Smoleńsk w cieniu skorumpowanego MAK

Publikacja w serwisie: 19 July 2010
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce
tagi: , , , , , , , , , , , , ,

Zobacz także:

» "List z Polski" » SMOLEŃSK 10/4/10 – PRÓBA PODSUMOWANIA NA DZIEŃ 26.06.2010 » Nie można w Polsce przeprowadzić wyborów parlamentarnych “w cieniu rosyjskiego kłamstwa smoleńskiego” » SMOLEŃSK: ZNIKAJĄCE ZDJĘCIA SATELITARNE » SMOLEŃSK 10 kwietnia 2010 – podsumowanie na dzień 9.07.2010 » Wypracowane metody MAK » Piloci rozprawiają się ze stenogramem » Smoleńsk w Kongresie USA » GAZPROM – wybory – Smoleńsk » SMOLEŃSK 10.04.2010 – PAMIĘTAMY! » Questions regarding Smolensk air crash » Smoleńsk. Przyczynek do tragedii. » Smoleńsk to morderstwo z premedytacją? » Smoleńsk: Dziewiętnaście minut po 8.41 » Smoleńsk nie miał danych o przylocie Tu-154? » Smoleńsk: wersje alternatywne i teorie spiskowe » Katastrofa. Smoleńsk. Teorie spiskowe, część II » SMOLEŃSK: NOWY ŚWIADEK, NOWE FAKTY » Amatorski film z miejsca katastrofy – Smoleńsk 10.04.2010. » Smoleńsk – Antoni Macierewicz kontra Donald Tusk i Grzegorz Schetyna » W jakim stanie i miejscu znajdował się kokpit Tu-154 po katastrofie 10 kwietnia ub.r. na lotnisku Smoleńsk Siewiernyj? » Wniosek o zweryfikowanie związków ze służbami ZSRR m.in. przedstawicieli MAK, obsługi lotniska Smoleńsk-Siewiernyj oraz ich przełożonych » Śledztwo we mgle » Największym błędem polskiego rządu było oddanie śledztwa MAK » Wnioski z eksperckiej analizy ostatniej fazy lotu prezydenckiego Tu-154M » Caryca rosyjskiej awiacji » Dlaczego szumi w czarnych skrzynkach tupolewa? » Generał KGB, BBN i Smoleńsk » Smoleńsk: niewygodne fakty » Smoleńsk. La teoria di un complotto » Smoleńsk – zaniedbania i przyczyny » Smoleńsk – nowe fakty » Hiszpania w nagrodę za Smoleńsk » Smoleńsk – tło długofalowej strategii (1) » Co ma Smoleńsk do wyborów prezydenckich? » Turowski – Jakimiszyn – Smoleńsk » Facebook vs. Smolensk-2010.pl » Smoleńsk w wersji niedociekliwej » Sejm nie może nie pytać o Smoleńsk » Smoleńsk: Pasażerowie Tu-154 powinni przeżyć » Smoleńsk: ekspertyzy “obiektów biologicznych” » Smoleńsk: wawelska tablica gotowa » “Smoleńsk fiction” polskich prokuratorów » Smoleńsk, Krakowskie Przedmieście, Łódź » Smoleńsk. Historia amatorskiego wideo » Smoleńsk – hipoteza zamachu – argumenty w pigułce V2 » Smoleńsk: Za pięć dwunasta – E. Klich ma pytania. » Tęsknimy! Ku pamięci Załogi TU-154 – Smolensk 10.04.2010 » Smoleńsk – to mógł być zamach – argumenty w pigułce » Jest paragraf na “Smoleńsk. Zapis śmierci” » Jarosław Kaczyński – Smoleńsk to tysiąc afer Rywina » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

Historia Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego i jego szefowej, Tatiany Anodiny, badających okoliczności katastrofy w Smoleńsku, to pasmo wielkich afer i skandali korupcyjnych.

MAK to instytucja, która niepodzielnie włada postradziecką przestrzenią powietrzną. A jego konstrukcja jest unikatowa w skali światowej. Ciało to jest bowiem reliktem Związku Radzieckiego, który formalnie rozwiązano 30 grudnia 1991 roku. W to miejsce jedenaście byłych republik sowieckich powołało Wspólnotę Niepodległych Państw. MAK miał odpowiadać za ich przestrzeń powietrzną. Wspólnota obumarła, a MAK …rozkwitł.

Oryginalna konstrukcja Komitetu polega na tym, że z jednej strony działa na zasadzie przedsiębiorstwa (za wydawanie certyfikatów pobiera opłaty) – w oparciu o kodeks handlowy Federacji Rosyjskiej i urzęduje na jej terytorium, z drugiej zaś, niczym ambasada obcego państwa, cieszy się przyznanym przez rząd rosyjski statusem przedstawicielstwa dyplomatycznego.

A jego szefowa generał lotnictwa Tatiana Anodina to jedna z najbardziej wpływowych, najpotężniejszych i zapewne najbogatszych kobiet w Rosji. Ma 71 lat. Z awiacją jest związana od dziecka – jej ojciec był pilotem wojskowym. Wiele lat pracowała w ministerstwie lotnictwa ZSRR. Pod koniec lat 80. i po śmierci męża – ministra łączności ZSRR – Anodina prywatnie związała się z byłym premierem Rosji Jewgienijem Primakowem, bliskim współpracownikiem Michaiła Gorbaczowa, wysoko postawionym decydentem w KGB, a potem w FSB. To jemu Anodina zawdzięcza stanowisko szefowej MAK.

Tatiana Anodina, szefowa Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego, to jedna z najpotężniejszych kobiet w Rosji. Fot. PAP

Największe kontrowersje budzi fakt, że orzekając o przyczynach katastrof lotniczych MAK jest sędzią we własnej sprawie – on bowiem dopuszcza do użytku sprzęt, którego ewentualne awarie czy wady musi później stwierdzić.
Jak choćby kilka lat temu w przypadku katastrofy ormiańskiego A320 . O spowodowanie katastrofy MAK oskarżył załogę, zataił zaś dowody dotyczące błędów obsługi lotniska i fatalnego stanu technicznego portu lotniczego (który wcześniej sam certyfikował). Sprawa wywołała tak duże kontrowersje, że prasa ormiańska zażądała, by Armenia wystąpiła z MAK.

W 2007 r. pilot linii Azor-Awia Aleksander Kazncew, którego MAK obarczył odpowiedzialnością za rozbicie trzy lata wcześniej na lotnisku w Baku Iła-76, wytoczył liniom lotniczym, do których należał samolot, proces o zniesławienie. Tylko tak mógł pośrednio oskarżyć objętych dyplomatycznym immunitetem specjalistów MAK.
Pilot przedstawił dokumenty, z których wynikało, że silniki feralnej maszyny siedem lat przed katastrofą zostały przez właściciela skreślone ze stanu i zakwalifikowane jako złom. Tuż przed katastrofą zużyte silniki znów zamontowano do Iła. MAK wydał na nie certyfikat, a przewoźnik, jakby spodziewając się katastrofy, ubezpieczył samolot na 10 milionów dolarów.

MAK ma na sumieniu jeszcze drugi grzech ciężki. Komitet wykorzystuje swoją pozycję i kompetencje będąc zakulisowym uczestnikiem gry na rynku, który sam reguluje. Związek MAK i Tatiany Anodinej z biznesem lotniczym jest bardzo ścisły. Jej syn, Aleksander Pleszakow, jest założycielem i współwłaścicielem (kontrolny pakiet akcji przekazał kilka lat temu swojej żonie) drugich co do wielkości rosyjskich linii lotniczych Transaero. Sama Anodina jest także od początku ich istnienia akcjonariuszką firmy syna.

Więcej w poniedziałkowym „Newsweeku”!

http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/polska/smolensk-w-cieniu-skorumpowanego-mak,61998,1

Igor T. Miecik
16 lipca 2010 13:26, ostatnia aktualizacja 19 lipca 2010 15:19
nadesłane przez: shidiskas
Oceń artykuł:
(5.00)
głosów: 2
tagi: , , , , , , , , , , , , ,

Komentarze są zablokowane.

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters