Urwany silnik samolotu prezydenckiego!

Publikacja w serwisie: 02 June 2010
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce
tagi: , , , , , ,

Zobacz także:

» "List z Polski" » Katastrofa prezydenckiego samolotu 10 minut wcześniej niż przypuszczano? » Czy wąwóz przed lotniskiem w Smoleńsku zmylił pilotów prezydenckiego samolotu? » Film, nakręcony przed startem prezydenckiego samolotu i na jego pokładzie. » Pierwsze kadry po katastrofie samolotu prezydenckiego Tu-154M… » Niebo nad Smolenskiem dzien po katastrofie prezydenckiego samolotu » Po katastrofie prezydenckiego samolotu Platformie spadło poparcie. PiS bez zmian » Tłumaczenie filmu z pierwszych minut po katastrofie samolotu prezydenckiego » DOMAGAMY SIĘ POWOŁANIA MIĘDZYNARODOWEJ KOMISJI DO ZBADANIA KATASTROFY SAMOLOTU PREZYDENCKIEGO » Oświadczenie Prezydium Konferencji Episkopatu Polski w obliczu katastrofy samolotu prezydenckiego » Rosyjski serwis K2K news opublikował niezwykle realistyczną symulację katastrofy prezydenckiego samolotu Tu-154. » sejm.gov.pl – odznaczenie pilota prezydenckiego samolotu, kpt. Grzegorza Pietruczuka srebrnym krzyżem za zasługi dla obronności » Piloci prezydenckiego Tupolewa mogli zostać wprowadzeni w błąd ? » Wnioski z eksperckiej analizy ostatniej fazy lotu prezydenckiego Tu-154M » Zastępca szefa sztabu rosyjskich WWS opisał ostatnie chwile prezydenckiego Tu-154M. » Najnowsza symulacja katastrofy prezydenckiego tupolewa. Maszyna ścinała skrzydłami drzewka na wysokości zaledwie 2,5 metra (wideo) » Trasa lotu samolotu » Katastrofa samolotu Tu-154 – rozmowa z kotrolerem lotu » Zapis polskiej czarnej skrzynki samolotu Tu-154M » “KATYŃ 2010″: PRZEKAZAĆ WRAK SAMOLOTU POLSCE » Najnowsza rekonstrukcja katastrofy samolotu w Smoleńsku (wideo) » Rosyjski operator popełnił ewidentne wykroczenie wprowadzając załogę samolotu w błąd » ABW sprawdzi, z kim kontaktowali się pasażerowie prezydenckiego Tu-154 » Dramatyczne zdjęcia – ostatnie chwile prezydenckiego Tu-154 » Film z remontu prezydenckiego Tu-154M w Samarze » Katastrofa 10 kwietnia: Dramatyczne zdjęcia, analiza ostatnich chwil prezydenckiego Tu-154 » Będzie druga tablica upamiętniająca parę prezydencką – w kaplicy Pałacu Prezydenckiego » Co działo się nad lotniskiem Smoleńsk Siewiernyj w ostatniej fazie lotu prezydenckiego Tu-154M? » Piloci rozprawiają się ze stenogramem » Rafał Gawroński pierwszym oficjalnym wieźniem politycznym IV RP – aresztowany z drewnianymi krzyżami naprzeciwko Pałacu Prezydenckiego! » Przyczyny katastrofy samolotu tu-154 » Załoga samolotu Tu-154M » Nie mamy waszego samolotu, i co nam zrobicie? » Fragmentów samolotu poszukają pod ziemią » Rosjanie planowali porwanie samolotu z Berlina » Osoby, które znajdowały się na pokładzie samolotu » Katastrofa samolotu prezydenta. Nikt nie przeżył » Dwie silne eksplozje na pokładzie samolotu » Katastrofa samolotu z Lechem Kaczyńskim na pokładzie » Rozbito tablicę poświęconą katastrofie samolotu » Odkryto ze Klich byl na liscie pasazerów samolotu: nie polecial. » Radio ZET: Tuż po katastrofie samolotu słychać było strzały » Posłowie, którzy zginęli w katastrofie samolotu pod Smoleńskiem » Katastrofa samolotu prezydenta. Pierwsze komentarze po tragedii » Rosyjscy eksperci: Załoga samolotu Tu-154 nie zrobiła tego, co należało » Awaria samolotu w Witebsku, opóźniony powrót uczestników pielgrzymki » Prezydent Lech Kaczyński nie żyje. Katastrofa samolotu w Smoleńsku [RELACJA] » Smoleńsk: Katastrofa samolotu Tu 154. Prezydent Lech Kaczyński był na pokładzie. Nikt nie przeżył » Seremet: Spotkanie w Komitecie “owocne”. Nie potrafię podać daty sprowadzenia wraku samolotu. » Katastrofy nie powinien badać MAK ponieważ certyfikował remont samolotu, zakład remontowy, producenta, projektanta i sam samolot. » Krakowscy eksperci kończą pracę nad opinią fonoskopijną na temat rejestratora głosu z kabiny pilotów samolotu Tu-154M » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

Wypowiedź pilota TU (2000 godzin nalotu)

Wtorek 1 czerwca br., godzina 17.15, stacja TVN 24. Od ponad godziny trwa demonstracja stenogramów z rozmów zarejestrowanych przez czarne skrzynki nieszczęsnego prezydenckiego samolotu. Prowadzący audycję redaktor dyżurny, nie mający zielonego pojęcia o stronie technicznej pilotażu, nieopatrznie zaprasza do studia i odbywa rozmowę z emerytowanym pilotem lotnictwa cywilnego Więckowskim (imienia nie zapamiętałem), który na Tupolewie wylatał około 2000 godzin.

Analizując – słowo po słowie – zapisy z ostatnich minut, pilot Więckowski, człowiek wielce doświadczony, kompetentny i potrafiący dokładnie wczuć się w sytuację jaka miała miejsce na pokładzie samolotu, stwierdza w sposób nie budzący wątpliwości, że przyczyną katastrofy była awaria jednego z silników. Zdaniem eksperta silnik ten oderwał się od samolotu jeszcze w powietrzu, na co wskazuje jego wygląd zewnętrzny po znalezieniu na miejscu katastrofy. Awaria silnika uniemożliwiła pilotom poderwanie samolotu i nabranie wysokości. Samolot nie zniżał się ku ziemi, a po prostu spadał, z czego piloci prawdopodobnie nie zdawali sobie sprawy. Dla potwierdzenia swoich wywodów pilot opisał doświadczenia własne, między innymi z lądowania Tupolewem w trudnych warunkach intensywnej burzy, na lotnisku w Paryżu. Relacja ta wprowadziła dziennikarza prowadzącego program w stan wyraźnej irytacji, a nawet osłupienia. Starał się więc jak najszybciej rozmowę zakończyć. Najwyraźniej hipoteza pana Więckowskiego zaskoczyła go i była wysoce niepożądana.

Kolejnym rozmówcą, przychodzącym jakby na odsiecz prowadzącemu, jest ekspert-teoretyk Hypki, który już dawno temu nie miał najmniejszych wątpliwości, że winnymi katastrofy są piloci. Zignorowali oni sygnały alarmowe i wszystkie obowiązujące procedury. Słowem, to ewidentni samobójcy. Ten superekspert ani słowem nie ustosunkował się do logicznej i zrozumiałej dla laików, wypowiedzi pilota Więckowskiego. Ponownie, tonem nie budzącym sprzeciwu, wydaje wyrok ostateczny.

Z programów telewizyjnych dotyczących katastrof lotniczych emitowanych w kanałach Discovery lub National Geographic laicy wiedzą, że w skrupulatnych dociekaniach przyczyn tragicznych zdarzeń elementem nieodzownym są szczegółowe badania (w tym badania laboratoryjne) nawet najdrobniejszych części, na jakie rozpadł się samolot. W śledztwie smoleńskim badających nie interesuje stan szczątków Tupolewa (co wynika z braku jakichkolwiek informacji na ten temat). Leżą odłogiem na płycie lotniska i nikt się nimi nie zajmuje.

Przekonywująca analiza stenogramów ze skrzynek dokonana przez p. Więckowskiego wskazuje, jak nieuprawnione jest twierdzenie, że samolot do końca lotu był sprawny technicznie. Ale czy wśród prowadzących śledztwo znajdą się odważni ludzie, którzy zdobędą się na zweryfikowanie diagnozy tego doświadczonego na Tupolewach człowieka? Bardzo wątpliwe, raczej wszystko wskazuje, że niemożliwe.

Jedyna nadzieja w pełnomocnikach rodzin ofiar smoleńskiej tragedii, którzy wymuszą to na drodze sądowej.

http://niepoprawni.pl/blog/991/urwany-silnik-samolotu-prezydenckiego

Oceń artykuł:
(5.00)
głosów: 3
tagi: , , , , , ,

Komentarze: »

Jeśli uważasz że któryś komentarz nie powinien się tutaj znaleźć zgłoś to na adres:

admin@smolensk-2010.pl
  • API :

    No właśnie. Chciałem poruszyć sprawę:

    http://archiwum-polskie.blogspot.com/2010/06/silniki-pracoway-do-konca.html

    “Silniki pracowały do końca?” Czy jednak nie.

    API

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • mark :

    pilot Więckowski czuje ten lot i samolot i pewnie jego doświadczenie mogłoby procentować w komisji wyjaśniającej przyczynę katastrofy

    http://www.tvn24.pl/12690,1658896,0,1,pulkownik-nie-przesadza-o-winie-pilotow,wiadomosc.html

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Waldus :

    a ja chce sie podzielic refleksja bo sie zalamalem w interii znalazlem post ktorego w zaden sposob nie moglem z krytykowac…cytuje” niech Jarek jeszcze opowie o WYCZYNACH MACIEREWICZA
    który na JEGO i BRATA POLECENIE rozwalił POLSKI
    WYWIAD WOJSKOWY !!a powód był jeden -BRACISZKOWIE
    malutcy BALI sie wszystkiego co małym rozumkiem
    pojac nie potrafią !!” Przerazilem sie , przerazenie tym wieksze , ze cztery proby opublikowania krytyki pod tym potem skonczyly sie fiaskiem> Mafia polityczna PO jest wszedzie….mam nadzieje ze te i nastepne wybory nie zostana sfalszowane..bo nie chce mi sie wierzyc ze mamy az tak glupie spoleczenstwo

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • iwona3316 :

    Przecież pani “Mandolina” gra tą melodię,która była ustalona naa początku. A ustalone było,że samolot był sprawny. Nieważne,że piloci,którzy pół życia spędzają w samolotach stwierdzają na podstawie własnych doświadczeń,że z samolotem było coś nie tak. I w dalszym ciągu nikt nie próbuje ustalić dlaczego znależli się na złym kursie!!Oni mają wyjaśnienie tej zbrodni głęboko w d….!!!!!!!!!!

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • M :

    Na podstawie zapisu rozmów stwierdził, że urwał się silnik.
    Co za bzdura.
    Do tego piloci o tym nie wiedzieli. Pewnie dlatego, że w samolotach nie ma żadnej sygnalizacji pracy silników.
    A silniki chodzą tak cichutko, że brak jednego z nich nie można usłyszeć.
    Piramidalne bzdury.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • urself :

    TVN24 DO DZISIAJ JEST W CIĘŻKIM SZOKU. REDAKTOR NIE MÓGŁ DOJŚĆ DO SIEBIE. WIĘCKOWSKI: PAN MÓWI JAKO REDAKTOR, A JA DO PANA MÓWIĘ JAKO PILOT Z PRZELATANYMI DZIEWIĘTNASTOMA TYSIĄCAMI GODZIN….

    CAŁOŚĆ MATERIAŁU ZWYKLE POWTARZANA JEST W NOCY. TYM RAZEM TAK SIĘ NIE STAŁO – CAŁKOWICIE POMINIĘTO PROGRAM “PROSTO Z POLSKI” W NOCNYCH POWTÓRKACH. W ZAMIAN DWUKROTNA EMISJA “POLSKA I ŚWIAT

    ZWYKLE NA DRUGI DZIEŃ OD RANA NADAJĄ CYTATY EKSPERTÓW. WYWIAD WIĘCKOWSKIEGO JEST ZASYPYWANY INNYMI, KTÓRZY MÓWIĄ “PO LINII”. NIE DA SIĘ TEGO JUŻ ZAMIEŚĆ POD DYWAN

    JEŚLI KTOŚ MA TEN MATERIAŁ W CAŁOŚCI, TO NIECH SIĘ NIE WAHA I PUBLIKUJE. OD PIERWSZEJ DO OSTATNIEJ SEKUNDY – CAŁOŚĆ ROBI PIORUNUJĄCE WRAŻENIE I OTWIERA OCZY NA ŚCIEMĘ MEDIÓW.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • maryla :

    Wieckowski: ” w gondoli tego kadluba jest wmontowany drugi silnik……ten silnik tez mogl sie rozpasc uszkadzajac instalacje hydrauliczna……gdyby piloci mieli sterowny samolot, …nawet na 100 m wysokosci..to spokojnie by odeszli….
    Ostatnie zdanie kpt. Janusza Wieckowskiego:
    “zaloga miala niesterowny samolot i to jest jedyny powod, ktory spowodowal ta wielka katastrofe”

    No i mamy stale to samo pytanie, dlaczego samolot stal sie niesterowny? Z powodow technicznych samolotu, czy z powody meaconing’u?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • rafał :

    radze sie nie podniecac. na “zapisie”z czarnej skrzynki wyraznie jest napis:WARIANT NO1.Ja sie tylko pytam?-kiedy bedzie wariant nr2,a kiedy nastepne?

    Thumb up 0 Thumb down 0

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters