Raport dr. inż. Grzegorza Szuladzińskiego

Publikacja w serwisie: 17 May 2012
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce
tagi: , , , , , , , ,

Zobacz także:

» "List z Polski" » sejm.gov.pl – odznaczenie pilota prezydenckiego samolotu, kpt. Grzegorza Pietruczuka srebrnym krzyżem za zasługi dla obronności » Raport Millera to była świadoma manipulacja » Dziurawy raport MAK » Raport co kwartał » Raport MAK nie wiąże Polski » Politycy komentują raport MAK » RAPORT ROSYJSKICH PSYCHIATRÓW » A co dziś wstrzymuje raport? » Protokół opóźni raport? » Raport MAK za zamkniętymi drzwiami » Ostateczny raport MAK już w środę » Alicja Zając – Raport MAK nas rozczarował » Katastrofa Tu-154M – raport wstępny » Piloci wściekli na rosyjski raport » Raport MAK nie mówi nic o kontrolerach lotu » Bronisław Wildstein, Lekceważący raport MAK » Oskarżać pilotów i nie pytać o raport » Raport Zespołu Ekspertów Niezależnych (ZEN) » Raport MAK: bezpośrednie przyczyny katastrofy » Raport MAK nie spełnia wymogów konwencji chicagowskiej » Polski raport inny, czyli jaki? » “Kommiersant”: Polski raport surowszy niż rosyjski » USA: polska odpowiedź na raport MAK-u przeszła bez echa » Raport MAK powstał wbrew międzynarodowym przepisom » JAROSŁAW KACZYŃSKI: RAPORT MAK TO KPINA Z POLSKI » Komisja Millera redaguje raport ws. katastrofy » RAPORT MACIEREWICZA o działaniach żołnierzy i pracowników WSI … » Raport Jerzego Millera zawiera sprzeczne dane » Ukraińscy eksperci uważają, że raport MAK jest tendencyjny » Tusk: “Liczę, że raport Millera uda się zaprezentować w czerwcu” » MSZ: Nie komentujemy “białej księgi”; będzie rzetelny raport » Raport Millera dopiero po 17 lipca, są problemy z tłumaczeniem » Dopiero za dwa miesiące poznamy raport MAK w sprawie katastrofy » Jutro poznamy odpowiedź MAK-u na raport komisji Millera » “Raport MAK-u nie jest dla nas wiążący, nie musimy się od niego odwoływać” » “TUSK ODPOWIADA ZA RAPORT MAK” – pikieta pod Kancelarią Premiera » Inżynier Wróbel miał pomóc analizować raport MAK » Wstępny raport przed 10 października. Bez zapisów rozmów z wieży? » Miller: Raport ws. katastrofy smoleńskiej pierwszy otrzyma premier » Raport komisji Millera na biurku premiera, liczy 300 stron » Raport Millera wywołał w Polsce trzęsienie ziemi i szok » Na początku przyszłego tygodnia raport MAK w sprawie katastrofy 10 kwietnia » Raport MAK nie wskazuje ani jednej prawdziwej przyczyny katastrofy smoleńskiej » Raport Millera starannie pomija odpowiedzialność premiera Tuska » Morozow: “Proszę czytać raport MAK. Tam są odpowiedzi na wszystkie pytania” » Warto rozmawiać – 04.01.2011 – dlaczego raport MAK jest nie do przyjęcia » Tusk: Jeżeli raport będzie gotowy, zostanie opublikowany » Małgorzata Wassermann: Raport MAK w kilku punktach mówi wprost nieprawdę » Syn członka KC Komunistycznej Partii Zachodniej Ukrainy chwali raport Millera » Ewa Błasik – Raport MAK to Haniebna próba szkalowania pamięci mojego męża » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

10 Coolawin Rd, Northbridge 2063, Australia
Tel. (061) (2) 9967-0998
E-mail: ggg@bigpond.net.au
ANALYTICAL SERVICE Pty Ltd

Raport No. 456
NIEKTÓRE ASPEKTY TECHNICZNO-KONSTRUKCYJNE
SMOLEŃSKIEJ KATASTROFY

Autor: Dr inż. Gregory Szuladzinski
Niezależny Doradca Techniczny
Zespołu Parlamentarnego Ds. Zbadania Przyczyn Katastrofy TU-154 M z 10 kwietnia 2010 r.

STRESZCZENIE WYNIKÓW RAPORTU
Najwyraźniejszą przyczyną katastrofy były wybuchy w czasie podejścia do lądowania, które zapoczątkowały destrukcję samolotu jeszcze w powietrzu. Jeden z nich miał miejsce na lewym skrzydle, około jednej trzeciej długości, powodując wielkie lokalne zniszczenie, w efekcie rozdzielając skrzydło na dwie części. Efekt wtórny to naruszenie więzów między przodem kadłuba i resztą statku. Drugi wybuch, wewnątrz kadłuba, spowodował gruntowne zniszczenie i rozczłonkowanie tegoż. Samo lądowanie (czy upadek) w terenie zadrzewionym, wszystko jedno jak niekorzystne i pod jakim kątem, nie mogło w żadnym wypadku spowodować takiego rozczłonkowania konstrukcji, które zostało udokumentowane.

Raport do pobrania (w pliku pdf)

© Zespół Parlamentarny ds. Zbadania Przyczyn Katastrofy TU-154 M z 10 kwietnia 2010 r.

SPIS TREŚCI

  1. OGÓLNY PRZEBIEG WYPADKU
  2. OCZEKIWANE I FAKTYCZNE ROZBICIE KONSTRUKCJI; PORÓWNANIE
  3. CO SIĘ STAŁO W OKOLICY PUNKTU K?
  4. WIĘCEJ O LOSIE LEWEGO SKRZYDŁA
  5. KINETYKA OSTATNIEJ FAZY LOTU
  6. WYBUCH W KADŁUBIE
  7. ODPADNIĘCIE CZĘŚCI OGONOWEJ KADŁUBA
  8. JAKIE JESZCZE MOŻLIWOŚCI WYPADKU TRZEBA ROZWAŻYĆ?
  9. STATYSTYKI ŚMIERTELNOŚCI W WYPADKACH LOTNICZYCH
  • Dodatki
    • KOLIZJA SKRZYDŁA SAMOLOTU Z DRZEWEM
    • ODŁAMKI
    • CO SIĘ DZIEJE Z PALIWEM W WARUNKACH SPECJALNYCH
    • MECHANIKA WYBUCHU HE I POŻAR SAMOLOTU
    • OBRÓT SAMOLOTU WOKÓŁ OSI PODŁUŻNEJ
    • RELACJE ŚWIADKÓW
    • SPRAWY NIEZROZUMIAŁE
  • ZAKOŃCZENIE
  • INNE PRACE TEJ FIRMY

Raport do pobrania (w pliku pdf)

ZAKOŃCZENIE
Przednia część kadłuba wylądowała normalnie, natomiast reszta samolotu upadła kołami do góry. Znaczy to, że rozpad konstrukcji miał miejsce w powietrzu. Niniejszy raport zakłada, że powodem rozpadu były wybuchy.
Gdy kadłub upada w całości, może pęknąć, chociaż pęknięcie wzdłuż osi jest rzadkie. Natomiast wywinięcie burt kadłuba na zewnątrz może być przypisane tylko wybuchowi wewnętrznemu.
Ze wszystkich śladów najważniejsze są dwa: duża ilość odłamków a także rozczłonkowanie ludzkich ciał.
Dopóki nikt nie wystąpi z lepszą hipotezą, zgodną z okolicznościami, jest to jedyne wyjaśnienie przyczyn katastrofy.

Oceń artykuł:
(4.00)
głosów: 5
tagi: , , , , , , , ,

Komentarze są zablokowane.

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters