ATM QAR z Tu-154M – czyli kolejna ściema

Publikacja w serwisie: 13 January 2011
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce
tagi: , , , ,

Zobacz także:

» "List z Polski" » Bilans Smoleńska, czyli polowanie na czarownice AD2010 » Rejestrator Tu-154M z polskiej firmy » Nałęcz i logika, czyli przyjaciele nas szczują! » Tu-154M – moment uderzenia w brzozę » Kolejna rocznica katastrofy » Kolejna manipulacja mediów » Kpt. Aleksandr Muramszczikow – katastrofa TU-154M dezinformacje! » Klich czeka na kolejną katastrofę » Jak tragedia staje się kolejną aferą. » Czarne skrzynki: kolejna zagadka » 3 x 15 = 1, czyli syndrom Mawrodego » Terlikowski: „Mgła”, czyli o tym jak honor przegrywa z PR-em » Rosyjski bat, czyli jak z Polaka zrobić niewolnika » TMC – 65 – czyli jak stworzyć mgłę… w kilka sekund… » Prawo do rzygania, czyli o radości pod krzyżem » Polski raport inny, czyli jaki? » Śledztwo smoleńskie, czyli międzynarodowy szok » KREATYWNE ŚLEDZTWO MAK, CZYLI ROSYJSKIE FAŁSZERSTWO PRZY STENOGRAMACH » Kolejna farsa – po kilku miesiącach generał jest już trzeźwy i jako jedyny prawidłowo odczytuje wysokość » W POLSCE SKANDAL ZA SKANDALEM A DYMISJI BRAK…CZYLI HONORU BRAK » Misja Specjalna 21.09.2010 – Katastrofa Polskiego Tu-154m [1/2] » Tu-154m. Rosjanie ujawnili prawdę. Prawda jest bardzo gorzka. » Prezydencki Tu-154M nr 101 » Ekshumacje ofiar Tu-154M » Załoga samolotu Tu-154M » Tu 154M został rozerwany » Zginęli w katastrofie Tu-154M » Tu-154M Landing Procedure » LISTA PASAŻERÓW TU-154M » samoloty.pl – O katastrofie Tu-154M inaczej » Nowe fragmenty nagrań z Tu-154M » Odbył się eksperyment na samolocie Tu-154M 102 » Porównanie 2 filmów z katastrofy TU-154M » Macierewicz: Tu-154M nie uderzył w drzewo » MAK udostępnił raporty z remontu Tu-154M » Wyremontowany Tu-154M przekazany Polsce » Trzy hipotezy katastrofy Tu-154M » Katastrofa Tu-154M – raport wstępny » Prokuratura: Tu-154M był prawidłowo wyważony » Co jeszcze szwankowało w rządowym Tu-154M? » ABW bada film z miejsca katastrofy Tu-154M » Co Tu-154M może zrobić bez końcówki skrzydła? » Przyczyny katastrofy Tu-154M nie w najbliższym czasie » Tu-154M to przerobiony bombowiec, nie mógł się rozsypać » Tu-154M gotowy do przekazania komisji Millera » Macierewicz: kontrolerzy winni katastrofy Tu-154M » Lustracja pilotów TU-154M. IPN ujawnia szczegóły » Fragment Tu-154M w sukience Matki Bożej » Dezinformacje na temat odzyskania wraku Tu-154M » Film z remontu prezydenckiego Tu-154M w Samarze » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

Piszę to, bo buszując po różnych forach poświęconych katastrofie w Smoleńsku, mam wrażenie, że historia przekazywania i odczytywania ATM QAR zostanie wmontowana w świadomość większości – w nieprawdziwej i zniekształconej postaci. To tylko dwie małe ściemy, ale dosyć istotne.

Ściema 1. ATM QAR był przekazany zaraz po katastrofie do odczytania w Polsce.

Wiemy, że informacja o planowanym przekazaniu go przez MAK pojawiła się 13 kwietnia (np. na portalu WP).

Jeszcze 14 kwietnia, na stronie tvp.pl pojawia się artykuł – “Trzecia czarna skrzynka niebawem w Polsce”.
Z artykułu na stronie “Wiadomości24″ możemy wywnioskować, że ATM-owski rejestartor znalazł się w  Instytucie Technicznym Wojsk Lotniczych 15 kwietnia.

Ściema 2. “… urządzenie to zostało skonstruowane przez Polaków, jest to patent polski i odczytane może być tylko w Polsce.”

Ta informacja została powielona bodaj we wszystkich artykułach traktujących o “trzeciej czarnej skrzynce”. Pojawiła się ona pierwotnie w komentarzu naczelnego prokuratora wojskowego – Krzysztofa Parulskiego do oświadczenia Tatiany Anodiny z 13 kwietnia.

Tymczasem QAR, czyli quick access recorder – rejestartor szybkiego dostępu, to urządzenie wymyślone właśnie po to, aby odczytywanie z niego danych było bardzo łatwe. Poza samym rejestratorem, firma ATM oferuje oprogramowanie służące do analizy i wizualizacji zapisanych w jego pamięci parametrów.

Czy technologia ta jest znana tylko naszym specjalistom? Otóż jest ona świetnie znana stronie rosyjskiej, wystarczy przeczytać listę klientów ATM, którzy zakupili zestawy rejestratorów wraz ze sprzętem i oprogramowaniem do ich odczytywania, aby znaleźć tam takie firmy jak:

Aerofłot
Uzbekistan Airways
Kazakhstan Airlines
Gazprom Avia
Siberian Airlines
Tupolev Design Bureau – Moscow, Russia

Czemu zatem MAK wysłał ATM-QAR z naszego samolotu do Polski?
Czy nie po to, aby uwiarygodnić – rzekomo odczytane z rejestratorów rządowej “Tutki” – dane (w tym zapis głosowy z kabiny pilotów – CVR)?

Uzupełnienie.

Znalazłem poniższy artykuł na bibuła.com, który porusza ten sam temat. Zawiera on także interesujące potwierdzenie: historia katastrofy chińskiego Tu-154M.  MAK odczytywał już w przeszłości ATM-owski QAR!

Uzupełnienie 2.

Dziś (3 sierpnia) wpadł mi w ręce artykuł z “GW” w którym powtórzone jest kłamstwo:

“…Wcześniej awarię wykluczył MAK na podstawie czarnych skrzynek rejestrujących pracę urządzeń samolotu. Potwierdza to zapis dodatkowego rejestratora wyprodukowanego w Polsce, wydobytego z wraku w obecności polskich ekspertów i natychmiast przewiezionego do Warszawy. Polski rejestrator jest dokładniejszy od tych, które badali Rosjanie…”   – http://wyborcza.pl/1,75248,8202991,Rosja_oporna_ws__Smolenska.html#ixzz0vSeOPOeL

http://lubczasopismo.salon24.pl/Smolensk.10.04.2010/post/212913,atm-qar-z-tu-154m-czyli-kolejna-sciema

30 lipca 2010

nadesłane przez: Lora

Oceń artykuł:
(5.00)
głosów: 2
tagi: , , , ,

Jeden Komentarz: »

Jeśli uważasz że któryś komentarz nie powinien się tutaj znaleźć zgłoś to na adres:

admin@smolensk-2010.pl
  • WiT :

    Mnie zastanawia co innego, czy taki rejestrator może być podmieniony?

    Komentarz lubiany przez innych czytelników: Oceń go. Thumb up 6 Thumb down 0

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters