Katastrofa smoleńska i zacieranie śladów?

Publikacja w serwisie: 24 October 2010
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce
tagi: ,

Zobacz także:

» "List z Polski" » To wygląda jak zacieranie śladów » Gosiewska: Trwa zacieranie śladów » Mecenas Rafał Rogalski zarzuca stronie rosyjskiej utrudnianie śledztwa przez zacieranie śladów przestępstwa. » Smoleńska katastrofa to papierek lakmusowy!!! » Katastrofa smoleńska 10 dowodów na zamach » Katastrofa smoleńska zmobilizowała Polonię do głosowania » Nie ma dotychczas jednoznacznego dowodu, by katastrofa smoleńska była efektem zamachu » Czy Rosjanie, którzy są związani z katastrofą smoleńską, w przeszłości byli w sowieckich służbach specjalnych » W Smoleńsku stracono już wiele śladów » Prokuratura nie potwierdza rosyjskich informacji o braku śladów ingerencji w zapis rejestratorów tupolewa » Katastrofa posmoleńska » MGŁA NAD KATASTROFĄ » Katastrofa w jednym stenogramie » Katastrofa minuta po minucie » Katastrofa pod Smoleńskiem. To nie było lądowanie. Cz.6. » Katastrofa Tu-154M – raport wstępny » Katastrofa: dlaczego nie zadziałał system ostrzegawczy? » Katastrofa samolotu z Lechem Kaczyńskim na pokładzie » Katastrofa Tu-154. Odczytano nowe słowa z kokpitu » Kpt. Aleksandr Muramszczikow – katastrofa TU-154M dezinformacje! » Katastrofa samolotu prezydenta. Nikt nie przeżył » Katastrofa w Babimoście II – opowiadanie science fiction » Katastrofa pod Smoleńskiem. Wina Rosjan czy Polaków? » Katastrofa. Smoleńsk. Teorie spiskowe, część II » Katastrofa samolotu Tu-154 – rozmowa z kotrolerem lotu » APEL ANDRZEJA MELAKA KATASTROFA SMOLEŃSK 2010 » Misja Specjalna 21.09.2010 – Katastrofa Polskiego Tu-154m [1/2] » Piloci odcięli dopływ paliwa tuż przed katastrofą » Katastrofa 10 kwietnia: Rosyjscy i polscy eksperci polecieli do USA » Katastrofa prezydenckiego samolotu 10 minut wcześniej niż przypuszczano? » Zespół Macierewicza: Przed katastrofą w Tu-154M był wyciek » Katastrofa samolotu prezydenta. Pierwsze komentarze po tragedii » Katastrofa United Airlines lot 232 w Sioux City (112) – Ocalało 184 osób. » Wiktor Bater wiedział o katastrofie pod Smoleńskiem przed katastrofą » SEREMET: Katastrofa zbliżyła nas do siebie i skazała na bliską współpracę » Prezydent Lech Kaczyński nie żyje. Katastrofa samolotu w Smoleńsku [RELACJA] » Katastrofa 10 kwietnia: Dramatyczne zdjęcia, analiza ostatnich chwil prezydenckiego Tu-154 » Rosyjska symulacja przeczy słowom Kaczyńskiego: katastrofa Tu-154M była możliwa » Konwencja a status lotu – Katastrofa lotnicza pod Smoleńskiem w świetle prawa międzynarodowego » Smoleńsk: Katastrofa samolotu Tu 154. Prezydent Lech Kaczyński był na pokładzie. Nikt nie przeżył » Jarosław Kaczyński: Rozmawiałem z bratem 15 minut przed katastrofą. Nie było najmniejszych oznak niepokoju » Tajemnica Smoleńska » Znikające SMS-y ze Smoleńska » Smoleńska elegia » Smoleńska pastorałka » Smoleńska odpowiedzialność. » PE: debaty ws. Smoleńska nie będzie » 400. rocznica zdobycia Smoleńska » WYSTAWA SMOLEŃSKA W WIEDNIU » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

Od pierwszych minut po katastrofie unika się mówienia o jej najbardziej prawdopodobnych przyczynach

„Nasz Dziennik” publikuje dziś na swoich łamach rozmowę z gen. bryg. rez. Janem Baranieckim, który był zastępcą Dowódcy Wojsk Lotniczych Obrony Powietrznej.

- Według mojej wiedzy i doświadczenia w badaniu katastrof, tego, co uczyniono w tym przypadku, nie można uznać za zgodne z prawem, ponieważ naruszono wszystkie podstawy prawne wynikające z oczywistych faktów. Przede wszystkim samolot był wojskowy, z jednostki wojskowej. Załoga była wojskowa. Pasażerowie byli ze składu VIP, razem z dowódcami armii przynależnej NATO. W samolocie były urządzenia niejawne w klauzuli NATO. Samolot miał gwarancję remontową zakładu z Rosji, ale był własnością państwa polskiego. – zauważa gen. Baraniecki, odnosząc się do decyzji, które zapadły ws. badania katastrofy smoleńskiej.

Komentując działania, które miały miejsce po katastrofie, gen Baraniecki ostro krytykuje wszelkie odstępstwa od procedur, których dopuszczono się w tym przypadku. Padają mocne słowa, że działania te, były „zamierzone” i miały „znamiona zacierania śladów”.

- (…) dziś widzimy, że rozpoczęte w Smoleńsku czynności – już po katastrofie samolotu – miały znamiona zacierania śladów, i to w sposób zamierzony. Widać to na publikowanych w mediach filmach i zdjęciach. O tym, że czynności były zamierzone, świadczy także brak reakcji ze strony Polski na chaotyczne i przyspieszone niszczenie dowodów na obszarze, na którym znajdowały się szczątki ludzi i części samolotu. Polscy specjaliści nie mieli nawet możliwości obfotografowania całego terenu tuż po katastrofie w calach badawczych i dowodowych. – tłumaczy gen. Baraniecki.

W rozmowie z „Naszym Dziennikiem” gen. Jan Baraniecki zwraca także uwagę, że gdyby czynności po katastrofie smoleńskiej były wykonywane zgodnie z procedurami, obszar katastrofy powinien zostać zabezpieczony przez oddziały Rosyjskie oraz Polskie.

Odpowiedzialni za pierwsze zabezpieczenie miejsca tragedii powinni być przedstawiciele polskich służb specjalnych przebywający w Smoleńsku w oczekiwaniu na polską delegację. Następnie na miejsce powinna zostać kolejna grupa złożona z polskich oddziałów wojsk specjalnych oraz członków Komisji Badań wypadków Lotniczych.

Ponadto gen. Baraniecki zwraca uwagę, że na samym początku, naruszenie terenu katastrofy miałoby miejsce z powodu rozpoczęcia poszukiwań ciała prezydenta oraz dowódców, a także wszelkiego rodzaju urządzeń, dokumentów niejawnych oraz czarnych skrzynek samolotu. Dopiero wówczas mogłyby rozpocząć się dalsze badania oraz zabezpieczanie szczątków ofiar katastrofy.

Oprac. Piotr Łuczuk / Źródło: Nasz Dziennik

http://gazetapolska.pl/artykuly/kategoria/51/3807/katastrofa-smolenska-i-zacieranie-sladow

21 października 2010

Oceń artykuł:
(5.00)
głosów: 5
tagi: ,

Komentarze są zablokowane.

Po przekroczeniu granicy rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim zmierzającym 10 kwietnia do Smoleńska na miejsce katastrofy miał zwolnić, a następnie krążyć po mieście. W tym czasie premier Donald Tusk rozmawiał z Władimirem Putinem. Według ustaleń Polskiego Radia, trasę z Witebska do granicy białorusko-rosyjskiej konwój z Jarosławem Kaczyńskim, który zmierzał do Smoleńska, by zidentyfikować ciało prezydenta RP, pokonał bardzo szybko. Tuż po przekroczeniu granicy rosyjskiej zwolnił. Pokonanie około stu kilometrów z Witebska na miejsce tragedii zajęło blisko trzy godziny. – Bardzo sprawnie dojechaliśmy do białorusko-rosyjskiej granicy. Tam 40 minut sprawdzano nam dokumenty, mimo że mieliśmy paszporty dyplomatyczne. W drodze do Smoleńska eskortowała nas już rosyjska milicja. Jechaliśmy bardzo wolno, około 25-30 km/h - relacjonował jeden z członków delegacji Adam Bielan. Delegacja pytała konwojujących milicjantów o powody tak wolnej jazdy. W odpowiedzi mieli usłyszeć, że takie mają rozkazy. Jeszcze przed Smoleńskiem pojazd z prezesem PiS został wyprzedzony przez kolumnę z premierem Tuskiem, który na Białorusi wylądował kilkadziesiąt minut po Kaczyńskim. Potem autokar z Jarosławem Kaczyńskim jeszcze krążył po mieście. W tym czasie premierzy Polski i Rosji odbyli spotkanie. Informacje te miał zweryfikować Piotr Paszkowski, rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Co się dzieje

Stało się
i dzieje w dalszym ciągu
i będzie dziać nadal
jeśli nic się nie stanie co to wstrzyma.



Niewinni nie wiedzą o niczym
bo są zbyt niewinni
Winni nie wiedzą o niczym
Bo są zbyt winni



Biedni nie pojmują tego
bo są zbyt biedni
Bogaci tego nie pojmują
bo są zbyt bogaci



Głupcy wzruszają ramionami
bo są zbyt głupi
Mądrzy wzruszają ramionami
bo są zbyt mądrzy



Młodych to nie obchodzi
bo są za młodzi
Starych to teź nie obchodzi
bo są zbyt starzy



Dlatego nic się przeciw temu nie dzieje
i dlatego to się stało
i dlatego to się dzieje
i dziać będzie nadal



- Erich Fried -
free counters