predkosc 981m/s = 3531km/h !!!

    Od czego takie przyspieszenie moglo pochodzic? Wydaje sie, ze najwieksza predkosc samolotu to byla predkosc pozioma.
    Samolot obrocil sie wokol wlasnej osi o 180 stopni. Ale, przyspieszenie dosrodkowe wynikajace z ruchu jednostajnego po okregu, przy zalozeniu: srednica kadluba = 3.80m, czas = 5s jest bardzo male i wynosi okolo 0.75m/s2, czyli 0.076g.

    Pytanie do znawcow: Jakie zjawisko fizyczne moglo spowodowac zadzialanie na pasazerow przyspieszenia 100g?

    Thumb up 0 Thumb down 0

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters