Tupolew spłonął jeszcze przed startem

Publikacja w serwisie: 03 January 2011
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce

Zobacz także:

» "List z Polski" » Są nagrania z monitoringu: Przed startem widzialność 3 tys. metrów » Film, nakręcony przed startem prezydenckiego samolotu i na jego pokładzie. » Ekshumacje jeszcze przed jesienią » “Błędy w identyfikacji ofiar zweryfikowane jeszcze przed pogrzebami” » Tupolew zderzył się z ptakiem – 30 godzin przed lotem. » Jeszcze dwa przesłuchania » Czego jeszcze nie zrobiło BOR » Jeszcze nie jest za późno » Co jeszcze podpisał Miller w Moskwie? » Co jeszcze szwankowało w rządowym Tu-154M? » “HIPOTEZA ZAMACHU JESZCZE BARDZIEJ AKTUALNA” » Wizja szaleńca? Prowokacja? Czy KTOKOLWIEK to jeszcze widział??? » Minister Kwiatkowski zostanie przesłuchany jeszcze w lutym » Wrak jeszcze płonie – amatorski film z miejsca katastrofy » Świadek katastrofy: w kabinie była jeszcze jedna osoba » Czy tupolew był ślepy? » Tupolew wcale nie lądował » Tusk, tupolew i rosyjska gra » Tupolew lądował, czy spadał? » Rządowy Tupolew nie obrócił się na plecy » Gdzie był Tupolew przez 30 minut? » Tupolew wypracowuje ścieżkę odejścia » Tupolew wypuszczał podwozie z oderwanym skrzydłem? » Tupolew ściął brzozę bez utraty skrzydła » Prezydencki tupolew w ogóle nie powinien startować » Polko krytykuje Klicha. “Tupolew jest jak syrenka” » Tupolew rozleciał się w powietrzu – komisja Millera ukryła dowody » Sprzeczności w rosyjskich protokołach: Tupolew wypuszczał podwozie z oderwanym skrzydłem? » Tomasz Pietrzak: Tupolew miał zblokowany system ostrzegawczy (TAWS) » Prezydencki Tupolew Tu – 154 wyposażony był w nowoczesny system ostrzegawczy TAWS – dlaczego nie zadziałał? » Graś przed komisją etyki » Koniec przesłuchań przed wakacjami? » CZYSTKA przed pałacem Prezydenckim » Trzy zamachy przed Smoleńskiem » Treść tablicy przed Pałacem Prezydenckim » Lipiński: Tusk chciał być przed Kaczyńskim » Kukła Putina spłonęła przed ambasadą » Były dowódca Tu-154 o naciskach przed Tbilisi » Jest świadek awantury przed Smoleńskiem » Pomnik świateł przed Pałacem pogodzi Polaków? » TUSK MOŻE TRAFIĆ PRZED TRYBUNAŁ STANU » Kilometr przed pasem, byli 50 metrów za nisko? » Bronili ciała prezydenta przed Rosjanami? “Nieprawda” » Piloci odcięli dopływ paliwa tuż przed katastrofą » Zespół Macierewicza: Przed katastrofą w Tu-154M był wyciek » Porównują stan lotniska przed wizytami prezydenta i premiera » Złamał konstytucję – powinien stanąć przed Trybunałem Stanu » Wiktor Bater wiedział o katastrofie pod Smoleńskiem przed katastrofą » Nowe ’sensacje’ TVN: Kłótnia oficerów przed wylotem do Smoleńska » Wstępny raport przed 10 października. Bez zapisów rozmów z wieży? » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

W przypadku własnego tupolewa Rosjanie dostrzegli zasadność wykonania schematu rozrzutu odłamków samolotu

Trzy osoby zginęły, a 43 odniosły obrażenia na skutek wypadku rosyjskiego samolotu pasażerskiego Tu-154, do którego doszło w Surgucie na Syberii. Samolot, który miał lecieć z Surgutu do Moskwy, zapalił się podczas kołowania przed startem. W ogniu stanął jeden z silników, w wyniku czego wybuchł zbiornik z paliwem.

Na pokładzie samolotu w chwili katastrofy znajdowało się 116 osób. Większość pasażerów, a także członków załogi została ewakuowana, zanim pożar osiągnął apogeum. Maszyna, która należała do linii Kogalymavia (Kogałym-awia), doszczętnie spłonęła. Wśród rannych jest co najmniej troje dzieci, a także ośmiu członków załogi. Władze lotniska i dyrekcja przewoźnika poinformowały, że w ich opinii załoga samolotu wraz z obsługą portu lotniczego Surgut uczyniły wszystko, aby pomóc w ewakuowaniu pasażerów maszyny. Także minister transportu Igor Lewitin pogratulował załodze przeprowadzenia udanej akcji ratunkowej.
Część świadków zeznała jednak, że niektóre z wyjść awaryjnych zostały zamknięte przed zakończeniem ewakuacji, wobec czego osoby przebywające jeszcze wówczas na pokładzie musiały przedzierać się przez płomienie.
Wszczęto dochodzenie w sprawie katastrofy. Minister transportu Igor Lewitin powiedział dziennikarzom, że rozpatrywane są wszystkie wersje, w tym i ta mówiąca o ataku terrorystycznym. Badaniem zdarzenia zajmie się rosyjski Międzypaństwowy Komitet Lotniczy, czyli ten sam organ, który bada katastrofę polskiego rządowego Tu-154M pod Smoleńskiem. Jak poinformowały władze, wszystkie czarne skrzynki i inne rejestratory lotu już zostały przekazane MAK.
Ekipa MAK badająca sobotni wypadek przystąpiła do pracy na miejscu zdarzenia już wczoraj. Eksperci analizują m.in. konstrukcję silników i sporządzają schemat rozrzutu odłamków samolotu.
Już kilkanaście godzin po wypadku rosyjska federalna agencja ds. transportu (Rostransnadzor) przygotowała wniosek zalecający wprowadzenie zakazu lotów Tu-154B. Tu-154B to wcześniejszy model Tu-154M, samolotu, którym 10 kwietnia do Smoleńska leciała polska delegacja. Szef Rostransnadzoru Giennadij Kurwienkow podczas spotkania z Igorem Lewitinem przekazał mu informację, że w przygotowaniu są dokumenty, w których jego agencja zaleca wprowadzenie obligacji do wycofania Tu-154B z linii pasażerskich.
Łukasz Sianożęcki

http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20110103&typ=sw&id=sw11.txt

3 stycznia 2011

Oceń artykuł:
(5.00)
głosów: 6

Jeden Komentarz: »

Jeśli uważasz że któryś komentarz nie powinien się tutaj znaleźć zgłoś to na adres:

admin@smolensk-2010.pl
  • andrew001 :

    Rzadowy TU154M ktory rozbil sie w Smolensku byl jedynym egzemplarzem (dane fabryczne) TU 154M zbudowanym z elementow TU154B-2.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters