Prezentacja raportu Millera – relacja “minuta po minucie” + WIDEO

Publikacja w serwisie: 29 July 2011
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce
tagi: ,

Zobacz także:

» "List z Polski" » Publikacja raportu Jerzego Millera – całość [3 godz WIDEO] » Katastrofa minuta po minucie » MAK zadowolony z raportu Millera » Tusk: 29 lipca publikacja raportu komisji Millera » Przyczyny katastrofy smoleńskiej według raportu komisji Millera » MSWiA podało godzinę publikacji raportu komisji Millera » “Rodziny ofiar katastrofy 10 kwietnia nie poznają wcześniej raportu Millera” » Protokół z załącznikami raportu komisji Jerzego Millera badającej okoliczności katastrofy smoleńskiej » Relacja spod Krzyża » Prezentacja sarkofagu Lecha i Marii Kaczyńskich » Prezydent Lech Kaczyński nie żyje. Katastrofa samolotu w Smoleńsku [RELACJA] » Prezentacja przedstawiona podczas wysłuchania w Brukseli 7.12. 2010 » Wstrząsająca “relacja” strażaka z katastrofy Tu-154M – od razu było jasne, że nikt nie przeżył. » Raport Millera to była świadoma manipulacja » Okęcie (WIDEO) » Tupolew rozleciał się w powietrzu – komisja Millera ukryła dowody » Raport komisji Millera na biurku premiera, liczy 300 stron » Ci, którzy zginęli (Wideo) » Smoleńsk. Historia amatorskiego wideo » Film nagrany tuż po katastrofie Tu-154 M w Smoleńsku [WIDEO] » Przyczyny katastrofy Tu-154: Komentarz eksperta [wideo] » Najnowsza rekonstrukcja katastrofy samolotu w Smoleńsku (wideo) » Skandal! Telewizja w Niemczech wulgarnie kpi ze śmierci Lecha Kaczyńskiego w dniu pogrzebu prezydenta (wideo) » Teorie spiskowe to bzdura. Na filmie nikt nie dobija rannych, a postacie to w rzeczywistości gałęzie drzew. (wideo) » Najnowsza symulacja katastrofy prezydenckiego tupolewa. Maszyna ścinała skrzydłami drzewka na wysokości zaledwie 2,5 metra (wideo) » Nie uznajemy raportu MAK » Krętactwa Millera » Komentarz Ewy Błasik do raportu MAK » Co będzie w raporcie Millera » Fałszerstwa w raporcie Millera » Sprzeczności w raporcie Millera » Do wyborów nie będzie raportu z katastrofy » Komentarz do raportu MAK – Kozi Dryngiel » Polska przekazała uwagi do raportu MAK » Treść raportu MAK – dokumenty do pobrania » Komisja Millera działała bezprawnie? » Artystyczne wizje komisji Millera » Antoni Macierewicz o komisji Millera » Czego nie znalazłem w raporcie Millera » Tusk w Brukseli – „Projekt raportu MAK nie do przyjęcia” » Rząd się nie odwoła od raportu MAK – NIE MA PODSTAW PRAWNYCH » Polskie uwagi do raportu MAK przetłumaczone na angielski » Niezależna.pl ujawnia matactwa ws. daty raportu » Klich: Do raportu MAK odniosę się do końca listopada » Klich: Jutro przekazanie projektu raportu MAK » Moskwa przypilnuje polskiej opinii do raportu MAK? » Klich dostanie w Rosji egzemplarz raportu MAK » Zmiana raportu MAK celem strategicznym dla Polski » W przyszłym tygodniu szkic opinii do raportu MAK » Tu-154M gotowy do przekazania komisji Millera » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

Polska komisja wyjaśniająca okoliczności katastrofy smoleńskiej opublikowała swój raport. Pracom przewodniczył minister Jerzy Miller. Na www.rmf24.pl – relacja “minuta po minucie”.

Raport komisji Jerzego Millera (wersja polska) [PDF]

Raport komisji Jerzego Millerazałączniki (wersja polska) [PDF]

Raport komisji Jerzego Millera (wersja angielska) [PDF]

Raport komisji Jerzego Millera – załączniki (wersja angielska) [PDF]link

Raport komisji Jerzego Millera (wersja rosyjska) [PDF]link

Raport komisji Jerzego Millera – załączniki (wersja rosyjska) [PDF]link

13:00 Rodziny w Kancelarii Premiera w milczeniu wysłuchały raportu komisji i słuchają konferencji prasowej Jerzego Millera. Małgorzata Wasermann powiedziała nam przed chwilą, że ma już kilkadziesiąt pytań w związku z raportem. Na spotkaniu z komisją będzie około 100 osób – członków rodzin ofiar.

12:57 Czy raport komisji Millera wyjaśnia przyczyny katastrofy w Smoleńsku? [GŁOSUJ W ANKIECIE]

12:52 III część prezentacji [23 MB]

“Samolot był sprawny technicznie do momentu zderzenia z ziemią”

12:51 II część prezentacji [15 MB]

“Natychmiast skompletowano członków komisji, którzy polecieli do Smoleńska”

12:39 O locie Tu-154 M do Smoleńska bez “lidera” na pokładzie zdecydował ostatecznie 36. pułk lotnictwa transportowego a strona rosyjska, pomimo obowiązującego przepisu to zaakceptowała

12:33 Str. 314. Zabezpieczenie medyczne lotniska SMOLEŃSK PÓŁNOCNY nie gwarantowało udzielenia pomocy medycznej 96 osobom na pokładzie samolotu Tu-154M. Sposób działania straży pożarnej nie zapewnił sprawnego prowadzenia akcji ratowniczo-gaśniczej na terenie lotniska SMOLEŃSK PÓŁNOCNY.

12:22 Miller: Komisja w żadnym wypadku nie orzeka o winie

12:19 Miller o statusie lotu: wojskowy

12:16 I część prezentacji [15 MB]

I część

Miller: Wszyscy członkowie komisji akceptowali treść raportu

12:11 Rosja: Media o wnioskach polskiej komisji [CZYTAJ WIĘCEJ...]

12:07 Żadne czujniki nie zanotowały “dwóch silnych wstrząsów”.

12:06 Dowódca Sił Powietrznych gen. Andrzej Błasik w końcowej fazie lotu 10 kwietnia był w kokpicie Tu-154M, ale nie ingerował w działanie kapitana ani załogi

11:43 Kontroler z wojskowego Okęcia zbyt późno przekazał meteorologowi z Okęcia informację o pogodzie w Smoleńsku, którą dostał od załogi Jaka-40 – stwierdza raport komisji Millera. Gdyby załoga Tu-154 miała ją, mogłaby zawrócić lub lecieć na lotnisko zapasowe – dodano.

11:41 Istniejące w 2010 r. przepisy lotnicze zapewniały możliwość bezpiecznego wykonania lotu Tu-154M

11:34 Dowódca podjął błędną decyzję o odejściu w automacie, później jego reakcja była bardzo sprawna

11:31 Miller: Załoga nie była samobójcami. Podjęła decyzję “odchodzimy na drugi krąg”

11:29 Miller: Statek był sprawny do czasu zderzenia z drzewem. Nikt nie ingerował w lot samolotu, nie użyto materiałów wybuchowych, chemicznych i jądrowych

11:28 Miller: Uspokajające komendy z lotniska były mylące

11:27 Miller: Lądowanie w takich warunkach wymaga bezbłędnej współpracy załogi i lotniska.

11:25 Miller: Brakowało szkolenia w trudnych warunkach atmosferycznych z wykorzystaniem symulatora. W skrajnie trudnych warunkach tylko na symulatorze można wyćwiczyć, jak ratować siebie i pasażerów.

11:25 Miller: Decyzje były prawidłowe. Nie było nawyku, jak takie trudne decyzje realizować

11:22 Miller: 10 IV załoga podejmowała właściwe decyzje, ale nie potrafiła ich właściwie zrealizować

11:21 Miller: Czym różniły się loty 7 i 10 kwietnia? Szczególnie trudne warunki atmosferyczne

11:21 Komenda odejścia za późno – na wysokości 39 m względem poziomu lotniska

11:16

11:12 Procedura odejścia zainicjowana 60 metrów za nisko

11:10 To nie drzewo było za wysoko, ale samolot był w miejscu, w którym nie powinien być

11:07 Dowódca załogi Tu-154M był nadmiernie obciążony; tylko on posługiwał się językiem rosyjskim wystarczająco biegle, by porozumiewać się bez problemów z wieżą w Smoleńsku

11:06 Str. 92. Aktywność telefonów komórkowych na pokładzie samolotu „Instrukcja postępowania personelu pokładowego w samolotach i śmigłowcach 36. specjalnego pułku lotnictwa transportowego”, Wydanie II, Warszawa 2007 r. zawiera wymóg zakazu używania na pokładzie telefonów komórkowych. Spośród znalezionych na miejscu wypadku telefonów komórkowych co najmniej 18 było aktywnych (zalogowanych do sieci). Jeden należał do członka personelu pokładowego, dwa do pracowników Kancelarii Prezydenta RP, trzy do generałów w tym Dowódcy Sił Powietrznych, a jeden do Małżonki Prezydenta RP.

11:05 Raport: od 2008 roku odnotowano aż 125 przypadków wygenerowania sygnałów ostrzegawczych przez system TAWS. “Podczas analizy materiałów OKL nie wpisywano przyczyn mających wpływ na zadziałanie systemu TAWS. Tylko w kilkunastu przypadkach wpisano, że przyczyną generowania sygnałów ostrzegawczych przez TAWS było wykonywanie podejścia do lądowania bez pomocy radionawigacyjnych (np. lądowanie w Czadzie 06.09.2008 r.) lub wykonywanie podejścia z widzialnością bez wykorzystania systemu ILS (lądowanie w Gdańsku 17.12.2008 r.). Może to świadczyć, że załogi nie znały zasad prawidłowej eksploatacji urządzenia TAWS. Doprowadziło to do wyrobienia nieprawidłowego nawyku ignorowania generowanych przez system TAWS ostrzeżeń.”

“Może to świadczyć, że załogi nie znały zasad prawidłowej eksploatacji urządzenia TAWS. Doprowadziło to do wyrobienia nieprawidłowego nawyku ignorowania generowanych przez system TAWS ostrzeżeń.”

11:00 Załoga nie była wystarczająco wyszkolona i nie wiedziała, że jeśli na lotnisku nie ma systemu ILS (a tak było w Smoleńsku) niemożliwe będzie wykonanie automatycznego odejścia na drugi krąg

10:54 Raport zawiera kilkadziesiąt zaleceń, m.in. dla kancelarii prezydenta i premiara, Sejmu i Senatu, ministrów obrony i spraw zagranicznych oraz Sztabu Genaralnego WP i Dowództwa Sił Powietrznych.

10:53

10:43 Po katastrofie w obrębie lotniska została przeprowadzona wycinka drzew. Brzoza, z którą zderzył się samolot, miała wysokości zgodną z normami

10:41 Poziom wyszkolenia załogi zagrażał bezpieczeństwu lotów

10:37

10:36 Nie stwierdzono nacisku na załogę

10:34 Tylko technik pokładowy miał ważne uprawnienia do wykonywania lotów

10:33 Lotnisko Smoleńsk Północny nie zapewniało warunków do lądowania zwłaszcza w warunkach ograniczonej widoczności

10:32 Gęstość zadrzewienia na podejściu mogło utrudniać pracę urządzeń radiolokacyjnych

10:31 Wysokość drzew na lotnisku w Smoleńsku mogła przeszkadzać załogom podchodzącym do lądowania.

10:31 W Specpułku ustanowiono własne standardy niezgodne z programem szkolenia, regulaminem lotów i innymi dokumentami

10:27

10:26 Nadmierna prędkość opadania Tu-154 jedną z przyczyn katastrofy

10:26 Zejście Tu-154 poniżej minimum wysokości jedną z przyczyn katastrofy

10:25 Załoga nie chciała lądować, chciała wykonać jedynie próbne podejście

10:25 Samolot był sprawny technicznie do momentu zderzenia z ziemią; urządzenia działały prawidłowo

10:23 Uchybienia formalne w organizacji lotu nie miały wpływu na tragedię.

10:21 Dowódca statku powietrznego – pilot w dniu 10.04.2010 r. nie posiadał ważnych uprawnień do wykonywania lotów w charakterze dowódcy samolotu Tu-154M i Jak-40

10:19 Nie było możliwości odejścia samolotu

10:17 Nie ma śladów użycia materiałów wybuchowych

10:16 Kierownik lotniska w Smoleńsku podawał błędne komendy

10:05: Miller: Żaden z członków komisji nie złożył głosu odrębnego

10:02 Na salę wchodzi Jerzy Miller i członkowie komisji.

RMF FM

http://www.rmf24.pl/raport-lech-kaczynski-nie-zyje-2/fakty/news-prezentacja-raportu-millera-relacja-minuta-po-minucie,nId,352100

29 lipca 2011

Oceń artykuł:

tagi: ,

Komentarze są zablokowane.

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters