Sensacyjne zeznania kontrolera ze Smoleńska

Publikacja w serwisie: 22 March 2011
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce

Zobacz także:

» "List z Polski" » BOR dementuje sensacyjne doniesienia mediów » Zeznania medialnego pułkownika » Zeznania Sławomira Wiśniewskiego » Ujawniamy zeznania ze śledztwa smoleńskiego » Branka smoleńskich rodzin na zeznania » Zeznania Tuska sprzeczne z faktami » Rosja unieważnia zeznania kontrolerów » Zeznania Arabskiego. Podwójna gra ekipy Tuska » Zaskakująco podobne zeznania rosyjskich świadków katastrofy » Strzały na miejscu katastrofy? – nowe zeznania rosyjskich milicjantów » Pierwotne zeznania nie będą brane pod uwagę w polskim śledztwie. Jak to możliwe? » Smoleńska elegia » Smoleńska pastorałka » Smoleńska odpowiedzialność. » Tajemnica Smoleńska » Znikające SMS-y ze Smoleńska » 400. rocznica zdobycia Smoleńska » Kto wymazał połączenia ze Smoleńska? » Gdzie są ranni ze Smoleńska? » Smoleńska droga podejścia » Jak Turowski przygotowywał lot do Smoleńska » Niezidentyfikowani spod Smoleńska » Tajemnica telefonu ze Smoleńska » WYSTAWA SMOLEŃSKA W WIEDNIU » PE: debaty ws. Smoleńska nie będzie » Co słychać na filmach ze Smoleńska? » 150 osób przesłuchanych ws. Smoleńska » BOR fałszował dokumentację ws. Smoleńska? » URZĘDNIK MSZ O RANNYCH ZE SMOLEŃSKA » Piszemy do Komisji Europejskiej ws. Smoleńska » ROZMOWA Z KONTROLEREM LOTU ZE SMOLEŃSKA » INTERPELACJA WS. SMOLEŃSKA, ODPOWIEDŹ WE WRZEŚNIU » PROKURATURA ZAKNEBLUJE DZIENNIKARZY WS. SMOLEŃSKA? » Rozmowy kontrolerów ze Smoleńska ujawnione » Macierewicz apeluje do Polonii ws. Smoleńska » Czy linia nr 602 zasilała smoleńską wieżę? » Kolejny tajemniczy zgon ws. Smoleńska » KONFERENCJA ZESPOŁU DS. SMOLEŃSKA (2 posiedzenie) » Smoleńska katastrofa to papierek lakmusowy!!! » Dziś petycja w sprawie Smoleńska » Rosjanie z zarzutami za katastrofę smoleńską? » Kontroler lotów ze Smoleńska: czy kogoś się boi? » MSZ przekazało rodzinom tablicę ze Smoleńska » Katastrofa smoleńska 10 dowodów na zamach » Wiadomo z kim kontaktowali się kontrolerzy ze Smoleńska » Jest ekspertyza filmu ze Smoleńska » Tragedia smoleńska pół roku później » ABW: Nie przetrzymywaliśmy materiałów dotyczących Smoleńska » KONFERENCJA ZESPOŁU DS. SMOLEŃSKA (1 posiedzenie) » Grupa Macierewicza żąda akt dot. Smoleńska » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

“Wiadomości” TVP1 dotarły do zeznań świadka katastrofy smoleńskiej. Wynika z nich, że na lotnisku w Smoleńsku to kontroler, a nie tylko pilot Tu-154, decydował o lądowaniu samolotu.

Strona polska przesłuchała w charakterze świadków czterech kontrolerów z wieży lotniska Siewienyj. “Wiadomości” TVP1 dotarły do zeznań Anatolia Murawiewa, który był kierownikiem ruchu lotniczego lotniska w Smoleńsku. Murawiew w śledztwie prokuratury rosyjskiej powiedział: “Kierowanie lotami na lotnisku Siewiernyj w Smoleńsku odbywa się zgodnie z Federalnym Regulaminem Lotnictwa Państwowego, zatwierdzonym rozkazem ministra obrony narodowej Federacji Rosyjskiej”. “Wiadomości” TVP1 ustaliły, że dokument ten w punkcie 98. daje prawo kierownikowi lotów do samodzielnego podejmowania decyzji o odesłaniu samolotu na lotnisko zapasowe.

Podczas czwartkowej wideokonferencji rosyjscy eksperci przekonywali, że to dowódca samolotu podejmuje decyzję o jego lądowaniu.

“Wiadomości” TVP1 dotarły do zeznań świadka katastrofy smoleńskiej. Wynika z nich, że na lotnisku w Smoleńsku to kontroler, a nie tylko pilot Tu-154, decydował o lądowaniu samolotu.

Strona polska przesłuchała w charakterze świadków czterech kontrolerów z wieży lotniska Siewienyj. “Wiadomości” TVP1 dotarły do zeznań Anatolia Murawiewa, który był kierownikiem ruchu lotniczego lotniska w Smoleńsku. Murawiew w śledztwie prokuratury rosyjskiej powiedział: “Kierowanie lotami na lotnisku Siewiernyj w Smoleńsku odbywa się zgodnie z Federalnym Regulaminem Lotnictwa Państwowego, zatwierdzonym rozkazem ministra obrony narodowej Federacji Rosyjskiej”. “Wiadomości” TVP1 ustaliły, że dokument ten w punkcie 98. daje prawo kierownikowi lotów do samodzielnego podejmowania decyzji o odesłaniu samolotu na lotnisko zapasowe.

Podczas czwartkowej wideokonferencji rosyjscy eksperci przekonywali, że to dowódca samolotu podejmuje decyzję o jego lądowaniu.

- Gdyby nie było ani jednego kontrolera na lotnisku w Smoleńsku, a zamiast tego siedział tam szympans i w języku, który jest niezrozumiały dla jakiegokolwiek człowieka, dla jakiejkolwiek narodowości, jakimś tam bełkotem podawał informacje, nawet ten absurd w jakimkolwiek wypadku nie mógł być przyczyną katastrofy – oświadczył rosyjski ekspert lotniczy Oleg Smirnow.

Zastępca szefa Państwowego Instytutu Naukowo Badawczego Lotnictwa Państwowego w Moskwie Ruben Jesajan dodał, że kontroler lotów nie miał prawa zabronić rządowemu tupolewowi lądowania.

Tymczasem, jak wynika z informacji TVN24, to Siergiej Iwanow obecny wicepremier Rosji zatwierdził wojskowe rozporządzenie, według którego Paweł Plusnin miał obowiązek zakazać lądowania polskiemu Tu-154 i nakazać odejścia na zapasowe lotniska. Potwierdził do podczas piątkowej konferencji Michaił Guriewicz, szef grupy śledczej Komitetu Śledczego Federacji Rosyjskiej. Powiedział on, że kierownik lotów jest zobowiązany zakazać lądowania, jeśli są przeszkody, które zagrażają bezpieczeństwu lotu lub warunki są poniżej minimum pogodowego.

(ib, bart, ekb)

http://wiadomosci.wp.pl/kat,119674,title,Sensacyjne-zeznania-kontrolera-ze-Smolenska,wid,13149138,wiadomosc.html?ticaid=1bfde

18. 02. 2011

Oceń artykuł:
(4.33)
głosów: 9

Komentarze są zablokowane.

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters