MAK udostępnił raporty z remontu Tu-154M

Publikacja w serwisie: 06 September 2010
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce
tagi: , , , , , , , , , , , ,

Zobacz także:

» "List z Polski" » Film z remontu prezydenckiego Tu-154M w Samarze » Polska delegacja ocenia jakość remontu Tu-154 » Tu-154M Landing Procedure » Rejestrator Tu-154M z polskiej firmy » Nowe fragmenty nagrań z Tu-154M » Przyczyny katastrofy Tu-154M nie w najbliższym czasie » Co Tu-154M może zrobić bez końcówki skrzydła? » Zespół Macierewicza: Przed katastrofą w Tu-154M był wyciek » Zapis polskiej czarnej skrzynki samolotu Tu-154M » Pierwsze kadry po katastrofie samolotu prezydenckiego Tu-154M… » Przeraża mnie to, co zrobiono w Samarze z Tu-154M [DEZINFORMACJA] » Wnioski z eksperckiej analizy ostatniej fazy lotu prezydenckiego Tu-154M » Zastępca szefa sztabu rosyjskich WWS opisał ostatnie chwile prezydenckiego Tu-154M. » Komisja: Tu-154M zahaczył o drzewo 1050 metrów przed pasem startowym » Prokuratura wyklucza, by Tu-154M w chwili katastrofy w Smoleńsku pilotował gen. Andrzej Błasik » Szef kontrolerów wieży lotów na lotnisku Siewiernyj trzy dni po katastrofie polskiego Tu-154M przeszedł na emeryturę. » Za mało czasu na odpowiedź » Prezydencki Tu-154M nr 101 » Tu 154M został rozerwany » LISTA PASAŻERÓW TU-154M » Załoga samolotu Tu-154M » Zginęli w katastrofie Tu-154M » Ekshumacje ofiar Tu-154M » ATM QAR z Tu-154M – czyli kolejna ściema » samoloty.pl – O katastrofie Tu-154M inaczej » Co jeszcze szwankowało w rządowym Tu-154M? » Prokuratura: Tu-154M był prawidłowo wyważony » Trzy hipotezy katastrofy Tu-154M » Katastrofa Tu-154M – raport wstępny » Porównanie 2 filmów z katastrofy TU-154M » Tu-154M – moment uderzenia w brzozę » Wyremontowany Tu-154M przekazany Polsce » Odbył się eksperyment na samolocie Tu-154M 102 » Macierewicz: Tu-154M nie uderzył w drzewo » Lustracja pilotów TU-154M. IPN ujawnia szczegóły » Dezinformacje na temat odzyskania wraku Tu-154M » Kpt. Aleksandr Muramszczikow – katastrofa TU-154M dezinformacje! » ABW bada film z miejsca katastrofy Tu-154M » Wrak TU-154M w Smoleńsku [amatorski film] » Fragment Tu-154M w sukience Matki Bożej » Tu-154M gotowy do przekazania komisji Millera » Tu-154M to przerobiony bombowiec, nie mógł się rozsypać » Macierewicz: kontrolerzy winni katastrofy Tu-154M » Rosja zawiesza użytkowanie Tu-154M; “zbyt awaryjne” » Powody lawinowego wzrostu incydentów lotniczych na Tu-154M » Nikt nie zgłosił się do przetargu na Jaki-40 i części do Tu-154M » Misja Specjalna 21.09.2010 – Katastrofa Polskiego Tu-154m [1/2] » Prokuratura zajmie się sprawą niszczenia wraku Tu-154M » Odczytano kolejne fragmenty czarnych skrzynek Tu-154M » Lustracja załogi Tu-154M. Politycy zgodni: to skandal » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

Dokumenty dotyczące remontu kapitalnego, jaki prezydencki Tu-154M przeszedł w zakładach lotniczych w Samarze, zaprezentował w Moskwie Międzypaństwowy Komitet Lotniczy. We wtorek strona polska otrzyma też dokumenty potwierdzające kwalifikacje kontrolerów lotów ze Smoleńska. MAK pracuje również nad raportem końcowym.

Dokumentacja – osiem tomów akt włożonych w siedem opasłych segregatorów – ma zostać przekazana stronie polskiej. Do Warszawy zostanie dostarczona pocztą dyplomatyczną. Prawdopodobnie nastąpi to w środę.

Zaprezentowane dokumenty są w Polsce znane. Są to kopie materiałów odebranych przez stronę polską po remoncie samolotu; uległy one zniszczeniu w katastrofie Tu-154M 10 kwietnia.

To już trzecia partia materiałów przekazywana przez Rosjan w ciągu ostatniego miesiąca. Niespełna 3 tygodnie temu 11 tomów akt odebrał w Moskwie Naczelny Prokurator Wojskowy gen. Krzysztof Parulski. Kilka dni potem MAK przekazał do Polski 9 kartonów z dokumentacją polskiego tupolewa.

Kolejne dokumenty i raport – w drodze

Wiceprzewodniczący MAK Oleg Jermołow też w poniedziałek, że w najbliższym czasie strona polska otrzyma również dokumenty potwierdzające kwalifikacje zawodowe i wyszkolenie kontrolerów lotów ze Smoleńska.

Akredytowany przy MAK Edmund Klich nie wyklucza, że polskie starania o przyśpieszenie przekazywania dokumentów odnoszą skutek i teraz systematycznie te dokumenty będą do Polski spływać. – Dopóki trwa badanie, to komisja się nie może pozbawić tych dokumentów. To i ponaglenie pana premiera, myślę rozmowa z premierem Putinem i moje pisma, doprowadziły do tego, że systematycznie te dokumenty będą spływać do nas – mówi Klich.

Jermołow powiedział też, że eksperci MAK praktycznie zakończyli już prace analityczne związane z badaniem okoliczności katastrofy TU-154M i przystąpili do redagowania raportu końcowego. Według Jermołowa, zwykle sporządzanie takiego raportu zajmuje od półtora do dwóch miesięcy.

http://www.tvp.info/informacje/swiat/mak-udostepnil-raporty-z-remontu-tu154m/2622856

6 września 2010

Oceń artykuł:

tagi: , , , , , , , , , , , ,

Komentarze: »

Jeśli uważasz że któryś komentarz nie powinien się tutaj znaleźć zgłoś to na adres:

admin@smolensk-2010.pl
  • siagout :

    Młócenie plew lub, jak kto woli, oranie piasku.
    Tomy makulatury – dokumenty remontu samolotu są istotne, ale nie do wyjaśnienia okoliczności katastrofy.
    Istotnymi są:
    - szczątki samolotu,
    - oryginalny zapis czarnych skrzynek Tu-154,
    - oryginalny zapis czarnych skrzynek Jak-40, (lądujący przed Tu-154)
    - ustalenie prawdziwych zeznań załogi Jak-40,
    - ustalenie czym zajmowali się “fachowcy” z Samary gmerający przy Tu-154
    po jego powrocie z Haiti, a przed feralnym wylotem do Smoleńska?

    Dla ustalenia przyczyn katastrofy nie potrzeba niczego więcej, choć
    izolacja Donalda Tuska oraz kilku osób z jego paczki gwarantowałoby rzetelne podejście służb do problemu katastrofy.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Lora :

    Ja tylko chciałam zapytać, może ktoś wie cos na ten temat. Czy to jest standardem, że oryginały dokumentacji z napraw (tutaj 7 opasłych segregatorów!) lata na pokładzie samolotu, którego dotyczą (i że wogóle lata, a nie spoczywa w bezpiecznym miejscu na lądzie)? Jesli tak, nie mogę pojąc zasadnosci takiej procedury, jesli nie, nie mogę pojąc, dlaczego znów, po raz kolejny, przy okazji tego lotu złamano procedury. I nie uwierzę już, że to kolejny przypadek. Bo w tym momencie juz w pas kłania się brzytwa Okhama.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • siagout :

    Do Lora

    ” Nie szkoda róż, gdy płonie las… ”

    Nie zadręczaj się naruszeniem n-tej procedury, kiedy odbierają Ci prezydenta, a Ojczyzna traci tożsamość.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Lora :

    Do Siagout:
    Nie chodzi mi przecież o ubolewanie nad stratą oryginałów dokumentow…. Może nie zrozumiałes. Przed tą katastrofą pominięto wiele procedur bezpieczeństwa. Gdyby zastosowano się do nich, do katastrofy z wielkim prawdopodobieńtwem by nie doszło.

    W konkteskcie tylu niejasnosci wokół tej tragedii, zarówno przed jak i po niej, wazny jest kazdy trop. Niektore z nich okażą się mało istotne, jeszcze inne to slepa uliczka, część z nich to właściwy ślad. Nie wiemy jednak obecnie, ktore do jakiej grupy nalezą.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • siagout :

    Do Lora.
    Jeszcze trochę, to poleciłbym, choć szanuję i Twoją osobę,
    i wypowiedzi, komentowanie w dziale kulinarnym, ale rozumiejąc Twoje intencje, jedynie podpowiem. Zwróć uwagę na swoje zdania.
    “Przed tą katastrofą pominięto wiele procedur bezpieczeństwa. Gdyby zastosowano się do nich, do katastrofy z wielkim prawdopodobieństwem by nie doszło.”
    Gdyby nie pominięcie owych i licznych procedur, to nie doszłoby do zamachu – katastrofę wyklucz – a zatem, pomijanie procedur bezpieczeństwa było celem samym w sobie i w tej sytuacji jedna więcej, czy jedna mniej, nie posiada większego znaczenia – efekt osiągnięto!
    Procedury były i są łamane z premedytacją i za naruszeniem każdej z nich stoi (stoją) konkretne osoby mające imię, adres, a większość nawet kolor włosów – osoby te są znane. Spójrz ilu z tych ludzi poniosło odpowiedzialność dotychczas, a ile do odpowiedzialności zostanie pociągniętych za rządów Tuska? Żadna nie została i nie zostanie ukarana, jako że dymisja, niezorientowanego w temacie zamachu, dowódcy 36 Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego nie można uznać za karę, a wyciszenie głosu broniącego dobrego imienia pilotów Tu-154. Na pewno chłopak po niewczasie zorientował się, że doszło do inwigilacji w podległej mu jednostce, a po co miał bronić siebie i zmarłych pilotów? Nie była to kara, a kolejny zabieg mający na celu tuszowanie sprawy.
    Pozdrawiam serdecznie i życzę wytrwałości w dążeniu do prawdy – choć ona jest jedną, to na pewno ją spotkasz, gdyż na to zasługujesz.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • anna :

    Oto nowy tekst z Bibuły na temat kulisów przetargu na remonty polskich Tupolewów.

    Spółki specjalnego zaufania

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Inka :

    Dziękujemy MAK-owi, dziękujemy, jesteście dla nas tacy hojni…

    Kłamstwo, na kłamstwie, a nasi z godnością, w podzięce kłaniają się w pas!

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Magdalenka :

    Co nam z dokumentów które na dzień dzisiejszy nie stanowią juz żadnej wartosci,nawet nie mamy pewności czy istniały,czy zostały stworzone na potrzebę śledztwa..co nam z zapewnień,co z wyjazdu archeologów teraz 5 miesięcy po katastrofie???
    Wszystko za późno kochani…..

    Thumb up 0 Thumb down 0

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters