Rosja. Rozporządzenie z 2007: Siewiernyj ma status lotniska wspólnego bazowania

Publikacja w serwisie: 30 September 2010
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce

Zobacz także:

» "List z Polski" » Prokuratura wojskowa dysponuje już analizą kart podejścia lotniska Smoleńsk Siewiernyj » Na jakiej podstawie osoby znajdujące się na wieży kontrolnej lotniska Siewiernyj zostały dopuszczone do służby » Zespół biegłych zbada karty podejścia na Siewiernyj, dokumentację fotograficzną lotniska i wyniki analiz rejestratora ATM » Wniosek o zweryfikowanie związków ze służbami ZSRR m.in. przedstawicieli MAK, obsługi lotniska Smoleńsk-Siewiernyj oraz ich przełożonych » Kluczowym elementem była decyzja kontroli lotów lotniska Siewiernyj o sprowadzaniu samolotu na “rozkaz z centrali” [BIAŁA KSIĘGA] » Tusk po dopalaczach: Polska buduje status państwa, z którym Rosja się liczy » Donald Tusk – Polska buduje status państwa mocnego, z którym Rosja się liczy » Kampanię nienawiści rozpoczęła PO już w 2007 roku – Synteza wypowiedzi polityków » Na razie nie będzie oficjalnej prośby do Rosji o wypracowanie wspólnego raportu » Rosja pomogła w śledztwie Rosja pomoże w walce z powodzią … » Konwencja a status lotu – Katastrofa lotnicza pod Smoleńskiem w świetle prawa międzynarodowego » Co działo się nad lotniskiem Smoleńsk Siewiernyj w ostatniej fazie lotu prezydenckiego Tu-154M? » W jakim stanie i miejscu znajdował się kokpit Tu-154 po katastrofie 10 kwietnia ub.r. na lotnisku Smoleńsk Siewiernyj? » Nie wiemy, dlaczego nie zamknięto lotniska » Szef kontrolerów wieży lotów na lotnisku Siewiernyj trzy dni po katastrofie polskiego Tu-154M przeszedł na emeryturę. » Prokuratura dostała “nowe” zdjęcia z lotniska w Smoleńsku » MAK: Nic nowego w raporcie Millera, wady lotniska opisaliśmy wcześniej » Porównują stan lotniska przed wizytami prezydenta i premiera » Nowe zasady podróżowania VIPów. Lotniska będą sprawdzane » Polska prokuratura pyta Rosjan, kto pracował przy oświetleniu lotniska » Gdyby przyrządy w samolocie pracowały prawidłowo, pilot wiedziałby, że schodzi poniżej poziomu lotniska » Zapomniana umowa z Rosją? » Rosja unieważnia zeznania kontrolerów » Rosja: to my jesteśmy winni katastrofy » BĘDZIE SPECJALNA UMOWA Z ROSJĄ? » Rosja stopniowo odkryje archiwa? » Tajne porozumienie z Rosją? Seremet zaprzecza » To Rosja chciała osobnych wizyt w Katyniu » Błędne porozumienie rządu Polski z Rosją » Śledztwo smoleńskie: Rosja prosi o akta » Janusz Wojciechowski – Rosja ma nas tam, gdzie jej weszliśmy » Czarne skrzynki mogły być badane poza Rosją » „Biała księga” PiS: Rosja głównym odpowiedzialnym za katastrofę » Rosja zawiesza użytkowanie Tu-154M; “zbyt awaryjne” » Niemcy o Smoleńsku: niech Rosja przyzna się do partactwa » Rosja wyśle do Polski kolejne akta ws. katastrofy Tu-154 » Rosja ogrodzi miejsce katastrofy polskiego tupolewa » Rosja: Sprawa kontrolerów lotu ze Smoleńska nie istnieje » Prof. Wieczorkiewicz: Rosja ma potężną partię w Polsce » Rosja: Mamy wiele pytań ws. Smoleńska do strony polskiej » Polskie MSZ potwierdza: Rosja postawi ogrodzenie wokół miejsca katastrofy Tu-154 » Jacek Kurski: Rosja winna katastrofy, rząd zatajania prawdy » E. Klich: Współpraca z Rosją dobra do czasu ujawnienia rozmów w kabinie » Aleksiej Sazonow – Rosja odpowie na wszystkie pytania Polski dotyczące raportu MAK » Wojciech Materski: Trudne sprawy między Polską a Rosją wciąż pozostają » Rosja nie jest wiarygodna w tym śledztwie – Mariusz Pilis, reżyser filmu “List z Polski” » Rosja: przekazujemy dokumenty katastrofy “z dobrej woli”. Przepisy międzynarodowe mówią: to jest obowiązek » Rosja nie chce oddać nam broni oficerów Biura Ochrony Rządu, którzy zginęli w Smoleńsku » Były agent GRU, obecnie pisarz i badacz historii ZSRR, Wiktor Suworow: Rosja jest zdolna do “politycznego morderstwa”… » Philip Crowley – “Przykro jest to mówić, ale w tej chwili jest to sprawa między Rosją a Polską” » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

Lotnisko Siewiernyj jest lotniskiem wojskowym. Wszelako na mocy rozporządzenia rządu Rosji nr 1034-r z 10 sierpnia 2007 roku ma status lotniska wspólnego bazowania.

Zgodnie z Kodeksem Powietrznym Federacji Rosyjskiej, lotnisko wspólnego bazowania to lotnisko, na którym wspólnie bazują cywilne statki powietrzne, państwowe statki powietrzne i (lub) statki powietrzne lotnictwa doświadczalnego.

W wypadku lotniska Siewiernyj są to państwowe statki powietrzne i statki powietrzne lotnictwa doświadczalnego. Te drugie należą do zakładów lotniczych w Smoleńsku.

Zgodnie z konwencją chicagowską statki powietrzne w służbie wojskowej, policyjnej lub celnej są państwowymi statkami powietrznymi.

Z wykazu lotnisk wspólnego bazowania, stanowiącego załącznik do wspomnianego rozporządzenia rządu, wynika, że Siewiernyj jest lotniskiem państwowym zarządzanym przez Ministerstwo Obrony, ale na którym mają prawo bazować również statki powietrzne zawiadywane przez Ministerstwo Przemysłu i Energetyki.

To ostatnie w maju 2008 roku zostało rozwiązane. Zamiast niego utworzono dwa resorty: Ministerstwo Energetyki oraz Ministerstwo Przemysłu i Handlu. To drugie – na mocy rozporządzenia rządu nr 488 z 30 czerwca 2010 roku – zastąpiło Ministerstwo Przemysłu i Energetyki jako resort zawiadujący statkami powietrznymi, mającymi prawo bazować na lotnisku Siewiernyj.

Zasady korzystania z lotnisk wspólnego bazowania określa regulamin Federalnej Służby Aeronawigacyjnej z 15 maja 2008 roku. Stanowi on m.in., że przepisy regulujące loty na takie lotniska określa instrukcja, opracowana na podstawie federalnych przepisów korzystania z obszaru powietrznego Rosji zatwierdzonych uchwałą rządu Federacji Rosyjskiej nr 1084 z 22 września 1999 roku.

Lotnisko Siewiernyj jest usytuowane 4 km na północ od Smoleńska. Zostało zbudowane w latach 20. zeszłego wieku. Dysponuje betonowym pasem startów i lądowań o rozmiarach 2500 na 49 metrów. Jest przystosowane do obsługi samolotów o masie do 75 ton i rozpiętości skrzydeł do 65 metrów. (W wypadku Tu-154M to – odpowiednio – 55,3 t i 37,55 m).

W latach 1946-2009 stacjonował tam 103. gwardyjski pułk lotnictwa transportowego, który dysponował samolotami Ił-76M i Ił-76MD. W 2009 roku pułk rozformowano.

Od 1951 do 1998 roku bazowały tam również maszyny 401. i 871. pułku lotnictwa myśliwskiego, m.in. MiG-23, Su-27 i MiG-29.

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,8436260,Rosja__Rozporzadzenie_z_2007__Siewiernyj_ma_status.html

28 września 2010

Oceń artykuł:

Komentarze są zablokowane.

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters