Co Tu-154M może zrobić bez końcówki skrzydła?

Publikacja w serwisie: 10 October 2010
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce
tagi: , , , ,

Zobacz także:

» "List z Polski" » Oświadczenie Zarządu Skrzydła Warszawa » Tupolew ściął brzozę bez utraty skrzydła » Rosyjski bat, czyli jak z Polaka zrobić niewolnika » EDMUND KLICH – Co miałem zrobić – wysłać GROM, żeby opanował MAK? » Co może “autorytet” » Nie może być rodzin lepszych i gorszych » Sejm nie może nie pytać o Smoleńsk » “Wypożyczyć” może znaczyć odtajnić » Edmund Klich: to może potrwać nawet rok » Gaz z polskich łupków może ogrzać pół Europy » TUSK MOŻE TRAFIĆ PRZED TRYBUNAŁ STANU » Rosjanie: prawda o katastrofie może być gorzka dla Polski » [TVN24] – Załodze Jaka-40 może grozić wydalenie ze służby » Międzynarodowa komisja ds. katastrofy pod Smoleńskiem może uratować śledztwo » W ciągu miesiąca może dojść do ekshumacji Zbigniewa Wassermana » Hipoteza, którą może podjąć międzynarodowa komisja śledcza ds. katastrofy (jeżeli powstanie) » Tu-154M Landing Procedure » Rejestrator Tu-154M z polskiej firmy » Nowe fragmenty nagrań z Tu-154M » Co jeszcze szwankowało w rządowym Tu-154M? » MAK udostępnił raporty z remontu Tu-154M » Przyczyny katastrofy Tu-154M nie w najbliższym czasie » Szef BOR w urzędowym dokumencie: “przestrzeganie zasad nie może godzić w potrzeby, oczekiwania i interesy najwyżej usytuowanych” » Zespół Macierewicza: Przed katastrofą w Tu-154M był wyciek » Przeraża mnie to, co zrobiono w Samarze z Tu-154M [DEZINFORMACJA] » Pierwsze kadry po katastrofie samolotu prezydenckiego Tu-154M… » Zapis polskiej czarnej skrzynki samolotu Tu-154M » Zastępca szefa sztabu rosyjskich WWS opisał ostatnie chwile prezydenckiego Tu-154M. » Komisja: Tu-154M zahaczył o drzewo 1050 metrów przed pasem startowym » Może dowiemy się wreszcie, kto odpowiada za umieszczenie tych wszystkich osób w jednym samolocie?! Czy zaczniemy pytać w końcu rząd, jak do tego doszło? » Prezydencki Tu-154M nr 101 » LISTA PASAŻERÓW TU-154M » Zginęli w katastrofie Tu-154M » Tu 154M został rozerwany » Załoga samolotu Tu-154M » Ekshumacje ofiar Tu-154M » Wyremontowany Tu-154M przekazany Polsce » Trzy hipotezy katastrofy Tu-154M » Prokuratura: Tu-154M był prawidłowo wyważony » Katastrofa Tu-154M – raport wstępny » samoloty.pl – O katastrofie Tu-154M inaczej » Odbył się eksperyment na samolocie Tu-154M 102 » ATM QAR z Tu-154M – czyli kolejna ściema » Porównanie 2 filmów z katastrofy TU-154M » Macierewicz: Tu-154M nie uderzył w drzewo » Tu-154M – moment uderzenia w brzozę » Kpt. Aleksandr Muramszczikow – katastrofa TU-154M dezinformacje! » ABW bada film z miejsca katastrofy Tu-154M » Film z remontu prezydenckiego Tu-154M w Samarze » Wrak TU-154M w Smoleńsku [amatorski film] » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

Dr Tadeusz Augustynowicz w artykule “Śledztwo we mgle” przypomina taki wypadek:


(…)Jeśli zaś chodzi o wypadek Tu-154M, z pewnością nie dokonano ponownej analizy aerodynamicznej opisu wypadku z dnia 26 września 2006 r., kiedy – jak powiedzieli mi moi rosyjscy koledzy – samolot Tu-154M z linii lotniczych Kirgystan (które nosiły wtedy jeszcze nazwę Altyn Air) w czasie rozbiegu na drodze startowej uderzył skrzydłem prawym w silnik lewy strategicznego tankowca powietrznego typu Boeing KC-135, wykonującego postój w trakcie międzylądowania w ramach misji NATO. W wyniku kolizji oderwała się końcówka skrzydła – nie mniejsza od naszego 101.

Samolot Tu-154 nie wykonał jednak beczki, lecz bez żadnych problemów oderwał się od ziemi, wyszedł na wysokość kręgu nadlotniskowego, a następnie załoga wykonała lądowanie awaryjne bez ofiar i dalszych uszkodzeń samolotu.

Lot z uszkodzonym skrzydłem trwał kilka minut, co kontrastuje z 5-sekundowym czasem domniemanego obrotu Tu-154M 101. 
Komisja badająca przyczyny katastrofy polskiego samolotu nie przeanalizowała najwyraźniej tamtego wypadku, bo w przeciwnym razie nie przyjęłaby za pewnik możliwego obrotu maszyny w półbeczce, co miałoby nastąpić po uszkodzeniu skrzydła.(…)

Tutaj jest pełny opis tego wypadku z renomowanej bazy danych:

http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20060926-1

Accident description

Status:Preliminary
Date:26 SEP 2006
Time:ca 20:10
Type:Boeing KC-135R Stratotanker
Operator:United States Air Force – USAF
Registration:63-8886
C/n / msn:18734
First flight:
Crew:Fatalities: 0 / Occupants: 3
Passengers:Fatalities: 0 / Occupants: 0
Total:Fatalities: 0 / Occupants: 3
Airplane damage:Substantial
Location:Bishkek Airport (FRU) (Kyrgyzstan)
Phase:Landing (LDG)
Nature:Military
Departure airport:?
Destination airport:Bishkek-Manas International Airport (FRU/UAFM), Kyrgyzstan


Narrative:

A USAF Boeing KC-135R Stratotanker had landed at Bishkek (FRU) at 20:03 following a combat mission over Afghanistan. After landing, the KC-135R was parked at the intersection of the active runway and a taxiway while the crew awaited clarification on instructions from the air traffic control tower. Meanwhile, a Tupolev 154M of Altyn Air (EX-85718) had been cleared for takeoff on runway 08. The TU-154’s right wing struck the fairing of the KC-135R’s No. 1 engine. The force of the impact nearly severed the No. 1 engine from KC-135R and destroyed a portion of the aircraft’s left wing. The TU-154 lost approximately six feet of its right wingtip, but was able to get airborne and return to the airport for an emergency landing. The KC-135 caught fire and sustained extensive damage.

Although the AIB determined the principal cause of the mishap was the Kyrgyzaeronavigation controller clearing the TU-154 for takeoff without verifying that KC-135R was clear of the runway, there was evidence the following factors also contributed to the mishap:

- The Kyrgyz air traffic controller’s instruction to vacate at taxiway Golf after dark conflicted with a published Notice to Airmen (NOTAM) that limited that taxiway’s use to daylight hours. The contractor safety liaison (LNO) employed by the U.S. Air Force to facilitate communication between its aircrews and Kyrgyz controllers did not clarify the apparent discrepancy.

- After questioning the Kyrgyz controller’s instruction to vacate the runway at taxiway Golf, the LNO instructed the KC-135R crew to hold short of Alpha. The mishap KC-135R crew misperceived the LNO’s instructions and responded “holding short of Golf.” The LNO failed to catch the read-back error.

- The Kyrgyz controller failed to maintain awareness of the KC-135R’s location.

- The LNO failed to maintain situational awareness and intervene when the controller’s actions endangered the KC-135R and aircrew.

=======================

A w dodatku, niesamowitym zbiegiem okoliczności, kirgiski Tu-154M w tym wypadku to był samolot prezydencki

www.today.az/news/society/30708.html

Stary Wiarus

http://lubczasopismo.salon24.pl/wiaromania/post/236490,co-tu-154m-moze-zrobic-bez-koncowki-skrzydla

Oceń artykuł:
(4.69)
głosów: 13
tagi: , , , ,

Jeden Komentarz: »

Jeśli uważasz że któryś komentarz nie powinien się tutaj znaleźć zgłoś to na adres:

admin@smolensk-2010.pl
  • antykant :

    kolejny kwiatek do ogródka. nie mniej to zadanie dla ekspertów. rzetelnych obiektywnych i niezależnych.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters