Wojna o uczciwość władzy.

Publikacja w serwisie: 12 August 2010
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce
tagi: , , , , ,

Dla każdego obserwującego przebieg wypadków w ostatnich miesiącach jest sprawą oczywistą. Przecież ludzie nie wojują o drewniany krzyż postawiony w dobroci serca przez harcerzy. W usuwaniu krzyża widać chęć usunięcia z pamięci i zafałszowania spraw związanych z katastrofą smoleńską.

Przez te parę dni tak nazwanej krzyżowej wojny przejrzałem ponad setkę zdjęć i przeczytałem kilkadziesiąt wypowiedzi prasowych. Na zdjęciach, we wszystkich zbliżeniach widać rozeźlone staruszki machające krzyżem albo emerytów w bardzo zaawansowanym wieku. Ale barierki targane są przez zdrowych, młodych chłopów, którym daleko do emerytury. Natomiast wszędzie w tle znakomita większość to młodzi ludzie (patrz w stopce). Czy takie zdjęcia nadsyłali internauci, czy, podejrzewam mocno, mamy do czynienia z (auto)cenzurą?
Jeszcze bardziej niepokoi mnie to czego dowiedziałem się z wypowiedzi różnych dziennikarzy, utytułowanych pracowników naukowych instytucji, kilku duchownych, a nawet kościelnych prominentów. Wszędzie mowa o średniowieczu, wstydzie, w najlepszym razie o nadużywaniu krzyża. Nigdzie jednak nie padło ani jedno słowo, z którego można by się dowiedzieć o co naprawdę chodzi. Jakby przez pomyłkę tylko, na marginesie, pojawił się transparent, obcięty zresztą, stawiający sprawę jasno (przedstawiony obok).


Dla każdego obserwującego przebieg wypadków w ostatnich miesiącach jest sprawą oczywistą. Przecież ludzie nie wojują o drewniany krzyż postawiony w dobroci serca przez harcerzy. W usuwaniu krzyża widać chęć usunięcia z pamięci i zafałszowania spraw związanych z katastrofą smoleńską.

Nie ulega najmniejszej wątpliwości, że Rosjanie na wszystkich szczeblach władzy i egzekwowania władzy coś paranoicznie ukrywają. Widocznie mają co ukrywać. Co gorsza. Władze polskie na wszystkich szczeblach pomagają w tym ze wszystkich sił. Nie jest rzeczą jasną, czemu to robią. Ale chyba jakieś racje mają.
Dopiero w wyniku nacisków parlamentarnych i opinii publicznej prominenci, którzy skandalicznie zawalili sprawę wysilają się, by przekonać, że wszystko jest cacy. Odpowiedzialni urzędnicy najwyższego szczebla państwowego latają do Moskwy jak panny służące z nocnikiem do sypialni hrabiny, i wracają z nim, najczęściej nie mówiąc, co przywieźli. Można się domyślać.

Do bzdurnego raportu MAKu po prostu nikt się konkretnie nie ustosunkował. Prokuratura śle płaczliwe prośby do Rosji, bez skutku. Wrak nie wraca. Tusk zagroził jednak, że zadzwoni do Putina w tej sprawie … jak zajdzie potrzeba. Już widzę, jak Putin miota się w strachu po komnatach Kremla niczym Iwan Groźny po dokonaniu morderstwa i na dźwięk telefonu wpada w objęcia archimandryty.. Ale tymczasem Tusk nie zadzwonił. Nie widzi potrzeby.

Nic dziwnego, że w tym kontekście, w akompaniamencie wulgarnych wypowiedzi sejmowych mędrków i wielu dziennikarzy, nie można było inaczej tłumaczyć całej krzyżowej akcji ze strony władz jak tylko chęcią zagmatwania i rozmycia sprawy, wcisnąć narodowi, by sprawę zapomniano.
A przecież wystarczyło jasno powiedzieć – tragedia smoleńska będzie wyjaśniona, winni zostaną ukarani i rzecz zostanie uwieńczona odpowiednim pomnikiem w oczywistym miejscu.

Wreszcie, o wiele dni za późno (5.8.10), prezydent elekt oświadczył, że ‘Maria i Lecz Kaczyńscy oraz urzędnicy kancelarii prezydenta i Biura Bezpieczeństwa Narodowego, którzy zginęli w katastrofie smoleńskiej, zostaną godnie upamiętnieni na Krakowskim Przedmieściu.’
Rozsądne to posunięcie natychmiast znalazło swoich przeciwników, liczmy jednak na to, że słowa zamienią się w czyn. Byłby to godny początek prezydentury. Pozostaje jeszcze wyjaśnienie przyczyn i ukaranie winnych.

RA

PS
3.8.10 prasa sieciowa podała niepokojącą wiadomość: “Strażnicy Miejscy, by zapanować nad tłumem, musieli użyć gazu łzawiącego.” Potem nie było żadnej wzmianki o tym, ani żadnych zdjęć. Jak to było?

Uzupełnienie. A jednak użyto gazu łzawiącego. To nie ten, który pamiętamy z czasów rozganiania manifestacji studenckich, ale słabszy, środek obrony policjantów przed atakiem. Kłopot jednak w tym, że ze zdjęć wcale nie wynika, by policjantowi cokolwiek groziło. Co gorsza. Strumień gazu wypuszcza ktoś z poza Straży Miejskiej – ten bez czapki, w białej koszuli (p. niżej). Gdyby zaatakowany nie uchylił głowy, mógłby doznać uszkodzenia wzroku. Czy to prowokator, który miał zaognić sytuację, jak kolesie od krzyżowego piwa? Wygląda mi to na ‘palikotyzację’ sprawy. Niepotrzebnym użyciem gazu powinna zająć się prokuratura. (8.8.2010)

[QZE07::102];[QEP82:zbior]
w sieci 5.8.2010; 8.8.2010

http://www.antoranz.net/CURIOSA/ZBIOR10/C2450/2493-QZE07102-wojna.HTM

Oceń artykuł:
(4.43)
głosów: 7
tagi: , , , , ,

Komentarze: »

Jeśli uważasz że któryś komentarz nie powinien się tutaj znaleźć zgłoś to na adres:

admin@smolensk-2010.pl
  • adamsky :

    “W usuwaniu krzyża widać chęć usunięcia z pamięci i zafałszowania spraw związanych z katastrofą smoleńską.”
    hahaha – nie no to powinno irytować , a bawi. Co ma wspólnego usunięcie symbolu z fałszowaniem sprawy Smoleńska ? To dwie różne sprawy. Nie można identyfikować śledztwa ze sprawami religijnymi. Co to był zamach na papieża ? No ludzie – otrząśnijcie się. Sprawą mają zająć się odpowiednie komisje z Polski – w sumie jedna. Nie może być żadnego wpływu na jej prace podłoże wyznaniowe itp – to nie pomoże.
    “Ale barierki targane są przez zdrowych, młodych chłopów, którym daleko do emerytury.”
    oj panie – słabo pan oglądał filmy na YT – ludzie w podeszłym wieku też nieźle “szarpali”. Co do młodszej “ekipy” to raczej “podjudzacze” przeciwników “klubu Rydzyka” – pewnie nawet nie mający zdania co zrobić z krzyżem.
    “Strumień gazu wypuszcza ktoś z poza Straży Miejskiej – ten bez czapki, w białej koszuli”
    tak się rodzą teorie spiskowe – pewnie na filmach z katastrofy widział pan snajpera ? “Ten bez czapki” to też straż miejska :
    http://www.youtube.com/watch?v=nFYodFG_I-k
    Jak widać po jednej i drugiej stronie mamy prowokatorów – szkoda , że takie artykuły są “wstawiane” na tym portalu – ponoć “chcemy prawdy”.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Balbi :

    TAK CZY OWAK TO JEST TYLKO MILIMETR TEGO CO SIĘ TAM DZIAŁO. AKCJA KRZYŻ (WULGARNE, OBSCENICZNE, CHAMSKIE ZACHOWANIE TYCH LUDZI) POKAZAŁA KTO MA NA PRAWDĘ ZŁE ZAMIARY, NIE CI CO BRONIA KRZYŻA, LECZ CI KTÓRZY PRZYSZLI PRZECIW TYM LUDZIOM DEMONSTROWAĆ.

    MOŻE TE TAŃCE, ŚPIEWANIE POD KRZYŻEM I WIESZANIE SIĘ NA KRZYŻU PRZEZ TĄ DZIWNĄ KOBIETĘ JEST ŻENUJĄCE, ALE IDEA TEGO PROTESTU (POMIJAJĄC FANATYKÓW KTÓRZY TEŻ SIĘ TAM ZNALEŹLI) JEST ZUPEŁNIE INNA NIŻ PO PROSTU: KRZYŻ MA ZOSTAĆ BO TAK.

    KRZYŻ MA ZOSTAĆ TAM GDZIE STOI AŻ DO PÓJŚCIA PO ROZUM DO GŁOWY PRZEZ BRONKOTUSKÓW I POSTAWIENIE POMNIKA. TAK TRUDNO? TAAAAK, WIEM, ŻE TRUDNO. ŻAL TYŁKI ŚCISKA. WAM NIE BĘDĄ WYSTAWIAĆ POMNIKÓW I NIE POCHOWAJĄ NA WAWELU… ACH JAKŻE MI PRZYKRO.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • freedom :

    Szanowny Panie Donaldzie, Bronku, Radku, szanowna Lewico, gdzie jest ta ZIELONA WYSPA!?

    Kapuściński pisał w 1996 roku o Warszawie: “Mijam konsulat brytyjski: o tej porze przed furtką stoi już tłum ludzi. Nocują tu, śpią w samochodach, na trawnikach, na ławkach – czekają, żeby złożyć wniosek o wizę. Od razu wiem, że jestem w Trzecim Świecie. Takich porannych zbiegowisk nie ma ani w Oslo, ani w Bernie, są natomiast w Kampali i w Kuala Lumpur. Mieszkańcy krajów biedniejszych – ot, chociażby Polski – oferują swoje tanie ręce do pracy, kraje zamożne bronią się, mają chętnych w nadmiarze. Głodni, ale jeszcze nie tak głodni, żeby nie móc ruszać się (jak moi biedacy z Sahelu), szturmują Zachód, gdzie ciągle jeszcze, jeśli tylko uda się znaleźć pracę, można dobrze zarobić.”

    Teraz Guardian (12 sierpnia 2010) pisze, że Polacy jedzą w Anglii szczury: “Homeless Poles living on barbecued rats and alcoholic handwash” http://www.guardian.co.uk/uk/2010/aug/12/homeless-poles-rough-sleepers

    CO PANIE RADKU PO PANA DYPLOMIE Z UCZELNI ANGIELSKIEJ?!
    CO PANIE WAŁĘSA PO PANA NOBLU?!
    CO PANIE DONALDZIE PO PANA NAGRODZIE KAROLA WIELKIEGO?!
    CZY WYKORZYSTALIŚCIE TO JAKOŚ NA RZECZ NAJBIEDNIEJSZYCH, ŻEBY COŚ DLA ZWYKŁYCH LUDZI ZROBIĆ?!
    DLACZEGO NASZE WŁADZE ZAJMUJĄ SIĘ PIERDOŁAMI?!
    DLACZEGO STWARZAJĄ CIĄGLE SZTUCZNE PROBLEMY?!
    DLACZEGO RZĄDZĄ NAMI IDIOCI?!

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • adamsky :

    Balbi – widzę postawę iście skrajną. Pytanie jednak , czy to jest ważne dla Polski teraz ? Realia są takie , że mamy “władzę” jaką mamy – ktoś ja w końcu wybrał. Czy aby tu nie należy upatrywać błędu ? Przecież w Polsce “wróg zna swego wroga” – trzeba było myśleć wcześniej co z tego wyniknie gdy do “finału” dojdą te dwie partie. Rozumiem rozgoryczenie , tylko po co dolewać oliwy do ognia który sami rozpaliliśmy ? Zostawcie te krzyże , tablice – zajmijmy się wreszcie tym co nie rozwiązane , a ważne dla każdego Polaka – zajmijmy się prowadzeniem śledztwa , “duszeniem” komisji. Jeśli to się załatwi pozytywnie to będziemy wiedzieć czy PO to mordercy , czy PiS to oszuści. Mocna słowa , ale czy nie o to chodzi pod tym krzyżem ? Nie dość fanatycy zbrukali symbol katolików ? Mało jeszcze ? Teraz czas na tablicę. Można pewnie było postawić pomnik – zależało to jedynie od właściwego podejścia do sprawy. Pomnik byłby dla każdego Polaka , tak jak mamy wspólne godło i flagę. Po co jednak tak jednoczyć Polaków – lepiej od razu dać do zrozumienia , że jedynie katolicy są patriotami. Nie dotyczy to oczywiście myślących katolików – nie mówię o fanatykach religijnych.
    freedom – co Twój komentarz ma wspólnego z artykułem ? Że PO to źli ludzie itp ? To wiemy , dawno wiedzieliśmy. Zauważ jednak , że gdyby Lechu tam przez ten płot nie skoczył , dziś nie miał byś wyboru w “wyborach” , ale nie o tym tu czas gadać.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Tymczasowy :

    W ciagu kilku ostatnich dni stracilem resztki szacunku dla premiera Tuska i prezydenta Komorowskiego. Wczesniej pozwalali na wiele (moze nawet inspirowali)roznym osobnikom:Palikot, Niesiolowski i inni. Teraz wystawili na scene typow o ksywach: “Rambo” i “Niemiec”. Jako oprawcow poboznych kobiet modlacych sie pod krzyzem.Zostala mi juz tylko pogarda dla tych dwoch pelniacych najwyzsze funkcje w Polsce.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Tymczasowy :

    “Freedom”
    Jest gorzej niz myslisz. Polska pod wzgledem stylu sprawowania wladzy sprintem goni w kierunku Czarnego Ladu. W gospodarce tez obowiazuje kierunek – AFRYKA!!!
    Wskaze tylko dwie sprawy, choc moglbym sypac przykladami z rekawa.
    1. W prowadzonym od 1995 r. renomowanym rankingu The Wall Street Journal i The Heritage Foundation Polska znalazla sie (dane za 2010 r.) na 71 miejscu pod wzgledem swobody prowadzenia dzialalnosci gospodarczej (Index of Economic Freedom). Bierze sie pod uwage dziesiec kryteriow:business freedom, trade freedom, fiscal freedom, government spending, monetary freedom, investment freedom, financial freedom, property right, freedom from corruption i labor market freedom.
    W porownaniu z Polska wolnosc kwitnie w: Botswanie (280, Barbados (40), Trynidadzie&Tobago (55), Jamajce (57) i na Madagaskarze 69). Moze by tak wyslac na Madagaskar na doksztalt Pana Ministra V.Rostowskiego (im dluzej tym lepiej), to moze bylby jakis pozytek. Moze bysmy przestali czuc na karku oddech konkurentow: Ugandy (76), czy Belize (79).
    I pomyslec, ze za czasow tak znienawidzonego porzez wumlakow i wumlaczki prof. prawa, Pana Lecha Kaczynskiego, Polska znajdowala sie na miejscu 41 prezentowanego indeksu.
    2. W wyliczanym przez Transparency International-Corruption Perception Index, Polska znalazla sie w 2009 r. na 49 miejscu. Uczciwsze stosunki, mniej korupcji, jest w takich krajach jak: Santa Lucia (22), Costa Rica (43), Chile (25), Brunei (390, Botswanie (37). Moze by tak wyslac na doksztalt do Botswany Pania Julie Pitere (im dluzej tym lepiej)?
    Poki co, buziaczki wumlakow i wumlaczek jeszcze nie zmieniaja koloru na czarny, ale juz widac poczatek trendu – zaczeli sie wspinac na latarnie. Stamtad blisko do galezi drzew i pomieszkiwania i pojadania bananow. Witaj Afryko! Zegnaj Japonio i Irlandio!

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • adamsky :

    Tymczasowy – tej resztki szacunku nie powinieneś mieć od dawna. Jeśli jednak miałeś i straciłeś – to żadna strata. Co do tych “pobożnych” – czy uważacie tych pod pałacem jako pobożnych ? Moja babcia (85 lat) – to ona prowadzała mnie jako “sztyla” do kościoła , dziś widząc w TV co robią z Krzyżem ma łzy w oczach. Nie wiem czy jest bardziej “pobożna” niż ci fanatycy wg Was. Wiem , że nigdy nie użyła by krzyża jako symbolu demonstracji czy walki. Potrafi uszanować moje przekonania i innych osób które są przeciw religii – ona wie , że religia nie może być priorytetem przy ocenie ludzi , a już wogóle przedmiotem walki politycznej. Czy osoby pod krzyżem są przedstawicielami wiary w Boga – jeśli tak to wstyd dla katolików. Powiem nawet wstyd dla Polski. Kościół traci swoją pozycję , młodzi i podatni na wpływy zewnętrzne nie wiedzą co robić – kto na tym wygrywa ? Kto ma z tego korzyści ? Prezydent ? Osłabia kraj i co zrobi później – sprzeda nas Rosji ? Czy Polska jest aż tak “strategiczna” i wpływowa , aby przeszkodzić “wielkim” ? Dajcie spokój. Tu nawiążę wreszcie do tematu przewodniego portalu. Zamach – jeśli faktycznie takowy był , to albo spowodowany przez opozycję Putina , albo to faktycznie jedynie ostrzeżenie dla innych którzy “podskakują” lub mają zamiar. Narazie jednak obiektywnie przyjmuję wszystkie możliwości – zamach (Putin , opozycja) , awaria maszyny , nasza wina – czyli wpływ “pasażerów”. Jest też oczywiście w teorii zamachu uwzględniana rola naszego obecnego rządu – ale szczerze to już trochę domysły. Dowiemy się jesienią (czyt. – za 70 lat).

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Jan III :

    “Odpowiedzialni urzędnicy najwyższego szczebla państwowego latają do Moskwy jak panny służące z nocnikiem do sypialni hrabiny, i wracają z nim, najczęściej nie mówiąc, co przywieźli. Można się domyślać.”
    Ten cytat to sama prawda – są oni jak służki u Cara lub jak Poniatowski u Katarzyny.
    “NASZ” rząd po prostu ma we krwi (nomen omen) wycieranie oplutych twarzy tłumacząc, że to DESZCZ.
    WSTYD mi za WAS PObożni PatriOci – z Bożej łaski ….ech wy (i tu powinien nastąpić wylew obraźliwych inwektyw)
    Jeszcze POLSKA nie zginęła póki My żyjemy.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • adamsky :

    Zauważam , zresztą z żalem pewien przejaw “stronniczości” w ocenie komentarzy. To z uwagi na ocenę zawartych w mich wpisach. Dlaczego fakty , lub próba oceny z dystansem spotyka się tu z negatywami ? Komentarz pierwszy (mój) , czyli odpowiedź na artykuł – zamiar – pokazanie prawdy (nie fotka , a fil daje pełny wgląd w sytuację). Mniejsza o to “jury” wie lepiej – dziękuję.
    Mój “wpis” drugi – ukryty. Co tu Wam nie pasi to nie wiem. To , że cała akcja “zamach” jest troszkę bez sensu ? Czy to , że prawdy dzięki naszym władzom obecnym i komisjom nie dowiemy się być może nigdy ?
    “Jeszcze POLSKA nie zginęła póki My żyjemy”
    nie Wy , ani nie Wasi przeciwnicy (tu czytam wnioskując z treści komentarza Jan III) tylko póki patrioci żyją którym nie priorytetem jest walka z rodakiem , a dobro Polski. Można to wygrać inaczej – nie krzyżem , czy walką z nim.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • andrew001 :

    @adamsky,
    Czasem w twoich wypowiedziach mozna zauwazyc cos interesujacego, najczesciej jednak sa to wywody zaprzeczajace wszelkiej logice. Jak mozna powiedziec ze koncepcja zamachu wydaje sie smieszna gdy wystarczy tylko przeanalizowac dzialania i ich skutki wykonywane przez slugusow wspieranych przez ich moskiewskich mocodawcow w ciagu ostatniego roku chociazby.
    Dalej mozna mowic tez a dowodem wolajacym glosno o pomste do nieba jest sciezka dzwiekowa filmu A. Menderieja (takze na tym portalu – Amatorski film ze Smoleńska – analiza oraz transkrypcja audio). Mozna sie roznic w wypowiedziach i pogladach, lecz FAKTY musza byc tym odnosnikiem ktory POLAKOW ZJEDNOCZY I WESPRZE w tej walce o Polske niepodlegla. Fakty jak na razie zaprzeczaja o bezstronnosci i wykazuja brak zaangazowania w rzeczowe i zgodne z faktami ustalenie przyczyn katastrofy na lotnisku w Smolensku ze strony rzadu tuska. Dokumenty wykazuja jawne slady manipulacji i falszerstwa. Czyz poczynania ludzi nie majacych nic do ukrycia nie sa jawne, przejrzyste? Czyz jest im trudno przedstawic na to dowody, czy dzialac w obronie interesow Narodu? Gdzie sa te dowody, gdzie sa te dzialania? A dzialan sprzecznych z interesami Narodowymi nie brakuje! Nie brakuje zarzutow w kierunku ekipy rzadzacej, a nawet pojedyncza taka sprawa wymusilaby ustapienie kazdego rzadu w kraju ktory jest wolny i rzadzony sprawiedliwie.

    Dlatego (a mozna tutaj powody naprawde mnozyc do znudzenia) twoje wypowiedzi mozna sklasyfikowac jako prowokacje propagandowa. Albo jestes naprawde ciezko pojmujacym czlowiekiem (wtedy przepraszam za ta korespondencje) albo wyrachowanym slugusem systemu obecnie wladajacego (zarzadzajacego) sprawami Polski. Ten system upadnie, to prawda, upadna tez obecni moznowladcy, hanba ICH RODZIN pozostanie na zawsze! Ostatnio otrzymalem e-mail z trescia o pochodzeniu (kolejna) bronka. Jezeli pochodzenie RODOWE bronka zostalo wyprowadzone poprawnie, to jest on de facto potomkiem rodu BRANICKICH! Mozna przyznac ze pozostaje wierny ideom TARGOWICY do ostatniej litery i kropli krwi POLSKI!

    CYTUJE (sic):
    “PRAWDZIWE KORZENIE BRONISLAWA KOMOROWSKIEGO

    Na swojej stronie internetowej Bronislaw Komorowski pisz= brednie o swoich hrabiowskich
    korzeniach, siegajacych czasow krola Cwieczka . Ale moze i j=st w tych bredniach
    s=czypta prawdy : Ten rezun oddelegowany przez Sowiecki Rewolucyjny Kominter=
    do dywersji na terena=h pozaborczych , odebranych Rosji Traktatem Wersalskim-
    prawdziwy dziadek Bronislawa Komorowskieg= , mial wytatuowany na grzbiecie
    znak przypominajacy polski herb szlachecki Korczak. Jak wiadomo = herbu tego byl
    Franci=zek Ksawery Branicki , symbol zdrady narodowej i pychy magnackiej,
    pogromca Konfederacji Barskiej=, wspoltworca konfederacji targowickiej , ktorego
    w czasie Insurekcji Kosciuszkowskiej Sad =ajwyzszy Kryminalny skazal na kare smierci
    przez powieszenie , wieczna infamie , konfiskate maja=kow i utrate wszystkich urzedow .
    Udalo mu sie zbiec do Rosji i tam w roku 1781 poslubil Aleksand=e von Engelhardt ,
    nie=lubna corke carycy Rosji Katarzyny II , ktora podobno byla garbata .Nic wi=c dziwnego
    ze przebywa=ac w Bialej Cerkwi , nadanej mu za zaslugi w zwalczaniu patriotow polskich=/font>
    zgwalcil tam piekna co=ke miejscowego popa i mial z nia syna , niejakiego Osipa Szczynukowicza .
    Branicki oczywiscie nie=uznal swego dziecka , lecz zapobiegliwa matka wytatuowala synowi na plecac=
    herb Korczak , zeby n=e zaginela pamiec o jego magnackim pochodzeniu . Dalsze losy
    =0A
    Szczynukowicza sa nieznane , az do =omentu pojawienia sie prawdziwego dziadka Bronislawa
    Komorowskiego , rezuna oddelegowanego przez =owiecki Rewolucyjny Komintern do dywersji
    na terenach pozaborczych , odebranych Rosji Traktatem=Wersalskim .Skad wiadomo o ty tatuazu na plecach ?
    Otoz w czasie wojny polsko-bolszewickiej , gdy=dziadek Komorowskiego byl juz czekista w armii Tuchaczewskiego ,
    po sromotnym laniu w bitwie pod =iemnem w 1920 r. dostal sie do polskiej niewoli i zachowala sie jego
    kartoteka jenca wojennego .=W pazdzierniku 1920 dziadkowi Komorowskiego udalo sie zbiec z niewoli
    i osiadl w Kowaliszkach na=Litwie , podajac sie za Juliusza hrabiego Komorowskiego h. Korcza ,=/div>
    bo znajdowal sie tam zrujnowa=y dwor znanego rodu Komorowskich h. Korczak , nie majacego zadnych
    powiazan ze zdradzieckim rodem=Branickich . Tam w roku 1925 narodzil sie Zygmunt Leon Komorowski ,
    ojciec Bronislawa Marii .
    Po wyparciu Niemcow z Lit=y przez Armie Czerwona pod koniec roku 1944 Zygmunt Leon Komorowski
    wstepuje na ochotnika =o Ludowego Wojska Polskiego , sluzy w 12 Kolobrzeskim Pulku Piechoty
    i blyskawicznie awansuje na =topien oficerski . Ciekawa informacje podaje na swojej stronie , pisze :
    Zygmunt Komorowski , moj=ojciec ( 1925-1992) , za czasow tzw. pierwszej okupacji sowieckiej i za
    okupacji niemieckiej dzi=lal w konspiracji ( ps. “Kor”) , a od jesieni 1943 roku w AK. Pod koniec w=jny
    ojciec przebijal =ie do Polski razem z Lupaszka . Zlapali go bolszewicy z bronia w reku , al= nie roztrzelali
    jak =tu innych , tylko wsadzili do wiezienia . Za zloty pierscionek babuni stra=nik wyprowadzil go z celi ,
    z ktorej wiezniowie trafiali “pod stienku” do takiej , w ktorej sied=ieli rekruci do armii Berlinga .
    Bronislaw Komorowski lga jak najety, bo chce umniejszyc fakt , z= jego ojciec byl oficerem LWP ,
    jakby to bylo czyms wstydliwym . A z tym Lupaszka to juz calkiem =rzegial pale , niech Bronislaw
    poda szczegoly tego”"” przebijania sie”’ i niech wytlumacz= ten cud nad cudami , ze oto zolnierz AK
    z oddzialu Lupaszki , smiertelnego wroga Sowietow i pols=ich zdrajcow , zlapany przez bolszewikow
    z bronia w reku , w ciagu paru miesiecy zostaje oficerem=LWP . Jezeli fakty podane przez Bronislawa , ze jego ojciec
    =0A
    byl w oddziale Lupaszki sa prawdziw= , to jedynym wytlumaczeniem tego cudu jest to , ze Zygmunt Leon
    Komorowski , ojciec Komorowskie=o Bronislawa, byl sowieckim agentem . Tak wiec jak dziad KOmorowskiego byl=zdrajca,
    jak i ojciec = tak i wnuk poszedl w ich slady . I wszystko wskazuje na to , ze choc moze=miec racje na temat swoich magnackich korzeni ,
    to plynie w jego zylach krew nie hrabiego Komoro=skiego lecz Franciszka Ksawerego Branickiego ,
    symbolu zdrady narodowej i pychy magnackiej , pogr=mcy konfederacji barskiej, wspoltworcy konfederacji targowickiej ,
    ktorego w czasie insurek=ji kosciuszkowskiej Sad Najwyzszy Kryminalny skazal na kare smierci przez =owieszenie .”

    Z pewnoscia mozna te informacje sprawdzic, wymaga to poszperania w archiwach, o pomoc tutaj prosze te osoby ktore takowy dostep do w/w informacji posiadaja.

    Czytalem przez pewien czas juz twoje wypowiedzi adamsky i te ukryte ze wzgledu na low rating i te dostepne. Przykro mi ale nie sa to wypowiedzi Polskiego patrioty.

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • adamsky :

    “wypowiedzi mozna sklasyfikowac jako prowokacje propagandowa”
    nie – nic z tych rzeczy , ja po prostu szukam prawdy – nie odrzucam , ani nie przyjmuje “pewniaków typu : jeśli nie ma żadnych dowodów to “oni” coś kryją. Znacie “ruskich” , znacie ich “gry”. Jeśli chcieli by
    (tu znów powtarzam – po co ? ) usunąć prezydenta i połowę rządu w ten sposób to było by to przygotowane , lub wogóle w innych okolicznościach. No może i sowieci “idą po trupach” , ale czy są aż tak głupi ? Samo “prowadzenie” śledztwa to pewnie ma na celu osłabienie Naszego narodu – czyż to nie jest bardziej prawdopodobne ? Nie twierdzę , że to “pewniak” tak jak niektórzy , że to zamach , ale i nie odrzucam. Dla Was każdy który “bierze pod uwagę” to zdrajca i przeciwnik narodu. Panowie , czy to jest Wasz pomysł na rozwiązanie sprawy ? Walczcie sobie z PO , Komorowskim , Tuskiem – najlepiej pod krzyżem , mieszając w to symbole religijne. PiS się cieszy , PO się cieszy , a ruski się śmieją.
    Druga sprawa – po kiego te wywody i drzewka genealogiczne ? Skąd wiadomo , że nasi jacyś tam przodkowie nie są Rosjanami , czy nie mają w rodzinach agentów ? Czy nie maja w rodzinach żołnierzy którzy zabijają za pieniądze cywili w Afganie ? Co to ma do sprawy ? Chodzi o ustalenie : “Smolensk-2010.pl CHCEMY PRAWDY” – ale nie jest to sprawa bycia Kaczyńskim , czy Komorowskim , czy tam innym “mataczem” narodu – chodzi o ustalenie przyczyn katastrofy pod lotniskiem w Smoleńsku. Żałuję , że nie ma już tych ciekawych i wartościowych analiz katastrofy – za to są “żenujące” analizy “historyków”. No Wy to szukacie prawdy – bravo – gorzej “mętlicie” jak sowieci. Przelejcie tą “werwę” na racjonalne myślenie.
    Strzały na filmie – no ruszyło mnie to. Też oczywiście “popłynąłem na początku – strzelali do naszych. Być może. Jednak , czy zostawilibyście takie dowody swego morderstwa ? Przecież jeśli to planowali to musieli mieć na miejscu odpowiednie służby w celu “usunięcia” nie tylko rannych , ale i dowodów. Czyli mamy jednak kilka niewyjaśnionych elementów – żaden absolutnie nie podważa kontrargumentów. To co działo się po katastrofie – to już oczywiście jawna “farsa”. Mamy tu tylko jeden błąd – oddanie śledztwa Rosjanom. Tutaj mamy winnych , mamy dowody. Dlaczego od nich właśnie nie zaczynamy ? Putin ma teraz wszystkie “karty”. Dawać tu tematy o katastrofie , pracy komisji , przesłuchaniach , nieścisłościach , a nie “szlam historyczny” i oceny wskazujące hipotezę jako dowód.
    PS tak od dawna się zastanawiam , czy aby wolno przedstawić realny stan i dyskusję nad problemem , czy lepiej kopiować tu wypowiedzi z innych portali …
    pozdrawiam i obyście mieli racje (dla waszego “patriotyzmu” byłby to niezły “policzek” gdyby “pewniaki” były inne).

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • andrew001 :

    @adamsky.
    Szukanie prawdy nie neguje zadnej absolutnie zadnej mozliwosci do czasu odrzucenia takowej przez dowody ktore ja jawnie okazuja falszywa. Ja widze tych ktorzy zapisuja tutaj swe wypowiedzi jako ludzi szukajacych prawdy. Nie szukajacych teorii spiskowych, walki klasowej czy partii politycznych, po prostu ty nie mozesz pojac roznicy pomiedzy tworzeniem teorii spiskowej a dazeniem do prawdy. Obie potrzebuja wielkiej woli i upartosci w dazeniu do celu, zaparcia a czasem poswiecenia. JEDNAKZE dazenie do prawdy jest poszukiwaniem faktow, dowodow, tlumaczeniem logicznym sytuacji i wydarzen lecz tylko w granicach realnych rzeczywistosci. Nie odrzuca zadnej szansy, gdyz najmniejszy slad moze okazac sie kluczem do rozwiazania calej zagadki, wiecej, kluczy moze byc wiele, i moga byc wszystkie potrzebne by w koncu daly pozadany skutek w postaci jasnego i prawdziwego wytlumaczenia przebiegu wydarzen. W miare postepu sledztwa liczba mozliwych scenariuszy maleje, poszczegolne sytuacje i przebieg wydarzen zaczynaja sie logicznie zazebiac i wskazywac coraz jasniej na koncowe rozwiazanie. Pozwala to na modyfikacje i ulepszenia we wstepnych zalozeniach, czy tez eliminacje elementow jawnie falszywych.

    Tworzenie teorii spiskowej jest tu bardzo wyraznie odmienne. Teorie spiskowa tworzy sie z grubsza bez zadnego wzgledu na mozliwosc innego przebiegu wydarzen. Sztywna procedura, ktora bezwzglednie odrzuca nawet prawdziwe fakty, czy wydarzenia gdy te zaklocaja badz niszcza te teorie. Jest to droga “po trupach do OBRANEGO celu” – z gory zalozona konkluzja do ktorej trzeba dopasowac cala reszte przebiegu wydarzen.

    Brzmi to znanymi nutkami? Tak!!! Dotychczasowe dzialania rzadow polskiego i rosyjskiego wpadaja jak sliwka w kompot do tej kategorii.

    Co do strzalow, “Poplynales na fali” i co? gdzie cie wymylo? Przeczytaj sobie tutaj na tym portalu – Amatorski film ze Smoleńska – analiza oraz transkrypcja audio. Jezeli szukasz prawdy i nie odrzucasz zadnej mozliwosci bez wyraznego dowodu ze takowa jest falszywa, to dojrzysz ze teoria zamachu jest wiecej anizeli prawdopodobna, ze taka jest rzeczywistosc. Jak pisze w tym artykule mozesz nawet sam sprobowac to odtworzyc. Jezeli transkrypt jest prawdziwy dojdziesz do tego samego zapisu a przynajmniej w tych czesciach o ktorych sie tam pisze bez sugerowania tresci zapisu. Ja to zrobilem i jestem absolutnie przekonany o poprawnosci tego zapisu. Czesci sugerowane moga byc moze sie roznic ale to sa czesci bardzo trudne do prawidlowego odczytania, a wiec zostawmy to specjalistom. To co pozostaje do latwiejszego odczytania wystarczy! A trzeba tu nadmienic ze latwe do odczytania jest tylko kilka wypowiedzi, ale troche wysilku sie oplaci azeby samemu przekonac sie ze ta transkrypcja jest prawdziwa. W dalszym ciagu nie wyjasnia to nam wszystkiego i trzeba wlozyc duzo wysilku na wyjasnienie wydarzen. Byc moze wszystkie wydarzenia przed wylotem z Polski to bylo tylko tworzenie “szans” do wydarzenia sie realnej tragedii. Moze nie bylo to od poczatku wszystko z premedytacja, lecz przynajmniej zakonczylo sie taka to wola zabijania. Byc moze zostala po prostu wykorzystana nadarzajaca sie sposobnosc, przez ruskich, czy polakow, czy obie strony; jak widzisz mozna tutaj te mozliwosci mnozyc. Temu ma sluzyc poszukiwanie prawdy azeby ta prawde znalezc, nie ustanowic ale znalezc (a tu roznica jest mniej wiecej taka jak prowadzic za reke kogos czy byc prowadzonym). Gdy prawda zostanie wreszcie znaleziona to mamy gwarancje ze jest to faktyczne i prawdziwe tlumaczenie wydarzen. Gdy sie prawde ustali, no coz, moze tak jest a moze jest inaczej.

    Twoja wypowiedz: “Jednak , czy zostawilibyście takie dowody swego morderstwa ? Przecież jeśli to planowali to musieli mieć na miejscu odpowiednie służby w celu “usunięcia” nie tylko rannych , ale i dowodów. Czyli mamy jednak kilka niewyjaśnionych elementów – żaden absolutnie nie podważa kontrargumentów”. Prawie zawsze zostaja slady. Trzeba tylko ludzi z otwartym umyslem azeby te slady odnalezc. Podstawowa zasada w badaniu przestepstwa kryminalnego. A takowe sluzby tam byly, a czsu bylo az nadto. Jeden argument tylko tutaj: jezeli kokpit widoczny na zdjeciu satelitarnym w jest jednym kawalku to bez ogromnego pozaru jak wytlumaczysz zniszczenie cial pilotow poza granice rozpoznawalnosci?!! Takowego pozaru nie bylo. Co do pozostawiania sladow przez rosjan, ja nie wiem gdzie sie urodziles ale jedno jest pewne, nie zyjesz w rosji gdyz nie znasz ich mentalnosci. Ten system zrobi wszystko co mozliwe azeby zaspokoic potrzeby ich chorych umyslow. A ze czasem sa swiadkowie, tych sie usuwa, dowody niszczy a w najgorszym razie gdy juz nic nie mozna zrobic gdyz dowod jest znany szerokiej rzeszy ludzi; wtedy sie osmiesza. Skad my to znamy???? Twoje wywody rzeczywiscie nie podwazaja zadnych kontrargumentow w tej sprawie i tylko pokazuja jak latwo je zbic, a tym samym TEN WLASNIE KIERUNEK proby zniszczenia wersji zamachu i morderstwa. Tani chwyt i glupi zarazem.

    Nastepnie: ” No może i sowieci “idą po trupach” , ale czy są aż tak głupi ?” Oni maja to gdzies!!! To co swiat mysli, wie czy przypuszcza. Oni sr**a na to!!!

    Nastepnie: “Druga sprawa – po kiego te wywody i drzewka genealogiczne ? Skąd wiadomo , że nasi jacyś tam przodkowie nie są Rosjanami , czy nie mają w rodzinach agentów ?” Co innego miec w rodzinie a co innego MIEC W RODZINIE I ROBIC TO SAMO!!!! Za rodzine nikt nic nie moze, jedno za co jest czlowiek odpowiedzialny to za swoje poczynania, nie za poczynania wujka, dziadka czy brata. Lecz te same dzialania u potomnych wskazuja na oczywiste metody wychowania i system wartosci wpojonych dziecku w okresie jego wychowywania. To juz staje sie tradycja rodowa, mozna powiedziec. Z tego mozna zalozyc z duzym prawdopodobienstwem co dany osobnik moze dokonac w przyszlosci.

    Ostatnie: “PS tak od dawna się zastanawiam , czy aby wolno przedstawić realny stan i dyskusję nad problemem , czy lepiej kopiować tu wypowiedzi z innych portali …” Realny stan, a co jest wedlug ciebie realne? To co mowi tusk? Odrzuciles bardzo duzo kawalkow lamiglowki wstepnie zakladajac ze “widzi mi sie ze te sa bezwartosciowe” Jednakze sa to kawalki prawdziwe i pochodzace z tych wydarzen. Wiec co ty mozesz otrzymac jako rezultat swych poszukiwan?! Patrzysz przez krzywe zwierciadlo. Ale albo twoja gadka o szukaniu prawdy jest prawdziwym klamstwem, albo sam sie oszukujesz. Szkoda slow na dalsza rozmowe.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • adamsky :

    “JEDNAKZE dazenie do prawdy jest poszukiwaniem faktow, dowodow, tlumaczeniem logicznym sytuacji i wydarzen lecz tylko w granicach realnych rzeczywistosci”
    no tego właśnie brakuje w nagraniach np video na YT
    “Szukanie prawdy nie neguje zadnej absolutnie zadnej mozliwosci do czasu odrzucenia takowej przez dowody”
    dowodów nie mamy , wiec dlaczego teoria o pewnym zamachu jest tutaj negowana ? Fakt przyjęcia innej hipotezy to od razu “atak” – o tym pisałem.
    @andrew001 – Twoje wytłumaczenie postępowania w sprawie “udowodnienia” dowodów jest jak najbardziej prawdziwe. Zauważam jednak , ze bardzo “podręcznikowe”. Znasz tę sprawę , wiesz , że mamy tu więcej teorii które jednak śledztwo stawiają w “śmiesznej” pozycji , niż tych które możemy się “czepiać”. Czyli – po kiego jakieś dowody z YT – nawet nasza komisja ma to w d**ie. Reszty nie wymieniam bo akurat nie były przytaczane. ja bym raczej zajął się nagraniami z “pomarańczowych” skrzynek , analizami przez naszych niezależnych ekspertów. Przesłuchania osób odpowiedzialnych za lot i prowadzenie śledztwa. Co robi p. Kopacz , p. Miller i reszta dzieci bawiących się zapałkami ? Znajdźmy tu winnych – pojedziemy dalej. Tu mamy drogę do hipotez które mogą być dowodami – bo już nieoficjalnie są. “Grzebiąc” w tym “mrowisku” coś nam na pewno wpadnie – pociągniemy dalej. Trzeba “łapać ryby z pomostu” a nie “wskakiwać po nie do wody” jak to sugerujesz. Bo Cię ryby utopią.
    dalej
    “Podstawowa zasada w badaniu przestępstwa kryminalnego”
    zgadzam sie – ale jeśli prowadzisz śledztwo na własnym podwórku , ba we własnym domu ? Ile możesz wtedy “nawywijać” ? W sumie wszystko. To jest już pewnie (oby nie) “załatwione” przez MAK. Tu znowu wracamy do “oddania” śledztwa.
    Jeźdźmy dalej – “dowody”.
    Owszem na filmie mamy brak pożaru , strzały , tajemnicze postacie … mamy to na filmie amatora. To nam więcej nie pokazuje niż pokazuje. Inna sprawa – i tym należało by się zająć , to dlaczego nie mamy nagrań ekip ratowniczych , milicji , służb BOR. Kogokolwiek kto był te n kilometr od katastrofy. Nie wierzę , że obszar został tak szybki zamknięty przed przybyciem gapiów z komórkami. Może jednak tak ? Może najpierw była ochrona i dlatego te strzały dla odstraszenia? Może dla zlikwidowania rannych ? Nie wiemy – dlatego nie mówmy , że to nie teoria spiskowa. Przecież nikt nie przyjmował , że Ruscy zastrzelą naszego prezydenta. Przynajmniej nikt zdrowy.
    “Oni maja to gdzies!!!”
    oj Panie – wizerunek – pokazanie władzy, pokazanie podległości innych państw to znakomita droga do bycia kimś w hierarchii światowej. W tym przypadku to wielce doskonała zagrywka.
    “To juz staje sie tradycja rodowa, mozna powiedziec”
    no można jesli nie przeczyta się Twojego wcześniejszego zdania z tej wypowiedzi. Generalnie zrozumiałem tak , że nasi potomkowie i ich przekonania i czyny nie wpływają na nas , chyba , że jest to np. Komorowski to wpływają. Ja tak nie muszę jednak “naginać” uwarunkowań genetycznych – oceniam człowieka teraz i po prostu wiem że “Komor” kłamie i ogólnie jest “cienkim” prezydentem. Ulega Rosji i nie potrafi “grać” całym narodem. Dzięki wam wyborcy.
    @andrew001 – Twoje podsumowanie jest niczym przemówienia Twojego wroga Komorowskiego. Kłamiesz , że “odrzuciłem” pewne “kawałki łamigłówki”. Po pierwsze nie kawałki łamigłówki tylko uznałem pewne hipotezy za kiepskie z uwagi na brak możliwości ich sprawdzenia , lub ich źródło.
    “Patrzysz przez krzywe zwierciadlo.”
    Tutaj znowu jak fanatyk religijny – “tylko ja widzę prawdę”.
    “Ale albo twoja gadka o szukaniu prawdy jest prawdziwym klamstwem”
    no to oczywiście Twoja ocena , po prostu inne podejście do badania wydarzeń. Niektórzy własnymi obserwacjami , a niektórzy przez YT , jak to pisaliście “agentów PO” czy dodam też PiS , redaktorów gazet , stronniczych stacji TV , radia itp. Ty masz te wszystkie “media” ja mam swoje oceny. Czy możesz to podważać oceniając moje wypowiedzi ?
    pozdrawiam

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • andrew001 :

    @adamsky,
    Z tymi zapisami czarnych (a tak naprawde pomaranczowych) skrzynek moze sledztwo miec bardzo duzo problemow a znikome korzysci jesli zostaly sfalszowane. Ale badac nalezy, byc moze cos dadza pozytecznego dla sprawy.

    Komentujesz:”“Oni maja to gdzies!!!”
    oj Panie – wizerunek – pokazanie władzy, pokazanie podległości innych państw to znakomita droga do bycia kimś w hierarchii światowej. W tym przypadku to wielce doskonała zagrywka”. Tak, to prawda, ale to jest ta druga strona medalu. Moja odpowiedz dotyczyla tego co oni mysla o tym ze swiat ich podejrzewa o zamach. I to maja gdzies! Uwazaja sie za rase panow (ci przy korycie), powody sa bardzo zlozone ku temu, niemniej, Jak widzisz sa sytuacje gdzie mimo wszystko mozemy sie zgodzic.

    O pochdzeniu bronka i wplywie rodziny to rozumiesz mnie zle. Rzecz dotyczy prostej sprawy: rodzice wychowujac dziecko ucza je szacunku lub jego braku do ludzi, Ojczyzny, sposobow zachowania itd. Ksztaltuja jego charakter. Ta osoba z kolei czyni podobnie ze swoimi dziecmi itd. Stad biora sie tzw przeklety krag ubostwa ciagnacy sie w spoleczenstwach, ale to juz odbiega tak dalece od tematu … Zwyczaje wyniesione z domu owocuja pozniej w zyciu. Stad jezeli rodzice wpajaja (wezmy taka ekstremalna sytuacje) dziecku nienawisc do otaczajacych ich ludzi i spoleczenstwa, to coz taki czlowiek moze dokonac pozniej gdy jakims cudem obejmie wazne stanowisko? Nie mowie ze takie bylo zycie bronka ale cos z tego moglo byc gdyz widac to po jego zachowaniu i sposobie traktowania Polski i Polakow.

    Nie mowie ze mam wszystkie media, ja po prostu gromadze informacje z kazdego zrodla i probuje ja ocenic i sklasyfikowac. Probuje znalezc prawdziwe fakty a moze i dowody i co za nimi stoi.

    Podsumowujac, poza kilkoma drobnymi sprawami, widze ze robisz postep i zaczynasz dyskutowac rzeczowo, spokojniej, i tak trzeba gdyz dyskusja musi byc prowadzona w spokoju. Rozwazac argumenty za i przeciw. Smolenska katastrofa byc moze nie zostanie rozwiazana szybko, naciskac trzeba ciagle i z cala moca. Altogether, you appear to be a worthy opponent in this discussion. Pozdrawiam Andrew

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • greg65 :

    Nie ma zadnej uczciwosci wladzy -tej wladzy w POLSCE.
    Nie mozna nazwac tej polskiej wladzy “polska” wladza. Jest jedno bardzo wazne pytanie–ktora uczciwa wladza na SWIECIE oddalaby tak wazne sledztwo w rece Rosjan??
    Moim zdaniem tylko zaprzedana wladza i skorumpowana ktora maczala palce w zamachu w celu przejecia waznych kluczowych stanowisk i zadoscuczynienia zemsty po przegranych wyborach roku 2005.
    Polska to kraj w ktorym jest ogromna ilosc agentow rosyjskich w szeregach SLD i PO.
    Fizyczne suniecie waznych osob w panstwie bylo celem jednym z wielu ktore sa zaplanowane na dekady.
    Tusk i Komorowski sa pionkami ktore ustawia sie jak na szahownicy,oni teraz musza bardzo sie bac zeby nie podpasc “silom wyzszym” ktore decyduja o losach Europy i nawet Swiata.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • andrew001 :

    @greg65,
    Krotko, popieram w calej rozciaglosci.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • adamsky :

    @andrew001
    ” widze ze robisz postep i zaczynasz dyskutowac rzeczowo, spokojniej”
    cały czas “jadę” o to samo – fakt może nieraz po bandzie , ale jak wiesz nie lubie tak dalekich “domniemań” prawdy. Teoria “wychowania” to jak wiesz najmniej prawdopodobna z teorii. Tu jest wiele zależności , czy rodzic jest dla dziecka “wzorem”. Tak naprawdę to wszystko zależy od nas , dużo od otoczenia. Nie okłamujmy się. tak samo mordercą i zdrajcą może być dzieciak z dobrej rodziny , jak i ze “złej”. Argument i jego przytoczenie jako “jakiś dowód” dla mnie śmieszne , a co dopiero dla przeciwników prawdy. Tutaj @andrew001 – kiepsko – podkopałeś nas panie. To nic.
    “Rozwazac argumenty za i przeciw.”
    zawsze to rozważam , ale jak widzisz “rozważanie” przeciw mniej realnym to mój “wyrok” , że jestem z PO – hahahhahha – gorzej “nie jestem patriotą”.
    “Tusk i Komorowski sa pionkami ktore ustawia sie jak na szahownicy,oni teraz musza bardzo sie bac zeby nie podpasc “silom wyzszym”
    racja , ale oni już więcej podpaść nie mogą niż Polakom. Wystarczy pewnie jeden ich zły ruch w stosunku to Rosji i mamy znów wybory. Ech , ale pewnie Rosja by nie zrobiła takiego błędu – bo jak znowu takie “psy” wyszkolić ?

    Thumb up 0 Thumb down 0

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters