Rosyjska symulacja przeczy słowom Kaczyńskiego: katastrofa Tu-154M była możliwa

Publikacja w serwisie: 10 September 2010
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce

Zobacz także:

» "List z Polski" » Nie ma dotychczas jednoznacznego dowodu, by katastrofa smoleńska była efektem zamachu » “Możliwa prowokacja” ws. krzyża » Katastrofa Tu-154M – raport wstępny » Kpt. Aleksandr Muramszczikow – katastrofa TU-154M dezinformacje! » Zespół Macierewicza: Przed katastrofą w Tu-154M był wyciek » Misja Specjalna 21.09.2010 – Katastrofa Polskiego Tu-154m [1/2] » Najnowsza symulacja katastrofy prezydenckiego tupolewa. Maszyna ścinała skrzydłami drzewka na wysokości zaledwie 2,5 metra (wideo) » MAK: Załoga Tu-154 była źle przygotowana » Macierewicz: To była zbrodnia » Dla nas to była oficjalna wizyta » Na miejscu była potworna cisza… » Brzózka była cieniutka i już ją ścięli » Rosyjska ruletka » Raport Millera to była świadoma manipulacja » Tusk, tupolew i rosyjska gra » Kard. Stanisław Dziwisz: Inicjatywa nie była nasza » Gen. Czaban kontruje: załoga była dobrze przygotowana » Miller: Nie mam pewności, czy była kłótnia Protasiuka z Błasikiem » “Cała sprawa (z krzyżem – red.) to była przemyślana prowokacja.” » To była kula z ludzkich ciał. 320 fragmentów 96 ofiar » Rząd żyruje rosyjską ściemę? » Rosyjska prasa: Tusk nie wytrzymał » Świadek katastrofy: w kabinie była jeszcze jedna osoba » “La Stampa”: Polska przyznaje, że to była wina polskich pilotów » Klich: była koncepcja, żeby pokazać winę pilotów » Gene Poteat, CIA: Tusk to rosyjska marionetka » Rosyjska prokuratura wzywa. Polacy się boją » Rosyjska telewizja wyemitowała “Syndrom katyński” » Prokuratura przesłucha Kaczyńskiego » Sylwetka prezydenta Lecha Kaczyńskiego » Sikorski sabotował wizytę Lecha Kaczyńskiego » Lecha Kaczyńskiego identyfikowano w obskurnej budzie » Ostatnie przemówienie Prezydenta Kaczyńskiego w Katyniu » Rosyjska Komisja Państwowa do wyjaśnienia przyczyn katastrofy zakończyła pracę » Rosyjska wersja katastrofy smoleńskiej jest sprzeczna z prawami fizyki ! » “Warto być Polakiem. Idea i myśl Lecha Kaczyńskiego” » Życiorys Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej Lecha Kaczyńskiego » Fałszywe dane w protokole identyfikacji Lecha Kaczyńskiego? » Prokuratura bada okoliczności pochówku Lecha Kaczyńskiego » Tytuł Narodowego Bohatera Gruzji dla Lecha Kaczyńskiego » Wałęsa cofnął pozew wobec Lecha Kaczyńskiego » Marsz Pamięci 10 września 2010, Przemówienie Jarosława Kaczyńskiego » Przemówienie Jarosława Kaczyńskiego podczas Zgromadzenia Obywatelskiego w sprawie katastrofy w Smoleńsku » Gieorgij Gordin, komentarz z Rosji, W zabójstwie Kaczyńskiego widać styl Putina » Kluczowym elementem była decyzja kontroli lotów lotniska Siewiernyj o sprowadzaniu samolotu na “rozkaz z centrali” [BIAŁA KSIĘGA] » Prokuratura wojskowa zleci audyt dokumentacji medycznej ofiar katastrofy smoleńskiej przekazanej przez stronę rosyjską » Rosyjska prasa: “Katyńska kość niezgody w relacjach Warszawy i Moskwy zostanie pochowana razem z prezydentem Kaczyńskim” » Skandal! Telewizja w Niemczech wulgarnie kpi ze śmierci Lecha Kaczyńskiego w dniu pogrzebu prezydenta (wideo) » Jutro Jarosław Kaczyński zostanie przesłuchany przez prokuraturę w sprawie telefonu śp. Lecha Kaczyńskiego » List Komitetu Społecznego na rzecz budowy pomnika Lecha Kaczyńskiego i 95 ofiar katastrofy pod Smoleńskim » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

Każdy samolot ma swoją bezwładność, dlatego czasem trzeba kilku lub kilkunastu sekund, by maszyna zareagowała na działanie pilota – twierdzą eksperci lotniczy, odnosząc się do symulacji lądowania Tu-154M, której zapis został dostarczony polskim śledczym przez rosyjski Międzypaństwowy Komitet Lotniczy. – Twierdzenie, że można nie wyjść z wysokości 20 m, może być prawdziwe – ocenił ekspert ds. lotnictwa Piotr Abraszek.

Międzynarodowy Komitet Lotniczy (MAK) przekazał polskiej stroniedokumenty m.in. z eksperymentu, który przeprowadzono na symulatorach lotu. W jego ramach zmodelowano podejście polskiego Tu-154M do lądowania na lotnisku w Smoleńsku. W eksperymencie uczestniczyli rosyjscy i polscy eksperci oraz piloci, którzy wykonali cztery próby posadzenia maszyny. Jedna z nich – gdy założono, że odejście nastąpi z wysokości 20 metrów – zakończyła się katastrofą.

– W samolocie siły bezwładności są na tyle duże, że trzeba odczekać kilka czy kilkanaście sekund, zanim nastąpi odpowiedź samolotu, np. po dodaniu gazu czy wychyleniu samolotu. Twierdzenie, że można nie wyjść z wysokości 20 m, może być prawdziwe – ocenił Abraszek.

Inny z ekspertów, Tomasz Hypki, prezes Agencji Lotniczej Altair, zwraca uwagę, że „w Polsce zrezygnowano z ćwiczeń na symulatorach, a teraz w Moskwie odwzorowuje się na nich lot Tu-154”. – A więc symulator pozwala na realistyczne odwzorowanie lotu. Rezygnacja z ćwiczeń na symulatorach przyczyniła się do tej katastrofy – ocenił.

Zdaniem Grzegorza Sobczaka ze „Skrzydlatej Polski”, eksperyment zrobiony w Rosji może być odpowiednikiem wizji lokalnej prowadzonej w śledztwie przez prokuraturę. Jak mówił, nie będzie to miało przełomowego charakteru w dochodzeniu. –Myślę, że chodziło o to, by wiedzieć, kiedy sytuacja była na tyle groźna, że nie będzie szans na wyprowadzenie samolotu. Chodziło o znalezienie punktu krytycznego, którego przekroczenie powodowało, że sytuacja już zmierzała ku katastrofie – wyjaśnił.

Eksperci odnieśli się także do wypowiedzi prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego, który dla blogpress.pl powiedział, że „trzeba odpowiedzieć na pytanie, dlaczego bombowiec, bo Tu-154M to przecież przerobiony bombowiec, który spada bez rozbijania z 80 metrów (…), w tym wypadku się kompletnie rozsypał”. Według szefa PiS „ze względu na szczególnie silną konstrukcję, ten samolot powinien pościnać drzewa i sobie poradzić”. Oświadczył również, że „przy normalnym lądowaniu w tym lesie, na tym błocie, według specjalistów, przynajmniej połowa ludzi by przeżyła”.

Eksperci zaprzeczają słowom prezesa PiS

Zarówno zdaniem Hypkiego, jak i Abraszka twierdzenie, że Tu-154M to bombowiec, są nieprawdziwe. – To był samolot pasażerski, od początku, jeszcze w latach 60. projektowany w celu przewozów pasażerskich – powiedział Abraszek. Jak tłumaczył, rządowy „Tu-154M to akurat ostatnia wersja linii Tu-154, w której poprawiono ekonomikę: przeprojektowano skrzydło, zmieniono napęd”. – To miało sprawić, by był to samolot ekonomiczniejszy od jego poprzednich wersji, np. Tu-154b2 – mówił Abraszek.

Z kolei Sobczak ocenił, że „pewne doświadczenia przy projektowaniu samolotów bombowych na pewno były wzięte pod uwagę przez biuro Tupolewa przy opracowywaniu Tu-154, ale nie wydaje się, by to była konstrukcja bombowca zaadaptowana do samolotu pasażerskiego”.

– Ten samolot, jak każdy samolot, miał bardzo delikatną strukturę, złożoną z blach duralowych – bardzo cienkich, o milimetrowych grubościach. Jak ktoś widział samolot z bliska, na pewno zobaczył, że na wielu jego elementach są napisy, żeby nie chodzić, nawet nie dotykać, bo to są bardzo delikatne elementy – tłumaczył Hypki.

W ocenie ekspertów przy konstruowaniu samolotu nigdzie na świecie nie uwzględnia się przypadków zderzenia z jakimś przedmiotem, czy uderzenia w drzewo.

Hypki podkreślił, że przy katastrofie w locie odwróconym (jak było w przypadku prezydenckiego samolotu w Smoleńsku) szansa pasażerów na przeżycie spada prawie do zera i nie ma w takim przypadku znaczenia, że samolot uderzył w nawierzchnię z błotem.

http://www.tvp.info/informacje/polska/eksperci-katastrofa-tu154m-byla-mozliwa/2625152

6 wrzesnia 2010

Samolot rządowy JAK-40. PAP/Leszek Szymañski

Samolot rządowy JAK-40. PAP/Leszek Szymañski

Oceń artykuł:
(3.67)
głosów: 3

Komentarze: »

Jeśli uważasz że któryś komentarz nie powinien się tutaj znaleźć zgłoś to na adres:

admin@smolensk-2010.pl
  • andrew001 :

    “Każdy samolot ma swoją bezwładność, dlatego czasem trzeba kilku lub kilkunastu sekund, by maszyna zareagowała na działanie pilota”
    To prawda, prosta fizyka.
    “Jedna z nich – gdy założono, że odejście nastąpi z wysokości 20 metrów – zakończyła się katastrofą”.
    Jedna z prob odejscia z 20 m wysokosci, wykonano kilka, czesc sie powiodla. Jednakze drugi pilot Grzywna stwierdza odchodzimy na 80 m. A wiec sa tu poszlaki ze odejscie musialo sie udac jesli kilka odejsc z 20 m zakonczylo sie sukcesem. Samolot jednakze sie rozbil, wczesniej zaczal tracic plyn, najprawdopodobniej hydrauliczny; okolicznosci wskazuja ze jeden z silnikow odpadl w powietrzu, jak to sie ma do tej symulacji?!

    Symulator lotu jest tylko tak dobry jak ten co go zaprogramowal oraz jak doskonale oprogramowanie zostalo uzyte. Po katastrofie mowiono ze Polscy piloci zaprzestali trenowac w Rosji gdyz sprzet byl przestarzaly, dla starszego typu tutki etc. A teraz rosjanie potrafia perfekcyjnie odtworzyc sytuacje z katastrofy Smolenskiej na tym sprzecie dla TU154M?! Komu oni chca to wmowic?

    Mozna, co jest bardzo mozliwe osiagnac rezultaty zblizone, JEDNAKZE!, zblizone nie znaczy identyczne. Margines bledu i niepewnosci pozostanie tak ze nie mozna wyrokowac o niepowodzeniu odejscia. W szczegolnosci jezeli z kilku prob tylko jedno bylo nieudane i to z kilku prob z 20 m! Nawet symulator kompromituje ta ekipe, gdyby rzeczywiscie mogli to stwierdzic z cala pewnoscia to tak by to roztrabili. Dlatego ze proba uzycia symulatora do zatarcia sladow sie nie powiodla, czepiaja sie jak tonacy brzytwy jednej proby, a i tak nader watpliwej.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Lora :

    A więc ci wszyscy ludzie, ktorzy tu się wypowieadają uważają, że kpt. Arkadiusz Protasiuk był tak niedoświadczony, że nie wiedział, ze poderwanie TU-154 z 20 m moze być zbyt ryzykowne, by nie powiedzieć karkołomne…
    Co ci ludzie sobie wyobrażają? Jak śmią mówić takie rzeczy?!

    Kpt. Protasiuk albo wiedział, ze maszyne mozna spokojnie poderwać z wys. 20m, ale z przyczyn awarii maszyny nie zdołał tego zrobic, albo, co jest bardziej prawdopodobne, poderwanie się z tej wysokosci było desperacka próbą wyrwania się smierci, gdy zorientował się, że został przez wieże wprowadzony w błąd i nie znajduje się na drodze pasa startowego.
    Tę drugą opcję mozna wyczytac w stenogramach, jak na ironie, z tych miejsc, ktore są nieczytelne i z tej dziwnej ciszy w ostatnich sekundach i ogromnym zaskoczeniu i przerażeniu tuż przed katastrofą.

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • Magdalenka :

    Nie wierzę w winę pilota…..nie wierzę w niedoszkolenie,nieznajomość języka,zasad,reguł….sądze ze kiedy już się zorientowali że nie są na kursie za wszelką cenę próbowali uratować ten samolot…nie udało się…..niestety:(

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Joseph Kozubek :

    I pilot Protasiuk to geniusz w powietrzu.

    Schodzimy na ziemię i odpowiemy na odpowiedzi, które otrzymaliśmy z fizyki.

    Przy schodzeniu tupolewa tu154m skraca sie jego droga bo spada nieco szybciej bo jego waga przeczy prawom fizyki, a start samolotu wymuszony jest szybkością startu i ciągu, to sprawdzmy jak prawie 100 tonowa maszyna ze słabym ciagiem silników może zrobić przy zlocie i upadku to jest tak proste jak życie hajduka.

    zobacz ile potrzebuje tu-154m metrów przy starcie
    zobacz ile metrów potrzebuje przy zejściu (lądowaniu)

    odpowiedz będzie taka:

    szerokość danego samolotu to maks 37 metrów, a wysokość na której obecnie znajdował sie tu154m to 50m, zaledwie 13 metrów od ziemii, brak ciągu przy spadaniu, musi spaść nic się nie da zrobić.

    W komunizmie, najlepiej wystawia się diagnozę np: ‘zepsuty’, nie potrafil, chory przychinie, jak wiecie tych diagnoz nie trzeba tlumaczyć wiemy że głuepek, wiemy że niepotrafil, wiemy że nie był przygotowany itp.

    Ale w kapitalizmie/demokratcznym jest nieco inaczej, podatnicy kupli samolot dla 36 pułku i chcą wiedzieć co z nim się stało i jak się stało, a przy okazji dlaczego się stało że zgineło tylu ludzi?? i tych pytań tworzyć się będzie tysiące i historia się tworzyć będzie itp.

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • akplastyk :

    Dlaczego wciaż jesteśmy napawani zdawkowymi, jątrzącymi pseudo-informacjami. Czytamy że samolot nie miałby szans wyjśc z 20m – na symulatorze sie rozbił. O co? o grunt, o drzewo, o stok ? Tu-154 uratował by sie gdyby nie pechowe pojedyńcze drzewo, już opuszczal rejon tragicznej pułapki. Jeżeli eksperyment czegoś dowiódł to mistrzostwa pilota Protasiuka. Rozumiał bym sens eksperymentu gdyby pokazał zachowanie samolotu po utracie skrzydla i wyjaśnił przyczyne tak potwornej destrukcji maszyny i ludzi.
    Natomiast tak nieodpowiedzialne rzucone informacje wyzwalaja tylko bezsilną złość i gorycz niemożności – naprawdę, to śledztwo jest pozorowane.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Joseph Kozubek :

    @Magdelenka

    nikt nie wierzy w winę pilota to tylko słowa, a prawda jest nieco inna ja wiem, my wiemy oni tym bardziej wiedzą, definiuje slowo ;oni; są to politycy, żołnierze, oprawcy.

    Trzeba głośno uswiadamiać świat w innych językach, np rozmawiałem z słowakami, czechami oni pytaja sie co jaki tupolew gdzie?, co się stało itp.

    p/s/

    w afryce jak spadal tupolew to tez walili na pilota, każdy mówi że to zmarły zrobił, tylko ze zmarli nie zyją, a zywi czynią.
    link: http://www.redakcja.newsweek.pl/Tekst/Swiat/536936,Identyczna-katastrofa-tupolewa-jak-w-smolensku-z-tym-samym-skutkiem-i-przyczynami.html

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • Joseph Kozubek :

    @Magdalenka

    Prokuratura oficjalnie potwierziła, że kfilm o którym mowa jest prawdziwy:
    link;http://smolensk-2010.pl/2010-09-10-rosyjska-symulacja-przeczy-slowom-kaczynskiego-katastrofa-tu-154m-byla-mozliwa.html/comment-page-2#comment-5061

    Także film jest dostępny jak i również oryginalny kadr o rozbudowanej rozdzielczości wyciągnięty przez autora oczyszczania z brudu elektronicznego:

    login: forensic
    haslo: tools

    http://cellebrite.pl/tomek-100420010_T7-44_Warsaw/

    Także fotka z kadru jego filmu A. Menderieja jest prawdą co tu jeszcze chcą obaczyć Polacy? Aaaa tych co zlecili na szubienicy? no tak mamy do tego prawo.

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • andrew001 :

    BehemotOP,
    W szczegolnosci druga i ostatnia pozycja sa stosowne do obejrzenia w zwiazku z katastrofa Smolenska. Dobra robota!

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • bravko :

    Dlaczego w oficjalnych informacjach gdy mowa jest o pilotach, zawsze pojawia się “kpt. Protasiuk”? A przecież był on w randze majora. Czy nie po to aby sugerować jakoby nie miał wystarczającego doświadczenia?

    Thumb up 0 Thumb down 0

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters