MAK: Nic nowego w raporcie Millera, wady lotniska opisaliśmy wcześniej

Publikacja w serwisie: 02 August 2011
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce

Zobacz także:

» "List z Polski" » “Rodziny ofiar katastrofy 10 kwietnia nie poznają wcześniej raportu Millera” » Sprzeczności w raporcie Millera » Co będzie w raporcie Millera » Fałszerstwa w raporcie Millera » Czego nie znalazłem w raporcie Millera » Antonii Macierewicz o raporcie Millera: fałszerstwa i kłamstwa » Schetyna o raporcie Millera: Możemy tylko prosić o cierpliwość » Co nowego odkryją akta? » Katastrofa prezydenckiego samolotu 10 minut wcześniej niż przypuszczano? » Nie wiemy, dlaczego nie zamknięto lotniska » Prokuratura dostała “nowe” zdjęcia z lotniska w Smoleńsku » Porównują stan lotniska przed wizytami prezydenta i premiera » Nowe zasady podróżowania VIPów. Lotniska będą sprawdzane » Rosja. Rozporządzenie z 2007: Siewiernyj ma status lotniska wspólnego bazowania » Polska prokuratura pyta Rosjan, kto pracował przy oświetleniu lotniska » Eksperyment na raporcie » Prokuratura wojskowa dysponuje już analizą kart podejścia lotniska Smoleńsk Siewiernyj » W raporcie MAK kapitulanctwo Tuska wyjdzie na jaw » MAK: W raporcie 72 wnioski o przyczynach katastrofy » Gdyby przyrządy w samolocie pracowały prawidłowo, pilot wiedziałby, że schodzi poniżej poziomu lotniska » Na jakiej podstawie osoby znajdujące się na wieży kontrolnej lotniska Siewiernyj zostały dopuszczone do służby » Błędy w raporcie MAK należy zgłosić w ICAO » Zespół biegłych zbada karty podejścia na Siewiernyj, dokumentację fotograficzną lotniska i wyniki analiz rejestratora ATM » Wniosek o zweryfikowanie związków ze służbami ZSRR m.in. przedstawicieli MAK, obsługi lotniska Smoleńsk-Siewiernyj oraz ich przełożonych » Kluczowym elementem była decyzja kontroli lotów lotniska Siewiernyj o sprowadzaniu samolotu na “rozkaz z centrali” [BIAŁA KSIĘGA] » Żadnych nazwisk w raporcie – “To analiza faktów, a nie rozpatrywanie winy” » Tusk “nie powinien brać własnej propagandy za rzeczywistość. Po raporcie MAK w głębi duszy i tak jest pewnie rusofobem” » Krętactwa Millera » MAK zadowolony z raportu Millera » Artystyczne wizje komisji Millera » Komisja Millera działała bezprawnie? » Antoni Macierewicz o komisji Millera » BOR niedopełnił obowiązków – dla Millera jest bez winy » Tu-154M gotowy do przekazania komisji Millera » Dowództwo Sił Powietrznych kontra komisja Millera » Raport Millera to była świadoma manipulacja » Komisja Millera redaguje raport ws. katastrofy » Raport Jerzego Millera zawiera sprzeczne dane » Okoliczności lotu 10 kwietnia w rękach komisji Millera » Analiza wypowiedzi J. Millera w kwestii rejestratora lotów » prof. Binienda z NASA Masakruje tzw. Expertów millera » Tusk: 29 lipca publikacja raportu komisji Millera » Raport Millera dopiero po 17 lipca, są problemy z tłumaczeniem » Jutro poznamy odpowiedź MAK-u na raport komisji Millera » Tusk: “Liczę, że raport Millera uda się zaprezentować w czerwcu” » Publikacja raportu Jerzego Millera – całość [3 godz WIDEO] » Przyczyny katastrofy smoleńskiej według raportu komisji Millera » Komisja Millera spotka się z dowództwem sił powietrznych – 36. pułk pod lupą » Prezentacja raportu Millera – relacja “minuta po minucie” + WIDEO » Raport Millera starannie pomija odpowiedzialność premiera Tuska » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

“Nie zobaczyliśmy nic nowego w stosunku do naszego raportu końcowego. Wady na lotnisku były również tam opisane” – poinformował szef komitetu technicznego MAK Aleksiej Morozow. Jego zdaniem, “obecność w kokpicie gen. Błasika mogła wywierać nacisk na pilotów”. Nie było natomiast nacisku na kontrolerów lotu. MAK, wbrew polskiemu raportowi, utrzymuje, że piloci próbowali lądować.

Zdaniem Morozowa, “fakty nie potwierdzają, że kontroler upewniał załogę, że leci prawidłowo”. Kontrolerzy informowali załogę o warunkach i wysokości – podkreślił. Pytany o naciski na kontrolerów na wieży, stanowczo zaprzeczył. Pułkownik Krasnokucki rozmawiał przez telefon ze swoim przełożonym – poinformował Morozow, ale odmówił podania jego nazwiska

Morozow podkreślił, że lotnisko w Smoleńsku było “otwarte i działające “, a nie “czasowe otwarte” – jak podawał polski raport. Hipotezy polskiej strony, że system radiolokacyjny nie był sprawny, nie znalazły potwierdzenia w faktach – oświadczył. Powtórzył, że nie można było zamknąć lotniska 10 kwietnia.

Według MAK, obecność Dowódcy Sił Powietrznych w kokpicie Tu-154M mogła stanowić presję na załogę. Jak mówił szef komisji technicznej Aleksiej Morozow, kapitan samolotu w ostatniej chwili ,widząc ziemię, spostrzegł, w jak krytycznej jest sytuacji.

Morozow – powołując się na wyniki ekspertyz psychologicznych i zapisy z ”czarnych skrzynek” tupolewa – powiedział, że w rozmowie załogi pojawiło się zdanie “będzie niezadowolony, jeśli nie wylądujemy” – co odnosi on do “głównego pasażera”.

Dlatego Dowódca Sił Powietrznych dołączył do załogi i osobiście meldował “głównemu pasażerowi” gotowość do lotu. Według psychologów mogło to stanowić presję na załogę – dodał szef komisji technicznej MAK.

Jak mówił, “jedynym wytłumaczeniem” działania kapitana samolotu było to, że dopiero w ostatniej chwili zobaczył ziemię i wtedy zrezygnował z lądowania – do którego wcześniej prowadził maszynę. Dopiero wtedy zobaczył, w jak krytycznej jest sytuacji – powiedział.

Morozow przypomniał, że strona polska sformułowała swoje uwagi do raportu MAK ze stycznia i to, co przedstawiła Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego, jest powtórzeniem tych uwag. Jak dodał, MAK nie uwzględnił ich w swoim raporcie, bo “nie miały one charakteru technicznego”, ale polskie uwagi są “nieodłączną częścią” raportu z badania katastrofy smoleńskiej.

Wcześniej wiceszef MAK Oleg Jermołow oświadczył, że Komitet przestudiował zarówno polski raport, jak i prezentację komisji oraz publikacje prasowe i wpisy na forach internetowych poświęcone tej sprawie.

Morozow przypomniał podczas konferencji, że MAK działał na podstawie 13. załącznika Konwencji Chicagowskiej; jak dodał, był to jedyny dokument na podstawie którego można było wyjaśniać okoliczności katastrofy smoleńskiej. Podkreślił również, że Polska wyraziła na to zgodę.

Opublikowany w ubiegłym tygodniu raport Millera podkreślił zaniedbania rosyjskich kontrolerów, których zabrakło w dokumencie przygotowanym wcześniej przez MAK. Polska komisja ustaliła, że informacje przekazywane załodze Tu-154, m.in. o prawidłowym położeniu samolotu, utwierdziły pilotów w przekonaniu o prawidłowym wykonywaniu podejścia, gdy w rzeczywistości samolot znajdował się poza strefą dopuszczalnych odchyleń.

Równie istotne zarzuty dotyczą wyszkolenia polskich pilotów, którzy nie mieli odpowiednich uprawnień. O niedostatecznym przeszkoleniu załogi świadczy fakt, że nikt nie zareagował na komunikaty generowane przez system TAWS. Piloci nie wiedzieli też, że jeśli na lotnisku nie ma systemu ILS. niemożliwe będzie wykonanie automatycznego odejścia na drugi krąg. Jerzy Miller stwierdził, że załoga podejmowała właściwe decyzje, ale nie potrafiła ich właściwie zrealizować. Komisja zaprzeczyła wcześniejszym doniesieniom o naciskach na załogę.

RMF FM

http://www.rmf24.pl/raport-lech-kaczynski-nie-zyje-2/fakty/news-mak-nic-nowego-w-raporcie-millera-wady-lotniska-opisalismy,nId,352729

2 sierpnia 2011

Oceń artykuł:
(1.00)
głosów: 1

Jeden Komentarz: »

Jeśli uważasz że któryś komentarz nie powinien się tutaj znaleźć zgłoś to na adres:

admin@smolensk-2010.pl
  • e2rd :

    MAK skłamał twierdząc że podejście odbywało się w oparciu o AIP czyli zbiór informacji aeronawigacyjnych Rosji. Lotniska Smoleńsk Północny nie ma w zbiorze AIP jako że jest ono lotniskiem wojskowym !

    Karty lotniska jakie otrzymali piloci z zasobów ambasady nie są kartami ze zbioru AIP ! Polscy piloci nie musieliby o nie prosić gdyż zbiór AIP jest ogólne dostępny.

    Zasady AIP określają także procedury awaryjne dla lotnisk wojskowych – np lądowanie samolotu cywilnego w sytuacji awaryjnej. Tutaj mieliśmy zaplanowane lądowanie.

    Lot wg (procedur cywilnych) skończył się wraz z minięciem punktu ASKIL, za nim samolot przejęli kontrolerzy wojskowi, którzy nie znali angielskiego, cywilnych procedur itp.

    To prymitywne kłamstwo MAK ma na celu podkreślanie że lot nie był wojskowy.

    Thumb up 3 Thumb down 0

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters