10 kwietnia delegacja z Tu-154 miała czekać w Mińsku na poprawę pogody

Publikacja w serwisie: 04 October 2010
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce
tagi: , , , ,

Zobacz także:

» "List z Polski" » Polska delegacja ocenia jakość remontu Tu-154 » Odpowiedź kancelarii premiera na apel Ruchu 10 kwietnia ws. powołania międzynarodowej komisji technicznej badającej przyczyny katastrofy w Smoleńsku 10 kwietnia 2010 » Wieża miała obowiązek zamknięcia Siewiernego » Miała lecieć z prezydentem. W ostatniej chwili zrezygnowała » MARSZ SOLIDARNOŚCI Z OFIARAMI TRAGEDII SMOLEŃSKIEJ 10 KWIETNIA 2010 [Ottawa, Kanada, 9 kwietnia 2011] » 10 kwietnia: średni stopień zagrożenia » 10 KWIETNIA I NADAKTYWNOŚĆ ROSYJSKICH SŁUŻB » 10 kwietnia nie było drugiego Katynia » Eksperyment wyjaśni zagadkę katastrofy 10 kwietnia » Okoliczności lotu 10 kwietnia w rękach komisji Millera » SMOLEŃSK 10 kwietnia 2010 – podsumowanie na dzień 9.07.2010 » “Wolność i Prawda” – przemówienie Prezydenta RP z 10 kwietnia » 10 kwietnia na lotnisku w Smoleńsku było dwóch KIEROWCÓW BOR-u » Akcja ratunkowa 10 kwietnia w Smoleńsku według raportu MAK » Nieznany los broni oficerów BOR, którzy zginęli 10 kwietnia » Katastrofa 10 kwietnia: Rosyjscy i polscy eksperci polecieli do USA » Oficerowie BOR-u pierwszymi świadkami ws. organizacji lotów z 7 i 10 kwietnia » Zbigniew Mikołejko: 10 kwietnia 2010 – czas apokalipsy » ABW musi poprawić ekspertyzę m.in. telefonów ofiar katastrofy 10 kwietnia » Kontrolerzy ruchu na wieży w Smoleńsku konsultowali się 10 kwietnia z Moskwą » Nazwiska oficerów BOR, którzy 10 kwietnia czekali na płycie Siewiernego » Na początku przyszłego tygodnia raport MAK w sprawie katastrofy 10 kwietnia » “Dear Andrzej, what we can do together?” Halicki 10 kwietnia miał telefon z Rosji » OŚWIADCZENIE Zespołu Parlamentarnego Ds. Zbadania Przyczyn Katastrofy TU-154 M z 10 kwietnia 2010 r. » Najnowszy scenariusz obchodów rocznicy katastrofy 10 kwietnia z Anną Komorowską » “Rodziny ofiar katastrofy 10 kwietnia nie poznają wcześniej raportu Millera” » Chaos w rosyjskich dokumentach z sekcji zwłok ofiar katastrofy 10 kwietnia » Katastrofa 10 kwietnia: Dramatyczne zdjęcia, analiza ostatnich chwil prezydenckiego Tu-154 » To nie jest sprawa polityczna. Niech 10 kwietnia o 8.39 zawyją syreny w całym mieście. » Nowe dane na temat parametrów lotu Tu-154 z 10 kwietnia dotarły do prokuratury wojskowej » “Chcemy pierwsi poznać raport polskiej komisji badającej przyczyny katastrofy 10 kwietnia” » Stenogram nagrania ze spotkania Edmunda Klicha z ministrem Bogdanem Klichem, 22 kwietnia 2010 r. » W jakim stanie i miejscu znajdował się kokpit Tu-154 po katastrofie 10 kwietnia ub.r. na lotnisku Smoleńsk Siewiernyj? » Były szef kontrwywiadu wojskowego chce „przeprowadzenia dowodu z kompletnych billingów z 10 i 11 kwietnia 2010 r.” » Generał Marian Janicki, szef BOR, odmawia posłom spotkania z oficerami, którzy 10 kwietnia pracowali na lotnisku w Smoleńsku i w Katyniu » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

Delegacja z prezydenckiego tupolewa miała 10 kwietnia zaczekać w Mińsku na poprawę pogody albo dotrzeć do Katynia autokarami – ustalił reporter RMF FM. Ambasada w Mińsku była w trakcie przygotowań do przyjęcia prezydenta Kaczyńskiego, gdy samolot rozbił się w Smoleńsku. Dyspozycje z Warszawy dotarły do Mińska pół godziny przed katastrofą.


W Warszawie w ministerstwie spraw zagranicznych przebywał akurat polski ambasador w Mińsku i to on zadzwonił z informacją, że tupolew będzie lądował na lotnisku zapasowym w Mińsku. Charge d’affaires polskiej ambasady Witold Jurasz , który dostał informacje na telefon komórkowy natychmiast rozpoczął przygotowania.

Owszem dotarła taka informacja, owszem szykowaliśmy się. Już samochód podjeżdżał pod dom, mieliśmy ruszać na lotnisko i kiedy już wychodziłem zadzwonił telefon, że już niestety nie mam po co jechać – mówi Jurasz.

Dyplomata z Mińska powiedział nam również, że przetransportowanie całej delegacji do Katynia nie byłoby łatwe. Dopiero analizowano scenariusze awaryjne. Rozważano natychmiastowe wynajęcie autobusów, ale podróż do Katynia trwałaby co najmniej 5 godzin. Była możliwość przewiezienia tylko prezydenta z małżonką – to zabrałoby 3-4 godziny. Dlatego w Mińsku tupolew miał tylko przeczekać mgłę nad Smoleńskiem.

Scenariusz byłby wówczas taki, że samolot czekałby na płycie, my podjęlibyśmy prezydenta jakimś poczęstunkiem, poczekalibyśmy aż przejdzie mgła i wtedy samolot poleciałby do Smoleńska – mówi Jurasz.

Niestety, nie wiadomo dlaczego tupolew nie poleciał do Mińska. Z odczytanych do tej pory rozmów w kokpicie wynika, że piloci nie dostali informacji, że w Mińsku trwają przygotowania.

Mariusz Piekarski

RMF FM

http://www.rmf24.pl/raport-lech-kaczynski-nie-zyje-2/kaczynski-fakty/news-10-kwietnia-delegacja-z-tu-154-miala-czekac-w-minsku-na,nId,300704

4 października 2010

Oceń artykuł:
(4.00)
głosów: 1
tagi: , , , ,

Jeden Komentarz: »

Jeśli uważasz że któryś komentarz nie powinien się tutaj znaleźć zgłoś to na adres:

admin@smolensk-2010.pl
  • andrew001 :

    Czy jest to informacja na zamowienie aby rozgrzeszyc rzad za brak dzialania w tej sprawie?

    Thumb up 0 Thumb down 0

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters