Wniosek o zbadanie przetargu na remont tupolewa

Publikacja w serwisie: 23 December 2010
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce
tagi: , , , , , , , , , , ,

Zobacz także:

» "List z Polski" » Krzyż stał się narzędziem przetargu » Remont w trakcie śledztwa » Nikt nie zgłosił się do przetargu na Jaki-40 i części do Tu-154M » Katastrofy nie powinien badać MAK ponieważ certyfikował remont samolotu, zakład remontowy, producenta, projektanta i sam samolot. » Dlaczego szumi w czarnych skrzynkach tupolewa? » Wniosek o przesłuchanie Bronisława K. » Wniosek o dymisję Bogdana Klicha » WNIOSEK O EKSHUMACJĘ CIAŁA GOSIEWSKIEGO » Gotowy wniosek o ekshumację ofiar » Jest wniosek o przesłuchanie Tuska » WNIOSEK DO PROKURATURY BY PRZESŁUCHAĆ EDMUNDA KLICHA » Wniosek rodzin ofiar katastrofy smoleńskiej odrzucony » Potrzebujemy rozmów wieży z Moskwą – Wniosek złożono dwukrotnie » Wniosek o przywrócenie możliwości wykonywania fotokopii z akt śledztwa smoleńskiego » Wniosek Stefana Hambury do Komisji Europejskiej w sprawie śledztwa » Małgorzata Wassermann: W tym miesiącu wniosek o ekshumację mojego ojca » Tusk przed prokuraturą ws. Smoleńska? Drugi wniosek mec. Hambury » Klich przed komisją obrony: Posłowie rozpatrują wniosek o jego odwołanie » Kto uziemi tupolewa » Wniosek o zweryfikowanie związków ze służbami ZSRR m.in. przedstawicieli MAK, obsługi lotniska Smoleńsk-Siewiernyj oraz ich przełożonych » Co Krasnokutski przekazał na pokład tupolewa? » ROSJANIE NIE ODDADZĄ WRAKU TUPOLEWA? » Rosjanie chcą przetopić tupolewa! » Wrak tupolewa przykryty brezentem » Piloci tupolewa wiedzieli o mgle » Czy USA mają rozmowy z telefonu tupolewa? » Hangar czeka na wrak tupolewa » Warszawa nie wiedziała o katastrofie tupolewa » Co zawierają “czarne skrzynki” tupolewa? » Szczątki tupolewa wrócą do Polski » Dymiący nagan a papiery pokładowe Tupolewa » Los drugiego tupolewa pozostaje bliżej nieokreślony » Nowe fotele nie zrobią z tupolewa boeinga » Rosjanie robili wszystko, by “posadzić” tupolewa » Mikrofony z kokpitu Tupolewa mogły nagrać rozmowy VIP-ów » Nie ma śladu montażu na zapisach z czarnych skrzynek tupolewa » Rosja ogrodzi miejsce katastrofy polskiego tupolewa » Piloci prezydenckiego Tupolewa mogli zostać wprowadzeni w błąd ? » Zdaniem Edmunda Klicha Piloci tupolewa byli bez szans » Odczytano prawie wszystkie słowa z czarnych skrzynek tupolewa » Nie mechaniczne uderzenie, a wybuchy były przyczyną zniszczenia tupolewa » Prokuratura wojskowa dostała zapisy ostatniego rejestratora tupolewa » Czy śledczy wiedzą, co wyciekło z tupolewa? [wywiad z Siergiejem Amielinem] » Wrak tupolewa odgrodzony płotem i blachą – zobacz zdjęcia » Nikt nie wie CZY i KIEDY “Prawie 200 osób pojedzie do Smoleńska po wrak tupolewa” » To Rosjanie zbadają czarne skrzynki tupolewa, przy udziale Polaków » 100 tysięcy złotych za płot i brezent chroniący resztki wraku Tupolewa » Prokuratura nie potwierdza rosyjskich informacji o braku śladów ingerencji w zapis rejestratorów tupolewa » Rosyjscy kontrolerzy ani razu nie poinformowali załogi polskiego tupolewa, że schodzi ze ścieżki i kursu » Najnowsza symulacja katastrofy prezydenckiego tupolewa. Maszyna ścinała skrzydłami drzewka na wysokości zaledwie 2,5 metra (wideo) » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

Posłowie złożą wniosek do sejmowej Komisji do spraw Kontroli Państwowej, by NIK uwzględniła w swoim planie pracy zbadanie kwestii przetargu na remont samolotu rządowego Tu-154M, który uległ katastrofie pod Smoleńskiem. Jego procedura przeprowadzona przez Ministerstwo Obrony Narodowej w 2009 r. rodzi wiele wątpliwości. Dotyczą one m.in. zadziwiającego zawyżenia wartości oferty do 70 mln złotych.

Kwestią budzącą wiele kontrowersji w rozpisanym przez MON przetargu na remont rządowego samolotu Tu-154M jest jego finalizacja. Wygrała wówczas oferta złożona przez konsorcjum MAW Telecom Intl i Polit-Elektronik. Odrzucono natomiast propozycje innych firm, m.in.: Metalexport-S oraz Bumaru, który wcześniej zajmował się serwisem tupolewów. Problem opisał “Nasz Dziennik”. Okazało się m.in., że wiceprzewodniczącym Rady Nadzorczej MAW Telecom Intl SA jest gen. broni w st. spocz. Henryk Tacik, absolwent Akademii Sztabu Generalnego w Moskwie, którego nazwisko figuruje w tzw. raporcie z weryfikacji WSI. Tacik miał być członkiem nielegalnego lobby przy organizacji zakupów systemów ochrony kryptograficznej w resorcie obrony narodowej.

TU 154M

- Jeżeli są jakiekolwiek zastrzeżenia czy podejrzenia, iż przetargi czy wydatkowanie pieniędzy publicznych z budżetu państwa było nieprawidłowe, to oczywiście Najwyższa Izba Kontroli jest organem powołanym do tego, żeby te nieprawidłowości wyjaśniać, kontrolować i sprawdzać – ocenia niejasną sytuację przetargu z 2009 r. posłanka Beata Szydło (PiS) z Parlamentarnego Zespołu ds. Zbadania Przyczyn Katastrofy TU-154M z 10 kwietnia 2010 roku.
Janusz Wojciechowski, były szef NIK, poseł do Parlamentu Europejskiego (Europejscy Konserwatyści i Reformatorzy), przypomina, że zwracał się już w czerwcu do NIK z formalnym wnioskiem o kontrolę m.in. przygotowania 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego do lotów i sprawności rządowych samolotów. Zauważa jednocześnie, że “jak najbardziej w ramach tej kontroli można by również sprawdzić kwestie przetargowe”. – Prezes NIK [Jacek Jezierski - przyp. red.] odpowiedział pozytywnie, że kontrola już jest przygotowywana – mówi Wojciechowski.
Jarosław Zieliński (PiS), wiceprzewodniczący Zespołu ds. Zbadania Przyczyn Katastrofy TU-154M z 10 kwietnia 2010 r. deklaruje, że spróbuje sprawę przetargu na remont samolotu rządowego przekazać do sejmowej Komisji ds. Kontroli Państwowej. – Ta sprawa powinna być przedmiotem zainteresowania NIK, ponieważ jest to organ niezależny, zewnętrzny i może obiektywnie przeprowadzić taką kontrolę. Wyniki kontroli NIK zawsze honoruję i cenię, bo na ogół zawsze dobrze są opracowane sprawozdania z podjętych działań – uważa poseł.
Jak ustalił “Nasz Dziennik”, Najwyższa Izba Kontroli zajmuje się obecnie kwestiami związanymi z organizacją wyjazdów VIP-ów i systemem szkolenia pilotów 36. pułku. – Jeżeli w przyszłym roku z tych dwóch kontroli będzie wynikało, że inne aspekty warto badać, będziemy w nie wkraczali – zapewnia Paweł Biedziak, rzecznik Izby. – Nie jest celem Izby “wyrywanie” sobie wzajemnie dokumentów pomiędzy NIK a prokuraturą, ale raczej pokazanie takich obszarów, które ukażą pewien kontekst całościowy – twierdzi Biedziak. Według niego, badanie sposobu organizowania wyjazdów ważnych osób w państwie, przebiegu ustaleń i odpowiedzialności z tym związanej “jest bardzo istotne dla wyciągnięcia wniosków także na przyszłość”. – Podobnie jest ze szkoleniem pilotów wojskowych. Może wyglądało ono bardzo dobrze, a może nie – trudno przed wynikami kontroli o tym rozstrzygnąć, jednak będzie miało to znaczenie nie tylko dla ustalenia tła katastrofy, ale również do wyciągnięcia wniosków na przyszłość. Na takie więc dwa obszary zdecydowaliśmy się po wielu dyskusjach – mówi rzecznik NIK. Zaznacza jednocześnie, że decyzja o przeprowadzeniu kontroli jest własną inicjatywą NIK. Izba interesuje się też sposobem organizacji wizyt VIP-ów. – Jakie były i są procedury i przepisy? Czy wszystkie z nich zostały wdrożone? Czy były przestrzegane? Jak je tworzono? Od którego momentu zaczynały obowiązywać? Jakie były obowiązki zabezpieczenia tychże wizyt? Jaka odpowiedzialność ciążyła na Biurze Ochrony Rządu, a jaka po stronie Kancelarii Prezydenta i Kancelarii Prezesa Rady Ministrów? Czyli chodzi o całość wiedzy związanej z organizacją wyjazdów osób zajmujących kierownicze stanowiska w państwie – informuje rzecznik NIK. Drugi obszar w tej samej kontroli obejmuje proces szkolenia pilotów wojskowych. – Poczynając od naboru do szkoły, gdzie odbywa się nauka. Następnie cała ścieżka kariery w różnych jednostkach wojskowych. Jak wygląda szkolenie zawodowe pilotów, którzy już skończyli szkołę? Jak odbywa się rekrutacja do 36. pułku i jak przebiega szkolenie w tym pułku? Czyli chodzi o całą ścieżkę kariery obejrzanej pod kątem szkolenia i przygotowania pilotów – precyzuje Biedziak. Zaznacza, że oba obszary badane są w ramach jednej kontroli specjalnej. Prowadzi ją specjalny zespół, do którego oddelegowano kontrolerów m.in. z departamentu obrony. Kontrola obejmuje badanie i zabezpieczenie dokumentów, możliwość uzyskiwania wyjaśnień i prowadzenia przesłuchań.

Jacek Dytkowski, Czwartek, 23 grudnia 2010,

http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20101223&typ=po&id=po02.txt

Oceń artykuł:
(5.00)
głosów: 4
tagi: , , , , , , , , , , ,

Komentarze są zablokowane.

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters