Odgłos zderzenia z drzewami

Publikacja w serwisie: 04 June 2010
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce
tagi: , , , , , , , ,

Zobacz także:

» "List z Polski" » ARK działał aż do zderzenia z ziemią » WIEŻA NAPROWADZAŁA TU-154 DO ZDERZENIA Z ZIEMIĄ » MAK nie daje dokumentów – Premier Donald Tusk nie widzi powodów do podejmowania interwencji u premiera Władimira Putina w sprawie śledztwa smoleńskiego » Premier: czekamy na wyjaśnienia Rosji » Śledztwo we mgle » Dostaliśmy od Rosjan zmontowane nagranie? » “Putin interesuje się Polską, rozumie wasz kraj”-Dmitrij Babicz, rosyjski ekspert od polityki międzynarodowej Rosji » Klich traci grunt pod nogami » Podpisano memorandum ws. przekazania Polsce zapisów z czarnych skrzynek » Co to jest stenogram? Nie daj się oszukać. » Piloci rozprawiają się ze stenogramem » Mam nadzieję, że Pan to odszczeka … » Konwencja a status lotu – Katastrofa lotnicza pod Smoleńskiem w świetle prawa międzynarodowego » Tusk po rozmowie z Putinem: Drobny kryzys » Śledczym zginął rejestrator » W śledztwie smoleńskim są luki. Napotkaliśmy istotne przeszkody » W raporcie MAK kapitulanctwo Tuska wyjdzie na jaw » Zbliżenie pod bronią » MAK dostał koncesję na “słuszną interpretację” » UJAWNIJCIE, JAK UMIERALI! » “Nieznane fakty ws. katastrofy smoleńskiej” » Tajne porozumienie z Rosją? Seremet zaprzecza » Wnioski z eksperckiej analizy ostatniej fazy lotu prezydenckiego Tu-154M » Nikt nie chce wziąć odpowiedzialności » KREATYWNE ŚLEDZTWO MAK, CZYLI ROSYJSKIE FAŁSZERSTWO PRZY STENOGRAMACH » Kłopoty zaczęły się w Moskwie » Kalendarium zaniedbań w sprawie katastrofy polskiej delegacji na uroczystości 70. rocznicy mordu na polskich oficerach w Katyniu » Jeszcze nie jest za późno » Polskie śledztwo warte funta kłaków… » Polskie medale dla Rosjan za pracę w Smoleńsku » Cztery miesiące po katastrofie… miejsce katastrofy zaczyna porastać trawą » Na początku przyszłego tygodnia raport MAK w sprawie katastrofy 10 kwietnia » Miller z Klichem jadą do Moskwy » EDMUND KLICH – Co miałem zrobić – wysłać GROM, żeby opanował MAK? » SMOLEŃSK: ZNIKAJĄCE ZDJĘCIA SATELITARNE » Dziurawy raport MAK » Czy polscy lekarze uczestniczyli w sekcjach zwłok… » Ostateczny raport MAK już w środę » Dlaczego nikt nie pyta o naciski na kontrolerów? » Moskwa przypilnuje polskiej opinii do raportu MAK? » Caryca rosyjskiej awiacji » Kontrolerzy rozmawiali z “jakimś generałem” » Macierewicz o kopiach stenogramów » Protokół Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego został przygotowany pod tezę z góry założoną » NOCNE POROZUMIENIE PROKURATORÓW » Katastrofa w jednym stenogramie » Prokuratura: Nie rezygnujemy z przesłuchań kontrolerów » Dlaczego szumi w czarnych skrzynkach tupolewa? » OFICER CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK » Przedwczesne fanfary finałowe » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

22 marca 2010 r.

pod Moskwą rozbił się Tu-204 (model Tupolewa podobny do Tu-154). Przed upadkiem kilometr obok lotniska – w nocy i podczas mgły – samolot zahaczył o grubą sosnę i stracił skrzydło. Maszyna uderzyła o ziemię i przełamała się w kilku miejscach. Wszyscy… przeżyli.

10 kwietnia

w katastrofie lotniczej ginie Prezydent RP

10 kwietnia

w momencie włączenia syren już wiadomo że PRAWDOPODOBNIE NIKT NIE PRZEŻYŁ i ZAWINIŁ PILOT

17 kwietnia

Polityka: “Dziennikarze zauważyli jedynie, że na miejsce katastrofy nie dojechały karetki. To był wyraźny sygnał, że nikt z podróżujących samolotem nie przeżył.

6 maja

Jerzy Miller po spotkaniu z Tatianą Anodiną podkreślił, że komisja rosyjska badająca przyczyny tragedii smoleńskiej jest otwarta na współpracę z komisją polską i odpowiada na wszystkie potrzeby strony polskiej.

7 maja

Edmund Klich pokazał do kamer fragmenty stenogramów z rozmów z jednej z czarnych skrzynek.

25 maja

Donald Tusk ocenił, że śledztwo ws. katastrofy smoleńskiej jest “najbardziej otwartym i z największym dostępem opinii publicznej do informacji

31 maja

MAK przekazuje stronie polskiej transkrypcję rozmów załogi samolotu Tu-154 M Nr 101

1 czerwca

MSWiA publikuje dokument: Transkrypcja rozmów załogi samolotu Tu-154 M (Rejestrator dźwięku MARS-BM)

BEZ KOMENTARZA

źródła:

http://smolensk-2010.pl

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Premier-nie-podzielam-tez-listu-rosyjskich-dysydentow,wid,12304990,wiadomosc.html?ticaid=1a48b&_ticrsn=3

http://archiwum.polityka.pl/art/ostatni-lot,427730.html

http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/2/8439/Jerzy_Miller__po_wizycie_w_Moskwie.html

Oceń artykuł:
(4.27)
głosów: 22
tagi: , , , , , , , ,

Komentarze: »

Jeśli uważasz że któryś komentarz nie powinien się tutaj znaleźć zgłoś to na adres:

admin@smolensk-2010.pl
  • Agnieszka :

    moze i przeszkadzaja, ale dla swojego bezpieczenstwa wola nie dociekac faktow

    Masz swoje zdanie? Thumb up 6 Thumb down 4

  • Agnieszka :

    Sluchajcie, jestesmy wszyscy tutaj tego samego zdania, ze to, co nam serwuja, to kpina z naszej inteligecji, a na wieksza skale – z naszej wolnosci. Dochodzimy prawdy, kazdy jak moze. Nawet sam fakt, ze czytamy regularnie podsumowania z tej strony to jest juz duzo dla wolnosci slowa w tak zaklamanym okresie, jak ten obecny. Panstwo pokazalo nam wszystkim, ze nie mamy na co liczyc. Panstwa (rozumianego jako struktury pro obywatelskie)po prostu zabraklo.
    Niestety, w Europie nie mowi sie nawet o polskich watpliwosciach wobec ruskiego sledztwa. Wina pilotow zostala podano jako pewnik i gazety o tym zapomnialy, a jesli jeszcze cos napisaly, to tylko gwoli podsumowania, ze ta wina wlasnie zostaje udowadniana.
    Wloskie dzienniki pisza jedynie to, co im podaje ich polski kolega, tj. GW (scisle wspolpracuje z “La Reppublica” & “Corriere della Sera”.
    Jak mozna podac do szerszej wiadomosci fakt, ze w Polsce prawie nikt w to sledztwo nie wierzy?

    Komentarz lubiany przez innych czytelników: Oceń go. Thumb up 16 Thumb down 5

  • zosia :

    Witam Was,
    poczytajcie artykuły Rafała Klimuszko z Chicago, one dużo wyjaśniają.
    Znalazłam je na stronie polsko-polonijnej

    Komentarz lubiany przez innych czytelników: Oceń go. Thumb up 14 Thumb down 5

  • Polaczek :

    Wojna polsko – polska, komisja rosyjsko – rosyjska.

    Thumb up 3 Thumb down 4

  • Anonymous :

    lamanie procedur, naginanie prawa, nieprzestrzeganie konstytucji – taka jest nasza polska rzeczywistosc, a nie rosyjska zlosliwosc

    Masz swoje zdanie? Thumb up 6 Thumb down 6

  • Anonymous :

    “dlaczego doszlo do tej tragedii?” odpowie wam codziennosc – nasza polska

    Komentarz lubiany przez innych czytelników: Oceń go. Thumb up 8 Thumb down 1

  • FaceToFace :

    List Komora do Paranormalnych.pl

    Jestem z Warszawy , Krakowa , Poznania , Trojan … żeby nie przeciągać –
    z polskich miast i polskiej WSI
    “ustawka” w Smoleńsku – chapeau bas ( szapo baj – kapelusze z głów )
    Polska racja stanu !!! mohery dawno wyszły z mód , dziś się nosi kapelusz Panowie , Panie
    czyżby Tropiciel ,Adamo09… BadBoy … nie oglądali jouranl ITI ?!
    Polska to nie jest ” ciemny gród ” !!!
    Polska to Ja , Niesioł , Doniu … tak chciałby mój wój gen. ” Bór ”
    wiem ! , pytałem wczoraj w Gunnersbury , byłem też w Russian Orthodox Church
    potem byłem w Londynie , no cóż witał mnie kapeluszy rój i jeden moher też tam był
    zapewnie nie zdążył wsiąść do TU …
    Więc Proszę Pana , proszę Pani
    zapraszam , zapraszam do urn !!!

    Komentarz lubiany przez innych czytelników: Oceń go. Thumb up 7 Thumb down 3

  • Magdalena :

    Witam wszystkich :)
    Dołączam się do grona osób które czują że to “śledztwo” z bożej łaski smierdzi na kilomter..nic się nie zgadza,nic się nie klei…..
    A rząd wygłupia naród….bo głupim narodem się łatwiej rządzi….

    Komentarz lubiany przez innych czytelników: Oceń go. Thumb up 12 Thumb down 3

  • mechanik :

    Przeanalizowałem stenogramy i doszedłem do kilku wniosków.
    1.Stenogram został zmanipulowany.
    2.Dziwne,że pierwszy alert “TERRAIN AHEAD” pojawia się w czasie i miejscu w którym nie powinien się normalnie pojawić.
    3.Dlaczego symulacje są robione wg.niby wskazań radiowysokościomierza a nie wysokościomierza barometrycznego? Przecież oni doskonale wiedzieli o ukształtowaniu terenu (nie mówię tylko o jarze bezpośrednio przed pasem ale też tym wcześniejszym) więc powinni korzystać z wysokościomierza barometrycznego. Radiowysokościomierz cały czas by pokazywał różne wartości.
    4.No i dlaczego samolot ostatni kilometr niby leciał z prędkością
    ok.190 km/h, podczas gdy minimalna prędkość tego samolotu jest 270km/h?

    Komentarz lubiany przez innych czytelników: Oceń go. Thumb up 11 Thumb down 4

  • Magdalena :

    Witam Was,
    poczytajcie artykuły Rafała Klimuszko z Chicago, one dużo wyjaśniają.
    Znalazłam je na stronie polsko-polonijnej….Zosiu pozwoliłam sobie zacytować ,a tu podaję link do tego o czym pisałaś…dzięki:)
    KOMU BIJE DZWON

    Thumb up 1 Thumb down 3

  • d2d :

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Komentarz odrzucony przez innych czytelników: Oceń go. Thumb up 1 Thumb down 4

  • maryla :

    artykul o ktorym mowi Zosia
    Zamach – ale Putina czy przeciw Putinowi?

    Thumb up 1 Thumb down 1

  • jasiek :

    Moze to i trywialne, ale mysle, ze jezeli nie bedzie jednoznacznych dowodow, ze ruscy zrobili gruba przekretke, to pies z kulawa noga(oprocz ludzi na forum) sie tym nie zainteresuje. Mozliwe, ze te dowody mozna by uzyskac z orginalnych “blackbox” lub od tych firm/rzadow, ktore posiadaja satelity i nagrania i zdjecia z pechowego dnia i obszaru. Dziwnym trafem nikt specjalnie w Europie i na swiecie oficjalnie tym zdarzeniam sie juz nie interesuje – moze procz specsluzb i obcych wywiadow, ktore bylyby w stanie cos (zdjecia, nagrania rozmow) zaprezentowac. Permanentne dywagacje, ze panowie T albo K albo jeszcze jakis X zalatwil kogos, bo ten mu na odcisk nadepnal – to niezdrowe i bezpodstawne imaginacje. Sprawa zawiesi (smiglowca nie widac ani nie slychac a powinno), czy swiatel naprowadzajacych(brak zdjec z satelity i jednoznacznych dowodow), czy sztucznej mgly (tylko domysly moze nawet logiczne), czy jakiegos filmu ktory byc moze byl nagrany w tym czy innym celu, lub byl prawdziwy – to troche malo, bo jakosc obrazu i dzwieku jest ogolnie rzecz biorac niezadawalajaca i nie dajaca sie jednoznacznie zinterpretowac. A bylo by o wiele prosciej, gdyba rodzina x czy y wytoczyla cywilna sprawe rzadowi polskiemu lub MON lub jeszcze komus i zazadala prawdziwej sekcji zwlok swojego czlonka rodziny ktory zginal w niewyjasnionych okolicznosciach w rzadowym samolocie …. – tego nie robi niestety nikt… . Gdyby internetowe spoleczenstwo wykrylo jednoznaczne przekrety to mysle, ze takie brukowce jak “bild” czy “express” a moze i “spiegel” w niemczech dalyby sie skusic na wstawke na stronie tytulowej by zwiekrzyc swoj naklad i sprzedaz – ale bylyby jaja. Niestety, nawet takie gazety nie biora tych na Forum przedstawianych argumentow na serio (bo te sa interesujace i prawdopodobne aczkolwiek sa to raczej hipotezy, ktore nalezaloby naukowo udowodnic) i nie pisza o tej sprawie prawie nic. Nie nalezy tez przypuszczac, ze bez jakichkolwiek powaznych dowodow ktos to zrobi. Mozna dalej dywagowac, czy naprawde tak bylo jak obecnie oficjalna prasa polska donosi czy nie, ale to nie zmienia oficjalnego punktu widzenia rzadu PRL – troche daje to do myslenia. Z innej strony nalezy tez dojsc do konkluzji, ze nie az tak wielu na swiecie interesuje sie panstwem w srodkowej europie, ktore w wypadku lotniczym stracilo polowe rzadu – po prostu pech (jak z Sikorskim). Mysle, ze dopoki nikt nie zacznie sie ta sprawa oficjalnie interesowac i oficjalnie zadawac pytan (partia bylego szefa, rodziny ofiar) tak dlugo(jakies 50 lat) bedzie sie o tym mowic i tworzyc mity i opowiadac wnukom, ze dawno, dawno temu… – swiat niestety nie idzie ale leci do przodu i wnuki maja juz dosyc historii, 2 wojny swiatowej, pomnikow…. .

    Thumb up 2 Thumb down 3

  • PATRIOCI POLSCY. :

    Do “” Zosi “”

    Prosze podawajcie linki :: jesli macie ciekawe artykuly to oszczedzi nam czasu szukania. To jest bardzo proste ,jesli ktos nie wie jak to robic to pisze ::
    jesli jestescie na ciekawej stronie,ktora nas bedzie interesowala to na samej gorze jest wlasnie adres ( czyli LINK ), zaczyna sie
    “” http …………………………itd.
    idzcie myszka na ten adres i kliknijcie prawa strona 1X,wtedy bedzie zaznaczone na kolor ciemny i automatycznie wyskakuje mala plansza w ktorej jest “” kopiowac “” potem idzcie myszka na “” kopiowac “”
    i nastepnie 1x kliknac lewa ,
    potem idzcie na miejsce w komentarzu i..nastepnie w tym miejscu gdzie chcecie dowolnie zakonczonym po tekstcie ( komentarza lub w srodku jest obojetnie gdzie sie wstawi link )idzcie myszka i znow 1x kliknac
    prawa ,wskoczy znow mala plansza i czytajcie gdzie pisze “”wstawic ”
    i
    idzcie na wstawic i znow 1x kliknac i jest wstawiny link.( czyli wklejamy )
    Ulatwia to nam szybsze czytanie ,bo tym linkiem mozemy odrazu wejsc na ta strone ktora jest podana przez komentatora i to ulatwia szybsze czytanie.
    Po wyslaniu -ma on kolor niebieski ,lub czerwony !!!
    To tylko taka mala wskazowka ,dla tych Komentatorow ktorzy nie wiedza jak to zrobic np. Zosia.
    To tylko taka mala pomoc z naszej strony ,bo stwierdzilismy ze wiele osob nie wie jak to robic, dlatego chcielibysmy pomoc.
    Zyczymy tym wszystkim ktorzy nie wiedza jak kopiowac Link ,duzo przyjemnosci ,i pozdrawiamy mile.
    sprobuj Zosiu i wyslij nam ten link “”artykuły Rafała Klimuszko z Chicago “”
    Pozdrawiamy i dziekujemy.

    Thumb up 3 Thumb down 0

  • Dlaczego podajecie nieprawde w tym serwsie... :

    Dlaczego piszecie że prezydent zginał z winy pilota, przecież jest to nieprawdą, sami wprowadzacie zament w sprawie katastrofy.

    Masz swoje zdanie? Thumb up 7 Thumb down 6

  • FaceToFace :

    “Polska powinna zrezygnować z wydobycia gazu łupkowego, bo grozi to dewastacją środowiska naturalnego”

    - Bonisław Komorowski w Londynie :D

    Komentarz lubiany przez innych czytelników: Oceń go. Thumb up 6 Thumb down 2

  • zosia :

    No nie mam już nerwów na bezkarność i pychę Bronka, za takie słowa powinien stanąć przed Trybunałem Stanu!!! i nie tylko za to, za przekraczanie kompetencji po.prezydenta…przecież to Trybunał takiego powołuje, i obsadzanie stanowisk…on ma spełniać obowiązki jako po. a nie ma praw prezydenta wybieranego w powszechnych wyborach!!!! Ale co tam, wszyscy to wiedzą i co???? NICO!!!! Zabranie praw wyborczych starej emigracji, wbrew konstytucji to tez mu wolno? Przecież MY już jesteśmy sprzedani! Tusk na prośbę Angeli zrezygnował z przyznanych nam przez UE pieniędzy(został za to odznaczony…hehe), które wywalczył poprzedni rząd PIS-u. Afera za afera rozgrywa się na oczach Polaków a Polacy reagują tak jakby to był kolejny serial telewizyjny a nie rzeczywistość, która w końcu w nich uderzy!

    Masz swoje zdanie? Thumb up 5 Thumb down 6

  • zosia :

    Infonurt2 : ten fragment stenogramu jest podrobiony przez ruskich. Kapitan Jaka-40 Wosztyl opowiada w wywiadzie (art 1007) że słysazł ogromny ryk motoru – a więc kapitan TU-154 wykonywał automatem polecenie swego 2 giego pilota : „Odchodzimy”. Dlatego nic nie mówił. Nastepnie nastapił huk ( rozwaliło śilnik- o czym mówi Więckowski . Potem drugi huk i cisza. Wielokrotnie komentuje sie o sprzeczności z zasadami- dla uspienia umysłu czytelnika ..To nie od decyzji pilota samolot spadał – ale z powodu braku ciagu- tj zniszczenia wczesniej silnika!

    Thumb up 3 Thumb down 3

  • Piotr :

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Komentarz odrzucony przez innych czytelników: Oceń go. Thumb up 1 Thumb down 4

  • Murgrabia K. :

    MNIE INTERESUJE TYLKO JEDNO: CZY MAMY W POLSCE ZDRAJCOW ZDOLNYCH DO MORDOWANIA DLA UTRZYMANIA WLADZY?

    Masz swoje zdanie? Thumb up 4 Thumb down 4

  • Gosiak :

    Fragment wywiadu z ambasadorem Bahrem:

    “[..] na miejsce katastrofy natychmiast przybyli pracownicy Biura Ochrony Rządu, którzy zabezpieczyli ciało pana prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Widział Pan tych oficerów?

    - Nie. Tylko później mówiono mi, że jacyś ludzie z BOR-u jechali za nami. Jednak – jak już mówiłem – nie podjechaliśmy na sam przód, gdzie był ten najstraszliwszy widok, ale z tyłu. To, o czym pani mówi, i te pokazywane w mediach zdjęcia, na których widać m.in. koła i kabinę, dotyczy już miejsca, którego osobiście początkowo nie widziałem. Zobaczyłem je dopiero wieczorem, [..] Wówczas, wieczorem, zorientowałem się, że jest to całkiem inne miejsce niż to, do którego przybyłem kilka godzin wcześniej. Dlatego też wszystko, co widziałem, to były jedynie same odłamki samolotu znajdujące się z tyłu. Nie widziałem natomiast żadnych ciał ani śladów ludzi, gdyż to wszystko znajdowało się dalej od miejsca, gdzie dotarłem”.

    Z tego wynika, że ludzie których widać na słynnym już filmie “Koli” to nie są pracownicy BOR. Czy te postaci z filmu nie przypominają Wam tych żołnierzy?:
    http://yfrog.com/iz66bigj

    Thumb up 2 Thumb down 3

  • Piotr :

    @Zosia
    kapitan Jaka-40 słyszal tez rozmowe pilotów Tu-154 z wieżą więc moze tez potwierdzic jej autentycznosc. Tego nie bierzecie pod uwage?

    po drugie ten stenogram POTWIERDZA ze piloci przejeli sterowanie od autopilota:
    08:40:56 Sygnał dźwiękowy, F=400 Hz. ABSU.

    08:40:56 Sygnał dźwiękowy, F=800 Hz. Bliższa prowadząca.

    08:40:56 Sygnał dźwiękowy, F=400 Hz. ABSU.

    08:40:56 TAWS PULL UP, PULL UP.

    08:40:57 Sygnał dźwiękowy, F=400 Hz. ABSU.

    Komentarz: ABSU oznacza sygnały autopilota. Dwa pierwsze sygnały to kolejno: odłączenie kanału podłużnego autopilota (pociągnięcie za stery) oraz odłączenie kanału poprzecznego autopilota (ręczne dodanie gazu).

    Poza tym gdyby byla awaria silnikow lub sterow samolot rozbilby sie w wawozie bo nie dalby rady wzniesc sie a to uczynil tylko drzewo uszkadzajac skrzydlo uniemozliwilo dalsze wznoszenie.

    Thumb up 3 Thumb down 1

  • czesio :

    Moim zdaniem to Komorowski grozi dewastacją Polski. A co do prędkości samolotu trzeba wziąć pod uwagę fakt że pilot prawdopodobnie chciał odejść i zwiększył ciąg co np: przy zepsutym sterze wysokości mogło przyspieszyć i opadanie samolotu jak i prędkość samolotu, nie wiem jak to się mogło mieć do zachowań maszyny. Jeśli ster był sprawny to mogło samolot zatrzymać drzewo a ciąg już był zwiększony wcześniej więc samolot przyśpieszał i odleciał na dalszą odległość. Bardzo dużo moim zdaniem wyjaśni nam (mam nadzieję) rzetelne odczytanie czarnej skrzynki z parametrami lotu.

    Thumb up 1 Thumb down 3

  • Piotr :

    Drodzy zwolennicy teorii zamachu. Czy wedlug was logicznym wyborem do przeprowadzenia tego typu zamachu o ktorym wy mowicie jest teren obok gesto zamieszkanego osiedla, duzych zakladow pracy gdzie az roi sie od postronnych ludzi ktorzy jak widac dysponuja sprzetem ktorym spokojnie mozna nagrywac to co sie dzieje? Spojrzcie na zdjecia satelitarne:

    http://smolensk-crash.eu/zdjciafilmy/12-zdjcia-satelitarne-ze-smoleska.html

    Przeciez tam w poblizu miejsca katastrofy znajduje sie potencjalnie kilkaset ludzi ktorzy w ciagu kilku minut moga byc na miejscu i nagrac to co sie dzieje, sa tez na lotnisku funkcjonariusze BORu (300m dale) i inni ludzie. Filmik ktory wy komentujecie nagrany jest okolo 15 min po wypadku. Czy wy naprawde sadzicie, ze ci “zamachowcy” nie zostaliby zauwazeni przez nikogo? Czy wydaje wam sie ze zadaliby sobie tyle trudu (rozpylanie mgly, zle naprowadzanie samolotu i inne takie) po to zeby sprowadzic samolot wprost w miejsce gdzie byliby narazeni na takie ryzyko zdemaskowania? Czy uwazacie, ze dokonujac jak niektorzy twierdza ataku poprzez zaklocenie GPS, wysokosciomierzy co pozostawia slad w czarnych skrzynkach pozwoliliby sobie na to aby te czarne skrzynki ot tak sobie lezaly po katastrofie i filmowal je Polski reporter ewentualnie mial do nich dostep kazdy inny z gapiów? Na podstawie nagrania 15 minut po katastrofie tworzycie takie niestworzone historie ze nie sposob w nie uwierzyc. Wyliczacie tez na podstawie stenogramow jaka odleglosc w jakim czasie przebyl samolot itp ale nie potraficie obliczyc ile zajelo dostanie sie na teren katasotrofy ludziom pieszo te 300m z lotniska – czyzby wiecej niz 15 minut? ludziom z okolicznych zakladow i domow tez dluzej niz 15minut skoro to takie niewielkie odleglosci? Snujecie tez jakies domysly na podstawie zawiesi spuszczanych z helikoptera ale nie wezmiecie pod uwage tego ze gdyby takowe nawet byly to mogly posluzyc ratownikom do ewentualnego ratowania rozbitkow? To juz odrzucacie samo z siebie – powolujecie sie ze spuszczaja sie po takich zawiesiach komandosi ale jak ratownicy podczas powodzi w ten sposob ewakuuja ludzi to juz nie napiszecie, nie chcecie przyjac ze w razie gdyby jakies cialo bylo przygniecione przez czesc samolotu to takie zawiesie mogly pomoc uniesc taka czesc by tego czlowieka ocalic. ja jestem zdania ze nie nalezy wykluczac zadnej ewentualnosci ale przy tym nalezy zachowac zdrowy rozsadek i opierac sie na logice a nie tworzyc bajki.

    Masz swoje zdanie? Thumb up 6 Thumb down 6

  • Piotr :

    @czesio
    ty potrafisz czytac ze zrozumieniem? piloci pociagneli za stery i zwiekszyli gaz na 20m!!!! (spojrz w stenogram)..gdyby to przyspieszylo jeszcze predkosc opadania a ster byl niesprawny rozbiliby sie obok radiolatarni a nie 300m od lotniska

    Thumb up 3 Thumb down 0

  • zosia :

    Drogi Panie Piotrze…o zamachu świat miał się dowiedzieć…

    Thumb up 1 Thumb down 3

  • czesio :

    Po to jest to forum żeby dyskutować. Dziękuję za wyjaśnienie. :) Ps:czytam twoje komentarze i podzielam zdanie ale nie mam czasu na śledzenie tego wszystkiego w takim stopniu jak co niektórzy i jak widzę Ty wiec wybacz.
    A tu masz się trochę pośmiej :) odreagujesz. Wszystkim polecam ten adresik szczera prawda. Zdjęcie i filmik do obejrzenia. http://www.przeklej.pl/tag/polszewiki/

    Thumb up 1 Thumb down 1

  • maryla :

    do Piotra

    jest w Bibule artykul, wywiad z polskim specjalista od katastrof lotniczych, w ktorym ten pan mowi wyraznie, ze sprawny samolot mozna poderwac “nawet z 3 metrow”.

    Thumb up 2 Thumb down 3

  • Piotr :

    Droga Pani Zosiu ja jestem daleki od oskarżania kogokolwiek jesli nie mam na to dowodów tym bardziej w sytuacji gdy poki co dostepne informacje raczej temu zaprzeczaja. Proponuje Pani podobna powsciagliwosc.

    Thumb up 2 Thumb down 1

  • maryla :

    do Face to Face
    chyba w ostatniej Gazecie Polskiej jest duzy artykul na temat gazu lupkowego i ostrej propagandzie rosyjskiej przeciw eksplautowaniu go w Polsce. Rosjanie m.in. posluguja sie argumentem, ze wydobycie zaszkodzi przyrodzie! Ciekawe, ze nie martwia sie o wlasna ekologie.

    Thumb up 4 Thumb down 1

  • Piotr :

    @maryla
    a czy ja napisalem ze nie mozna? pisze przeciez ze nasi piloci poderwali Tupolewa a gdyby byl niesprawny to by go nie poderwali. Pech, ze drzewo uszkodzilo im skrzydlo bo to zdecydowalo ze sie nie uratowali.

    Thumb up 3 Thumb down 1

  • czesio :

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Komentarz odrzucony przez innych czytelników: Oceń go. Thumb up 0 Thumb down 4

  • maryla :

    do Piotra. Panie Piotrze, ja nie napisalam, ze Pan powiedzial….
    tylko to co ja przeczytalam i czekalam na Pana w tej kwestii zdanie.

    Kochani, nam wszystkim chodzi o to samo: nie oskarzac pilotow i dojsc prawdy. Tes strony, do tej pory kurtuazyjne powinny takie byc w dalszym ciagu. Nie klocmy sie i pozwolmy sobie spokojnie wymieniac mysli.

    Thumb up 3 Thumb down 2

  • zosia :

    Panie Piotrze, zgodzę się, ze jesteśmy tu po to aby dyskutować i ja szanuje Pańskie zdanie, daleka jestem od sporów. Jeśli jednak chodzi o dostępne informacje to się z Panem zgodzę tylko przypadku, gdy opiera się swoja opinie o dane szanownej komisji powypadkowej, naszej tvn i polsat. Ja uznaję juz inne autorytety jesli chodzi o informacje, nie opieram sie wyacznie na tej jedynie słusznej i ogólnie dostepnej.
    Miło mi Pana poznać i Pana opinię.

    Thumb up 1 Thumb down 2

  • zosia :

    a co do drzewa, to eksperci od wypadków( nie z komisji) i doświadczony pilot latający wiele lat na tupolewie twierdza, ze taka gałąź nie powinna ciężkiemu tupolewowi na tej wysokości wielce zaszkodzić a już o odwróceniu nie ma mowy. Uderzenie w drzewo nie było przyczyną takiego kataklizmu, śmierci wszystkich pasazerów

    Thumb up 3 Thumb down 3

  • czesio :

    Zosiu masz racje co do drzewka. :) Faktów jest wiele i nie da się ich zebrać w jedną całość zwłaszcza że nie ma na to konkretnych dowodów a jeśli są to nasza władza ma to w d…. i uparcie wierzy rosjanom. Ale jest nadzieja bo jak widzę niektóre media same się łapią w swoje pułapki i zaczynają mówić coraz więcej prawdy nie wiem czy zaczynają wierzyć czy z przypadku czy pogoni za sensacją. Dopóki choć kilka osób będzie drążyć temat jest nadzieja że prawda ujrzy światło dzienne.

    Thumb up 2 Thumb down 3

  • zosia :

    Media straciły swoją rację bytu. Najwyższy czas na nową, niezależną od rządu stację, młodych i nie skażonych dziennikarzy, gdzie prezes byłby wybierany przez płacących abonament np. w wyborach…hehe…ale mi się marzy utopia
    Ale przydałaby się im jakaś nauczka od narodu

    Thumb up 2 Thumb down 2

  • Inka :

    Nareszcie znalazłam miejsce i ludzi, którzy jak ja nie wierzą mediom ani badającym to śledztwo. Wciskają nam ciemnotę i manipulują nami prześcigając się w kłamstwach. Jedyny program, który do mnie przemawia to “Misja specjalna”. Poza wszystkimi pytaniami dotyczącymi śledztwa mam jedno…takie trochę ogólne. Zakładając, że tak jak myślimy jest tak, że kłamią, a wszystkie raporty są sfałszowane to czy będzie ktoś taki kto się przeciwstawi, uderzy pięścią w stół i powie, że nie zgadza się z tym wszystkim? Jak myślicie??

    Thumb up 1 Thumb down 2

  • Dariusz :

    Wiedzieli o Jarze !!!!!!!!!!
    08:30:45 2P Najgorsze tam jest, że jest dziura, tam są chmury i wyszła mgła.

    08:30:45 A (niezr.)

    08:30:52 A (niezr.)

    08:30:54 2P No i…
    wyraźnie chodzi o dziure w ziemi czyli jar – a nie jak podają telewizje w chmurach !!!!!!1

    Thumb up 0 Thumb down 1

  • jupi :

    a odgłos zderzenia zawsze sie może przydać..

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • pilot wycieczek do ZSRR :

    Piloci schodzili na automacie i jak im ustawili 1000 m wcześniej dalszą RND i 1000 m wcześniej bliższą RNB to w/g wskaźników wszystko było o.k. Wysokość decyzyjna nad bliższą RNB 100 m / był lot poziomy przez 7-8 s. na 100 m / w celu przelotu nad bliższą – tyle tylko że była ona fałszywa – stąd decyzja o “PODCHODZIMY” co odczytano jako “ODCHODZIMY”. Dalej schodzenie typowe jak do lądowania z odczytem co 10 m tylko brak kwitowania przez wierzę i podawania przez nią odległości od pasa. Rezultat znany – zamiast pasa jest prawdziwa bliższa RNB 10-20 m wys. i kilometr do pasa. To wyjaśnia wątpliwości ekspertów dlaczego samolot leciał ostatni kilometr tyle czasu co wcześniejsze dwa km. Wzięto przy popównaniu czasów faktyczną dalszą DNB a nie fałszywą. Fałszywa dalsza została na tasmach i to była mała nieścisłość 10s a fałszywą bliższą wykasowano nakładając na nią sygnał TAWS 2 razy PULL UP przed sygnałem AHEAD TERAIN . TAWS nie może wydać nakazu DO GÓRY dwa razy pod rząd a później ZIEMIA PRZED. To tak jakby samolot leciał do tyłu.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • pilot wycieczek do ZSRR :

    i jeszcze jedno – nie będzie gazu z łupków bo Tusek z Putinem zrobili z Polaków głupków

    Thumb up 1 Thumb down 2

  • maxik :

    no wlasnie nie wiem czy to fake ? dolaczone do artykulu

    http://usahitman.com/?p=3054

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • maxik :

    oczywiscie trzeba uwazac – to oczywiscie raczej jest fake – ale no nie wiem proba przekazania np przez obcy wywiad ze wiedza jak to bylo poprzez inscenizacje na zdjeciu.

    czy to zdjecie ma racje bytu ? – jak to sie stalo ze w taki szybki sposob wyekspediowano by szczatki blizej lotniska i wysadzono w powietrze – to zdjecia napewno tlumaczy dlaczego samolot “muslaiby” ladowac na grzbiecie i gdzie byla w nim wewnetrzna eksplozja – z drugiej strony nie zgadza mi sie chyba okoliczne zadrzewienie – jest zbyt zielono jak na chlodny kwiecien

    Thumb up 0 Thumb down 1

  • anna :

    Naprawde warto uważać, żeby nie popaść w śmieszność. To po prostu jest inny samolot. Zwróćcie Państwo uwagę na kształt statecznika, sposób malowania czerwonych pasów po oknami przedziału pasażerskiego. I chyba to nawet nie jest Tu 154.
    http://picasaweb.google.com/lh/photo/fTZAUHcKtF-_FLo7cmGDVrHRHIRzYBhg-TiCXbzS6u8?feat=directlink

    Thumb up 2 Thumb down 0

  • Magdalena :

    To napewno jest inny samolot,ale może tak jak napisał ktoś wcześniej chodziło o zwrócenie uwagi na to jak to mogło być???
    Nie znam angielskiego więc nie wiem co napisano w tym artykule…..ale co do zdjęć ogona ,tez chyba mysleli ze to kokpit….http://usahitman.com/?p=3944

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • d2d :

    @Piotrze
    “08:38:49 2P I klapy 36, mamy 2-8-0

    to znaczy ze mają 280km/h

    w dalszej czesci stenogramu nie ma juz zadnej informacji o predkosci wiec nalezy przypuszczac ze piloci juz nie redukowali jej.

    Przyjmujac srednią predkosc 290km/h da nam to okolo 80m/sekundę”

    Zakładasz, że średnia prędkość w ciągu ostatnich 26 sekund to 290km/h, a wcześniej, że od 8:38:49 nie była już później redukowana. Tylko jeśli przyjąć, że piloci nie byli samobójcami i od 80 metrów (pewnie ze 20-30 metrów niżej) rzeczywiście podjęli procedurę odejścia (najpierw automatycznie, później wyłączając automatycznego pilota i zwiększając maksymalnie ciąg), to ta prędkość musiała w ostatnich kilku sekundach wzrosnąć. Jeśli więc przyjmujesz, że od 280km/h nie była zmniejszana, to przyjęcie 290km/h jako średniej jest trochę minimalistyczne.

    Thumb up 0 Thumb down 1

  • Marian :

    Prosze zwrocic uwage na ostatni odcinek lotu. Srodek sygnalu z NDB 800Hz to 10:40:57, koniec zapisu to 10:41:05,4. roznica to 8,4s. Odleglosc miejsca upadku do NDB nie jest mniejsza od 560m i nie wieksza niz 600m. To daje srednia predkosc przelotu tego odcinka w przedziale (67m/s ; 71m/s). A to znaczy, ze predkosc nad blizszym NDB wynosila okolo 70m/s. Te obliczenie to tak na marginesie waszej dyskusji.

    Thumb up 0 Thumb down 1

  • Wiech :

    Do Piotra – piszesz ‘drodzy zwolennicy teorii spiskowych’ to wszystko co tu ludzie pisza nie sa teoriami spiskowymi, przytaczane zdarzenia i fakty mowia same za siebie i ta teoria samoczynnie nasowa sie po ich przeczytaniu. Przedstawiana tutaj przez ciebie teoria wyglada jak pisana przez laika, mysle ze nie zadajesz sobie trudu by zapoznawac sie z cala problematyka przedstawiana nie tylko tutaj ale na mozliwie
    duzej ilosci stron a tak na marginesie dyskusja tutaj jest stosunkowo na niskim poziomie merytorycznym, gdybys to robil to bys szybko zauwazyl ze cala sprawa rozpoczyna sie duzo wczesniej przed katastrofa.
    Juz w koncu grudnia 2009 powstaja pierwsze dokumenty zwiazane z wylotem do Smolenska, jest prowadzona skrupulatna gra dyplomatyczna miedzy poszczegolnymi kancelariami i ministerstwami i rosja by doprowadzic do rozdzielenia wizyty premiera i prezydenta. Nawet awaria kasy jest bardzo podejrzana, ktora najprawdopodobniej miala na celu wsadzenie do jednego samolotu calego dowodztwa jedynie dziennikarzom podstawiono Jaka. Dalsze zdarzenia sa tylko konsekwencja tych wczesniejszych czynnosci – proponuje zajrzec na inne strony. Jesli chodzi o zawiesia i to jak piszesz, co mogly tam robic to moglbym z toba sie zgodzic jedynie wtedy gdyby te elementy samolotu, ktore widoczne sa na filmiku 1,24, kabina i dosc duza czesc kadluba-niektorzy pisza ze to salonka?, znalazly sie na plycie lotniska po zwiezieniu zekomo wszystkich czesci z wraku. Mylnie pisze sie ze sa to zawiesia, to nie sa zawiesia a liny polaczone ze soba pasem transportowym w kolorze zoltym co oznacza udzwig 3 ton, ktore mogly sluzyc do unoszenia ciezkich elemantow, ktore potem nie pojawily sie przy zlozonych szczatkach. Prucz tego jest w necie mase zdjec z katastrofy, wiele elementow ukazanych na nich zniklo. Jedno z takich zdjec ukazujace element samolotu zrobil korespondent naszego dziennika, po dwuch godzinach ten element zniknal, jesli masz ochote to wejdz na chomikuj.pl wybierz chomika o nazwie chossa, wejdz w zakladke dokumenty i tam obejrzysz to zdjecie.
    Jeszcze raz nalezy stwierdzic, iz nie sa to teorie spiskowe a logika wyplywajaca ze wszystkich publikowanych materialow.

    Masz swoje zdanie? Thumb up 5 Thumb down 3

  • podajdalej11 :

    Od podajdalej11.
    Re, Inka, zapraszam na facebook, jan tarwid.

    Thumb up 0 Thumb down 1

  • Inka :

    podajdalej11 : wybacz ale nie korzystam z facebooka :( ale dziękuję za zaproszenie :)

    Thumb up 0 Thumb down 1

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters