Fizyk, Prof. M. Dakowski w sprawie katastrofy smoleńskiej

Publikacja w serwisie: 20 October 2010
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce
tagi: , , , , , , ,

Zobacz także:

» "List z Polski" » Analiza katastrofy Smoleńskiej – Wywiad: prof. Wiesław Binienda » Seminarium na temat katastrofy smoleńskiej – Dr hab. Marek Czachor, prof. ndzw. Politechniki Gdańskiej Katedra Fizyki Teoretycznej i Informatyki Kwantowej » MAK przekazał projekt raportu w sprawie katastrofy smoleńskiej » MAK – przekazanie projektu raportu w sprawie katastrofy smoleńskiej [KONFERENCJA PRASOWA] » Antoni Macierewicz na temat śledztwa w sprawie katastrofy smoleńskiej – 24.09.2010 » Sędzia we własnej sprawie nie dopełnił obowiązków przed i w trakcie katastrofy smoleńskiej? » Podsumowanie uzasadnienia decyzji o umorzeniu cywilnego śledztwa w sprawie katastrofy smoleńskiej » Wokół tragedii smoleńskiej [1/8]- Wykład prof. Piotra Jaroszyńskiego » Kolejne materiały w sprawie katastrofy » Zgromadzenie Obywatelskie w sprawie katastrofy w Smoleńsku » Dopiero za dwa miesiące poznamy raport MAK w sprawie katastrofy » Petycja do Kongresu USA w sprawie katastrofy pod Smoleńskiem [treść] » Ofensywa w sprawie śledztwa dotyczącego katastrofy polskiego Tu-154M » Na początku przyszłego tygodnia raport MAK w sprawie katastrofy 10 kwietnia » Aleksandr Aloszyn KŁAMAŁ w sprawie katastrofy polskiego Tu-154M » Warszawa: w maju sondaż w sprawie pomnika upamiętniającego ofiary katastrofy » Crime Notification: Physics professor M. Dakowski, an expert on rotation dynamics, conservation law and materials resistance made calculations showing that the death of each passenger of the plane was highly unlikely. » Przemówienie Harveya Kushnera podczas Zgromadzenia Obywatelskiego w sprawie katastrofy w Smoleńsku » Przemówienie Jarosława Kaczyńskiego podczas Zgromadzenia Obywatelskiego w sprawie katastrofy w Smoleńsku » Kalendarium zaniedbań w sprawie katastrofy polskiej delegacji na uroczystości 70. rocznicy mordu na polskich oficerach w Katyniu » PiS ma zespół ds. katastrofy smoleńskiej » Mam wrażenie, że mataczą ws. katastrofy smoleńskiej » Są kolejni winni smoleńskiej katastrofy » Premier współwinny katastrofy smoleńskiej » “Nie ma jedynej przyczyny katastrofy smoleńskiej” » “Nieznane fakty ws. katastrofy smoleńskiej” » Pierwsza ugoda ws. katastrofy smoleńskiej » UK: koncert ku czci ofiar smoleńskiej katastrofy » NOWY WSTRZĄSAJĄCY FILM Z KATASTROFY SMOLEŃSKIEJ (OD 18 LAT) » Prezydent Rosji m.in. o materiałach dot. katastrofy smoleńskiej » Cywilne śledztwo ws. katastrofy smoleńskiej umorzone » “Skandaliczny koniec badania katastrofy smoleńskiej” » Zamieniono ciała ofiar katastrofy smoleńskiej? » Nikt nie ukryje przyczyn katastrofy smoleńskiej » Pochowano prochy ofiar smoleńskiej katastrofy » Materiały z sekcji ofiar katastrofy smoleńskiej są już w Polsce » Druga część “białej księgi” ws. katastrofy smoleńskiej » Kolejne akta ws. katastrofy smoleńskiej trafią do Rosji » Wniosek rodzin ofiar katastrofy smoleńskiej odrzucony » Rzeczy ofiar katastrofy smoleńskiej wracają do ich krewnych » Sejm przyjął informację dot. działań ws. katastrofy smoleńskiej » Są już cztery ugody ze Skarbem Państwa ws. katastrofy smoleńskiej » Spotkanie Komorowskiej z rodzinami ofiar katastrofy smoleńskiej » Komorowski – “Przyczyny katastrofy smoleńskiej są arcyboleśnie proste” » Przyczyny katastrofy smoleńskiej według raportu komisji Millera » Raport MAK nie wskazuje ani jednej prawdziwej przyczyny katastrofy smoleńskiej » Kwiatkowski zabiegał w Rosji o szybkie przekazanie akt dot. katastrofy smoleńskiej » Miller: Raport ws. katastrofy smoleńskiej pierwszy otrzyma premier » ABW rozpoczęła pobieranie próbek DNA od rodzin ofiar katastrofy smoleńskiej » Rosjanie: Trzy ofiary katastrofy smoleńskiej błędnie zidentyfikowane » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

Profesor zwyczajny fizyki M. Dakowski, zajmujący się zawodowo dynamiką ruchu i prawami zachowania, a także wytrzymałością materiałów, wykonał obliczenia wskazujące, że skrajnie nieprawdopodobnym było zejście śmiertelne wszystkich osób na pokładzie.

Warszawa, 2010-10-3

Prokurator Generalny
Andrzej Seremet
Prokuratura Generalna
ul. Barska 28/30
02-316 Warszawa

Sprawa:
Katastrofa przy lądowaniu samolotu Tu 154 M na lotnisku Siewiernyj
dn. 10 kwietnia 2010 r.

Zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa

Realizując społeczny obowiązek zawiadomienia organów ścigania o popełnieniu przestępstwa ściganego z urzędu zawarty w art. 304 § l k.p.k. oraz realizując obowiązek prawny zawarty w art. 240 § l k.k. który stanowi:

„Kto, mając wiarygodną wiadomość o karalnym przygotowaniu albo usiłowaniu lub dokonaniu czynu zabronionego określonego w art. 118, 118a, 120-124, 127, 128, 130, 134, 140, 148, 163, 166, 189, 189a § 1, art. 252 lub przestępstwa o charakterze terrorystycznym, nie zawiadamia niezwłocznie organu powołanego do ścigania przestępstw podlega karze pozbawienia wolności do lat 3”

informuję, że

  1. jako profesor zwyczajny fizyki, zajmujący się zawodowo oraz jako dydaktyk dynamiką ruchu i prawami zachowania (pędu, momentu pędu itp.), a także wytrzymałością materiałów, wykonałem i posiadam obliczenia wskazujące, że przyspieszenia przy zetknięciu się z ziemią czy drzewami kadłuba samolotu wynosiły od 0,4 do 4 g (g – przyspieszenie ziemskie), co czyni skrajnie nieprawdopodobnym, przy ujawnionym sposobie zetknięcia kadłuba z przeszkodami, zejście śmiertelne wszystkich osób na pokładzie w trakcie i na skutek hamowania. Niemożliwe też było, przy ewentualnej utracie kawałka skrzydła znanej wielkości na wysokości paru metrów, wykonanie przez płatowiec pół-beczki nad gruntem.
  2. Kadłub, traktowany w obliczeniach jako rura, głównie z duralu wzmocniona żebrami, musiał przy ślizganiu się po zagajniku pozostać w całości, lub rozpaść się na dwie, najwyżej trzy części. Rozpad jego na dziesiątki tysięcy części jest sprzeczny ze znaną z mechaniki wytrzymałością materiału kadłuba. Wskazuje to na pewność, iż rozpad kadłuba nastąpił z innych przyczyn, łatwych do jednoznacznego znalezienia.
  3. Wykonane obliczenia, na podstawie ujawnionych zapisów ścieżki dźwiękowej z czarnej skrzynki, wskazują na różne, wahające się i zmienne prędkości płatowca w powietrzu (przykładowo np. 59 km/h lub 158 km/h; jest to sprzeczne z zasadą zachowania pędu), przy katalogowej minimalnej możliwej prędkości Tu 154 w stabilnym locie rzędu 270 km/h. To jest jednoznaczny, pewny dowód, iż osoby czy firma przekazująca stronie polskiej te zapisy, fałszowała oryginalne zapisy skrzynki.

Prawa fizyki, jak i prawa logiki, obowiązują bezwzględnie. Nie da się ich zmienić, bo są to prawa natury; stoją one ponad „prawami” geo-polityki czy socjologii.

Proponuję Prokuraturze udział mój i znanych mi specjalistów z mechaniki i dynamiki ruchu oraz elektroniki i informatyki (w dziedzinie trajektorii 3D) w części merytorycznej śledztwa smoleńskiego. Strona polityczna nas nie interesuje.

Mirosław Dakowski
profesor zw. fizyki, dr hab.

http://cato234.salon24.pl/239280,fizyk-prof-m-dakowski-w-sprawie-katastrofy-smolenskiej

15 października 2010

Oceń artykuł:
(4.50)
głosów: 32
tagi: , , , , , , ,

Komentarze: »

Jeśli uważasz że któryś komentarz nie powinien się tutaj znaleźć zgłoś to na adres:

admin@smolensk-2010.pl
  • micho196 :

    Brawo!!! Jakby kogos interesowało to : przyspieszenie(opóźnienie) a=(Vo^2)/2s [m/s^2], gdzie “Vo” to predkosc przed rozpoczeciem hamowania, “s” to droga hamowania. Przeciazenie G to stosunek przyspieszenia “a” do przyspieszenia ziemskiego g=9,81 m/s^2 zatem G=a/g lub G=a/9,81. Tak nam dopomoz Bog!

    Thumb up 2 Thumb down 1

  • mati1990 :

    Popieram pana Mirosława,bardziej wierze w to co jest tutaj napisane niż w to co ciągle nam wmawiają.To jest karygodne co oni czynią!!.

    Thumb up 3 Thumb down 2

  • anna :

    Chwała bogu, że odzywają się wreszcie autorytety, których wiedzy nie można tak po prostu zaliczyć do wiedzy oszołomionej.

    Thumb up 3 Thumb down 1

  • tupki :

    No, to jest dopiero pokazny zaszczyk do dyskusji (wyjasnienia) tej tragedii (teraz coraz bardziej zamachu). Dziekuje Panie Miroslawie za tak przedstawiona w krotkiej formie (ale za to dosadnej) analize ostatniego stadium lotu samolotu. A gdyby oficjalna strona nie zechciala skorzystac z Pana, i pana znajomych uslug, prosze(my) o wiecej informacji na lamach innych nosnikach informacji ;) mm. internetu. Z gory dziekuje(my)!
    Miro Lappalainen

    Thumb up 2 Thumb down 1

  • antykant :

    No to mamy klops. Jeżeli samolot rozpadł się na drobne fragmenty przy tak małych relatywnie przeciążeniach to jak wg. mógł latać ? skoro z przedstawionych zapisów wynikają takie przyśpieszenia to jak spece z MAK wyliczyli swoje 100g. Do prawidłowych wyników w obliczeniach potrzebne są konkretne dane a te zamknięte w skrzynkach w Moskwie. Pan Profesor użył więc danych pochodnych bo takie miał do dyspozycji i to jest jak najbardziej prawidłowe. Skoro ktoś teraz uważa ,że te wnioski odbiegają od rzeczywistości niech podda do analizy oryginalne dane z rejestratorów lotu. Zostaje jeszcze ew. do analizy sposób w jaki to zostało wyliczone ale tu rozumiem gwarantem jest tytuł naukowy i niechęć do ośmieszania się przed własnym środowiskiem naukowym. Zobaczymy czy ktokolwiej to podejmie.

    Thumb up 1 Thumb down 1

  • kruka :

    Wczoraj, 09.11.10 prof.Dakowski zeznawał w przez dwie godziny w Prokuraturze Wojskowej na Nowowiejskiej w Warszawie.
    http://www.blogpress.pl/node/6473#comments

    Do Admina: może warto pokusić się o uzupełnienie powyższego artykułu szerszą analizą profesora? :)

    Thumb up 0 Thumb down 2

  • Polska :

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Komentarz odrzucony przez innych czytelników: Oceń go. Thumb up 0 Thumb down 3

  • andrew001 :

    Czy ten wpis mam rozumiec jako PIS po wladze dla rosjan???!! Jesli tak to buty ci nie brak.

    Thumb up 1 Thumb down 2

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters