Raport MAK powstał wbrew międzynarodowym przepisom

Publikacja w serwisie: 25 October 2010
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce
tagi: , , , , , ,

Zobacz także:

» "List z Polski" » Dziurawy raport MAK » Załącznik 13 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym [wybrane fragmenty] » Politycy komentują raport MAK » Raport MAK: bezpośrednie przyczyny katastrofy » JAROSŁAW KACZYŃSKI: RAPORT MAK TO KPINA Z POLSKI » Laury dla MAK za “obiektywizm, szczegółowość i wysoki poziom raportu, który w pełni odpowiada międzynarodowym standardom” » Raport MAK za zamkniętymi drzwiami » Katastrofa Tu-154M – raport wstępny » Raport MAK nie spełnia wymogów konwencji chicagowskiej » RAPORT MACIEREWICZA o działaniach żołnierzy i pracowników WSI … » Dopiero za dwa miesiące poznamy raport MAK w sprawie katastrofy » Inżynier Wróbel miał pomóc analizować raport MAK » Na początku przyszłego tygodnia raport MAK w sprawie katastrofy 10 kwietnia » Miller: Raport ws. katastrofy smoleńskiej pierwszy otrzyma premier » RAPORT: Problemy z komunikacją między kontrolerem a załogą mogły być przyczyną katastrofy » Radosław Sikorski – Raport o przyczynach katastrofy musi przekonać opinię publiczną » W przyszłym tygodniu szkic opinii do raportu MAK » Raport co kwartał » Raport MAK nie wiąże Polski » RAPORT ROSYJSKICH PSYCHIATRÓW » Ostateczny raport MAK już w środę » Raport dr. inż. Grzegorza Szuladzińskiego » A co dziś wstrzymuje raport? » Protokół opóźni raport? » Alicja Zając – Raport MAK nas rozczarował » Bronisław Wildstein, Lekceważący raport MAK » Raport Zespołu Ekspertów Niezależnych (ZEN) » Oskarżać pilotów i nie pytać o raport » Piloci wściekli na rosyjski raport » Raport MAK nie mówi nic o kontrolerach lotu » Komisja Millera redaguje raport ws. katastrofy » Raport Millera to była świadoma manipulacja » USA: polska odpowiedź na raport MAK-u przeszła bez echa » Polski raport inny, czyli jaki? » “Kommiersant”: Polski raport surowszy niż rosyjski » MSZ: Nie komentujemy “białej księgi”; będzie rzetelny raport » Jutro poznamy odpowiedź MAK-u na raport komisji Millera » “Raport MAK-u nie jest dla nas wiążący, nie musimy się od niego odwoływać” » Ukraińscy eksperci uważają, że raport MAK jest tendencyjny » “TUSK ODPOWIADA ZA RAPORT MAK” – pikieta pod Kancelarią Premiera » Raport Millera dopiero po 17 lipca, są problemy z tłumaczeniem » Raport Jerzego Millera zawiera sprzeczne dane » Tusk: “Liczę, że raport Millera uda się zaprezentować w czerwcu” » Raport Millera wywołał w Polsce trzęsienie ziemi i szok » Raport Millera starannie pomija odpowiedzialność premiera Tuska » Raport MAK nie wskazuje ani jednej prawdziwej przyczyny katastrofy smoleńskiej » Morozow: “Proszę czytać raport MAK. Tam są odpowiedzi na wszystkie pytania” » Tusk: Jeżeli raport będzie gotowy, zostanie opublikowany » Wstępny raport przed 10 października. Bez zapisów rozmów z wieży? » Warto rozmawiać – 04.01.2011 – dlaczego raport MAK jest nie do przyjęcia » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

Będą dwa raporty w sprawie przyczyn katastrofy smoleńskiej: oficjalny rosyjski i polski – bez znaczenia dla międzynarodowych organizacji lotniczych. To przewidywania ministra infrastruktury w rządzie PiS Jerzego Polaczka. Polityk twierdzi, że rosyjski projekt raportu jest nierzetelny, niepełny i powstał wbrew międzynarodowym przepisom.

W praktyce oznacza to przede wszystkim, że ustalenia Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego w Moskwie mogą wypaczać rzeczywiste przyczyny katastrofy. A w przyszłości – jak twierdzi Polaczek – wyjaśnianie przyczyn katastrof lotniczych na terytorium Rosji może być utrudnione, bo właśnie ten rosyjski raport będzie analizowany – jako oficjalny – przez międzynarodowe organizacje lotnicze, które na jego podstawie będą wypracowywać nowe procedury i zalecenia.

Polskie wnioski i uwagi nie muszą być w nim uwzględniane. Nie ma tutaj możliwości, w której tego rodzaju uwagi byłyby rozpatrywane w jakichś gremiach sądowych – podkreśla były minister.

Sam polski raport też nie będzie pełny, bo Rosjanie nie przekazali nam istotnych informacji – między innymi o normach i procedurach obowiązujących ich wojskowych kontrolerów lotu. To oznacza, że nie będziemy mogli sformułować pewnych uwag, bo nie mamy się do czego odnieść.

“Raport MAK powstał wbrew międzynarodowym przepisom”

Jerzy Polaczek uważa również, że raport Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego powstał wbrew prawu międzynarodowemu, bo Rosjanie złamali zapisy załącznika trzynastego do konwencji chicagowskiej. A właśnie w oparciu o tę konwencję wyjaśniane są przyczyny katastrofy.

Na czym miałoby polegać złamanie międzynarodowych umów? Jerzy Polaczek mówi o “czarnej informacyjnej dziurze”, jeśli chodzi o procedury lotnicze w Rosji. Zgodnie z zapisami konwencji, Rosja miała obowiązek przekazać nam wszystkie informacje, o które wystąpiła polska komisja, a także polski akredytowany przy MAK-u. Wciąż jednak, mimo że raport już powstał, nie mamy wiedzy o procedurach sprawowania kontroli przestrzeni powietrznej nad smoleńskim lotniskiem, nie znamy też norm regulujących w Rosji odpowiedzialność wojskowych kontrolerów lotu i systemu przyznawania im certyfikatów.

Jeśli jedna strona nie wywiązuje się z rzetelnego i pełnego udokumentowania pracy własnych służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo w ruchu lotniczym, to znaczy, że uchyla się od podania kwestii, które są wymogiem międzynarodowym – podkreśla były wiceminister.

Kolejny przykład złamania zapisów załącznika trzynastego to brak zgody Rosjan na uczestnictwo polskiego przedstawiciela w oblocie lotniska w Smoleńsku po katastrofie. Oceniano wtedy między innymi stan techniczny urządzeń nawigacyjnych. Zgodnie z konwencją, akredytowany miał prawo uczestniczyć we wszystkich czynnościach prowadzonych przez MAK.

Krzysztof Zasada
http://www.rmf24.pl/raport-lech-kaczynski-nie-zyje-2/kaczynski-fakty/news-beda-dwa-raporty-ws-przyczyn-katastrofy-10-kwietnia,nId,304203
25 października 2010
Oceń artykuł:

tagi: , , , , , ,

Komentarze są zablokowane.

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters