Kolejne manipulacje medialne dotyczące katastrofy w Smolensku

Publikacja w serwisie: 27 May 2010
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce
tagi: , , , , ,

Zobacz także:

» "List z Polski" » Kolejne materiały w sprawie katastrofy » Kolejne pożegnania Pogrzeby 12 ofiar katastrofy Tu-154 » Rosja wyśle do Polski kolejne akta ws. katastrofy Tu-154 » Kolejne akta ws. katastrofy smoleńskiej trafią do Rosji » Manipulacje Gazety Wyborczej » E. Klich : “Kłamstwa, bzdury, manipulacje” » Kolejne kłamstwa? » Ił-76 i godzina katastrofy w Smoleńsku » Wyborcze manipulacje » Kolejne “rewelacje” Klicha » Nazwiska ofiar katastrofy rozbrzmiały w Smoleńsku » Zidentyfikowano wszystkie ofiary katastrofy w Smoleńsku » W Smoleńsku ponownie zbadano teren katastrofy » Zgromadzenie Obywatelskie w sprawie katastrofy w Smoleńsku » Sejm: Nie będzie uchwały ws. katastrofy w Smoleńsku » Najnowsza rekonstrukcja katastrofy samolotu w Smoleńsku (wideo) » Znaleziono szczątki ofiar w miejscu katastrofy w Smoleńsku » Archeolodzy odnaleźli w Smoleńsku szczątki ofiar katastrofy Tu-154M » Płk Klich dostał dokumenty dotyczące kontrolerów » Tragedia w Smoleńsku. Zagraniczne gazety spekulują na temat przyczyn katastrofy » Przemówienie Jarosława Kaczyńskiego podczas Zgromadzenia Obywatelskiego w sprawie katastrofy w Smoleńsku » Przemówienie Harveya Kushnera podczas Zgromadzenia Obywatelskiego w sprawie katastrofy w Smoleńsku » Prokuratura wyklucza, by Tu-154M w chwili katastrofy w Smoleńsku pilotował gen. Andrzej Błasik » Apel: wzywamy społeczność międzynarodową do dokładnego zbadania okoliczności katastrofy w Smoleńsku » Aleksiej Sazonow – Rosja odpowie na wszystkie pytania Polski dotyczące raportu MAK » Nie możemy pozwolić, aby oceny dotyczące historii, polityki i kultury narzucali nam spadkobiercy komunizmu » Odpowiedź kancelarii premiera na apel Ruchu 10 kwietnia ws. powołania międzynarodowej komisji technicznej badającej przyczyny katastrofy w Smoleńsku 10 kwietnia 2010 » Będą kolejne ekshumacje » Kolejne szczątki odnalezione » MAK przekazał kolejne dokumenty » Kolejne protokoły przekazane Polsce » Rosjanie pokażą kolejne dokumenty. Dziennikarzom » Odczytano kolejne fragmenty czarnych skrzynek Tu-154M » Zatrzymany odmówił czy jemu odmówiono – kolejne kłamstwa z Moskwy » Wypływają kolejne dowody udziału Tuska w Zbrodni Smoleńskiej » Departament Stanu USA o Smoleńsku » W Smoleńsku rekonstruują Tu-154 » O Smoleńsku po dżentelmeńsku » Są kolejni winni smoleńskiej katastrofy » Ambasador RP o Smoleńsku i Rosji » Kto strzelał po katastrofie w Smoleńsku? » Multimedialna wystawa o Smoleńsku » Zamach w Smoleńsku – lot PLF101 » Eksperyment wyjaśni zagadkę katastrofy 10 kwietnia » Brytyjczycy nakręcą film o Smoleńsku » Piszecie o Smoleńsku? Oddajcie laptopy » Jak Miller „wydłużył” katastrofę w Smoleńsku » Polski punkt konsularny w Smoleńsku » W Smoleńsku stracono już wiele śladów » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

Według informacji opublikowanej 27.05.2010 w Rzeczpospolitej informuje się czytelników, że zdaniem Edmunda Klicha, przedstawiciela Polski akredytowanego przy rosyjskiej komisji MAK za katastrofę winę ponoszą piloci, ponieważ zeszli na samobójczo niską wysokość 20 metrów łamiąc wszelkie zasady pilotażu i instynktu zachowania życia.

www.rp.pl/artykul/485658__Zaloga_znizyla_lot_do_wysokosci_20_metrow_.html

Pomińmy zdroworozsądkowy fakt, że przy widocznności 400m załoga dużo wcześniej widziałaby powierzchnię ziemi.

Pan Klich jak i major Michał Fiszer podejrzewany o współpracę z rozwiązanymi Wojskowymi Służbami Informacyjnymi dopuszcza się dwóch manipulacji na Czytelnikach:

1. Dla Lotniska Smoleńsk Siewiernyj tzw. wysokość przerywanego lądowania, czyli wysokość na której pilot musi przerwac podejście do lądowania jeśli nie widzi ziemi, to nie 100 ale 70 metrów jak twierdzi Klich w artykule:

http://www.rp.pl/artykul/485141_Ekspert_obwinia_pilotow.html

Widac to na poniższym szkicu otrzymanym wbrew instrukcjom polskiego rządu od pilotów Polskich Linii Lotniczych LOT:

2. Piloci mówili wg. Klicha o wysokości. 100, 80, …, 30, 20. W jakich jednostkach oni to mówili? Jak jest wyskalowany wysokościomierz? W NATO mówi się w stopach! Ponieważ czytamy w dziesiątkach stóp, to wysokość 20 oznacza 200 stóp czyli 60 m, czyli tyle ile powinien mieć samolot przelatujac nad nadajnikiem NDB. (Patrz http://pl.wikipedia.org/wiki/Radiolatarnia_bezkierunkowa)

Klich zdaje się mówi, że jak mówili 20 to był znak markera. Dowód? Sama końcówka wypowiedzi. Proszę przesłuchać uważnie, mówi też w połowie programu.

http://www.polskieradio.pl/_files/20081026173419/2010052601275789.mp3
http://wiadomosci.onet.pl/2176301,11,obarczanie_wina_pilotow_jest_niedorzeczne,item.html

http://wiadomosci.onet.pl/2176288,12,awaria_radiolatarni_w_smolensku_sygnal_mogl_przerywac,item.html

http://wiadomosci.onet.pl/2176188,11,fiszer_ladowanie_tu-154_to_niemal_samobojstwo,item.html

http://wiadomosci.onet.pl/2176288,12,awaria_radiolatarni_na_lotnisku_w_smolensku,item.html

Wg. Rosjan piloci zdecydowali się odejść od próby lądowania na 80m wysokości (240ft) i jest to prawidłowe. Samolot siłą bezwładności opadał po ścieżce podejścia (tzw. krzywa przerywanego lądowania, patrz http://en.wikipedia.org/wiki/Go_around i na 1,1 km byli na mniej więcej prawidłowej wysokości 60m (200ft) i wtedy odezwał im się marker drugiego nadajnika NDB. Sekundy później samolot uderzył w drzewa, bo okazało się, że byli o 60m za nisko.

Oceń artykuł:
(5.00)
głosów: 10
tagi: , , , , ,

Komentarze: »

Jeśli uważasz że któryś komentarz nie powinien się tutaj znaleźć zgłoś to na adres:

admin@smolensk-2010.pl
  • Dariusz :

    ostatnie kilka minut nagrania z polskiego radia jest sensacyjne !!!ale prosze zwrócic uwage jak Pan Klich sie mota…no no no prosze pana…ja tam nie wiem….
    -cały czas nie wiedziałem o co chodzi, ale juz wiem- załatwili naszych, a ze wzgledu dobra ogólnego i przyjaźni polsko-rosyjskiej będzie wina pilotów ( od samego początku wiedzialem , że takie będzie wyjaśnienie + zbieg szeregu wydarzeń które temu zapoczątkowały)
    …szkoda słów …Polsko otwórz oczy…(moja babcia zawsze powtarzała , że nic gorszego niż rosjanin nie mogło jej w czasie wojny spotkać…a , także , ze jeśli cos u nich się dzieje to już nie jest to wola Boża…)

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • maxik :

    A) dziwne a kommiersant pisze ze autopilot tez sterowal wysokoscia – inaczej mowia panowie Klich i Fiszer.
    B) major Fiszer uwzglednia ze skoro wieza podala dobre cisnienie jakowi to musiala podac dobre cisnienie tupolewowi – zaloga jaka nie pamieta z odsluchu jakie podano cisnienie tupolewowi. gdyby bylo prawidlowe to moze moze mialaby rozkaz sobie przypomniec ?

    Thumb up 0 Thumb down 1

  • maxik :

    C) SKW rzekomo posiada cala korespondencje samolot wieża ze stacji nasluchowej – moze udaloby sie ja jednak udostepnic ? w celu jawnosci ? w koncu i tak kazdy kazdego monitoruje – nie bedzie to wiec szokiem ze ktos takie rzeczy zbieral i ze sa mozliwosci techniczne zeby to robic bo moze byc tajemnica panstwowa.

    Thumb up 0 Thumb down 1

  • maxik :

    D) mowi sie o “celowym zaklocaniu wysokosci autopilotowi” – tak mowia znawcy sluchacze obsmiewajacy paranoje innych.

    E) E Klich nadzorujący ze strony polskiej komisje MAK – zostal jednak zaskoczony przez jej szefowa – czyli jednak nie przypatruje się dzialalnosci MAK-u dokladnie.

    F) ” mowi sie o konwencji chicagowskiej ale i wypadku niecywilnym”

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • maxik :

    G) to ze jakowi podano cisnienie prawidlowe to oznacza że podano to samo cisnienie tupolewowi rowniez wedle E Klicha. w koncu wskazowka jaka pokazywala zero. i wszystko jasne

    H) dane cyfrowej skrzynki sa w polsce – ale E Klich nie chce powiedziec gdzie jest skrzynka . Jezeli dane rownaja sie skrzynce to czemu nie mozemy miec wszystkich skrzynek u siebie ?

    I) Czemu E Klich nie chce sie wypowiedziec na temat zaklocania urzadzen elektronicznych – zbywa strasznie temat – az niekulturalnie !!

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • maxik :

    oj przepraszam to chyba major nie chce sie wypowiedziec na temat zaklocania

    Thumb up 0 Thumb down 1

  • maxik :

    no i ostatnie minuty wywiadu – rzekomo ostatni marker zadzwonil kiedy byli 20 metrow nad ziemia – to jednak antena ndb dzialala ?? bo wczoraj sie mowilo ze jednak przerywala ?? po za tym E Klich mowi ze marker zadzwonil na 20 metrach bo bylo obnizenie terenu – to co to oznacza ze marker byl w zaglebieniu ?? jezeli tak to zgadza sie to z moja teoria umieszczenia falszywej latarni ndb wlasnie w parowie. wystarczy spojrzec na przekroj terenu – prawidlowa latarnia byla juz na gorce !!

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • mark :

    te nasze pytania – znajdą odpowiedź. lecz nie zdziwi nas to że jedna tzw. spiskowych teorii będzie ogłoszona jako przyczyna. NIESTETY dopiero za 70 LAT

    Thumb up 0 Thumb down 1

  • Eryk :

    Błąd pilotów nie wyklucza zamachu. Poza tym błąd pilotów jest doskonałym alibi. Drapieżnik czeka na błąd ofiary aby dokończyć dzieła, bez błędu ofiary nie atakuje bo wie że może mu się nie udać.

    Thumb up 0 Thumb down 1

  • leszek :

    NIE NO CI PANOWIE Z RZĄDU MUSZĄ ODPOWIEDZIEĆ ZA SWOJE ZANIEDBANIA,ALE O ZGROZO CZY TYLKO ZA ZANIEDBANIA??????

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • Patriot :

    Trzeba być zupełnym durniem i nieukiem , aby twierdzić, ze samolot a masie ponad 80 ton i lecący z prędkością ponda 200 km/h obraca się na plecy po uderzeniu w drzewo o średnicy kilkunastu centymetrów. Takie drzewo ścina samolot o takiej masie, jak rowerzysta źdźbło słomy. To sa głupoty dla pospólstwa. Samolot został rozbity nad ziemia impulsem magnetycznym z IL-76a. Na ziemie pospadały drobne jego części. Ponadto nie ma krateru, który powstałby po uderzeniu samolotu. Cockpit stal na ziemi nieodwrócony. Ta teoria o uderzeniu plecami, to totalna bzdura wytworzona po to, aby uzasadnić takie rozbicie samolotu na drobne kawałki.

    Thumb up 0 Thumb down 2

  • maxik :

    “Mniej więcej w tym samym czasie – jak wynika z nagrania czarnej skrzynki, która rejestrowała rozmowy pilotów – w kabinie pojawiła się osoba postronna zidentyfikowana później jako dowódca polskich Sił Powietrznych (generał) Andrzej Błasik. Był on też dowódcą prezydenckich pilotów. Kapitan Protasiuk wypowiedział w tym momencie zdanie: “Nie zdołamy”. Mówił o perspektywie lądowania. Dowódca w odpowiedzi wyartykułował coś niezrozumiałego. Nagranie jest jednak silnie “zaszumione” z powodu otwartych drzwi do kabiny. Ponadto dowódca prawdopodobnie stał w przejściu, daleko od mikrofonu” – informuje gazeta.pl, cytując rosyjski dziennik.

    Rosyjscy eksperci utrzymują, że na podstawie tonu tego niezrozumiałego zdania można jednoznacznie powiedzieć, iż nie było w nim rozkazu kontynuowania lądowania, a tym bardziej groźby. Wszelako rozkazu zaprzestania zniżania też w nim nie było. W ten sposób stanowisko dowódcy specjaliści interpretują jako na kontynuowanie manewru” – przekazuje “Kommiersant”.

    takie myslenie “bardzo” mi sie podoba – nie zrozumiano tego co powiedzial gen Błasik – czyli napewno nie przymuszal ale poniewaz odpowiadal spokojnie na “nie zdolamy” tzn ze chyba sie z tym pogodzil i np odpowiedzial spokojnie “odchodzimy”. Ale jezeli powiedzialby “NIE znizac sie” to media rosyjskie tez mowilyby o wplywie dowodztwa na pilotow !!! Jezeli powiedzialby “ZNIZAC sie” tez by bylo zle. Pozostaje wiec lansowana kwestia bledu pilotow – bo tak jest najwygodniej.

    Thumb up 0 Thumb down 1

  • Spostrzegawczy :

    “Zrobić nagranie”, które uzasadnia tezę przedstawiona przed miesiącem, to dla tych gości nic trudnego. Tak, jak “przystrzyganie” drzew w Photoshop’ie i uzasadnianie takimi “dowodami” teorii o “dolocie do ziemi”. Wszystko, aby ukryć prawdę.

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • maxik :

    tak – kokpit stal kolo podwozia na 1-szych klatkach filmu andrieja – rzeczywiscie nieodwrocony – potem chyba pod oslona nocy zabral go helikopter

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Tomek :

    Przestańcie z tym kokpitem, bo tym razem Wy mieszacie. To był koniec samolotu i to właśnie ogonem w dół, tyle, że bez ogonu. Jeśli będziemy takie ‘fakty’ podawać będzie nas łatwo uciszyć.

    Thumb up 0 Thumb down 1

  • Anubis :

    Korespondencję radiową powinni słyszeć tez piloci JAK-a, który wylądował wcześniej, może ich zapytać ?

    Anubis

    Thumb up 0 Thumb down 1

  • Bea :

    Tez mi sie wydaje,ze takie malenkie drzewko nie moglo spowodowac rozbicia samolotu.A to skrzydlo to na pewno urwalo drzewo?
    Ja wierze specjalistom od nawigacji.Jak mowia ze to byl zamach,to znaczy ze byl zamach.
    Na str.wp.pl o ile dobrze pamietam,czytalam jakies kombinacje z radiolatarniami.Ze niby po lewej stronie byly ustawione niestandardowo,a z prawej strony lotniska standardowo.
    Przeciez pilot wczesniej przestudiowal mape.
    Czy te radiolatarnie sa na kółkach?
    A dlaczego wyslali na emeryture 3 dni po katastrofie czlowieka,ktory podawal namiary?
    Dlaczego pilotowi Jaka,ktory czekal na Tupolewa powiedziano,ze TU odlecial?
    Bo od poczatku byl zalozony scenariusz.
    I cale sledztwo,o ile mozna to nazwac sledztwem jest pod katem winy pilota.
    To boli,ze z porzadnego czlowieka robia morderce i zoltodzioba.
    Pisza tez ze ponoc p.Protasiuk nie mial uprawnien na TU.
    To kto pozwolil mu latac?
    Kto wiec mial uprawnienia.
    I czy polecialby niby z lepszymi uprawnieniami,to by nie bylo katastrofy?
    To sa manipulacje..przedwyborcze zreszta.

    Thumb up 0 Thumb down 1

  • kris :

    Na nagraniu rozmowy “wieży” z pilotami Tu154m opublikowanej w pierwszych dniach od katastrofy, słychać takie zdanie: “….wam nada sniżatsja na tysiaczpjatsot metrow”. Ja to zrozumiałem,że od odległości 1500 metrów nakazał rozpocząć lądowanie a nie jak na rysunku podano od 1041m. Mogło dojść do pomyłki lub przejęzyczenia rosyjskiego kontrolera, który powiedział “pjatsot” zamiast “piatdiesjat” metrow. Przy rozpoczętym o 45o metrów za wcześnie manewrze schodzenia, ścieżka lądowania kończyła się przyziemieniem w odległości 1050m od początku pasa lądowiska.

    Thumb up 0 Thumb down 1

  • maxik :

    tomek jutro znajdę Tobie zdjęcia tej części – jest ona widoczna niecałą sekundę na filmie andrieja – nie widać jej potem na żadnym oficjalnym zdjęciu – trzeba poprostu film zrzucać do klatek i analizować obrazki – mi napewno nie chodziło o ten tył który mylony jest przez wielu ale o kokpit – zobaczysz to uwierzysz – ktoś ta część wywiózł jako pierwsza i tyle ją widzieli

    Thumb up 0 Thumb down 1

  • AMATOR :

    woiny: TO BYŁ ZAMACH

    DOWÓD NA ZAMACH

    Zdobycie oryginału filmu „KOLI’ Na dzień dzisiejszy jest dość TRUDNE. Mimo to możliwe. Okazuje się że KOLA jest redaktorem TV Smoleńsk. Na oryginale filmu w czasie 0.45-0.46 oglądanym poklatkowo na około 10 klatkach widać wyraźnie spuszczane zawiesie z dużej wysokości. Zaiesie składa się z trzech lin cięgnowych i podwieszonych do nich zawiesi poliamidowych w kolorze żółtym lub pomarańczowym. To znaczy o udźwigu każdego z nich od 3 do 10 ton. Na filmie zawiesie przemieszcza się z pomiędzy drzew z lewej strony aż do salonki z prawej. Wynika to z braku orientacji we mgle osoby – pilota „czegoś” Na dole operację nadzoruje osoba w czerwonej kurtce.
    Na filmie nie słychać dźwięku śmigłowca, a użycie ciężkiego sprzętu jest raczej niemożliwe ze względu na pośpiech „akcji” Pytanie co bezszelestnie porusza się we mgle i dokąd odleciało z naszym kokpitem pilotami.
    Oto link do oryginału , bezpośredniego ściągnięcia, należy zainstalować aplet Jawa i pobrać pik mp4 najwyższej rozdzielczości dla Quick Time Pleyer.
    http://keepvid.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DXqYJSolTgpY

    Taka jest PRAWDA, TAKI BYŁ ZAMACH.

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • marlenkaga :

    tomek poczytaj to http://tommy.lee.salon24.pl/179985,film-1-24-polozenie-operatora i znajdz w tej notce fotke kokpitu pilotow ktory naprawde jest w calosci, tommy lee zamiescil takze plik do sciagniecia klatka film1,24. i masz wyraznie pokazane ze bzdura jest ze kokpitu brak, maxik ma racje kokpit szybko zostal usuniety i zadne oficjalne zdjecie go nie zawieralo. Nasuwa mi sie mysl ze pewnie osoby ktore przezyly a mialy takowa szanse to byli wlasnie piloci gdyz kokpit jak wskazuje zdjecie byl nienaruszony w taki sposob zeby czlonkowie zalogi mogli poniesc smierc na miejscu. Moze na filmie Koli osoby ktore byly dobijane, to byli wlasnie piloci, wkoncu bylo slychac polskie glosy akurat w momencie gdy Kola byl niedaleko kokpitu na poczatku filmu gdy podchodzil do wraku.

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • maxik :

    http://www.gutenbergia.pl/pbr.php?name=kabina.rar – to naprawde kokpit – na zdjeciu mak juz go nie ma

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • maxik :

    amator: rzeczywiscie cos sie tam majta z gory wlasnie przy kadlubie – 3 liny spuszczone z gory – to straszne !!!

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • marlenkaga :

    dokladnie maxik o te klatki z filmu mi chodzilo!!!

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • co stalo sie w kokpicie? :

    uslyszalam dzisiaj w TVN – “bo tam doszlo do tragicznych rzeczy”,(albo prawie tak powiedziane) powiedziala pani Joanna Komurka (jezeli dobrze uslyszalam nazwisko). Co ona sugeruje?

    Thumb up 0 Thumb down 1

  • Ann :

    KONIECZNIE przeczytajcie w Rzeczypospolitej:

    http://www.rp.pl/artykul/486145.html

    Rosyjskie śledztwo budzi wątpliwości” – Andriej Iłłarionow, były doradca Władimira Putina w rozmowie z Jackiem Przybylskim
    !!!
    To mowi wszystko.

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • marlenkaga :

    sadze ze przezylo wiecej osob niz pierwotnie podawano 3 tzn “wymsknelo” sie tv na ten temat co pozniej zostalo sprostowane ze nikt nie przezyl,napewno przezyli piloci!, moze rowniez te osoby ktorych glosy byly slyszalne na nagraniach z czarnych skrzynek. meczy mnie rowniez inna jeszcze rzecz media pisza ze glosy owych osob co niby byly w kokpicie nie byly wyrazne, jakis ekspert wypowiedzial sie ze istnieje szansa ze moga zapisac sie glosy z poza kokpitu tylko beda mniej wyrazne, czy nie bylo tak ze drzwi do kokpitu byly faktycznie otwarte a glosy pochodzily wlasnie z zewnatrz i mogly by byc to glosy lecha kaczynskiego jego zony, generala i np kogos z zalogi ktore ze tak powiem przypadkiem zostaly uchwycone i nagrane na czarnej skrzynce?! tak sie nad tym zastanawiam, te osoby mialy wielka szanse przezycia czyz nie?!

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • Terminator :

    Przeżyło 9 osób. Są ludzie którzy wiedzą co sie stało ale narazie się boją. Nic w tym dziwnego. Organizatorami tej masakry są polacy. Nasi rodacy, którzy bez wachania są wstanie mordować dalej by dopiąć swego.Na prawde musicie poczekać. Ale wasze domysły idą w odpowiednim kierunke. Wy wiecie jak było nie znając faktów. Dzięki wam Naród nie wychodzi na idiotów których można oszukiwać i okradać!!! Jesteście ozdobą Kraju!!! Wiecie jak było, ale jak się dowiecie DLACZEGO, co bylo powodem tej masakry to nie uwierzycie że ludzie moga byc tak puści i nie czuli

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • marlenkaga :

    maxik :
    http://www.gutenbergia.pl/pbr.php?name=kabina.rar – to naprawde kokpit – na zdjeciu mak juz go nie ma
    .# 28 May 2010 godzina: 9:51 am,

    na zadnym zdjeciu oficjalnym nie znajdziesz kokpitu, nawet na zdjeciach satelitarnych, gdyz jedyne zdjecia sateritarne jakie sa udostepnione publicznie pochodza bodajze z 12tego kwietnia.

    Thumb up 0 Thumb down 1

  • Pawel :

    Witam to w jaki sposob czestuja was artykulami o katastrofie Prezydenckiego samolotu i na przemian wbijaja wam w te mozgi roznorakie powody tej katastrofy to tylko po to zebyscie mieli zamet w glowie.Do tego dokladaja sie mlodziezowki liberalnych partii ktore szczekaja i obrazaja kogo sie tylko da na forach W.P to wszystko po to zeby stworzyc zamet przed wyborami i odstraszyc ludzi od glosowania.Boja sie o swoje koryta,wiedza ze jak pojdzie wiecej niz 50% uprawnionych do glosowania to juz nie bedzie tak rozowo ze moze wygrac pan Kaczynski,strach przed powrotem czlowieka z PIS na stanowisko Prezydenta wzmaga w nich agresje.Przeciez ta katastrofa miala na celu zlikwidowanie konkurencji a tu odradza sie na ich oczach partia ktora miala po tym wypadku przestac istniec i to ich jeszcze bardziej rozjusza.Fakt ze nie bardzo wiedza co maja zrobic z panem Jaroslawem Kaczynskim ktory stracil zaufanie do Polskojezycznych medii i w malym stopniu udziela swoich wypowiedzi doprowadza ich do szewskiej pasji.Ludzie nie dajcie sie oglupic zacznijcie myslec wlasnym rozumem i podazajcie do urn,bo tylko w taki sposob zmienicie cos w swoim kraju z pozytkiem dla siebie i przyszlych pokolen pozdro Palay284PS pozdrawiam wszystkich zarejestrowanych i w ten sposob zablokowanych na forach W>P a to wszystko robia administratorzy w imie LIBERALNEJ WOLNOSCI SLOWA

    Thumb up 0 Thumb down 1

  • maxik :

    terminator czy Ty jesteś świadomy co piszesz – od chodzi mi o jakieś aspekty prawne tylko jest to prawda tak straszna dla mnie że przerastamy chyba w tym okrucieństwie rosjan

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • maxik :

    przepraszam do terminatora chciałem napisać że nie chodzi mi o aspekty prawne tylko ta straszna prawdę

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • maxik :

    generalnie jeżeli cokolwiek ktokolwiek wie i nie jest to paranoja tylko poparty fakt to powinno się oczywiście w sposób bezpieczny dla informatorów nagłaśniac te rzeczy – tym bardziej że dzień dobroci w mediach już się skończył – w gw już piszą że zięć prezydenta jest egzekutorem

    Thumb up 0 Thumb down 1

  • joan :

    A co z archeologami, mieli już dawno polecieć i badać ziemię po upadku samolotu. Nadal nie ma zgody Rosji?ktoś coś wie na ten temat więcej?

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • maxik :

    dzisiaj jest artykul nawet w gw – sa narazie “przeszkody prawne” – czyli kolejny niewypał PO

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • Terminator :

    Takie pytania będą po sprawie. Pochowano ofiary katastrofy przed zamknięciem śledztwa. Jeśli kogoś nie zidentyfikowano to dlaczego uznano go za zmarłego. Organizatorom masakry umknęło pare rzeczy i teraz nie wiedzą czego szukać. Jestem ciszą przed burzą, jestem sekundą w wieczności, jestem przeszkodą na drodze, jestem słowem sprawiedliwości. Byłem igłą w stogu siana, byłem wiatrem w polu. Stane się prawdą w morzu kłamstw z popiołu odrodzoną.

    Mogę mieć świadomość, moge być psycholem, może mam swój świat a może jestem zwykłym prowokatorem. Pytań jest wiele, odpowiedzi tylko pare.
    Napewno jestem Polakiem i kocham swój kraj. Ignorujcie moje komentarze i nie traćcie wiary. Prawda jest zawsze tylko jedna

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • Schizol :

    dlaczego morerator nie chce dopuscic prawdy?!
    wczoraj pisalem, ze to ufoki stoja za tym zamachem!
    nikt i nic nie jest w stanie tak precyzyjnie przyciac galezi na drzewie jak czułki ufoka wystajace z poruszajacego sie z predkoscia swiatla talerza!!!!!!!!

    Thumb up 0 Thumb down 1

  • maxik :

    jak tu kochac swoj kraj i ignorowac Twoje komentarze – nie da sie !!!

    Thumb up 0 Thumb down 1

  • Terminator :

    Tak by nie zagasić płomyka ktorym mógbłym być?? Tak by spośród prawd którymi jestesmy czestowani wybrac właściwą?? Tak by Prawdziwa Prawda nie została rozbrojana?? Sam Fakt iż najważniejsi ludzie z państwa wsiedli w jeden samolot, jest odpowiedzią na wiele pytań. Media jak dotąd nie podały żadnej prawdziwej wiadomości. mugłbym siedzieć cicho ale nie musze. Mógłbym kontynuowac nasza rozmowe, ale nie musze. i juz napewno nie tutaj. Bez odbioru

    Thumb up 0 Thumb down 1

  • jacy :

    A ja chcialbym sie dowiedziec dlaczego tutka uszkodila antene blizszej radilatarni tej na 1,1km kiedy powinna otrzymac od niej sygnal,praciez nad nia powinien byc na ok 80m, czy przypadkiem samolot nie uzyskal go jskis kilometr wczesniej zapewne z innego urzadzenia. Czy piloci obnizyli by lot na 20m czy stop bez potwirdzenia ze juz przelecieli nad blizsza radiolatarnia? CZY uksztaltowanie terenu ma jakikolwiek znaczenie gdy lecimy na autopilocie zapodajemy 20 i samolot leci rownolegle do powierzchni ziemi? I ostatnie pytanie dlaczego samolot znalazl sie PONIZEJ POZIOMU LOTNISKA czyli wysokosciomierze barometrycze pokazywaly ujemna wartosci? A co do Pana Klicha sluchajcie co mowi miedzy wierszami a nie tego co slyszcie(jakis rosjanin widzail 5 osob w kabini po katastrofie, spokoj w kabinie przy podejsciu do proby londowania,’wina pilota’ gdzie chcial wyladowac pod ziemia)pilotom mozna jedynie zazucic to ze nie zorjetowali sie,ze cos sie kroi.

    Thumb up 0 Thumb down 1

  • kikii :

    no właśnie szukałam tego , ja też zaraz po katastrofie słyszalam jak rosjanin mówil , ze widzial 5 cial w kokpicie. Kazdy go wysmial, bo raz ze skad 5 osob, dwa kabina niby byla do gory nogami, to jak widzial.
    A teraz wychodzi , ze gosc mial racje :/
    Moze poszukajmy wypowiedzi tego rosjanina!

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • maxik :

    terminator: spedzam cale dni i noce na szukaniu prawdy – czasem wydaje sie ze jest ona blisko a czasem ucieka. A sa to tylko moje domniemania – wiem tylko to co wiem a wiedza ta jest z mediow i internetu. Sam nie jestem pewnien ponad to co zobacze na swoje oczy a i to moze byc zluda lub fałsz. Stad moja ciekawosc. Chcialbym podac ci nawet publicznie moj mail i prosic o napisanie czegos wiecej. Ale rozumiem Twoja obawe – prawda ujawniona zbyt szybko moze zostac zdyskredytowana. Nie wiesz kim jestem i czy mozna mi ufac. Moze rzeczywiscie powinienem powstrzymac sie od ciekawosci – ale jak to zrobic gdy czlowiek szuka prawdy prawie ponad swoje zycie ?

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • stasiek :

    Stasiek

    Mam małe pytanie do internautów. O której godzinie samolot prezydencki wyleciał z Warszawy. Ile czasu prawidłowo miał trwać ten lot. I o której planowano lądowanie w Smoleński.

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • Stasiek :

    Mam małe pytanie do internautów. O której godzinie samolot prezydencki wyleciał z Warszawy? Jak długo miał trwać prawidłowo ten lot i o której miał wylądować w Smoleńsku?

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • co stalo sie w kokpicie? :

    Terminator jest filozoficznie tajemniczy. Widocznie taki musi byc!
    Zal mi, ze nie mozemy wszyscy spotkac sie gdzies razem i pogadac o tym co kto wie, co przypuszcza i co sadzi.
    Gdzies miedzy drzewami, gdzie nikt nas nie uslyszy.
    Frustrujace jest to ,ze chyba nigdy nie dowiemy sie wszystkiego do konca.
    Dla mnie bardzo wazne jest, zeby nie oskarzac niewinnych pilotow, fszak jestem pewna, ze sa niewinni i nie ufac pradom prorosyjskim, a takze tym zachodnim antypolskim, ktore sa bardzo silne.
    Mimo, ze jestem bardzo daleko od Polski, udalo mi sie pzekonac juz kilka osob do czytania tych stron, kupowania Gazety Polskiej i myslenia na wlasna reke.
    Piszcie, my Was czytamy! I rozsylamy Wasze domniemania gdzie sie da.

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • Terminator :

    maxik: =>prawdaumarla.dbv.pl<= zarejestruj się na tej stronie.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Terminator :

    co stalo sie w kokpicie? <= Iwona tak?? :)

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • Horus :

    Tu taj dodałem film o linach z zawiesiami z filmu pierwszego Koli
    http://www.youtube.com/watch?v=58VYuUkbrko

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • alfatuning :

    Powinni zrobić ekshumacje

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • Anonymous :

    Drodzy forumowicze powiedzcie mi czy kiedykolwiek rosyjscy sledczy nie obarczyli wina pilotów za katastrofę ;D ???? Jest to najłatwiejszy sposób aby tak zamanipulować ludxmi aby nikomu nie przeszła przez głowe mysl ze to mógł byc zamach. I jeszcze jedno przypomnijmy sobie ze na poczatku pan Klich miał zupełnie inny ton w wywiadach dopóki nie pojechał na dywanik do Tuska który go upomniał aby wypowiadał sie w wyznaczonym mu scenariuszu. To sledztwo to tylko zamaskowanie aby ludzie mysleli ze moga spac spokojnie. OCKNIJCIE SIĘ JESLI NIC NIE ZROBIMY DOWIEMY SIE PRAWDY ZA 70 LAT !!!!!!!!!!!!!!!!

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • Rafal :

    Co do pojawienia sie w kabinie pilotow,osoby spoza zalogi, na jakiej podstawie mamy w to wierzyc?
    Czarne skrzynki wiadomo, ze nigdy nie trafia do nas a z kolei jesli by trafily, to czas, niestety, przemawia, ze moga byc zmanipulowane, bo wiemy, ze to mozna zrobic. Czy jest taka procedura sadowa by dowody opierac na kopii? Jesli trafia do nas stenogramy to sa juz kopie. W kopiach mozna umiejscowic kazdego z nas, ze tam byl, oczywiscie, gdybysmy byli na nieszczescie tymi pasazerami.
    Dlatego, wykluczam to, ze ktokolwiek tam byl czy wywieral nacisk. Prosmy o dowody, a wiadomo, juz dzis, ze tych dowodow nie maja. wiec i nikt tam nie byl.

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • pavrob :

    maxik -odezwij się,zapodam ci coś,

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • emeryt :

    pavrob , też jestem zainteresowany czymś ciekawym

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • Rafal :

    Ktos analizowal filmik Andriaja (Koli) innymi metodami i pod innym katem, warte zastanowienia, gdy w gre weszly nowe spostrzezenia jak – liny zawiesia.
    http://www.youtube.com/watch?v=-10ygvFOxPk

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Rafal :

    kikii: no właśnie szukałam tego , ja też zaraz po katastrofie słyszalam jak rosjanin mówil , ze widzial 5 cial w kokpicie. Kazdy go wysmial, bo raz ze skad 5 osob, dwa kabina niby byla do gory nogami, to jak widzial.
    A teraz wychodzi , ze gosc mial racje :/
    Moze poszukajmy wypowiedzi tego rosjanina!

    Tu jest wlasnie zagadka, po katastrofie widzial ciala w kokpicie, ciala byly zmasakrowane jak sie pozniej okazalo a kokpit zniknal.

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • marie2010 :

    Wlasnie slysze w audycji pana Lisa jak pan Waldemar Kuczynski “spec od psychologii i polityki”, jak sie sam okresla, jest absolutnie pewien, ze przyczyna katastrofy “byl NACISK Prezydenta na Pilota” i nikt, nawet stenogramy nie sa wstanie zmienic jego zdania(nawet trabienie TW w roznych innych audycjach, ze naciskow NIE BYLO). “Glowna przyczyna sprawcza miesci sie w kategoriach polityki i psychologii”.
    Zreszta on lepiej wie! co pokazuje cala swoja “gra ciala”.
    Polityka to jest jedna para butow, ale jezeli chodzi o psychologie to cos z ta nauka w Polsce nie jest za dobrze. Wystarczy sobie przypomniec wielce madre wypowiedzi psychologow po ogloszeniu stenogramow.
    Pana Kuczynskiego wraz z panem Bartoszewskim powinno sie odeslac na bezludna wyspe na przymusowe wczasy.

    Poniewaz program pana Lisa jest ogolnie ogladany w Polsce, to zaliczam te audycje do dezinformacji.

    Thumb up 0 Thumb down 1

  • Agnieszka :

    Mysle, ze ten swiadek, ktòry rzekomo widzial 5 cial w kokpicie, to tez mial tylko uwierzytelniac teze o zmuszaniu pilota do ladowania. I wprowadzac kolejny zamet informacyjny – tysiac teorii, ani jedna nie zostala jeszcze potwierdzona oficjanie i pewnie nie zostanie.
    Wrzucilabym go do szuflady DEZINFORMACJA.

    Toczy sie GRA NA CZAS – licza na to, ze sie ludzie zmecza i pogubia, ze przestana sie interesowac, ze wszystko zejdzie na drugi plan, a w miedzyczasie w Polsce mamy kontynuacje ZAMACHU STANU pod przykrywka normalnosci (“normalnosci przedwyborczej”, normalosci “trudnych czasow” zapowiedzianych przez Komorre juz 10 kwietnia w wystapieniu wczesniej napisanym).
    Uzurpator Komorra przepycha niesamowita ilosc ustaw i mianuje, kogo sie da, bo a noz nie wygra… I robi to tak “na chama”, ze az wstyd. Przez co traci, ale …niewazne: taka jego rola – on i tak wie, ze jest NIKIM, ze jest tylko pionkiem Tuska (ktory z kolei jest marionetka Angeli i carycy Wladimiry), wiec robi, co mu kaza (a robi to wyjatkowo nieudolnie i opornie).
    Na PO tymczasem PADL STRACH, a strach, jak wiadomo, ma wielkie oczy.
    Poczekajmy, moze w tym strachu TUSK&Soviet Company cos przeocza, z czegos sie wygadaja i coz wyjdzie na wierzch… Cos, co znow otworzy ludziom oczy na ich prawdziwe oblicze i udowodni ich, tak juz zreszta ewidentna, ZDRADE POLSKIEJ RACJI STANU.

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • Konrad_G.K. :

    A zauważyliście, iż na ŻADNYM FILMIKU, NA ŻADNEJ FOTCE NIE MA NRU ,,101” NA SILNIKU I ŻE NIE MA TEZ NAPISU CZY FRAGMENTÓW CHOCIAŻBY ,,RZECZPOSPOLITA POLSKA” ALBO Z DRUGIEJ STRONY ,,REPUBLIC OF POLAND” ?? Dla mnie to dziwne. Przecież właśnie takimi napisami był oznaczony nasz Tupolew.

    Thumb up 1 Thumb down 0

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters