Ukraińscy eksperci uważają, że raport MAK jest tendencyjny

Publikacja w serwisie: 24 January 2011
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce

Zobacz także:

» "List z Polski" » “Raport MAK-u nie jest dla nas wiążący, nie musimy się od niego odwoływać” » Warto rozmawiać – 04.01.2011 – dlaczego raport MAK jest nie do przyjęcia » MILLER: “Ja z reguły nie komentuję wiadomości, które są wyssane z palca; z niesmakiem przeczytałem, że ktoś będzie przetrzymywał raport na okres powyborczy, i to jest cały mój komentarz” » Rafał Rogalski: Jest nagranie rozmowy Błasik-Protasiuk, to nie jest nacisk na załogę » Philip Crowley – “Przykro jest to mówić, ale w tej chwili jest to sprawa między Rosją a Polską” » Czy rządowi eksperci są zastraszeni? » USA: eksperci od lotnictwa zszokowani » ROSYJSCY “EKSPERCI” USTALILI » Polscy eksperci wrócili ze Smoleńska » EKSPERCI OD NAWIGACJI SATELITARNEJ: TO BYŁ ZAMACH » Eksperci z USA wesprą zespół Macierewicza » Rosyjscy eksperci bronią kontrolerów ze Smoleńska » To był zamach – mówią eksperci polski i niemiecki » Polscy eksperci wracają. Wrak wciąż niszczeje » Katastrofa 10 kwietnia: Rosyjscy i polscy eksperci polecieli do USA » Trzej eksperci dołączyli do polskiej grupy badawczej w Moskwie » Rosyjscy eksperci: Załoga samolotu Tu-154 nie zrobiła tego, co należało » Nagrania z lotniskowego monitoringu zbadają eksperci od czytania z ruchu warg » EKSPERCI BARDZO OSTRO O SŁOWACH PREZESA PIS WS. KATASTROFY: “Jarosław Kaczyński tego nie pojmie. Choćby chciał” » Krakowscy eksperci kończą pracę nad opinią fonoskopijną na temat rejestratora głosu z kabiny pilotów samolotu Tu-154M » Zaraz po katastrofie międzynarodowe organizacje i eksperci zaoferowali swoją pomoc. MAK te propozycje odrzucił, a polski rząd nie zaprotestował » Raport co kwartał » Dziurawy raport MAK » Ostateczny raport MAK już w środę » Raport MAK za zamkniętymi drzwiami » Protokół opóźni raport? » A co dziś wstrzymuje raport? » RAPORT ROSYJSKICH PSYCHIATRÓW » Raport dr. inż. Grzegorza Szuladzińskiego » Politycy komentują raport MAK » Raport MAK nie wiąże Polski » Piloci wściekli na rosyjski raport » Raport MAK: bezpośrednie przyczyny katastrofy » Oskarżać pilotów i nie pytać o raport » Alicja Zając – Raport MAK nas rozczarował » Raport Zespołu Ekspertów Niezależnych (ZEN) » Bronisław Wildstein, Lekceważący raport MAK » Raport MAK nie mówi nic o kontrolerach lotu » Katastrofa Tu-154M – raport wstępny » Raport MAK powstał wbrew międzynarodowym przepisom » Komisja Millera redaguje raport ws. katastrofy » Raport Millera to była świadoma manipulacja » RAPORT MACIEREWICZA o działaniach żołnierzy i pracowników WSI … » Polski raport inny, czyli jaki? » JAROSŁAW KACZYŃSKI: RAPORT MAK TO KPINA Z POLSKI » USA: polska odpowiedź na raport MAK-u przeszła bez echa » Raport MAK nie spełnia wymogów konwencji chicagowskiej » “Kommiersant”: Polski raport surowszy niż rosyjski » “TUSK ODPOWIADA ZA RAPORT MAK” – pikieta pod Kancelarią Premiera » Raport Millera dopiero po 17 lipca, są problemy z tłumaczeniem » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

Ukraińscy eksperci uważają, że raport Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego w sprawie katastrofy smoleńskiej jest tendencyjny, a odpowiedzialność za tragedię spoczywa zarówno na załodze polskiego samolotu, jak i na rosyjskich kontrolerach lotu.

Po zapoznaniu się z dostępnymi w tej sprawie materiałami skłaniam się w stronę wersji polskiej, że zawiniła i załoga samolotu, i wieża kontrolna – oświadczył na konferencji prasowej w Kijowie nawigator-oblatywacz Ołeh Korszunow.

Raport MAK jest tendencyjny, gdyż obarcza winą za katastrofę wyłącznie polskich pilotów. Gdyby jednak wieża kontrolna w Smoleńsku w odpowiednim czasie nakazała pilotom odejście od lądowania, do tragedii mogłoby nie dojść – wtórował pilot-oblatywacz z ukraińskich zakładów lotniczych im. Antonowa Witalij Horowenko.

Zdaniem ukraińskich ekspertów wieża kontrolna na lotnisku w Smoleńsku wiedziała, że będąc w odległości 2 km od pasa lotniska, samolot z prezydentem Lechem Kaczyńskim na pokładzie znajduje się za nisko, jednak nie uprzedziła o tym załogi.

Wieża zaczęła krzyczeć “horyzont” dopiero w momencie, gdy samolot praktycznie się rozbijał – powiedział Korszunow.

Ukraińscy specjaliści podkreślili jednocześnie, że ich zdaniem piloci prezydenckiego samolotu nie byli wystarczająco przygotowani na lądowanie w tak trudnych warunkach pogodowych, jakie panowały w Smoleńsku w dniu tragedii.

Ekipa polskiego Tu-154 była słabo przygotowana, a rosyjscy kontrolerzy lotu cały czas zachowywali się pasywnie – stwierdzili Korszunow i Horowenko.

Eksperci uważają także, że zarówno jedna, jak i druga strona działały pod presją psychologiczną.

W przypadku polskich pilotów były to okoliczności związane z obecnością na pokładzie samolotu prezydenta i ważnych polityków, z rosyjskiej zaś m.in. obecność na wieży zastępcy dowódcy bazy w Smoleńsku pułkownika Nikołaja Krasnokutskiego.

Z materiałów badającej katastrofę smoleńską polskiej komisji także wynika, że rosyjscy kontrolerzy lotu popełnili 10 kwietnia 2010 roku liczne błędy, działali pod presją i nie byli wystarczającym wsparciem dla załogi Tu-154M.

http://www.rmf24.pl/raport-lech-kaczynski-nie-zyje-2/kaczynski-fakty/news-ukrainscy-eksperci-w-smolensku-zawinili-i-piloci-i,nId,320106

24 stycznia 2011

Oceń artykuł:
(5.00)
głosów: 1

Komentarze są zablokowane.

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters