Ktoś powinien dać odpowiedź na pytania, które nie padły na konferencji MAK

Publikacja w serwisie: 23 May 2010
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce
tagi: , , , ,

Zobacz także:

» "List z Polski" » MILLER: “Ja z reguły nie komentuję wiadomości, które są wyssane z palca; z niesmakiem przeczytałem, że ktoś będzie przetrzymywał raport na okres powyborczy, i to jest cały mój komentarz” » Za mało czasu na odpowiedź » Nie widziałem, by ktoś strzelał do ofiar katastrofy » Stenogram konferencji prasowej MAK z 19.05.2010 » 54 pytania » CZY KTOŚ PRZEŻYŁ MOMENT KATASTROFY? » Katastrofy nie powinien badać MAK ponieważ certyfikował remont samolotu, zakład remontowy, producenta, projektanta i sam samolot. » INTERPELACJA WS. SMOLEŃSKA, ODPOWIEDŹ WE WRZEŚNIU » Ktoś mógł przeżyć katastrofę? Kto i dlaczego strzelał? » USA: polska odpowiedź na raport MAK-u przeszła bez echa » 54 pytania nadal aktualne – aktualizacja 13.05.2010 » Jutro poznamy odpowiedź MAK-u na raport komisji Millera » Tajne kody, jawne pytania – Aleksander Ścios » MACIEREWICZ O ROSYJSKIEJ KONFERENCJI » MACIEREWICZ O KONFERENCJI PROKURATORÓW » RZECZNIK RZĄDU: “Dlaczego w zderzeniu z brzozą odpadło skrzydło Tu-154M? – Bo ktoś je nadpiłował.” » Oświadczenie Prezydium Konferencji Episkopatu Polski w obliczu katastrofy samolotu prezydenckiego » Prokurator Andrzej Seremet na konferencji prasowej: Przybyło nowych słów ważnych dla śledztwa » Prezydencki tupolew w ogóle nie powinien startować » Szeremietiew: Minister Klich powinien podać się do dymisji » Osoby, które znajdowały się na pokładzie samolotu » Wątpliwości, na które zwracają uwagę piloci: » Rosjanie nie mogą dyktować, co powinien robić generał Błasik » Złamał konstytucję – powinien stanąć przed Trybunałem Stanu » Lista osób, które były na pokładzie rządowego Tu-154 » Tusk powinien odejść z polskiej sceny politycznej – uważa lider PiS » Komitet Śledczy: Nie znaleźliśmy dowodów, które podważałyby wnioski MAK » Zmiany w Siłach Powietrznych, które nastąpiły po katastrofie smoleńskiej » Odpowiedź kancelarii premiera na apel Ruchu 10 kwietnia ws. powołania międzynarodowej komisji technicznej badającej przyczyny katastrofy w Smoleńsku 10 kwietnia 2010 » Prawnicy podają w wątpliwość memorandum, które ma zostać podpisane w połowie października » Tusk “nie powinien brać własnej propagandy za rzeczywistość. Po raporcie MAK w głębi duszy i tak jest pewnie rusofobem” » PYTANIA DO KANDYDATA KOMOROWSKIEGO – CZĘŚĆ 2. » Pytania w sprawie Smoleńska wciąż aktualne… » Harvey Kushner w Sejmie RP – pytania dziennikarzy » Smoleńsk: Za pięć dwunasta – E. Klich ma pytania. » Niechęć polskiego rządu i prezydenta do podjęcia stosownych działań które mogłyby wyjaśnić przyczyny tragedii smoleńskiej.. » To nie piloci są winni katastrofy smoleńskiej. W odpowiednim momencie nacisnęli przycisk, który powinien był spowodować odejście samolotu na drugi krąg » Morozow: “Proszę czytać raport MAK. Tam są odpowiedzi na wszystkie pytania” » Tylko ból rodzin nie był na pokaz – świat usłyszy tylko to, co powinien. » Aleksiej Sazonow – Rosja odpowie na wszystkie pytania Polski dotyczące raportu MAK » Gazeta Wyborcza: Prokuratura nie znalazła osób, które można obarczyć odpowiedzialnością za przygotowanie wizyt premiera i prezydenta w Smoleńsku w kwietniu 2010 roku » “List z Polski” – Holendrzy usłyszeli pytania, których nie jest w stanie wyartykułować większość polskich dziennikarzy » Minęły już trzy miesiące od chwili, gdy – zgodnie z zapowiedzią premiera – posłowie powinni otrzymać odpowiedzi na swoje pytania » Piloci rozprawiają się ze stenogramem » Śledztwo we mgle » Plusnin plącze się w zeznaniach » OFICER CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK » Dlaczego szumi w czarnych skrzynkach tupolewa? » Największym błędem polskiego rządu było oddanie śledztwa MAK » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK
  1. w jakie konkretnie pomoce nawigacyjne (NDB, DME, VOR, ILS której kategorii, PAR, radar dozorowania, inne) było wyposażone lotnisko w momencie lądowania TU154, jaki był wiek urządzeń, ostatni przegląd techniczny?
  2. czy załoga wiedziała o tym wyposażeniu?
  3. czy poza okolicznościowym sprawdzeniem lotniska przez służby było ono dopuszczone przez MAK do przyjmowania samolotów państw NATO?
  4. czy przed udostępnieniem lotniska do przyjęcia samolotów z Polski był dokonany oblot urządzeń wymienionych w pkt 1 i czy są na to dokumenty?
  5. czy stacja meteorologiczna podająca ciśnienie lotniska znajduje się na tym lotnisku czy gdzieś indziej?
  6. jeśli stacja meteorologiczna znajduje się poza rejonem lotniska, to w jakiej odległości?
  7. czy stacja meteorologiczna posiada stosowny certyfikat MAK uprawniający ją do wykonywania takich pomiarów?
  8. czy wartość ciśnienia podawanego przez kontrolera lotniska Smoleńsk, na pokład TU154 uwzględniała elewację lotniska Smoleńsk?
  9. czy wartość ciśnienia podanego na pokład TU154 odnosiła się do poziomu lotniska czy do poziomu morza (QFE, QNH)?
  10. czy wieża lotniska Smoleńsk w dniu katastrofy posiadała na swym wyposażeniu urządzenie podające aktualną wartość ciśnienia panującego na lotnisku, lub w rejonie jakim znajduje się lotnisko?
  11. czy wieża lotniska Smoleńsk w dniu katastrofy posiadała na swym wyposażeniu wskaźnik podający aktualny kierunek i siłę wiatru na lotnisku ?
  12. skąd kontrola lotniska Smoleńsk czerpała wiadomości na temat widzialności na pasie i podstawy chmur na lotnisku w trakcie podejścia do lądowania TU154?
  13. czy urządzenia były certyfikowane – dopuszczone do użycia przez MAK?
  14. jakie przygotowanie zawodowe (staż pracy, doświadczenie zawodowe) posiadali kontrolerzy wieży lotniska Smoleńsk?
  15. czy byli to kontrolerzy cywilni czy wojskowi?
  16. czy kontrolerzy wieży Smoleńsk posiadali uprawnienia do kierowania ruchem lotniczym, cywilnym, wojskowym, międzynarodowym, krajowym?
  17. czy kontrolerzy wieży Smoleńsk posiadali uprawnienia do prowadzenia korespondencji radiowej z załogami statków powietrznych w języku rosyjskim lub angielskim?
  18. czy kontrolerzy wieży Smoleńsk odbywali specjalistyczne szkolenia w sytuacjach szczególnych przy ograniczonej widzialności, mgła, silny opad śniegu?
  19. kto wchodził w skład obsady kontrolerskiej na wieży lotniska Smoleńsk?
  20. jeśli kontrola ruchu lotniczego, lotniska Smoleńsk, posiadała na swym wyposażeniu radar precyzyjnego lądowania (???), to co to było za urządzenie, czy kontrolerzy mieli właściwe kwalifikacje do jego obsługi, czy znali właściwą frazeologię lotniczą?
  21. czy kontrolerzy wieży lotniska Smoleńsk, byli faktycznie kontrolerami (wojskowymi, cywilnymi) ruchu lotniczego, czy tylko przyszkolnymi do pracy cywilami odbywającymi w tym czasie służbę wojskową na lotnisku Smoleńsk?
  22. czy MAK wie kto dopuścił kontrolerów lotniska Smoleńsk do pracy operacyjnej oraz czy zna system przygotowania zawodowego tych ludzi do pracy na stanowisku kontrolera?
  23. według jakiego systemu podejścia do lądowania TU154 wykonywał podejście, 1NDB, 2NDB, ILS, PAR, inne?
  24. czy załoga TU154 miała właściwe mapy podejścia do lądowania (lotnisko wojskowe Smoleńsk nie jest dostępne w AIP Rosyjskim)?
  25. czy kontrolerzy lotniska Smoleńsk znali procedury podejścia do lądowania, kiedy mieli ostatni egzamin sprawdzający kwalifikacje?
  26. czy kontrolerzy lotniska Smoleńsk przechodzili badania lekarskie dopuszczające do pracy operacyjnej?
  27. jakiego typu radiostacje służące do prowadzenia korespondencji radiowej z załogami statków powietrznych były wykorzystywane w dniu podejścia do lądowania TU154, czy były one sprawne technicznie, czy były dopuszczone do pracy operacyjnej przez MAK?
  28. kiedy i czy uproszczony świetlny system podejścia do lądowania na lotnisku Smoleńsk przechodził kontrolę techniczną i czy został dopuszczony do pracy operacyjnej przez MAK?
  29. czy MAK znał i wiedział jaki jest stan techniczny lotniska Smoleńsk?
  30. czy MAK wiedział, że lotnisko Smoleńsk jest udostępniane do lądowań statków powietrznych państw NATO?
  31. jeśli MAK znał sytuację techniczną lotniska Smoleńsk dlaczego świadomie pozwalał na korzystanie z niego przez statki powietrzne państw NATO?

Pan E. Klich wie, że jest bardzo uważnie słuchany, a każde jego słowo zostanie ocenione w swoim czasie. Kłamstw i bzdur nie da się wcisnąć wszystkim. Waga tego stanowiska wymaga prawdomówności i odwagi w formułowaniu żądań w stosunku do MAK.

Czekamy Panie Klich…

~libra

Oceń artykuł:
(4.14)
głosów: 14
tagi: , , , ,

Komentarze: »

Jeśli uważasz że któryś komentarz nie powinien się tutaj znaleźć zgłoś to na adres:

admin@smolensk-2010.pl
  • ak :

    Czy kontrolerzy zostali sprawdzeni alkomatem ?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • maxik :

    niestety na prezydenta glosuja nie tylko piloci , pasjonaci lotnictwa , kontrolerzy lotow , czlonkowie komisji lotniczych ale zwykli nie znajacy sie na technikaliach ludzie – nawet gdyby wyjasnic im te pytania to nie wiem jak to wplynie na ogolne notowania. OCZYWISCIE trzeba na te pytania odpowiedziec a na ich podstawie wysnuc juz bardziej kategoryczne i latwiejsze do przekazu wnioski typu: zamach , wina kontrolerow , blacz pilota , czynniki pogodowe. Oczywiscie to moze byc wiele czynnikow naraz – a sytuacja juz i tak jest plynna , dezinformacja wielka. Juz nawet autor owego filmiku z youtube ozyl i ma sie dobrze , glosow polskich na filmie nie slyszal , cial nie widzial – nikt nie strzelal itd…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Eryk :

    Nie ulega żadnej wątpliwości, że dezinformacja jest ogromna! Bez względu na przyczyny tej tragedii opinia publiczna powinna być informowana na bieżąco! Śledztwo powinno być jawne! Nie ma żadnego powodu aby cokolwiek ukrywać!

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • maxik :

    jak to sie mowi prawdziwa cnota krytyk sie nie boi – ale z drugiej strony czas pozwala ludzi z klamstwem oswoic.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Polaczek :

    Na te pytania może odpowiedzieć Wam dywersant Tusk.

    http://www.sjp.pl/co/dywersant

    W tym przypadku wrogiem dla Tuska jest państwo – Polska.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Czesław Lipka :

    Jaki rząd takie i śledztwo. Podejrzewam że dziadek Tuska troszkę mniej lubił Rosjan a więc on by to bardziej sprawniej załatwił z Rosjanami niz wnuczek Donald.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • robert :

    Eryk :
    Jest wielki powód żeby prawdę i szczeguły ukrywać.
    Oczywiście dla tego całego PATAŁAJSTWA które żądzi tym światem.
    To przez nich ginie tysiące ludzi na tym świecie w imie walki z teroryzmen i innego typu tłumaczeniem.
    A tak naprawdę to chodzi o ich prywatne interesy i materializowanie psychicznych wizji świata.
    Takim psycholeem był Hitler Stalin a teraz z najnowszych dziejów mamy Putina i tych któtzy mu się biernie poddają czyli np. Tusk i inni.
    Martwi mnie to że na tym padole łez zotaną młodzi ludzie i w jakiś sposób będą musieli sobie radzić i funcjonować.
    Ja mam niecałe 40 lat ale mam ten komfort że nie muszę żyć nie wiadomo ile.
    Szkoda że nie wolno kląć na tym zacnym forum bo bym dosadnie napisał co czuje i jak to odbieram.
    Pozdrawiam Was serdecznie.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • xxxx :

    …ale pytanie zasadnicze jest jedno: KTO BYŁ ODPOWIEDZALNY ZA PRZYGOTOWANIE LOTU i BEZPIECZEŃSTWO POLSKIEJ DELEGACJI? Odpowiedź: Ministerstwo Spraw Zagranicznych, reszta jest NIEISTOTNA!

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Ming :

    Chcecie wyjaśnień od pana E.Klicha?Ten gość się totalnie skompromitował.Podczas konferencji próbował lekko polemizować z p.Anodiną o wpływie osób postronnych na pilotów.Po konferencji zmienił zdanie,bo Rosjanie mu coś powiedzieli,czego mu nie powiedzieli przed ta kuriozalną konferencją.W czasie jej trwania zapewniał,że b.dobrze mu współpracuje z drugą stroną.Wyłazi do dziennikarzy z całego świata niedogoinformowany przez Anodinę i spółkę i robi parodię z rzekomo doskonałej współpracy.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • verum :

    To samo czuję co Robert !szlag Mnie trafia ze nie mogę nic zrobić…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • AMATOR :

    Koniecznie zapoznajcie się amatorskim opracowaniem ścieżki
    dźwiękowej z filmów ze smoleńska autorstwa UNGEN (http://blogmedia24.pl/blog/2500). Są to kwestie wyłapane z tła filmów.

    We wszystkich trzech filmach ze Smoleńska oprócz głosów rosjan są
    cały czas kwestie mówione po polsku! We wszystkich 3 filmach
    występuje polska grupa morderców złożona z kobiety i mężczyzn.
    Analiza zdarzeń przez blogera UNGENA na podstawie znalezionych
    plików dźwiękowych opisuje rozważania przez pilotów jak mogło dojść
    do katastrofy. W tym czasie na filmie Wisniewskiego na początku filmu
    trwa jeszcze akcja rosjan z tłumikami (w sieci pojawiają się wersje filmu

    Wiśniewskiego z wyciętą ścieżką dźwiękową w tym czasie). Przebicie
    się napastników do salonki prezydenckiej, przebicie się do kabiny
    pilotów. Słowa Marii Kaczyńskiej która przeżyła katastrofę. Dotarcie
    borowców na miejsce katastrowy i lekceważąca postawa polskich
    morderców. Zabranie zakładników do wozu. Zabijanie pozostałych.

    Filmik Andrija Mendieja http://www.sendspace.com/folder/2vnb6p

    Filmik drugiego Rosjanina http://www.sendspace.com/folder/sge003

    Filmik montazysty Wisniewskiego
    http://www.sendspace.com/folder/n16ar3

    Część filmu Wisniewskiego Juz Ci nie zrobie sniadania Leszku
    http://www.sendspace.com/folder/u7dvyo

    Wspólna część filmu Wisniewskiego i drugiego rosjanina –
    potwierdzająca autentyczność obu nagrań
    Klamra http://www.sendspace.com/folder/5291vd

    Na stronie http://www.sendspace.com/folder/n16ar3 znajduje się plik
    FILM Po obróbce – prawdopodobnie wpuszczenie oparów wybuchowych
    i eksplozja.avi który obrazuje ewidentny wybuch w kokpicie TU-154 pod
    Smoleńskiem. Inne kadry np
    http://www.youtube.com/watch?v=YQUCTbg8rio od 38 do 43 sekundy
    filmu kokpit (czarne okrąkły obszar w środku kadru) gdzie nic się nie pali.

    Wybuch naspępuje między 1′20” a 1′31” !! .Gazy wylotowe idą w prawo – wylatują z kokpitu jak z rury pistoletu!! Od 2′35” do 2′42” widać dokładnie kokpit i jak strażacy gaszą wywołany pożar.

    Uwaga techniczna: słuchać plików mp3 w słuchawkach na niewielkiej
    głośności. Używać do odsłuchiwania programu do obróbki dźwięku
    audacity. Winamp, aimp gubią końcówki plików, źle odtwarzają. Nie
    zrażać się że wszystkiego nie słychać, usłyszycie wyraźnie niektóre
    słowa nawet na tanich słuchawkach.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Janusz :

    Wiecie co najbardziej boli mnie, jako człowieka, obywatela Rzeczypospolitej, myślę, że patriotę? Ta cholerna, obezwładniająca BEZSILNOŚĆ na to co “nasz” “rząd” wyprawia, jak za spokój święty, oddaje w obce ręce naszą suwerenność.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters