Szef kontrolerów wieży lotów na lotnisku Siewiernyj trzy dni po katastrofie polskiego Tu-154M przeszedł na emeryturę.

Publikacja w serwisie: 26 May 2010
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce
tagi: , , , , , ,

Zobacz także:

» "List z Polski" » W jakim stanie i miejscu znajdował się kokpit Tu-154 po katastrofie 10 kwietnia ub.r. na lotnisku Smoleńsk Siewiernyj? » Na jakiej podstawie osoby znajdujące się na wieży kontrolnej lotniska Siewiernyj zostały dopuszczone do służby » Generał Marian Janicki, szef BOR, odmawia posłom spotkania z oficerami, którzy 10 kwietnia pracowali na lotnisku w Smoleńsku i w Katyniu » ZGINĘŁA M.IN. PARA PREZYDENCKA, SZEF WOJSKA POLSKIEGO » Kluczowym elementem była decyzja kontroli lotów lotniska Siewiernyj o sprowadzaniu samolotu na “rozkaz z centrali” [BIAŁA KSIĘGA] » Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego gen. Franciszek Gągor na Wikileaks » Jak rosyjskie media komentują informację, że w wieży znajdował się oficer FSB, który mógł mieć wpływ na pracę kontrolerów lotu i który “rozpłynął się w powietrzu”, nie będzie przez nikogo przesłuchany? » Co działo się nad lotniskiem Smoleńsk Siewiernyj w ostatniej fazie lotu prezydenckiego Tu-154M? » Trzy hipotezy katastrofy Tu-154M » Misja Specjalna 21.09.2010 – Katastrofa Polskiego Tu-154m [1/2] » Aleksandr Aloszyn KŁAMAŁ w sprawie katastrofy polskiego Tu-154M » Ofensywa w sprawie śledztwa dotyczącego katastrofy polskiego Tu-154M » Zginęli w katastrofie Tu-154M » samoloty.pl – O katastrofie Tu-154M inaczej » Pierwsze kadry po katastrofie samolotu prezydenckiego Tu-154M… » Dlaczego nikt nie pyta o naciski na kontrolerów? » Kto był z kontrolerami w wieży? » FAŁSZYWA WIEŻA KONTROLI LOTÓW » Prokuratura wyklucza, by Tu-154M w chwili katastrofy w Smoleńsku pilotował gen. Andrzej Błasik » Radiolatarnie na lotnisku miały awarię? » Awaryjne lądowanie Tu-154 na moskiewskim lotnisku » 10 kwietnia na lotnisku w Smoleńsku było dwóch KIEROWCÓW BOR-u » Na Korsarzu zabrakło pracy kontrolerów » Prokuratura: Nie rezygnujemy z przesłuchań kontrolerów » Rosja unieważnia zeznania kontrolerów » Polscy śledczy w poniedziałek mają rozpocząć przesłuchania kontrolerów ze Smoleńska. O co pytać? » Rosja. Rozporządzenie z 2007: Siewiernyj ma status lotniska wspólnego bazowania » Prokuratura wojskowa dysponuje już analizą kart podejścia lotniska Smoleńsk Siewiernyj » Janusz Kurtyka, mój szef » A szef BOR wciąż czeka » FAŁSZYWA WIEŻA KONTROLI LOTÓW » Kontroler lotów ze Smoleńska: czy kogoś się boi? » Szef MON zapoznał się z przebiegiem śledztwa » Zespół biegłych zbada karty podejścia na Siewiernyj, dokumentację fotograficzną lotniska i wyniki analiz rejestratora ATM » Wniosek o zweryfikowanie związków ze służbami ZSRR m.in. przedstawicieli MAK, obsługi lotniska Smoleńsk-Siewiernyj oraz ich przełożonych » Tajemniczy głos ze smoleńskiej wieży. Moskwa zezwoliła na lądowanie? » MAK opublikował pełny zapis wszystkich rozmów wieży z załogą TU-154 » Kontrolerzy ruchu na wieży w Smoleńsku konsultowali się 10 kwietnia z Moskwą » Potrzebujemy rozmów wieży z Moskwą – Wniosek złożono dwukrotnie » Wstępny raport przed 10 października. Bez zapisów rozmów z wieży? » NIK: urzędnicy premiera utrudniali kontrolę ws. lotów VIP » Szef NATO żałuje, że nie przyjechał na pogrzeb » Zapis rozmowy między pilotami Ił-76 a kontrolerami lotów » Analiza wypowiedzi J. Millera w kwestii rejestratora lotów » Oficerowie BOR-u pierwszymi świadkami ws. organizacji lotów z 7 i 10 kwietnia » Wątek nadzoru nad BOR wyłączony ze sprawy organizacji lotów » To kancelaria premiera odpowiadała za bezpieczeństwo lotów VIP-owskich » Co z tupolewem? MON ma trzy pomysły » Były szef ABW – Moskwa dogra własne oprogramowanie » Nagrania z wieży kontroli ruchu w Smoleńsku mogą pochodzić od służb specjalnych » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

Kolejna zagadka w śledztwie ws. katastrofy samolotu prezydenckiego. Kontroler wieży lotów 13 kwietnia przeszedł na emeryturę! “To bardzo tajemnicza sprawa. Trzeba to pilnie wyjaśnić” – alarmuje w rozmowie z “Faktem” Jerzy Polaczek z sejmowej podkomisji lotnictwa.

Oficjalnie wszyscy kontrolerzy, pracujący tego dnia na lotnisku, zostali już przesłuchani przez rosyjskich śledczych. Polska złożyła jednak wniosek o powtórne ich przepytanie w obecności naszych przedstawicieli. Rosjanie po dłuższym czasie wyrazili na to zgodę. Problem w tym, że szef zmiany kontrolerów z 10 kwietnia… zniknął.

Edmund Klich na posiedzeniu naszej komisji raczył o niej tylko wspomnieć. “Nie podał nam jednak żadnych szczegółów” – dodaje Polaczek. Polski obserwator rosyjskiego śledztwa nie chce ujawnić, kim jest kontroler ani podać okoliczności, w jakich odchodził z pracy. Podczas posiedzenia podkomisji zakomunikował jedynie, że z byłym już szefem kontrolerów wieży lotów rozmawiał osobiście.

Kim jest tajemniczy kontroler? – pyta “Fakt”. Jak przypuszcza dziennik, może nim być Paweł Pliusnin, z którym zaraz po tragedii tylko raz rozmawiały rosyjskie media. Nie wiadomo, bo Edmund Klich nie chciał tego wyjawić nawet polskim posłom.

Pliusnin winą obciążył wówczas polską załogę. Jak przyznał, piloci Tupolewa mieli kłopoty z komunikacją w języku rosyjskim. Załoga miała nie zrozumieć komunikatów kontrolerów. Pliusnin od tamtej pory jest nieuchwytny.

(fakt.pl/niezalezna.pl)

Oceń artykuł:
(5.00)
głosów: 1
tagi: , , , , , ,

Komentarze: »

Jeśli uważasz że któryś komentarz nie powinien się tutaj znaleźć zgłoś to na adres:

admin@smolensk-2010.pl
  • Mik :

    Kontroler powiedzial polskiemu Pilotowi JAK-a, ze TU “ODLECIAL”. (Potem dopiero bylo slychac wybuch w lasku i okazalo sie, ze tam katastrofa). Niektorzy mysla, ze sklamal… Zacytuje czyjs komentarz:
    A jesli TU-154 odlecial naprawde?
    Wg wszystkich swiadkow, w tym ambasadora Bahra i montazysty Wisniewskiego na miejscu katastrofy nie bylo zadnych cial, foteli ani jakichkolwiek przedmiotow, ktore zawsze widac w lotniczych katastrofach. Mieszkancy Smolenska twierdza, ze przez 2 godziny krazyl nad miastem POLSKI samolot (jakis dubel?). Zadna kamera – wbrew dotychczasowej praktyce – nie zarejestrowala momentu, gdy Prezydent z malzonka wsiadali do samolotu tego poranka, ani kto ostatecznie nim polecial. Jesli rzeczywiscie wszyscy w nim byli w takim skladzie, nie wiemy, czy aby napewno ten samolot spadl na smolenski lasek, czy nie pofrunal w glab Rosji, co tlumaczyloby pospiech, z jakim ciala (nie widziane przez nikogo) mialy byc transportowane – wrecz “porwane” do Moskwy. A jesli to wielka mistyfikacja, ktora mial uprawdopodobnic m.in. skandal z odnajdowanymi w tym miejscu szczatkami, paszportami, banknotami?

    Bo trudno nie uznac tego skandalu za swego rodzaju prowokacje, ktora napewno nie byla przypadkowa.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • iwona3316 :

    niestety nie odleciał. są ciała,przejrzyj strony a znajdziesz drastyczne zdjęcia z ciałami ofiar.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Mik :

    Potwierdzono, ze te zdjecia bbc-77 byly zmanipulowane – nie z tej katastrofy, a choragiewki polskie byly wklejone Photoshopem). Warto wnikliwie porownac je ze zdjeciami z miejsca katastrofy. Niejaki “bbc” opublikowal je wraz ze zdjeciem wierszyka na czesc niezwyciezonej Rosji, w ktorej znajdowaly szyderdcze obelgi wobec pasazerow TU-154. Po kilku protestach Rosjan i Polakow, wpisujacych sie jego stronie, zlikwidowal caly album Katastrofy, zostawiajac tylko “Smolensk, moje miasto”.

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • Mik :

    dodam, ze te zdjecia byly wykonane innym narzedziem (w swietle dnia) niz wiekszosc z wieczornych zdjec katastrofy, ale sprytnie ulozone razem. Tych cial NIKT nie widzial z polskich swiadkow, ani z dziennikarzy, ktorzy byli potem – jak wiecie, slynne trumny przywieziono znacznie wczesniej, niz moglyby byc wykonane.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters