Oficerowie BOR-u pierwszymi świadkami ws. organizacji lotów z 7 i 10 kwietnia

Publikacja w serwisie: 26 April 2011
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce

Zobacz także:

» "List z Polski" » Wątek nadzoru nad BOR wyłączony ze sprawy organizacji lotów » Oficerowie BOR bronili ciała prezydenta » Oficerowie monitorujący lot Tu-154: „Witebsk jest na Białorusi?” » MARSZ SOLIDARNOŚCI Z OFIARAMI TRAGEDII SMOLEŃSKIEJ 10 KWIETNIA 2010 [Ottawa, Kanada, 9 kwietnia 2011] » Odpowiedź kancelarii premiera na apel Ruchu 10 kwietnia ws. powołania międzynarodowej komisji technicznej badającej przyczyny katastrofy w Smoleńsku 10 kwietnia 2010 » FAŁSZYWA WIEŻA KONTROLI LOTÓW » FAŁSZYWA WIEŻA KONTROLI LOTÓW » Kontroler lotów ze Smoleńska: czy kogoś się boi? » NIK: urzędnicy premiera utrudniali kontrolę ws. lotów VIP » Zapis rozmowy między pilotami Ił-76 a kontrolerami lotów » Analiza wypowiedzi J. Millera w kwestii rejestratora lotów » To kancelaria premiera odpowiadała za bezpieczeństwo lotów VIP-owskich » Rozmowy między pilotami Tu-154, Jaka-40 i wieżą kontroli lotów w Smoleńsku » Szef kontrolerów wieży lotów na lotnisku Siewiernyj trzy dni po katastrofie polskiego Tu-154M przeszedł na emeryturę. » Kluczowym elementem była decyzja kontroli lotów lotniska Siewiernyj o sprowadzaniu samolotu na “rozkaz z centrali” [BIAŁA KSIĘGA] » 10 kwietnia nie było drugiego Katynia » 10 KWIETNIA I NADAKTYWNOŚĆ ROSYJSKICH SŁUŻB » 10 kwietnia: średni stopień zagrożenia » Eksperyment wyjaśni zagadkę katastrofy 10 kwietnia » “Wolność i Prawda” – przemówienie Prezydenta RP z 10 kwietnia » Katastrofa 10 kwietnia: Rosyjscy i polscy eksperci polecieli do USA » Okoliczności lotu 10 kwietnia w rękach komisji Millera » Zbigniew Mikołejko: 10 kwietnia 2010 – czas apokalipsy » Akcja ratunkowa 10 kwietnia w Smoleńsku według raportu MAK » Nieznany los broni oficerów BOR, którzy zginęli 10 kwietnia » 10 kwietnia na lotnisku w Smoleńsku było dwóch KIEROWCÓW BOR-u » 10 kwietnia delegacja z Tu-154 miała czekać w Mińsku na poprawę pogody » ABW musi poprawić ekspertyzę m.in. telefonów ofiar katastrofy 10 kwietnia » Na początku przyszłego tygodnia raport MAK w sprawie katastrofy 10 kwietnia » “Dear Andrzej, what we can do together?” Halicki 10 kwietnia miał telefon z Rosji » Nazwiska oficerów BOR, którzy 10 kwietnia czekali na płycie Siewiernego » Kontrolerzy ruchu na wieży w Smoleńsku konsultowali się 10 kwietnia z Moskwą » Katastrofa 10 kwietnia: Dramatyczne zdjęcia, analiza ostatnich chwil prezydenckiego Tu-154 » Najnowszy scenariusz obchodów rocznicy katastrofy 10 kwietnia z Anną Komorowską » OŚWIADCZENIE Zespołu Parlamentarnego Ds. Zbadania Przyczyn Katastrofy TU-154 M z 10 kwietnia 2010 r. » Chaos w rosyjskich dokumentach z sekcji zwłok ofiar katastrofy 10 kwietnia » “Rodziny ofiar katastrofy 10 kwietnia nie poznają wcześniej raportu Millera” » Nowe dane na temat parametrów lotu Tu-154 z 10 kwietnia dotarły do prokuratury wojskowej » To nie jest sprawa polityczna. Niech 10 kwietnia o 8.39 zawyją syreny w całym mieście. » Stenogram nagrania ze spotkania Edmunda Klicha z ministrem Bogdanem Klichem, 22 kwietnia 2010 r. » “Chcemy pierwsi poznać raport polskiej komisji badającej przyczyny katastrofy 10 kwietnia” » W jakim stanie i miejscu znajdował się kokpit Tu-154 po katastrofie 10 kwietnia ub.r. na lotnisku Smoleńsk Siewiernyj? » Były szef kontrwywiadu wojskowego chce „przeprowadzenia dowodu z kompletnych billingów z 10 i 11 kwietnia 2010 r.” » Generał Marian Janicki, szef BOR, odmawia posłom spotkania z oficerami, którzy 10 kwietnia pracowali na lotnisku w Smoleńsku i w Katyniu » SMOLEŃSK 10 kwietnia 2010 – podsumowanie na dzień 9.07.2010 » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

Oficerowie Biura Ochrony Rządu pierwsi odpowiedzą na pytania cywilnych prokuratorów w sprawie przygotowań do kwietniowych lotów do Smoleńska – ustalili reporterzy śledczy RMF FM. Wszystkie przesłuchania w tej sprawie potrwają co najmniej do wakacji.

Lista osób, które prokuratura zamierza przesłuchać, jest dość długa, liczy bowiem ponad 80 nazwisk. Są to ludzie właściwie wszystkich instytucji, które miały coś wspólnego z przygotowaniem kwietniowych lotów.

Jest to i BOR ,i Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Kancelaria Prezydenta, pracownicy Sejmu, Senatu. Nie wykluczamy, że ta lista 80 osób znacznie się poszerzy – wylicza Renata Mazur z Prokuratury Okręgowej Warszawa-Praga, która od kilku tygodni bada wyłączony wątek ze śledztwa prowadzonego przez wojskowych prokuratorów.

Dotyczy on właśnie przygotowań do lotu, w których brały udział osoby cywilne. Dziś, podobnie jak przez kolejne dni tego tygodnia, zeznania składać będą oficerowie BOR-u. Z nieoficjalnych ustaleń wynika, że na pierwszy ogień poszli funkcjonariusze z biura w Warszawie. Wezwania dostali także oficerowie, którzy byli na miejscu tragedii – w Smoleńsku i Katyniu.

Śledztwo planowo ma skończyć się 10 października. Trzeba jednak pamiętać, że prokurator może w każdej chwili przedłużyć postępowanie, więc realną datą skończenia postępowania i postawienia ewentualnych zarzutów będzie wczesna zima tego roku.

26 kwietnia 2011

http://www.rmf24.pl/raport-lech-kaczynski-nie-zyje-2/fakty/news-oficerowie-bor-u-pierwszymi-swiadkami-ws-organizacji-lotow,nId,336778

Roman Osica

RMF FM

Oceń artykuł:
(5.00)
głosów: 1

Komentarze są zablokowane.

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters