Rok 2010 był najbezpieczniejszy w historii lotnictwa

Publikacja w serwisie: 23 February 2011
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce
tagi: , ,

Zobacz także:

» "List z Polski" » USA: eksperci od lotnictwa zszokowani » Olejnik ekspertem lotnictwa » Jerzy Polaczek: To będzie największy skandal w historii badania wypadków lotniczych » Nie możemy pozwolić, aby oceny dotyczące historii, polityki i kultury narzucali nam spadkobiercy komunizmu » Likwidacja 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego to decyzja polityczna, obliczona na efekt wyborczy » Były agent GRU, obecnie pisarz i badacz historii ZSRR, Wiktor Suworow: Rosja jest zdolna do “politycznego morderstwa”… » SMOLEŃSK 10 kwietnia 2010 – podsumowanie na dzień 9.07.2010 » CYNICZNI 2010 » Wildstein Przedstawia – 12.09.2010 » Ocenzurowane “WIADOMOŚCI” TVP z 23-04-2010 » Misja specjalna (2/3) – 12.05.2010 » Misja specjalna – 02.06.2010 » Facebook vs. Smolensk-2010.pl » Misja specjalna -TVP- 05.05.2010 » Misja specjalna 16.06.2010 » SMOLEŃSK 10.04.2010 – PAMIĘTAMY! » TVN 24 – Hieną roku 2010 » Misja specjalna – TVP – 05.10.2010 » Oświadczenie Marszałka Sejmu (10.04.2010) » Kropka Nad I: Andrzej Seremet (08.07.2010) » Plan lotu Tu-154 101, w dniu 10.04.2010 » Stenogram konferencji prasowej MAK z 19.05.2010 » Małgorzata Wassermann w Sejmie – 24.09.2010 » SMOLEŃSK 10/4/10 – PRÓBA PODSUMOWANIA NA DZIEŃ 26.06.2010 » Kto przeszukal mieszkania ofiar katastrofy 10.04.2010? » BOR mógł nie dopełnić obowiązków w Katyniu w 2010 r. » Tęsknimy! Ku pamięci Załogi TU-154 – Smolensk 10.04.2010 » APEL STOWARZYSZENIA RODZIN KATYŃ 2010 » Hipoteza fałszywych nadajników NDB (aktualizacja: 16.05.2010) » 54 pytania nadal aktualne – aktualizacja 13.05.2010 » Misja Specjalna 21.09.2010 – Katastrofa Polskiego Tu-154m [1/2] » [ENGLISH] Smolensk 2010 – PLANE CRASH RESUME » Zbigniew Mikołejko: 10 kwietnia 2010 – czas apokalipsy » Analiza kryminalistyczna: “Katyń 2010 – Moskwa 1610″ » Prezentacja przedstawiona podczas wysłuchania w Brukseli 7.12. 2010 » APEL ANDRZEJA MELAKA KATASTROFA SMOLEŃSK 2010 » Amatorski film z miejsca katastrofy – Smoleńsk 10.04.2010. » “KATYŃ 2010″: PRZEKAZAĆ WRAK SAMOLOTU POLSCE » Stowarzyszenie Rodzin Katyń 2010 – apelujemy o prawdę i pamięć » Rozmowa z Andrzejem Melakiem, współzałożycielem Stowarzyszenia Katyń 2010. » Marsz Pamięci 10 września 2010, Przemówienie Jarosława Kaczyńskiego » MANIFESTACJA: „11.09.2001 – 10.04.2010 DWIE TRAGEDIE – JEDNO KŁAMSTWO!” » Antoni Macierewicz na temat śledztwa w sprawie katastrofy smoleńskiej – 24.09.2010 » OŚWIADCZENIE Zespołu Parlamentarnego Ds. Zbadania Przyczyn Katastrofy TU-154 M z 10 kwietnia 2010 r. » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

Transport lotniczy odnotował w 2010 roku najniższy w historii poziom wypadków – poinformowało Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA). W ubiegłym roku światowy wskaźnik wypadków lotniczych, określany liczbą wypadków wyprodukowanych na Zachodzie samolotów w przeliczeniu na milion lotów, wyniósł 0,61. Oznacza to, że doszło do jednego wypadku na 1,6 mln lotów – wynika z komunikatu opublikowanego w Tokio.

To najniższy wskaźnik w historii, mniejszy niż 0,65 odnotowany w 2006 roku – dodaje IATA. Organizacja zaznacza jednak, że biorąc pod uwagę wszystkie typy samolotów, liczba wypadków śmiertelnych była w sumie większa niż w 2009 roku (23 w porównaniu z 18), podobnie jak liczba wszystkich ofiar tych wypadków (786 w porównaniu z 685).

Latanie jest bezpieczne, ale każdy wypadek jest ludzką tragedią, która przypomina nam, iż naszym ostatecznym celem powinno być zero wypadków, zero ofiar – uważa szef IATA Giovanni Bisignani. IATA zrzesza 230 przewoźników powietrznych z całego świata, którzy obsługują 93 proc. całego międzynarodowego ruchu lotniczego.

http://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-rok-2010-byl-najbezpieczniejszy-w-historii-lotnictwa,nId,325507

23 lutego 2011

Oceń artykuł:

tagi: , ,

Komentarze są zablokowane.

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters