Krakowscy eksperci kończą pracę nad opinią fonoskopijną na temat rejestratora głosu z kabiny pilotów samolotu Tu-154M

Publikacja w serwisie: 30 June 2011
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce

Zobacz także:

» "List z Polski" » Dezinformacje na temat odzyskania wraku Tu-154M » Lustracja pilotów TU-154M. IPN ujawnia szczegóły » Czy wąwóz przed lotniskiem w Smoleńsku zmylił pilotów prezydenckiego samolotu? » Rosyjscy eksperci: Załoga samolotu Tu-154 nie zrobiła tego, co należało » Załoga samolotu Tu-154M » Zapis polskiej czarnej skrzynki samolotu Tu-154M » Pierwsze kadry po katastrofie samolotu prezydenckiego Tu-154M… » Zagadka głosu w kokpicie wciąż nierozwiązana » Gdzie podział się kanał nr 1 z rejestratora MARS-BM ? » Analiza wypowiedzi J. Millera w kwestii rejestratora lotów » Prokuratura wojskowa dostała zapisy ostatniego rejestratora tupolewa » Polskie medale dla Rosjan za pracę w Smoleńsku » Prokurator Rzepa: Monitorowaliśmy pracę rosyjskich śledczych » Rosyjska Komisja Państwowa do wyjaśnienia przyczyn katastrofy zakończyła pracę » Zespół biegłych zbada karty podejścia na Siewiernyj, dokumentację fotograficzną lotniska i wyniki analiz rejestratora ATM » “Kłótnia Protasiuka z Błasikiem” to temat zastępczy » Były generał KGB w BBN. Stanisław Koziej: temat Smoleńska sam wypłynie » Antoni Macierewicz na temat śledztwa w sprawie katastrofy smoleńskiej – 24.09.2010 » Tragedia w Smoleńsku. Zagraniczne gazety spekulują na temat przyczyn katastrofy » Jeżeli w czasie pobytu polskich ekspertów w Smoleńsku wystąpią obfite opady deszczu, lub spadnie śnieg, prace zostaną wstrzymane. » Nowe dane na temat parametrów lotu Tu-154 z 10 kwietnia dotarły do prokuratury wojskowej » Seminarium na temat katastrofy smoleńskiej – Dr hab. Marek Czachor, prof. ndzw. Politechniki Gdańskiej Katedra Fizyki Teoretycznej i Informatyki Kwantowej » Klich obwinia pilotów » Jak rosyjskie media komentują informację, że w wieży znajdował się oficer FSB, który mógł mieć wpływ na pracę kontrolerów lotu i który “rozpłynął się w powietrzu”, nie będzie przez nikogo przesłuchany? » W aktach nie czytałam o naciskach na pilotów » Kobiecy głos w kabinie pilotów » Oskarżać pilotów i nie pytać o raport » Moskwa wdeptała polskich pilotów w błoto » Gratis za teorię winy polskich pilotów » Dziewięciu pilotów 36. specpułku złożyło wymówienia » Piątka pilotów odejdzie z 36. Pułku Specjalnego » Pożegnanie z koncepcją zmylenia pilotów przez “jar” » Siły Powietrzne obiecują zmiany w szkoleniu pilotów » USA: eksperci od lotnictwa zszokowani » ROSYJSCY “EKSPERCI” USTALILI » Czy rządowi eksperci są zastraszeni? » “La Stampa”: Polska przyznaje, że to była wina polskich pilotów » Klich: była koncepcja, żeby pokazać winę pilotów » Eksperci z USA wesprą zespół Macierewicza » EKSPERCI OD NAWIGACJI SATELITARNEJ: TO BYŁ ZAMACH » Polscy eksperci wrócili ze Smoleńska » Żandarmeria Wojskowa zabezpieczyła dokumentację lotniczą byłych pilotów specpułku » To był zamach – mówią eksperci polski i niemiecki » Rosyjscy eksperci bronią kontrolerów ze Smoleńska » Katastrofa 10 kwietnia: Rosyjscy i polscy eksperci polecieli do USA » Ukraińscy eksperci uważają, że raport MAK jest tendencyjny » Polscy eksperci wracają. Wrak wciąż niszczeje » Michał Fiszer: Błąd pilotów nie jest przesądzony, mogli nie mieć wpływu na tor lotu » Trzej eksperci dołączyli do polskiej grupy badawczej w Moskwie » Nagrania z lotniskowego monitoringu zbadają eksperci od czytania z ruchu warg » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

Eksperci z Instytutu Ekspertyz Sądowych w Krakowie dysponują materiałem, który umożliwia wydanie końcowej opinii fonoskopijnej dotyczącej rejestratora głosu z kabiny pilotów samolotu Tu-154M. Jak ustalił “Nasz Dziennik”, trwają jeszcze prace nad opinią, a biegli czekają na przekazanie drogą oficjalną protokołów z przeprowadzonych w Moskwie badań.

- Z informacji, jakie przekazali nam biegli z Instytutu Ekspertyz Sądowych w Krakowie, wynika, że materiał pozyskany w czasie ich pobytu w Moskwie jest wystarczający do tego, by wydać końcową opinię fonoskopijną – powiedział “Naszemu Dziennikowi” płk Zbigniew Rzepa, rzecznik Naczelnego Prokuratora Wojskowego. Jak zaznaczył, terminu ukończenia prac biegłych na razie nie da się ustalić. Głównym powodem jest oczekiwanie na rosyjskie protokoły z przeprowadzonych w Moskwie badań czarnych skrzynek Tu-154M, w których uczestniczyli polscy specjaliści. Czynności te były możliwe do przeprowadzenia w ramach realizacji wniosku o międzynarodową pomoc prawną. – To wymaga czasu, gdyż eksperci mają do wykonania jeszcze kilka badań, a ponadto z wydaniem końcowej opinii trzeba poczekać, aż oficjalną drogą spłyną protokoły z czynności przeprowadzonych podczas wizyty biegłych w Federacji Rosyjskiej – dodał rzecznik. Jak usłyszeliśmy, biegli po powrocie z Moskwy do tej pory nie zgłaszali potrzeby przeprowadzenia kolejnych badań czy zgromadzenia dodatkowych materiałów.
Pułkownik Rzepa przyznał również, że Wojskowa Prokuratura Okręgowa w Warszawie jest zainteresowana pozyskaniem raportu komisji pod przewodnictwem ministra Jerzego Millera. Rzecznik nie przesądził, w jakim trybie ów dokument trafi do prokuratury – czy zostanie on przekazany śledczym przez komisję, czy też przez premiera Donalda Tuska, czy prokuratura wystąpi o jego przekazanie. Jak się dowiedzieliśmy, wszystkie te drogi są możliwe i wzajemnie się nie wykluczają. – Na pewno raport zostanie dołączony do akt śledztwa i będzie stanowił jeden z istotniejszych dowodów. Jednak tak jak w przypadku raportu Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego, tak i w tym przypadku prokuratura nie będzie związana ustaleniami Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego – dodał rzecznik.

Marcin Austyn

http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20110629&typ=po&id=po17.txt

30 czerwca 2011

Oceń artykuł:
(5.00)
głosów: 1

Komentarze są zablokowane.

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters