Raport dr. inż. Grzegorza Szuladzińskiego

Publikacja w serwisie: 17 May 2012
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce
tagi: , , , , , , , ,

Zobacz także:

» "List z Polski" » sejm.gov.pl – odznaczenie pilota prezydenckiego samolotu, kpt. Grzegorza Pietruczuka srebrnym krzyżem za zasługi dla obronności » Raport Millera to była świadoma manipulacja » Dziurawy raport MAK » Raport co kwartał » Politycy komentują raport MAK » Ostateczny raport MAK już w środę » Protokół opóźni raport? » Raport MAK za zamkniętymi drzwiami » A co dziś wstrzymuje raport? » Raport MAK nie wiąże Polski » RAPORT ROSYJSKICH PSYCHIATRÓW » Piloci wściekli na rosyjski raport » Oskarżać pilotów i nie pytać o raport » Raport MAK: bezpośrednie przyczyny katastrofy » Raport Zespołu Ekspertów Niezależnych (ZEN) » Bronisław Wildstein, Lekceważący raport MAK » Alicja Zając – Raport MAK nas rozczarował » Katastrofa Tu-154M – raport wstępny » Raport MAK nie mówi nic o kontrolerach lotu » USA: polska odpowiedź na raport MAK-u przeszła bez echa » “Kommiersant”: Polski raport surowszy niż rosyjski » Polski raport inny, czyli jaki? » Raport MAK powstał wbrew międzynarodowym przepisom » Komisja Millera redaguje raport ws. katastrofy » Raport MAK nie spełnia wymogów konwencji chicagowskiej » JAROSŁAW KACZYŃSKI: RAPORT MAK TO KPINA Z POLSKI » RAPORT MACIEREWICZA o działaniach żołnierzy i pracowników WSI … » “Raport MAK-u nie jest dla nas wiążący, nie musimy się od niego odwoływać” » Inżynier Wróbel miał pomóc analizować raport MAK » Ukraińscy eksperci uważają, że raport MAK jest tendencyjny » “TUSK ODPOWIADA ZA RAPORT MAK” – pikieta pod Kancelarią Premiera » Raport Millera dopiero po 17 lipca, są problemy z tłumaczeniem » Tusk: “Liczę, że raport Millera uda się zaprezentować w czerwcu” » Raport Jerzego Millera zawiera sprzeczne dane » MSZ: Nie komentujemy “białej księgi”; będzie rzetelny raport » Jutro poznamy odpowiedź MAK-u na raport komisji Millera » Dopiero za dwa miesiące poznamy raport MAK w sprawie katastrofy » Miller: Raport ws. katastrofy smoleńskiej pierwszy otrzyma premier » Raport MAK nie wskazuje ani jednej prawdziwej przyczyny katastrofy smoleńskiej » Na początku przyszłego tygodnia raport MAK w sprawie katastrofy 10 kwietnia » Raport Millera starannie pomija odpowiedzialność premiera Tuska » Morozow: “Proszę czytać raport MAK. Tam są odpowiedzi na wszystkie pytania” » Tusk: Jeżeli raport będzie gotowy, zostanie opublikowany » Wstępny raport przed 10 października. Bez zapisów rozmów z wieży? » Raport komisji Millera na biurku premiera, liczy 300 stron » Warto rozmawiać – 04.01.2011 – dlaczego raport MAK jest nie do przyjęcia » Raport Millera wywołał w Polsce trzęsienie ziemi i szok » Małgorzata Wassermann: Raport MAK w kilku punktach mówi wprost nieprawdę » Warzecha: Jeśli polskie uwagi są fundamentalne, to raport można wyrzucić » Syn członka KC Komunistycznej Partii Zachodniej Ukrainy chwali raport Millera » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

10 Coolawin Rd, Northbridge 2063, Australia
Tel. (061) (2) 9967-0998
E-mail: ggg@bigpond.net.au
ANALYTICAL SERVICE Pty Ltd

Raport No. 456
NIEKTÓRE ASPEKTY TECHNICZNO-KONSTRUKCYJNE
SMOLEŃSKIEJ KATASTROFY

Autor: Dr inż. Gregory Szuladzinski
Niezależny Doradca Techniczny
Zespołu Parlamentarnego Ds. Zbadania Przyczyn Katastrofy TU-154 M z 10 kwietnia 2010 r.

STRESZCZENIE WYNIKÓW RAPORTU
Najwyraźniejszą przyczyną katastrofy były wybuchy w czasie podejścia do lądowania, które zapoczątkowały destrukcję samolotu jeszcze w powietrzu. Jeden z nich miał miejsce na lewym skrzydle, około jednej trzeciej długości, powodując wielkie lokalne zniszczenie, w efekcie rozdzielając skrzydło na dwie części. Efekt wtórny to naruszenie więzów między przodem kadłuba i resztą statku. Drugi wybuch, wewnątrz kadłuba, spowodował gruntowne zniszczenie i rozczłonkowanie tegoż. Samo lądowanie (czy upadek) w terenie zadrzewionym, wszystko jedno jak niekorzystne i pod jakim kątem, nie mogło w żadnym wypadku spowodować takiego rozczłonkowania konstrukcji, które zostało udokumentowane.

Raport do pobrania (w pliku pdf)

© Zespół Parlamentarny ds. Zbadania Przyczyn Katastrofy TU-154 M z 10 kwietnia 2010 r.

SPIS TREŚCI

  1. OGÓLNY PRZEBIEG WYPADKU
  2. OCZEKIWANE I FAKTYCZNE ROZBICIE KONSTRUKCJI; PORÓWNANIE
  3. CO SIĘ STAŁO W OKOLICY PUNKTU K?
  4. WIĘCEJ O LOSIE LEWEGO SKRZYDŁA
  5. KINETYKA OSTATNIEJ FAZY LOTU
  6. WYBUCH W KADŁUBIE
  7. ODPADNIĘCIE CZĘŚCI OGONOWEJ KADŁUBA
  8. JAKIE JESZCZE MOŻLIWOŚCI WYPADKU TRZEBA ROZWAŻYĆ?
  9. STATYSTYKI ŚMIERTELNOŚCI W WYPADKACH LOTNICZYCH
  • Dodatki
    • KOLIZJA SKRZYDŁA SAMOLOTU Z DRZEWEM
    • ODŁAMKI
    • CO SIĘ DZIEJE Z PALIWEM W WARUNKACH SPECJALNYCH
    • MECHANIKA WYBUCHU HE I POŻAR SAMOLOTU
    • OBRÓT SAMOLOTU WOKÓŁ OSI PODŁUŻNEJ
    • RELACJE ŚWIADKÓW
    • SPRAWY NIEZROZUMIAŁE
  • ZAKOŃCZENIE
  • INNE PRACE TEJ FIRMY

Raport do pobrania (w pliku pdf)

ZAKOŃCZENIE
Przednia część kadłuba wylądowała normalnie, natomiast reszta samolotu upadła kołami do góry. Znaczy to, że rozpad konstrukcji miał miejsce w powietrzu. Niniejszy raport zakłada, że powodem rozpadu były wybuchy.
Gdy kadłub upada w całości, może pęknąć, chociaż pęknięcie wzdłuż osi jest rzadkie. Natomiast wywinięcie burt kadłuba na zewnątrz może być przypisane tylko wybuchowi wewnętrznemu.
Ze wszystkich śladów najważniejsze są dwa: duża ilość odłamków a także rozczłonkowanie ludzkich ciał.
Dopóki nikt nie wystąpi z lepszą hipotezą, zgodną z okolicznościami, jest to jedyne wyjaśnienie przyczyn katastrofy.

Oceń artykuł:
(4.00)
głosów: 5
tagi: , , , , , , , ,

Komentarze są zablokowane.

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters