Nikt nie zgłosił się do przetargu na Jaki-40 i części do Tu-154M

Publikacja w serwisie: 21 August 2012
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce
tagi: , , , ,

Zobacz także:

» "List z Polski" » Wstrząsająca “relacja” strażaka z katastrofy Tu-154M – od razu było jasne, że nikt nie przeżył. » Krzyż stał się narzędziem przetargu » Wniosek o zbadanie przetargu na remont tupolewa » Nikt nie widział zagrożenia » Jaki kandydat, taka kampania » Polski raport inny, czyli jaki? » Po jaki grom były te powielacze? – Eunuchy III RP » Były ambasador nie pamięta w jaki sposób rzeczy osobiste Tomasza Merty znalazły się w jego gabinecie » NIKT NIE PRZEŻYŁ » Nikt ich nie ratował » Nie podpisali? Nikt się nie zorientuje » Nikt nie zapytał o certyfikaty » Czy nadal nikt nie dostrzega problemu?! » Czy nadal nikt nie dostrzega problemu?! » Nikt nie chce wziąć odpowiedzialności » Nikt nie chce wziąć odpowiedzialności » Prokuratura: nikt nie obrażał „Bronka” i „Donalda” » Nikt nie ukryje przyczyn katastrofy smoleńskiej » Katastrofa samolotu prezydenta. Nikt nie przeżył » Dlaczego nikt nie pyta o naciski na kontrolerów? » Widziałem ludzi we wraku, których nikt nie wydobywał » Rosja zawiesza użytkowanie Tu-154M; “zbyt awaryjne” » Nikt nie wie CZY i KIEDY “Prawie 200 osób pojedzie do Smoleńska po wrak tupolewa” » Skąd wiadomo, czego dotyczyła rozmowa, skoro nikt jej nie słyszał? » Przemysław Marzec: Nikt nas o niczym nie poinformował, “czekamy na lepsze czasy” » “Komsomolskaja Prawda”: Tajna instrukcja przyczyną katastrofy Tu-154M? » Smoleńsk: Katastrofa samolotu Tu 154. Prezydent Lech Kaczyński był na pokładzie. Nikt nie przeżył » W Siłach Powietrznych do CASY jest nadal wyłącznie angielska instrukcja. I nikt z tego nie robi problemu » Teorie spiskowe to bzdura. Na filmie nikt nie dobija rannych, a postacie to w rzeczywistości gałęzie drzew. (wideo) » Prezydencki Tu-154M nr 101 » Załoga samolotu Tu-154M » Ekshumacje ofiar Tu-154M » LISTA PASAŻERÓW TU-154M » Tu-154M Landing Procedure » Zginęli w katastrofie Tu-154M » Tu 154M został rozerwany » Rejestrator Tu-154M z polskiej firmy » Katastrofa Tu-154M – raport wstępny » Co jeszcze szwankowało w rządowym Tu-154M? » Odbył się eksperyment na samolocie Tu-154M 102 » ATM QAR z Tu-154M – czyli kolejna ściema » samoloty.pl – O katastrofie Tu-154M inaczej » Nowe fragmenty nagrań z Tu-154M » Macierewicz: Tu-154M nie uderzył w drzewo » Porównanie 2 filmów z katastrofy TU-154M » MAK udostępnił raporty z remontu Tu-154M » Tu-154M – moment uderzenia w brzozę » Wyremontowany Tu-154M przekazany Polsce » Prokuratura: Tu-154M był prawidłowo wyważony » Trzy hipotezy katastrofy Tu-154M » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

Nie ma chętnych na dwa Jaki-40 i części zamienne do tupolewa. Ten sprzęt należał kiedyś do 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego, rozformowanego z końcem ubiegłego roku. Do przetargu, który ogłosiła Agencja Mienia Wojskowego, nie zgłosił się żaden oferent.

Nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w przetargu – powiedziała rzeczniczka prasowa AMW Małgorzata Golińska. Termin, w którym można było składać takie wnioski, minął wczoraj. Był to pierwszy etap postępowania. Wobec braku chętnych, procedura została zamknięta.

Drugi przetarg pod koniec sierpnia

Agencja Mienia Wojskowego planuje w tej sytuacji drugi przetarg. Ogłoszenie na ten temat ma się ukazać w prasie 30 sierpnia (poprzednie opublikowano 31 lipca). Będzie zawierało warunki postępowania, w tym cenę. Wtedy będę mogła podać wszystkie dane – powiedziała Golińska.

Sprzęt wystawiony na sprzedaż

Przetargiem objęte były części zamienne do tupolewa, ale nie sama maszyna. Samolot podobny do tego, który uległ katastrofie pod Smoleńskiem 10 kwietnia 2010 r., pozostaje w dyspozycji prokuratury do czasu zakończenia śledztwa. Natomiast wśród wystawionych w przetargu części do Tu-154M były m.in. silnik, aparatura kontrolno-pomiarowa, radiostacje, zespoły hamulcowe, pulpity sterowania, akumulatory i anteny.

Agencja, która zajmuje się sprzedażą wycofanego sprzętu polskiej armii, wystawiła też na sprzedaż dwa samoloty Jak-40, o numerach rejestracyjnych 047 i 048, wyprodukowane w 1980 r. oraz części zamienne do nich. Maszyny obsługiwały loty VIP-ów. Ich wnętrze jest podzielone na dwa sektory: tzw. salonkę dla pięciu osób i przedział pasażerski dla 10. Samoloty wyposażone są w trzy silniki: Iwczenko Al-25 i silnik rozruchowy typ Al-9 oraz dodatkowe urządzenia radionawigacyjne. Każdy z nich ma za sobą ponad 8 tysięcy godzin lotu i po ponad 10 tys. lądowań na koncie. Ostatni remont przeszły w 2008 roku.

Przetarg sprzętu po rozformowaniu 36. specpułku

Decyzję o rozformowaniu 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego odpowiadającego za przewóz najważniejszych osób w państwie szef MON Tomasz Siemoniak ogłosił w sierpniu 2011 roku. Było to kilka dni po prezentacji raportu komisji Jerzego Millera, która badała katastrofę smoleńską. Specpułk przestał funkcjonować z końcem 2011 roku. W miejsce rozformowanej jednostki powstała 1. Baza Lotnictwa Transportowego. Na jej wyposażeniu znalazły się śmigłowce Mi-8 i Sokół.

Pozostałe Jaki-40, które latały w specpułku, zostały już rozdysponowane, trafiły m.in. do Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie oraz Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie.

RMF FM/PAP
http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-nikt-nie-zglosil-sie-do-przetargu-na-jaki-40-i-czesci-do-tu-,nId,629951
21 sierpnia 2012
Oceń artykuł:

tagi: , , , ,

Komentarze są zablokowane.

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters