Rosyjski operator popełnił ewidentne wykroczenie wprowadzając załogę samolotu w błąd

Publikacja w serwisie: 12 June 2010
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce
tagi: , , , ,

Zobacz także:

» "List z Polski" » Rosyjski serwis K2K news opublikował niezwykle realistyczną symulację katastrofy prezydenckiego samolotu Tu-154. » Bogdan Borusewicz – prezydent naciskał na załogę » Błąd na tablicy upamiętniającej ofiary Smoleńska » Provoc: Stenogram zawiera błąd matematyczny » Większości polskich mediów zupełnie nie przeszkadzają te ewidentne zaniedbania » Piloci prezydenckiego Tupolewa mogli zostać wprowadzeni w błąd ? » Rafał Rogalski: Jest nagranie rozmowy Błasik-Protasiuk, to nie jest nacisk na załogę » BŁĄD » Błąd dziennikarzy “Wprost” » “Putin interesuje się Polską, rozumie wasz kraj”-Dmitrij Babicz, rosyjski ekspert od polityki międzynarodowej Rosji » Michał Fiszer: Błąd pilotów nie jest przesądzony, mogli nie mieć wpływu na tor lotu » Rafał Rogalski: jedyny błąd polskiej prokuratury był taki, że zawierzyliśmy rosyjskiej dokumentacji » Rosyjski kompleks Katynia » Piloci wściekli na rosyjski raport » POLSCY PROKURATORZY ZŁAPANI NA ROSYJSKI HACZYK » Rosyjski bat, czyli jak z Polaka zrobić niewolnika » “Kommiersant”: Polski raport surowszy niż rosyjski » POLSCY PROKURATORZY ZŁAPANI NA ROSYJSKI HACZYK » Rosyjski lobbysta: Jeden z braci Kaczyńskich wciąż żyje » Urwany silnik samolotu prezydenckiego! » Najnowsza rekonstrukcja katastrofy samolotu w Smoleńsku (wideo) » Tłumaczenie filmu z pierwszych minut po katastrofie samolotu prezydenckiego » Załoga samolotu Tu-154M » Trasa lotu samolotu » Przyczyny katastrofy samolotu tu-154 » Nie mamy waszego samolotu, i co nam zrobicie? » Fragmentów samolotu poszukają pod ziemią » Rozbito tablicę poświęconą katastrofie samolotu » Osoby, które znajdowały się na pokładzie samolotu » Katastrofa samolotu prezydenta. Nikt nie przeżył » Rosjanie planowali porwanie samolotu z Berlina » Dwie silne eksplozje na pokładzie samolotu » Katastrofa samolotu Tu-154 – rozmowa z kotrolerem lotu » Katastrofa samolotu z Lechem Kaczyńskim na pokładzie » Niebo nad Smolenskiem dzien po katastrofie prezydenckiego samolotu » Radio ZET: Tuż po katastrofie samolotu słychać było strzały » Odkryto ze Klich byl na liscie pasazerów samolotu: nie polecial. » Pierwsze kadry po katastrofie samolotu prezydenckiego Tu-154M… » Katastrofa samolotu prezydenta. Pierwsze komentarze po tragedii » “KATYŃ 2010″: PRZEKAZAĆ WRAK SAMOLOTU POLSCE » Katastrofa prezydenckiego samolotu 10 minut wcześniej niż przypuszczano? » Posłowie, którzy zginęli w katastrofie samolotu pod Smoleńskiem » Zapis polskiej czarnej skrzynki samolotu Tu-154M » Rosyjscy eksperci: Załoga samolotu Tu-154 nie zrobiła tego, co należało » Po katastrofie prezydenckiego samolotu Platformie spadło poparcie. PiS bez zmian » Awaria samolotu w Witebsku, opóźniony powrót uczestników pielgrzymki » Prezydent Lech Kaczyński nie żyje. Katastrofa samolotu w Smoleńsku [RELACJA] » Czy wąwóz przed lotniskiem w Smoleńsku zmylił pilotów prezydenckiego samolotu? » Film, nakręcony przed startem prezydenckiego samolotu i na jego pokładzie. » DOMAGAMY SIĘ POWOŁANIA MIĘDZYNARODOWEJ KOMISJI DO ZBADANIA KATASTROFY SAMOLOTU PREZYDENCKIEGO » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

Ewidentnie niezgodne z rzeczywistym położeniem samolotu (przy założeniu, że stenogram mówi prawdę!), były informacje od kontrolera (?):

10:40:13    4 na kursie i ścieżce
10:40:26    3 na kursie i ścieżce
Kontroler, jeśli to był kontroler, który był przekonany o właściwym działaniu radaru, powinien zacząć się niepokoić, kiedy na dwóch kilometrach od progu pasa nie widział samolotu. Nie mógł go widzieć z powodu mgły, ale powinien już dostrzegać światła, przedzierające się przez nią. Tak się stało. Poprosił załogę o włączenie reflektorów. (10:40:32)
Reflektory były już włączone (zostały najprawdopodobniej uruchomione wraz z wypuszczeniem podwozia). Kontroler nadal nie widzi samolotu, wie że nieuchronnie i szybko zbliża się moment decyzji. Informuje:
10:40:38    2 na kursie i ścieżce
To oznacza, że jest przekonany co do właściwego położenia samolotu, albo ktoś go zmusza do takiej wypowiedzi, albo ktoś odtworzył nagraną wcześniej sekwencję z taśmy. Proszę zauważyć, że informacje o dystansie podawane są w odstępie 13 i 12 sekund, czyli w miarę OK i za jakieś 11 sekund (10:40:49) samolot powinien być około 1100 metrów od pasa, czyli nad bliższą radiolatarnią. Kontroler powinien był wówczas coś powiedzieć. Nie znam procedur wojskowych, tym bardziej prowadzenia ich radarem, ale logicznym się wydaje, że powinna paść co najmniej informacja (choć skłaniam się do stwierdzenia KOMENDA):
1 na kursie i ścieżce, wysokość decyzji!
Taka informacja się nie pojawiła. Nie miała prawa. Żadna już się nie pojawiła aż do absurdalnej informacji:
Horyzont, 101.
Można założyć, że w ich nomenklaturze oznaczać to musi polecenie odejścia na drugi krąg, bo podczas takiego manewru załoga wyrównuje lot, dodaje mocy na silnikach, po czym wznosi się. Komenda padła więc co najmniej 5 sekund za późno NAWET w świetle przekonania kontrolera o właściwej pozycji maszyny na kursie i na ścieżce. Jak wiemy, samolot był dużo za nisko, by na kilometr przed pasem kontroler mógł powiedzieć, że są na ścieżce.
Samolot leciał pod ścieżką już od około 4 kilometra przed progiem pasa.
Tymczasem kontroler upewniał ich w przekonaniu, że lecą z właściwym gradientem schodzenia (co było po części prawdą), ale i po ścieżce. Opierając się na informacjach kontrolera MUSIELI wjechać w ziemię, gdyby kontynuowali podejście i podjęli decyzję o lądowaniu. Wiemy jednak, że je przerwali i rozpoczęli odejście po nieudanym podejściu, ale bezskutecznie. Samolot nadal szedł w dół, wręcz jakby dokładnie odwrotnie od zamierzonego manewru, z jeszcze większą prędkością. Wygląda to na uszkodzenie serwozaworu hydraulicznego steru wysokości, który zadziałał w odwrotnym kierunku. Ale tu już nie jestem ekspertem i to powinien ocenić jakiś mechanik.
M.
Oceń artykuł:
(5.00)
głosów: 1
tagi: , , , ,

Komentarze są zablokowane.

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters